audiofiele netwerkkabels van audioquest

Gestart door infonews, augustus 14, 2011, 11:43:28

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Citaat van: bmateijsen op juni 20, 2013, 12:25:46
Ik zie dat ik in een topic zit, waar ik al had gezegd geen bijdrage meer te leveren. Sorry!

Groet,

Bjorn
da's jammer Bjorn, maar ben toch benieuwd naar je ervaring met diffmaker.
JBL PRX Power!

John Wx

Citaat van: AbZ op juni 20, 2013, 12:06:03
Ik snap ook niet waarom sommige mensen iedere week gaan voetballen.

dat nog wel maar het kijken en dan ook nog in een stadion en schreeuwen en schelden of je leven er vanaf hangt  :angel: en dan na 2 uurtjes weer het gewone leven in :-X
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO

Raphie

Citaat van: John Wx op juni 20, 2013, 12:29:50
dat nog wel maar het kijken en dan ook nog in een stadion en schreeuwen en schelden of je leven er vanaf hangt  :angel: en dan na 2 uurtjes weer het gewone leven in :-X
ja, of een scheids of tegenstander in elkaar trappen, voetbal is echt een proletensport geworden
JBL PRX Power!

AbZ

Precies.
Dus de mensen die het spelletje sowieso niet leuk vinden hoeven hier geen commentaar te geven.

AndreC

Dat noemen ze passie en beleving John  ;)
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

AbZ

S@m

gast2018

Ik volg dit draadje al een tijdje op gepaste afstand. Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig naar zulks fenomeen. Zonet maar eens zo'n kabel besteld zodat ik komende week eens zelfs op mijn eigen set kan gaan luisteren.

Of er dan meetbare verschillen zijn of niet maakt me eigenlijk niet uit. Als er hoorbare verschillen zijn die ook duiden op verbetering dan is het wat mij betreft oke.

AndreC

Citaat van: ergé op juni 20, 2013, 12:33:50
Ik volg dit draadje al een tijdje op gepaste afstand. Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig naar zulks fenomeen. Zonet maar eens zo'n kabel besteld zodat ik komende week eens zelfs op mijn eigen set kan gaan luisteren.

Of er dan meetbare verschillen zijn of niet maakt me eigenlijk niet uit. Als er hoorbare verschillen zijn die ook duiden op verbetering dan is het wat mij betreft oke.

Als ik je dan 1 tip mag geven, laat het door iemand anders voor jou blind aansluiten, op die manier weet jij niet welke er dan aangesloten is.
Doe dit zeg 10x, mag je mij dan vertellen hoe vaak je het goed had, oke ?
Gewoon willekeurig, dan niet wisselen dan weer eens wel, je snapt wel hoe ik het bedoel.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

Raphie

Citaat van: ergé op juni 20, 2013, 12:33:50

het is ALTIJD andersom, eerst is het meetbaar, daarna pas hoorbaar ;)
JBL PRX Power!

John Wx

Weet wel dat er veel mensen mee doen met een andere kijk dat mag en moet ook kunnen maar onderbouwen niets, en alleen "ik hoor het" vind ik te makkelijk maar ook weer moeilijk want ik hoor het niet  >:( of nog niet of hou me teveel met de muziek bezig en denk dan waar hebben we het over.

Maar iemand zijn passie stuk/kapot/belachelijk maken is not done ben ik wel achter (doe me best)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Ik ben wel met kabels moet wel logootje op staan dropveters is voor mij not done al is het maar om Mark Rutte zijn uitspraken te bekrachten nu kopen voor zo "wenig" mogelijk  ;)

AbZ

Citaat van: John Wx op juni 20, 2013, 12:43:31Maar iemand zijn passie stuk/kapot/belachelijk maken is not done ben ik wel achter (doe me best)
Passie voor muziek kan ik helemaal inkomen,
passie voor audio kan ik een stukje in meegaan,
passie voor de eigen bovennatuurlijke waarneming vind ik BS.

Mensen die sceptische geluiden niet kunnen aanhoren
moeten uiteraard niet op een discussie afkomen.

Raphie

Citaat van: John Wx op juni 20, 2013, 12:43:31
Weet wel dat er veel mensen mee doen met een andere kijk dat mag en moet ook kunnen maar onderbouwen niets, en alleen "ik hoor het" vind ik te makkelijk maar ook weer moeilijk want ik hoor het niet  >:( of nog niet of hou me teveel met de muziek bezig en denk dan waar hebben we het over.

Maar iemand zijn passie stuk/kapot/belachelijk maken is not done ben ik wel achter (doe me best)
denk dat de vraag is wát exact je passie is?

- muziek & flims?
- mooie gear?
- accessoires?

Je moet niet alles over één kam scheren, genieten kan op vele niveau's en het hoogste niveau hangt niet van de accessoires af, sommige werken en sommige niet.

Ik denk dat ze hier op het forum alleen bij BB&G meer gear in hun luisteruimte hebben als ik de mijne, dus kritisch zijn heeft ook al niks te maken met geld willen of kunnen uitgeven. 
JBL PRX Power!

gast2018

Citaat van: Raphie op juni 20, 2013, 12:42:40
het is ALTIJD andersom, eerst is het meetbaar, daarna pas hoorbaar ;)

Mij best, ik ga niet meten ik ga luisteren. Hoor ik verschil en bevalt me dat dan is het oke, zo niet dan leen ik hem eerst nog eens uit en verkoop hem vervolgens gewoon weer.

gast2018

Citaat van: AndreC op juni 20, 2013, 12:41:07
Als ik je dan 1 tip mag geven, laat het door iemand anders voor jou blind aansluiten, op die manier weet jij niet welke er dan aangesloten is.
Doe dit zeg 10x, mag je mij dan vertellen hoe vaak je het goed had, oke ?
Gewoon willekeurig, dan niet wisselen dan weer eens wel, je snapt wel hoe ik het bedoel.

Ja zal ik doen

Kjelt

Kunnen we aub weer terug on topic ipv er een afterhours topic van te maken  :nowink:

John Wx

Citaat van: Raphie op juni 20, 2013, 12:48:33
denk dat de vraag is wát exact je passie is?

- muziek & flims?
- mooie gear?
- accessoires?

Je moet niet alles over één kam scheren, genieten kan op vele niveau's en het hoogste niveau hangt niet van de accessoires af, sommige werken en sommige niet.

Ik denk dat ze hier op het forum alleen bij BB&G meer gear in hun luisteruimte hebben als ik de mijne, dus kritisch zijn heeft ook al niks te maken met geld willen of kunnen uitgeven.

ik probeer niets over 1 kam te scheren althans niet de bedoeling

Raphie

kijk, een accessoire fetisj kan ook een hobby zijn, dat begrijp ik best, men noemt dat ook wel audio jewelry. Is op zich niks mis mee
maar behalve dat het protserig smoelt, voegt het NIKS toe. Maar kan me mbest voorstellen dat mensen het voor de looks doen, baat het niet, dan schaadt het niet, je bent lekker credible, want je hebt de "juiste" kabels en dus aanzien van je hifi vriendjes
Ik hou het liever objectief

objectief vast te stellen verschillen? Indien ja hoe groot? subjectieve verschillen heeft de nederlandse taal ook een woord voor "perceptie"
JBL PRX Power!

John Wx

Citaat van: Raphie op juni 20, 2013, 12:48:33

Zal die passie ook niet door elkaar vloeien ?

En die laatste ? kan je hem voor mij in Jip en Janneke neerzetten

Raphie

Citaat van: John Wx op juni 20, 2013, 12:53:00
ik probeer niets over 1 kam te scheren althans niet de bedoeling
des te beter, maar zo gauw men hier een beetje kritisch is over accessoires, gaan massaal met de sponsoren voorop, de hakken in het zand, raken de report to mod knoppen oververhit en gaan mensen over de schreef.
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: John Wx op juni 20, 2013, 12:55:00
Zal die passie ook niet door elkaar vloeien ?

En die laatste ? kan je hem voor mij in Jip en Janneke neerzetten
ik heb (véél) meer dan de gemiddelde member hier aan high end apparatuur staan. en verdien ook nog eens geld met luisteren.
JBL PRX Power!

John Wx

Citaat van: Raphie op juni 20, 2013, 12:54:08
kijk, een accessoire fetisj kan ook een hobby zijn, dat begrijp ik best, men noemt dat ook wel audio jewelry. Is op zich niks mis mee
maar behalve dat het protserig smoelt, voegt het NIKS toe. Maar kan me mbest voorstellen dat mensen het voor de looks doen, baat het niet, dan schaadt het niet, je bent lekker credible, want je hebt de "juiste" kabels en dus aanzien van je hifi vriendjes

objectief vast te stellen verschillen? Indien ja hoe groot? subjectieve verschillen heeft de nederlandse taal ook een woord voor "perceptie"

Wij noemde dat vroeger uitsluiten van dingen van buitenaf in de winkel voor nu en in de toekomst, waar zijn die mooie grote rubberen dempers gebleven van Transrotor  :bigsmile:

John Wx

Citaat van: Raphie op juni 20, 2013, 12:57:03
ik heb (véél) meer dan de gemiddelde member hier aan high end apparatuur staan. en verdien ook nog eens geld met luisteren.

Oh zo, had het vroeger ook maar door omstandigheden back to simpel en misschien ook daarom wel is te fel reageren omdat ik het niet meer kan bekostigen of voor over heb of andere prio

groet Puk van de Petteflet

Ejorne

Citaat van: Raphie op juni 20, 2013, 12:55:44
des te beter, maar zo gauw men hier een beetje kritisch is over accessoires, gaan massaal met de sponsoren voorop, de hakken in het zand, raken de report to mod knoppen oververhit en gaan mensen over de schreef.

Nee Raphie, het is vaak niet de kritische noot over de accessoires, het is meestal de kleinerende taal die daar maar al te vaak aan gehangen meent te moeten worden;

Citaat van: Raphie op juni 20, 2013, 12:54:08

Dát is wat de meeste mensen vaak een zeer been oplevert en dat kan ik mij goed voorstellen; het voegt werkelijk helemaal NIETS toe aan de discussie en is mi dus alleen maar gepost om lekker irritant te zijn.