audiofiele netwerkkabels van audioquest

Gestart door infonews, augustus 14, 2011, 11:43:28

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Je laat je nu toch wel serieus kennen Antoine... :nopompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Raphie

Citaat van: Antoine op juni 18, 2013, 15:52:18
Ik verveelde me en dacht maak er toch een "Frank2tje" van!  :D Schijnen de besten te doen hier op 't forum! Maar ga vooral verder met je discussie, ik grijp wel in wanneer nodig. ::)
:D da's op zich prima, overkomt i.d.d. de beste.  :angel:

zullen we nu dan weer gewoon normaal proberen te doen, over de as van de inhoud, ipv proberen elkaar de pies lauw te maken?  :coffee:
JBL PRX Power!

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op juni 18, 2013, 15:53:33
nah geen nieuws  :sleepy:

Raphie stalken deed ie toch al.

raindog

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 15:54:42
zullen we weer gewoon normaal proberen te doen dan over de as van de inhoud, ipv proberen elkaar de pies lauw te maken?  :coffee:

Hypocriet  hoor Raphie. Je schept er overduidelijk genoegen in om forum-leden een topic uit te jagen en dan nu een beetje schijnheilig lopen janken dat men elkaar de pies niet lauw moet maken?  Zoek aub een andere hobby  >:(
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Kjelt

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 15:47:40
vanochtend neem je nog afscheid, nu loop je al reeds weer hier te peuren.. beetje jammer....man een man, woord een woord en zo...
;D   ;D   ;D  had jij ook niet onlangs afscheid genomen, de wereld op zijn kop  :hehe:

Raphie

Citaat van: raindog op juni 18, 2013, 16:05:14
Hypocriet  hoor Raphie. Je schept er overduidelijk genoegen in om forum-leden een topic uit te jagen en dan nu een beetje schijnheilig lopen janken dat men elkaar de pies niet lauw moet maken?  Zoek aub een andere hobby  >:(
onzin, ik jaag niemand weg, we praten over techniek, ook jij bent welkom, ik jank niet, doe maar doe een handreiking om dat dit soort gezeik over de as van de persoon, zoals jij nu ook doet, nergens toe leidt.

nogmaals dit is geen Jomanda hosanna forum. waar alle euforie voor zoete koek wordt geslikt zonder inhoudelijke discussie. Als dat je verwachting is, is die toch verkeerd. 
JBL PRX Power!

Deleted member

Citaat van: Jumping Jack op juni 18, 2013, 15:53:33

Ach ja, de maatschappij verhardt, beloftes zijn ook niks meer waard en iedereen doet waar 'ie zin in heeft dus ik zie 't probleem niet zo.

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 15:54:42
:D da's op zich prima, overkomt i.d.d. de beste.  :angel:

zullen we nu dan weer gewoon normaal proberen te doen, over de as van de inhoud, ipv proberen elkaar de pies lauw te maken?  :coffee:

Geen probleem, ik ben voor inhoud!  :popcorn:

Raphie

Citaat van: Kjelt op juni 18, 2013, 16:08:11
;D   ;D   ;D  had jij ook niet onlangs afscheid genomen, de wereld op zijn kop  :hehe:
je loopt 2 posts achter Kjelt, zoals ik al zei, kan de beste overkomen  :angel: (spreek uit ervaring)
JBL PRX Power!

Deleted member

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 16:08:54
<knip>

nogmaals dit is geen Jomanda hosanna forum. waar alle euforie voor zoete koek wordt geslikt zonder inhoudelijke discussie. Als dat je verwachting is, is die toch verkeerd.

Dit forum is wat we er samen van maken en als dat "Jomando hosanna" is is dat 't. :threadclosed:

Jumping Jack

Nederlanders blijven toch vreemde snuiters  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Op dat serieuze forum waar Antoine heen ging
heeft hij natuurlijk onmiddelijk een ban gekregen  :hehe:

Raphie

Citaat van: Antoine op juni 18, 2013, 16:12:14
Dit forum is wat we er samen van maken en als dat "Jomando hosanna" is is dat 't. :threadclosed:
Is dat het geval dan volgens jou?, jij noemt mij niet doof en ik jou geen zweefteef  :D daarnaast worden we niet persoonlijk
delen we feiten, discussiëren we over wat wel en niet relevant kan zijn voor de waarneming en kunnen daar evt van menig over verschillen.

Wat gaat er nou fout in dit topic dan? Moet ik dit topic maar zo laten omdat de feiten die gedeeld worden, niet gehoord willen worden?

hoeveel members zullen dat niet willen dan? die 5 die hier aan de discussie meedoen of die andere 600 die meelezen?
weet jij het? ik niet....
JBL PRX Power!

Deleted member

Anyway, terug naar de inhoud. Ik zal je een beetje op weg helpen, je schreef onderstaande en gaf een briljante analyse van de inhoud maar vond dat er wat weinig in zit. Ontbreekt er iets naar jouw mening?

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 14:48:59
zou zo maar kunnen, de foto's zijn te kliein, soft om voor mij zo te lezen, zijn die de alu blokken Lunhdals ? ziet er mooi afgewerkt uit
in house zal ook een groot deel van de kosten zijn. Veel zit er niet in trouwens 1 mobo, een displayboard en een voedings printplaat

Raphie

even ter info:

top staat in de "wetenschappelijk..." sectie, dus techniek, ipv van mindere aardse zaken mág
topic heeft meer dan 8K views :D goed voor de google adds zullen we maar zeggen  :D
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Antoine op juni 18, 2013, 16:18:26
Anyway, terug naar de inhoud. Ik zal je een beetje op weg helpen, je schreef onderstaande en gaf een briljante analyse van de inhoud maar vond dat er wat weinig in zit. Ontbreekt er iets naar jouw mening?
Nee, denk het niet, ik zie een input sectie, een netwerk sectie, een processor. vind het jammer dat ik de IC's niet kan lezen
het leuke van IC's is dat ze referentie designs hebben, dus Ja, de printplaat kan van Linn zijn, in eigen beheer gemaakt, met hoogwaardige materialen en dat is kostbaar. alleen maar respect voor.

Maar, als je de documenten opzoekt die bij de IC's en chipsets horen, dan zie je daar ook referentie lay-outs bij  die gevolgd dienen te worden om de chip te laten doen waarvoor hij is ontworpen. Zie ziet dat bijv ook bij videokaarten of moederborden. er zijn diverse fabrikanten, maar heel vaak zijn de NVIDIA of ATI based kaarten, op de kleur van de PCB en cooler na EXACT gelijk. zaken als Lundahl zijn ook tientjes werk, het chassis kost ook wel wat. de DAC zal beter zijn als in een mediaspeler van 200 euro, maar als je Cat5 in gaat en spdif uit? dan weet ik niet of je hier 5K€ of zelfs 10k€ voor neer wilt tellen, blijft natuurlijk persoonlijk, maar ik i.i.g. niet.
JBL PRX Power!

AbZ

Je weet niet wat ze in de PGA's doen.

Raphie

Citaat van: AbZ op juni 18, 2013, 16:33:02
klopt. maar langzaam aan verschuift dit topic naar de kwaliteit van LINN, voordat me woorden in de mond worden gelegd die staat voor mij NIET ter discussie (prijs/kwaliteit is misschien een ander verhaal) dus weer terug naar IP streaming?
JBL PRX Power!

AbZ

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 16:36:12
klopt. maar langzaam aan verschuift dit topic naar de kwaliteit van LINN, voordat me woorden in de mond worden gelegd die staat voor mij NIET ter discussie (prijs/kwaliteit is misschien een ander verhaal) dus weer terug naar IP streaming?
Klopt, topic begon interessanter te worden
dus het dwaalt af van de kabelkwestie.

Staaled

Citaat van: AbZ op juni 18, 2013, 16:33:02
Klopt.
Centraal als een spin in het web zit een FPGA.

En het geldt voor nagenoeg alle apparatuur dat de prijs niet zozeer in de ruwe materialen zit maar in de implementatie. ;)
Iets dat bijv Lumin ,nog, niet onder de knie heeft.

Het ging mij er om dat Raphie er lukraak van uitging dat de Linns een fancy chassis om een generiek en ingekocht binnenwerk waren.
Dit is dus niet zo.

Apart van de Linns is dat de netwerkentree geaard is.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

Citaat van: Hipster op juni 18, 2013, 16:44:57
Klopt.
Centraal als een spin in het web zit een FPGA.

En het geldt voor nagenoeg alle apparatuur dat de prijs niet zozeer in de ruwe materialen zit maar in de implementatie. ;)
Iets dat bijv Lumin ,nog, niet onder de knie heeft.

Het ging mij er om dat Raphie er lukraak van uitging dat de Linns een fancy chassis om een generiek en ingekocht binnenwerk waren.
Dit is dus niet zo.

Apart van de Linns is dat de netwerkentree geaard is.
Wat waar is, is waar, de afwerking van binnen zo ver ik dat kon beoordelen op de foto ziet er top uit!

de opmerking over de FPGA begrijp ik niet helemaal? die zit op nagenoeg ieder mobo?
JBL PRX Power!

Staaled

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 16:48:38
Wat waar is, is waar, de afwerking van binnen zo ver ik dat kon beoordelen op de foto ziet er top uit!

de opmerking over de FPGA begrijp ik niet helemaal? die zit op nagenoeg ieder mobo?
Klopt , zoek er ook niets achter. :)
Wat er in draait is echter des Linns.

AbZ

Citaat van: Hipster op juni 18, 2013, 16:53:03
Bij Linn berekent de PGA welke muzikaliteit er nog ontbreekt?

(Subliminaal jittercircuit?  CEC heeft daar ook goeie zaken mee gedaan.
Nee, lijkt me niets voor Linn.  Het klinkt ook zo rustig... maar goed, je weet het niet.)

Raphie

Citaat van: Hipster op juni 18, 2013, 16:53:03
de firmware bedoel je? op basis van Linux/ python? zal haast wel
JBL PRX Power!

Kjelt

Wat mij even snel opvalt is dat ze een zeer kostbare fpga gebruiken en nog een iets goedkopere, bij Farnell kost ie €500+ (als je er genoeg besteld zal de prijs wel flink dalen maar dan nog onder de 200 euro heb je hem niet).
Waarschijnlijk zit de microcontroller in de fpga bv een ARMcore of een softcore processor maar dat kan ik zo aan de types niet zien.
Voeding had van mij dubbel uitgevoerd en gescheiden geplaatst mogen worden. Bovenin bij de analoge print zitten nog diverse spanningsregelaars, had ook apart gemogen in een sectie, die geven soms ook wat rommel.
Erg mooi vind ik de kast uit 1 stuk met aparte compartimenten met goede afschermingseigenschappen tussen de voeding, digitale en analoge gedeelte.
Dat laatste verwacht je ook van een apparaat in die prijsklasse.
Ook positief dat er geen SMD elco's gebruikt worden (lang verhaal om dat uit te leggen).
Ik vind de netschakelaar vreemd geplaats, de entree zit rechts maar de schakelaar links en dan moeten ze door het hele chassis heen de kabel leggen als ze de voeding links hadden geplaatst was het logischer geweest.
En wat betreft de aarde die keihard aan het chassis hangt, tja dan wordt het inderdaad zaak om een goede mooie schone aarde te hebben.