Sonus Faber, Pass Labs, Esoteric & EAT

Gestart door gerzom, september 28, 2011, 00:39:39

Vorige topic - Volgende topic

R

gerzom

Even een paar "betere" foto´s van mijn set  :blush:

;D

Gert-Jan

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

Peerless Monster

Citaat van: gerzom op oktober  5, 2011, 16:21:40
Even een paar "betere" foto´s van mij set  :blush:

;D

Gert-Jan

Mooi hoor!!
Heel sjiek.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

KvL

Ik speel zelf ook met de SF concerto domus en ben daar erg tevreden over, ik heb een Lyngdorf versterker die wmb een goede combinatie vormt met de SF'en. Omdat de de speakers warm en rustig (in vage audio termen) zijn vind ik een snelle cleane versterker als de Lyngdorf goed matchen. Ik ben niet bekend met electrocompaniet, wat voor geluid geeft dit met de Sonus Fabers?
Sonus Faber Concerto Domus | Lyngdorf SDAI 2175 | Cambridge Audio Azur 840c | PS Audio P 500

gerzom

Citaat van: KvL op oktober  5, 2011, 20:35:16
Ik speel zelf ook met de SF concerto domus en ben daar erg tevreden over, ik heb een Lyngdorf versterker die wmb een goede combinatie vormt met de SF'en. Omdat de de speakers warm en rustig (in vage audio termen) zijn vind ik een snelle cleane versterker als de Lyngdorf goed matchen. Ik ben niet bekend met electrocompaniet, wat voor geluid geeft dit met de Sonus Fabers?

Warm, rustig en onder controle, als ik het zo vaag mag uitdrukken.
T.o.v. mijn vorige set (B&W MPA-1 eindversterkers, Electrocompaniet EC 4.5 VV en Micromega stage 1 cd speler) heb ik nu veel meer rust, controle in het laag en zoveel meer details (zonder dat het irritant is  ;))

Ik kan er in ieder geval uren naar luisteren zonder "luister-moe" te worden, dus ik ben erg blij met mijn set.

Gert-Jan
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

gerzom

Even een kleine update.

Ik ga volgende week nieuwe speakerkabels testen:
- YTER Cable
en
- Jorma Design No.3

Ben heel benieuwd wat de resultaten zijn van deze 2 kabels.

Tevens vanmiddag even een Offsetkiller lenen om te kijken of ik daarmee de zachte brom uit mijn trafo kan krijgen, al met al volgende week gaat een leuke week worden  ;D

Ik hou jullie op de hoogte!!

Gert-Jan

gerzom

AH! Offsetkiller werkt! De brom is weg  :thumbs-up:

YTER kabel is nu aan het "wennen" aan mijn set (klinkt nu al LEKKER  :o )

Gert-Jan

AbZ

Citaat van: gerzom op oktober  7, 2011, 23:11:02
Bekend verschijnsel.

Het is toch wel een errug mooie set om te zien  8)

Alleen dat iPod dock moet eigenlijk zwart zijn en het verschil in voetjes snap ik niet:
amp heeft goud/messing voetjes en de rest niet -- is dit een andere lijn van het merk?
(nb Dit soort details speelt alleen op omdat de rest zo mooi is, dus zie het als compliment :) )

gerzom

Citaat van: AbZ op oktober  7, 2011, 23:56:27

Alleen dat iPod dock moet eigenlijk zwart zijn en het verschil in voetjes snap ik niet:
amp heeft goud/messing voetjes en de rest niet -- is dit een andere lijn van het merk?

iPod dock gaat weer weg, die voeten snap ik ook niet, op de site van Electrocompaniet staat alles met "gouden" voeten. Alles komt uit de Classic Line.
Dus nu opzoek naar 7 "gouden" voeten (of 4 zwarte) Tips zijn welkom!!

Gert-Jan

CZ79

Citaat van: gerzom op oktober  7, 2011, 23:11:02

YTER kabel is nu aan het "wennen" aan mijn set (klinkt nu al LEKKER  :o )

Gert-Jan

Waar is zo'n ofsset killer te koop? Ik heb namelijk ook een hele lichte brom in de trafo van de beide versterkers en misschien is het een interessant om te kijken of ik dat met zo'n offset killer wegkrijg, ik heb al een aparte groep en diverse filters geprobeerd maar dat mocht niet baten.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

gerzom

Citaat van: cz79 op oktober  8, 2011, 14:14:43
Waar is zo'n ofsset killer te koop? Ik heb namelijk ook een hele lichte brom in de trafo van de beide versterkers en misschien is het een interessant om te kijken of ik dat met zo'n offset killer wegkrijg, ik heb al een aparte groep en diverse filters geprobeerd maar dat mocht niet baten.

Ik heb die van mij geleend gekocht bij De Hifi Winkel in Beek-Ubbergen.

bert003

Bij zaken als Conrad kun je dat vast ook wel bestellen, en wellicht een stuk goedkoper ook?

gerzom

Citaat van: bert003 op oktober  9, 2011, 23:23:27
Bij zaken als Conrad kun je dat vast ook wel bestellen, en wellicht een stuk goedkoper ook?

Geen idee, maar ik denk niet dat je bij Conrad een offsetkiller (als ze die al hebben  :blink: ) kan lenen om te kijken of het je probleem verhelpt, da´s denk ik toch meer de service van een een goede audio zaak.

AbZ

gerzom

Citaat van: AbZ op oktober 10, 2011, 10:41:40
DIY?

Misschien voor anderen, ik ben niet zo´n held met de soldeerbout   :crazy:

AbZ

Citaat van: gerzom op oktober 10, 2011, 10:49:39
Misschien voor anderen, ik ben niet zo´n held met de soldeerbout   :crazy:
't Was meer voor cz, als mogelijk antwoord op z'n vraag.
Heb zelf ook een AH!OK  maar niet gecheckt of deze precies hetzelfde in elkaar zit.

erik s.

Citaat van: AbZ op oktober 10, 2011, 10:54:49
't Was meer voor cz, als mogelijk antwoord op z'n vraag.
Heb zelf ook een AH!OK  maar niet gecheckt of deze precies hetzelfde in elkaar zit.
die is iig lekker klein... :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

CZ79

Ik ben ook geen soldeercowboy...dus dat wordt kopen als ik het wil.
Wat kost zo'n AH! offsetkiller?

gerzom

AbZ

50 euri voor een tweedehandsje  :coffee:

CZ79

Gezocht, maar tweedehands kan ik hem niet echt vinden

gerzom

Even een tussentijdse update van mijn zoektocht naar nieuwe luidsprekerkabels.

Vandaag (ik ben ziek, dus hele dag de tijd, maar wel een "kop vol watten") op de bank liggen luisteren naar de Yter kabels en wat een verschil met mijn huidige kabels  :worship:
Ik heb nu een rete-strak laag, een bak meer details en een waanzinnige plaatsing. Ik ben zwaar onder de indruk van deze kabels!!
Bijv. Stanley Clarke en Marcus Miller doen nu dingen die ik nog nooit op mijn set gehoord had  :wub:, Silje Nergaard is bijna "tastbaar" (valt niet mee om op te schrijven wat je hoort, merk ik nu) Miles Davis, Kind of Blue (SBM uitvoering): wat een ongelofelijke rust en "relaxte sfeer" op die CD (Flamenco Sketches blijft een waanzinnig nummer)

Tot zover het "voordeel" van ziek zijn, nadeel is dat er nu op kantoor een demo-set Jorma Design No.3 speakerkabels ligt te wachten die ik ook deze week zou testen, dus veel vitamines naar binnen werken om zsm weer aan het werk te kunnen..........  :crazy:

To be continued!

Cyreg

Toch na je verkoudheid even opnieuw beoordelen  :devil:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

CZ79

Is een offsetkiller anders dan een parallelfilter van bijv Kemp (SNS Plug) en Art peak netfilter ?

erik s.

Citaat van: cz79 op oktober 10, 2011, 21:20:33
Is een offsetkiller anders dan een parallelfilter van bijv Kemp (SNS Plug) en Art peak netfilter ?
yup, de ah is om gelijkstroom uit de netspanning te filteren.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B