Aankoopadvies Buizenversterker Stereo Systeem

Gestart door Kingpin, september 27, 2011, 01:28:01

Vorige topic - Volgende topic

Stefan S.

Als het net zo goed klinkt als het eruit ziet, dan belooft het wat te worden   :worship:

Kingpin

Citaat van: Stefan S. op oktober 10, 2011, 23:26:34
Als het net zo goed klinkt als het eruit ziet, dan belooft het wat te worden   :worship:
Tja, qua bouwkwaliteit zo te zien en van horen zeggen moet het wel goed zitten, er zijn diverse reviews waar deze wordt vergeleken met veel duurdere in z'n soort.
Een grappige citaat vond ik bij iemand waar kennissen van 'm nogal overrompeld waren van de bouwkwaliteiten en dachten dat ze te maken hadden met een 3000 euro kostende buizenversterker om tot een ontnuchtering te komen na nazoeken op google dat het bedrag nog geen 1/4 was van wat ze dachten  8)

Beetje zoals mijn Ceratec, je weet hoe deze presteert en hoe die van binnen eruit ziet. Ook een onbekend merk in deze wereld maar presteerd bijzonder goed, en ook daar geld dat de behuizing en electronica van echte degelijke kwaliteit is, misschien geld dit wel net zo voor deze EL34 Plus, wie weet (hoop het).
Aan de andere kant hij hoeft niet te presteren als wat ik nu heb staan, het is 'voor erbij', maar moet voor z'n prijsklasse wel goed klinken (in mijn oren dan .. en die van m'n vrouw  :-X).

....nog wat internet foto's in plaats van product foto's:

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Roger Black

:withstupid:

Zo zou ik 'm ook precies nemen. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat uiteindelijk je keuze zal zijn en hoe dit bevalt.

Welke speakers heb je eigenlijk? (Wellicht heb ik er overheen gelezen.)

Kingpin

Citaat van: Roger Black op oktober 11, 2011, 14:40:06
Welke speakers heb je eigenlijk? (Wellicht heb ik er overheen gelezen.)
Monitoren van Audio Physic.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116077.msg2029152#msg2029152

Hier komt terzijnetijd nog een sub bij voor de ondersteuning van het laag.
Voor de tussentijdse oplossing wordt m'n Velo daarvoor gebruikt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

In de tussentijd een Metrum NOS mini dac gehaald.
Persoonlijk denk ik dat dit een goede match met een buizenversterker zou kunnen zijn aangezien deze tov bv een DACMagic en interne dac van een Touch beduidend meer detail geeft.
In een vergelijk vond ik de Metrum een betere soundstage (grootser, meer buiten de speakers) en veel meer micro-detail geven.
Ook het frequentieverloop is breder en loopt zowel van laag tot hoog lineaire dan de geteste.
In een analytische setup denk ik niet dat dit de juiste dac is maar op een buis kon dit wel eens verassend uitpakken.

Kingpin

Even een vraagje omtrent stuurbuizen.
Klopt het dat de 12 series de "instap" buis is en dat de 6 serie de betere zijn?

Ander vraagje wbt eindbuis, klopt het dat een KT88 over het algemeen "beter" klinkt, zeg maar meer audiophile dan een EL34?
Ik zie in de duurdere series over het algemeen een combi van KT88 met 6 serie buis ipv EL34 met 12 serie?

Wie kent de Yarland PRO88SE-EU-IV ?

S@m

Citaat van: Kingpin op november  3, 2011, 10:40:02
Ander vraagje wbt eindbuis, klopt het dat een KT88 over het algemeen "beter" klinkt, zeg maar meer audiophile dan een EL34?

Is van meer factoren afhankelijk dan alleen de buizen.

Ik vond bijvoorbeeld een Jasmine met EL34 meeslepender klinken dan een versterker met KT88, maar ongetwijfeld zal een andere versterker met KT88 weer 'muzikaler' kunnen zijn dan betreffende Jasmine...

Dit is ook een mooie!

J.S.

Citaat van: Kingpin op november  3, 2011, 10:40:02
Even een vraagje omtrent stuurbuizen.
Klopt het dat de 12 series de "instap" buis is en dat de 6 serie de betere zijn?

Dat is in mijn ogen onzin, kijk maar eens naar bijv Jadis, Emille, Unison Research of Mastersound. Het ligt meer aan het ontwerp van het circuit welke voorbuis daar op z'n plek is.

Kingpin

Citaat van: J.S. op november  3, 2011, 11:23:25
Dat is in mijn ogen onzin, kijk maar eens naar bijv Jadis, Emille, Unison Research of Mastersound. Het ligt meer aan het ontwerp van het circuit welke voorbuis daar op z'n plek is.
Ok, ik las dit op een Tweakers thread met een overzicht van buizen waar dit bij stond.

S@m

Kingpin

Citaat van: S@m op november  3, 2011, 14:05:28
(Eind) buizen test
Thanks !

Ik hoor/lees toch veel dat de EL34 wat "week" zijn in het laag tov de KT88 buis, even ter geheugensteuntje:
- LA Audio A60
- LA Audio A100
- Cayin A88T (2e hands)
- Destiny Audio Experience
- Yarland PRO88SE

Former member 78

De KT88 moet je eigenlijk gewoon zien als een buis met ballen ;)
De EL34 wordt toch vaak als muzikaler bestempeld.

Wookie

Misschien ter overvloede maar je kan overigens NIET zomaar de EL34 wisselen voor een KT88/6550 buis. ;)
een KT88 kan wat "voller" of dynamischer klinken, zoals ArjanR1 al zei.
een EL34 is best een mooie buis maar kan wat tam klinken,ligt ook aan de versterker.

ronnydepony

S@m

Citaat van: Wookie op november  3, 2011, 18:05:56
een EL34 is best een mooie buis maar kan wat tam klinken,ligt ook aan de versterker.

En misschien nog wel meer aan de luidsprekers...

Wookie

Citaat van: S@m op november  3, 2011, 18:32:19
En misschien nog wel meer aan de luidsprekers...

uiteraard, een speaker met niet al te grote impendantieschommelingen is wel zo prettig, het is uiteindelijk de combi van het geheel...
om zo even op afstand te zeggen van dit of dat is goed...is slecht een gegeven wat zou kunnen werken(of niet). proberen in je eigen set geeft uitsluitsel ;) :music:

Kingpin

Ik zie een hele mooie A-88T van Cayin te koop staan met garantie.
Schakelbaar tussen UL en Triode en geheel hardwired aangesloten.
Vermogen 2x45W/22W zou dit voldoende zijn en is deze beduidend beter dan de bovengenoemde exemplaren?
Volgens de verkoper zou het wbt mijn impedantie/speakers geen probleem zijn (uiteraard verkoper) dus ik stel de vraag ook maar ff hier.
Wat ik aan reviews gelezen heb is dit zeker een mooie versterker die geen moeite heeft met moeilijk aanstuurbare speakers.
Daarnaast heeft deze een upgrade gehad van andere trafo's (rode kappen, wie weet wat dit is) en iets met binnenwerk aangepast.

S@m

Citaat van: Kingpin op november  4, 2011, 11:50:39
Ik zie een hele mooie A-88T van Cayin te koop staan met garantie.
Schakelbaar tussen UL en Triode en geheel hardwired aangesloten.
Vermogen 2x45W/22W zou dit voldoende zijn en is deze beduidend beter dan de bovengenoemde exemplaren?
Volgens de verkoper zou het wbt mijn impedantie/speakers geen probleem zijn (uiteraard verkoper) dus ik stel de vraag ook maar ff hier.
Wat ik aan reviews gelezen heb is dit zeker een mooie versterker die geen moeite heeft met moeilijk aanstuurbare speakers.
Daarnaast heeft deze een upgrade gehad van andere trafo's (rode kappen, wie weet wat dit is) en iets met binnenwerk aangepast.

Mooie versterker, als je wilt weten wat zo'n HAY Audio modificatie inhoudt dan zoek je toch contact met HAY...

Oud lid

Roger Black

Oud lid

Former member 78

Is volgens mij wel boven het budget waar TS zoekt.
Op MP staan ze ook.

http://link.marktplaats.nl/1000140592

Kingpin

Citaat van: ArjanR1 op november  4, 2011, 14:48:29
Is volgens mij wel boven het budget waar TS zoekt.
Op MP staan ze ook.

http://link.marktplaats.nl/1000140592
idd ver boven m'n budget wat ik voor m'n huiskamer wil uitgeven. max ligt wel zo rond de 1k, liefst 2ehands in goede staat natuurlijk.

Even een vraagje ... wat houden die rode kappen nu in op de Cayin A-88T, deze zijn normaal uitgerust met zwarte kappen.
Deze:

Origineel:

Wie kent het verschil.

S@m

Kingpin

De Cayin is in de tussentijd al verkocht.
Gisteren wel m'n Touch alvast binnen gekomen en even snel geinstalleerd om te kijken of alles werkt, prima, ook de ipad integratie werkt mooi.

Ook nog een primeurtje binnen gekregen via email van Destiny Audio, de nieuwste eXperience op basis van de KT88 buis: