audiofiele netwerkkabels van audioquest

Gestart door infonews, augustus 14, 2011, 11:43:28

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Raphie, jij hebt een paar dagen geleden nog gereageerd op een advertentie in de markt voor een stroomkabel van €1000. "Mooie kabel". Waar komt dat dan vandaan? (oprechte vraag, niet om vervelend te doen).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Raphie

mensen denken dus wel eens dat alles geld uit de zak klopperij is, dat is dus IMHO niet zo
verfijning van geluid is zeker te koop, zowel in actieve componenten als speakers
maar kabels, indien mechanisch goed en binnen de specs, presteren IMHO allemaal gelijk, (kabels met filter kastjes daargelaten, maar dat wil je sowieso niet)
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Jumping Jack op juni 20, 2013, 13:03:22
Raphie, jij hebt een paar dagen geleden nog gereageerd op een advertentie in de markt voor een stroomkabel van €1000. "Mooie kabel". Waar komt dat dan vandaan? (oprechte vraag, niet om vervelend te doen).
je "vergeet" de andere helft van de post omtrend black/white label? dat was de feitelijke vraag
de rest was een compliment voor de looks, wil niet zeggen dat die beter speelt natuurlijk
JBL PRX Power!

Jumping Jack

Ik 'vergat' het niet maar liet het bewust weg omdat het niets toevoegt of afdoet aan de "mooie kabel". Maar je was dus sarcastisch, helder.
Jumping Jack's set
Discogs

Raphie

Citaat van: Jumping Jack op juni 20, 2013, 13:10:42
Ik 'vergat' het niet maar liet het bewust weg omdat het niets toevoegt of afdoet aan de "mooie kabel". Maar je was dus sarcastisch, helder.
sarcastisch is wel een groot woord hoor?
JBL PRX Power!

S@m

Citaat van: Raphie op juni 20, 2013, 12:57:03
ik heb (véél) meer dan de gemiddelde member hier aan high end apparatuur staan.

en verdien ook nog eens geld met luisteren.

Je maakt me nieuwsgierig, welk High-End audio apparatuur heb je dan zoal?

Vwb je laatste zin, dat zegt helemaal geen fluit. Weet je hoeveel bar slechte opnames er zijn? En toch op cd gezet door personen die er hun geld mee verdienen  ;)

Raphie

Citaat van: S@m op juni 20, 2013, 13:13:20
Je maakt me nieuwsgierig, welk High-End audio apparatuur heb je dan zoal?

Vwb je laatste zin, dat zegt helemaal geen fluit. Weet je hoeveel bar slechte opnames er zijn? En toch op cd gezet door personen die er hun geld mee verdienen  ;)
da's waar

kliein lijstje, zal de huiskamer hifi, DJ gear, software en instrumenten ff buiten beschouwing laten

google maar ff op wat prijzen

SSL X-Desk
SSL X-Panda
SSL X-Patch
SSL Alphalink MADI AX
RME HDSPe MADI
SSL G Series Superanalogue Compressor
API 2500 Compressor
API 5500 EQ
CharterOak SCL-1 Compressor
A-Designs HM2 Compressor NAIL
A-Designs HM2EQ HAMMER
2x WARM Audio WA12 pre amps
B&W 803s
Klein & Hummel O 300d + SVS PB12 Plus Subwoofer
JBL PRX PA System (2x PRX635 + 618XLF Sub)

JBL PRX Power!

AbZ

Waarom heb je die Neve summing mixer weggedaan?  :blink:

John Wx

Citaat van: Raphie op juni 20, 2013, 13:22:50
da's waar

kliein lijstje, zal de huiskamer hifi, DJ gear, software en instrumenten ff buiten beschouwing laten

google maar ff op wat prijzen

SSL X-Desk
SSL X-Panda
SSL X-Patch
SSL Alphalink MADI AX
RME HDSPe MADI
SSL G Series Superanalogue Compressor
API 2500 Compressor
API 5500 EQ
CharterOak SCL-1 Compressor
A-Designs HM2 Compressor NAIL
A-Designs HM2EQ HAMMER
2x WARM Audio WA12 pre amps
B&W 803s
Klein & Hummel O 300d + SVS PB12 Plus Subwoofer
JBL PRX PA System (2x PRX635 + 618XLF Sub)

Ik zat net aan de andere kant met Accuphase Hafler Cabasse Audiolab PSaudio B&W Siltech Oehlbach XXL van den Hul ETUDE Meridian ML Krell SONY ES met de door Avalon gebouwde speakers TAN ae en de pre en nog veel meer je werd er gek van
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO

Deleted member

En zo eindigt dit topic, zoals de meesten in zijn soort, weer als een offtopic kneuterig theekransje.  ;D

Uiteindelijk komt 't toch hier op neer:  :D

Citaat van: Raphie op januari 28, 2013, 14:00:12
Vind ik ook Frank, dit is jouw topic, jouw waarheid en die heeft een ieder gewoon te respecteren. Het forum is weliswaar openbaar, maar mensen gaan ook niet naar het EO forum om te verkondigen dat god echt niet bestaat. Of posten op het Sinterklaas journaal forum dat het allemaal nep is. Het is weer tijd voor een beetje respect.
Laat Frank lekker in zijn waan, hij geniet en doet er niemand kwaad mee. We zijn allemaal volwassen genoeg, om, net zo als met andere meer aardse zaken, perfect onze eigen conclusie te trekken.
Frank respect voor je review, je onorthodoxe testmethodes en je uitgesproken mening!

Raphie

Citaat van: AbZ op juni 20, 2013, 13:40:14
Waarom heb je die Neve summing mixer weggedaan?  :blink:
Naar mijn smaak iets te wollig in het laag, NEVE doet het goed voor ballads en country, maar vond het té rond voor dance en pop
SSL is wat neutraler met méér slamm smaak dingetje dus.
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 13:56:31
En zo eindigt dit topic, zoals de meesten in zijn soort, weer als een offtopic kneuterig theekransje.  ;D

Uiteindelijk komt 't toch hier op neer:  :D
klopt en dat staat nog steeds, respect voor ieders mening en beleving, maar het worden pas feiten als ze onweerlegbaar kunnen worden aangetoond.
JBL PRX Power!

AbZ

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 13:56:31
En bijgevolg een ideaal moment voor jou om in te haken.

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Ik hoor wel verschil maar 't is toch moeilijk kiezen  ;D

Raphie

Citaat van: AbZ op juni 20, 2013, 14:07:14
Ik hoor wel verschil maar 't is toch moeilijk kiezen  ;D
Ja, daar heb je géén diffmaker voor nodig
JBL PRX Power!

Deleted member

Conclusie: poneer je stelling niet als feit maar als mening, heb respect voor een ander zijn mening, en er is niks aan de hand.  :yin-yang:

Raphie

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 14:11:58
Conclusie: poneer je stelling niet als feit maar als mening, heb respect voor een ander zijn mening, en er is niks aan de hand.  :yin-yang:
eens, vandaar ook de veelvoudige IMHO's (al dan niet gestaafd met bewijs)
JBL PRX Power!

AbZ

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 14:11:58
Wat een bullshit.

Deleted member

Precies, zo is dit duidelijk een mening:

Citaat van: Raphie op juni 20, 2013, 12:42:40
het is ALTIJD andersom, eerst is het meetbaar, daarna pas hoorbaar ;)

En dit overduidelijk respectvol:

Citaat van: Raphie op juni 20, 2013, 12:54:08
kijk, een accessoire fetisj kan ook een hobby zijn, dat begrijp ik best, men noemt dat ook wel audio jewelry. Is op zich niks mis mee
maar behalve dat het protserig smoelt, voegt het NIKS toe. Maar kan me mbest voorstellen dat mensen het voor de looks doen, baat het niet, dan schaadt het niet, je bent lekker credible, want je hebt de "juiste" kabels en dus aanzien van je hifi vriendjes
Ik hou het liever objectief

objectief vast te stellen verschillen? Indien ja hoe groot? subjectieve verschillen heeft de nederlandse taal ook een woord voor "perceptie"

:hehe:

Raphie

Citaat van: Antoine op juni 20, 2013, 14:18:29
Precies, zo is dit duidelijk een mening:

En dit overduidelijk respectvol:

:hehe:
Antoine het eerste IS een feit, zonder meting zou geen van jouw apparatuur überhaupt spelen.
Het 2e is een mening waarbij ik de keuze respecteer.
JBL PRX Power!

Kjelt

AbZ

@Kjelt het ging een aantal pagina's helemaal prima,
over van alles en nog wat, totdat Antoine erbij kwam,
maar dan hoef je hem niet meteen een "trol" te noemen.

Raphie

Kom op zeg! hij heeft een mening, maar is daarom nog geen troll.....

EDIT: Abz  :clapping:

Citaat van: Kjelt op juni 20, 2013, 14:31:59
.
JBL PRX Power!