audiofiele netwerkkabels van audioquest

Gestart door infonews, augustus 14, 2011, 11:43:28

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

maar de afscherming zat niet aangesloten  :D dus viel je theorie in duigen

jij denkt dus dat:
1 -  er "iets" analoog elektrisch door de netwerk ingang mee naar binnen kan "sluipen" wat de weergave van de speler verstoort. 
2 - dat een AQ in deze een betere job doet dan een standaard CAT5 kabel in het "buitenhouden van rotzooi"
3 - dat die analoge interferentie i.d.d. NIKS doet met het digitale signaal, maar later in de keten alsnog AMOK kan maken
3 - wat je dan pas in het analoge domain, na de DAC weer gaat horen (hééééééééééééééél subtiel welliswaar)

klopt deze samenvatting? zodat we beiden helder hebben of ik jouw redenering wel of niet begrijp?
JBL PRX Power!

RalphH

Citaat van: AbZ op juni 17, 2013, 22:24:40
Je mag nu vast raden welke beter klinkt, de goedkope of die heel bijzondere  :D

Vertel!

Je bent ook welkom overigens.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Kjelt

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 10:38:38
maar de afscherming zat niet aangesloten  :D dus viel je theorie in duigen
jij denkt dus dat:
1 -  er "iets" analoog elektrisch door de netwerk ingang mee naar binnen kan "sluipen" wat de weergave van de speler verstoort. 
2 - dat een AQ in deze een betere job doet dan een standaard CAT5 kabel in het "buitenhouden van rotzooi"
3 - dat die analoge interferentie i.d.d. NIKS doet met het digitale signaal, maar later in de keten alsnog AMOK kan maken
3 - wat je dan pas in het analoge domain, na de DAC weer gaat horen (hééééééééééééééél subtiel welliswaar)
klopt deze samenvatting? zodat we beiden helder hebben of ik jouw redenering wel of niet begrijp?

Ik zou 1- zelf iets anders verwoorden nl dat het hoogfrequente digitale signaal op de een of andere manier heel subtiel invloed heeft op de analoge uitgangssectie.

Raphie

Citaat van: Kjelt op juni 18, 2013, 10:57:22
Ik zou 1- zelf iets anders verwoorden nl dat het hoogfrequente digitale signaal op de een of andere manier heel subtiel invloed heeft op de analoge uitgangssectie.
ik ben van mening dat de "software" werkt als "galvanische scheiding" bij digitaal signaal
als daaraan parallel het apparaat zelf niet overwegweg kan met hoogfrequente overspraak dan is dat een designfout van zo'n "high end" apparaat aangezien de meest goedkope mediaspelers of PC's daar géén last van hebben.

Even voor de goede orde Kjelt, in jouw voorbeeld praat je over een koperen RCA interlink die die dat kon veroorzaken
we hebben het hier over een netwerk kabel. met optische spdif zou je dit probleem ook niet hebben

ik heb nog nooit audiostoring door een netwerk aansluiting gehad anders dan data overdrachts problemen (blokjes, skips stutters)

vergeet ik nog bijna de hoge frequency van Cat5, als dit al weergegeven zou worden in het analoge audiopad, dan ligt dit ver buiten de grens van het menselijk gehoor en moet je dus ook nog een theorie hebben over het herleiden naar fundamenten/grondtonen, honderden octaven lager (middle C 440hz) die dan spontaan ontstaan. Kan je daar ook iets over zeggen?

Jouw betoog volgend, zou WiFi dus de ultieme electrische scheiding en dus referentie moeten zijn ? eens?
JBL PRX Power!

bmateijsen

Ik stop met dit topic...

Groet,

Bjorn

Raphie

JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 11:04:59
ik ben van mening dat de "software" werkt als "galvanische scheiding" bij digitaal signaal
als daaraan parallel het apparaat zelf niet overwegweg kan met hoogfrequente overspraak dan is dat een designfout van zo'n "high end" apparaat aangezien de meest goedkope mediaspelers of PC's daar géén last van hebben.
Onzin er zit een groot klankverschil tussen een 200 euro mediaspeler en een Linn Klimax van 18k euro. Dat ben je toch wel met me eens?
Waar zit het verschil dan?
Wat je vergeet is dat deze AQ kabel een zeer subtiel verschil weergeeft en dat dit op een audioset van boven de 50k euro is geconstateerd. Ik weet niet wat de AQ kabel op een 200 euro versterkte mediaspeler teweeg brengt, wellicht is het verschil dan onder de ruisdrempel verdwenen maar dat is ook niet het punt.

Citeervergeet ik nog bijna de hoge frequency van Cat5, als dit al weergegeven zou worden in het analoge audiopad, dan ligt dit ver buiten de grens van het menselijk gehoor en moet je dus ook nog een theorie hebben over het herleiden naar fundamenten/grondtonen, honderden octaven lager (middle C 440hz) die dan spontaan ontstaan. Kan je daar ook iets over zeggen?
Niet direct maar afgeleid, de storing zou bv de klok van een digitaal circuit negatief kunnen beinvloeden , het zou ook wat ruis op de analoge ground kunnen geven en daar net een kleine offset teweeg brengen, het hele punt is dat we het niet weten maar ook dat de fabrikant Linn zelf het constateerd, dat maakt het juist zo interessant want wie wil dit nou toegeven, ik vind het erg eerlijk en open dat ze er zo in staan.

CiteerJouw betoog volgend, zou WiFi dus de ultieme electrische scheiding en dus referentie moeten zijn ? eens?
hahaha nee alsjeblieft er is geen grotere bron van ellende dan radio's. Die gebruiken zoveel energie en op dusdanige frequenties dat die juist vaak de grootste veroorzaker van dit soort ellende is. Als je een Wifi transceiver in een streamer stopt dan mag je die echt goed afschermen (kooi van Faraday) en ook de gevoelige circuits.

Raphie

ok nu gaan we de "high end" kaart inzetten begrijp ik  :D

clickerdeclick....

OPPO v/s Lexicon anyone ?!? (ken je hem nog? ander frontje van binnen identiek)
wedden dat er in een Linn ook gewoon en broadcom of andere standaard chip zit?
natuurlijk kan je elektrotechnisch zaken overengineeren, de vraag is wat je er concreet qua meetbare output mee wint
en nu geef je zelf aan dat het verschil wat je hoort, NIET komt door de betere afscherming van goedkope meuk, maar dat een high end speler een dusdanige resolutie heeft dat het hoorbaar is (ipv dat die gewoon slechter is afgeschemd)

Er is trouwens IMHO niks waargenomen het was weer zo'n "allemaal ff kijken of je moet poepen" luister moment.

Ik ben zéér benieuwd naar de komende uitslag waar ook wat minder "high end" gezindten tussen zitten.

Kjelt, zegt de term ODM je iets? dan wéét je EXACT wat ik bedoel, dus don't go there.....
JBL PRX Power!

AbZ

Kjelt

Nogmaals ik weet het ook niet en jij ook niet. Als jij gelijk zou hebben en er geen verschil zou zijn dan zou er inmiddels allang niet meer over deze kabels gesproken worden noch zou een andere fabrikant toegeven dat ze het verschil ook constateren. Ik blijf open en ben benieuwd of ze er ooit achter komen, ik hou er nu ook even mee op want dit kost veel te veel tijd terwijl er geen nieuwe informatie boven water komt. Ik ben ook benieuwd wat de andere luistertest oplevert.

Raphie

Citaat van: Kjelt op juni 18, 2013, 11:45:39
Nogmaals ik weet het ook niet en jij ook niet. Als jij gelijk zou hebben en er geen verschil zou zijn dan zou er inmiddels allang niet meer over deze kabels gesproken worden noch zou een andere fabrikant toegeven dat ze het verschil ook constateren. Ik blijf open en ben benieuwd of ze er ooit achter komen, ik hou er nu ook even mee op want dit kost veel te veel tijd terwijl er geen nieuwe informatie boven water komt. Ik ben ook benieuwd wat de andere luistertest oplevert.
maar er wordt veel meer gepraat over zaken die op z'n minst gezegd twijfelachtig zijn, even buiten audio vooral populair onder de Story, Privé en Troskompas lezers bijv deze  :D

worden ook magische oerkrachten aan toegewezen door velen:

JBL PRX Power!

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

jvanhambelgium

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

RalphH

Staaled

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 11:34:54
ok nu gaan we de "high end" kaart inzetten begrijp ik  :D

clickerdeclick....

OPPO v/s Lexicon anyone ?!? (ken je hem nog? ander frontje van binnen identiek)
wedden dat er in een Linn ook gewoon en broadcom of andere standaard chip zit?
natuurlijk kan je elektrotechnisch zaken overengineeren, de vraag is wat je er concreet qua meetbare output mee wint
en nu geef je zelf aan dat het verschil wat je hoort, NIET komt door de betere afscherming van goedkope meuk, maar dat een high end speler een dusdanige resolutie heeft dat het hoorbaar is (ipv dat die gewoon slechter is afgeschemd)

Er is trouwens IMHO niks waargenomen het was weer zo'n "allemaal ff kijken of je moet poepen" luister moment.

Ik ben zéér benieuwd naar de komende uitslag waar ook wat minder "high end" gezindten tussen zitten.

Kjelt, zegt de term ODM je iets? dan wéét je EXACT wat ik bedoel, dus don't go there.....

Kun je deze duiden ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

en ter volledigheid:

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

De printplaten van de Linns worden "in house" gemaakt.
Ik heb naast de straat gestaan. ;)

Raphie

zou zo maar kunnen, de foto's zijn te kliein, soft om voor mij zo te lezen, zijn die de alu blokken Lunhdals ? ziet er mooi afgewerkt uit
in house zal ook een groot deel van de kosten zijn. Veel zit er niet in trouwens 1 mobo, een displayboard en een voedings printplaat
JBL PRX Power!

jvanhambelgium

Xilinx ;-)

Behoorlijk flexibel dus ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Deleted member

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 14:48:59
zou zo maar kunnen, de foto's zijn te kliein, soft om voor mij zo te lezen, zijn die de alu blokken Lunhdals ? ziet er mooi afgewerkt uit
in house zal ook een groot deel van de kosten zijn. Veel zit er niet in trouwens 1 mobo, een displayboard en een voedings printplaat

OMG als de foto groter was geweest was 't geen probleem geweest? Het feit dat multilayer PCB's gebruikt worden zou dan ook niet uitmaken, jij kijkt met je X-ray ogen zo door de diverse lagen heen natuurlijk.  :clapping:

Raphie

Citaat van: Antoine op juni 18, 2013, 15:32:15
OMG als de foto groter was geweest was 't geen probleem geweest? Het feit dat multilayer PCB's gebruikt worden zou dan ook niet uitmaken, jij kijkt met je X-ray ogen zo door de diverse lagen heen natuurlijk.  :clapping:
applaus voor jezelf?!?

JBL PRX Power!

AbZ

Deleted member

Raphie

Citaat van: Antoine op juni 18, 2013, 15:44:45
Raphie doceert electronica...  :D :D

kom je nou hier de boel op stelten zetten?
vanochtend neem je nog afscheid, nu loop je al reeds weer hier te peuren.. beetje jammer....man een man, woord een woord en zo...
JBL PRX Power!

Deleted member

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 15:47:40
kom je nou hier de boel op stelten zetten?
vanochtend neem je nog afscheid, nu loop je al reeds weer hier te peuren.. beetje jammer....man een man, woord een woord en zo...

Ik verveelde me en dacht maak er toch een "Frank2tje" van!  :D Schijnen de besten te doen hier op 't forum! Maar ga vooral verder met je discussie, ik grijp wel in wanneer nodig. ::)

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 09:17:09
Je bedoelt inhoudelijk meer in je straatje, succes met je zoektocht, denk dat je snel weer "terug" bent (want je gaat natuurlijk niet echt weg, je doet een beetje een "Frank2'tje", een hoop poeha, dan gepikeert in stilte een halve dag niet posten maar als gast meelezen en dan vrolijk weer posten) is niks mis mee, we moeten allemaal wel eens wat stoom afblazen.

Citaat van: Raphie op juni 18, 2013, 10:02:58
klopt, ik heb me hier in het verleden ook wel eens schuldig aangemaakt, vandaar dat het e.e.a. ook zo herkenbaar en voorspelbaar is  :D