TV-dressoir op maat - positieve ervaringen / adressen gevraagd !

Gestart door Xander32, augustus 13, 2011, 11:37:19

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Beste mede forum leden,

Al enige tijd ben ik op zoek naar een fijn audio/tv- meubel (tv-dressoir). Momenteel ben ik mij aan het orienteren op de optie meubel-op-maat. Maar, zoals vaak, is het aanbod oneindig ...

Daarom: positieve ervaringen met leveranciers/meubelmakers (lees: * adressen/url van ...) inzake meubels op maat (tv-dressoir):
Aanvullende info:de afwerking dient koloniaal te zijn (leverancier dient deze optie aan te bieden), bij voorkeur van teak-hout (geen vuren / grenen / MDF).

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Sander.

*) wat mij betreft de namen/adressen gewoon in dit draadje plaatsen maar ik weet niet geheel zeker of dat mag ¿ Moderator: help ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rha007

Onderstaande salon tafel en tv-kast hebben wij op maat laten maken. De tv-kast was afgesteld op de maten van mijn vorige ht-set. Receiver, PS, centerspeaker etc moesten in de middelste vakken. Aan de linker en rechter buitenkant hebben we voor lades gekozen, precies op maat gemaakt zodat er dvd's op z'n kant inpassen.
Er is gebruikt gemaakt van teakhout, want beide zijn behoorlijk zwaar. Qua prijs scheelde het bijna niks, tov bestaande maten.
De link van het bedrijf zal ik plaatsen als er goedkeuring voor is gegeven, anders maar even pm-en.

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

phmeijer

www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Xander32

Citaat van: phmeijer op augustus 13, 2011, 13:49:46
kijk eens op de website van Furniture-D
Hallo Peter, dank je voor de tip. Echter betreffen het allen moderne, strakke lijnen terwijl ik op zoek ben naar een meer landelijke stijl, kleur koniaal. En de prijzen zijn m.i. ook aan de stevige kant (kleinste audiomeubel in minst dure afwerking is al ruim € 1700,-).

Sander.

phmeijer

Citaat van: Xander32 op augustus 13, 2011, 16:59:26
Hallo Peter, dank je voor de tip. Echter betreffen het allen moderne, strakke lijnen terwijl ik op zoek ben naar een meer landelijke stijl, kleur koniaal. En de prijzen zijn m.i. ook aan de stevige kant (kleinste audiomeubel in minst dure afwerking is al ruim € 1700,-).

Sander.

Maar dan heb je wel wat!

Stuur ze even een mailtje, misschien kunnen ze het wel leveren!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

mikekiwi

Heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar wellicht het bekijken waard: *** link naar niet forum sponsor verwijderd *** Er staan in ieder geval prijzen bij om een indicatie te krijgen....

Xander32

Citaat van: phmeijer op augustus 13, 2011, 17:37:55
Maar dan heb je wel wat!

Stuur ze even een mailtje, misschien kunnen ze het wel leveren!
Kwaliteit heeft z`n prijs maar wij willen echt niet meer dan €1400,- aan een tv-dressoir uitgeven ;). Evengoed dank voor het delen van jouw ervaringen!

Sander.

Maro

Persoonlijk vind ik deze erg mooi. heb je wat unieks. Ben bang dat ie niet zo mooi op mijn houten vloer lijkt anders had ik hem zeker gekocht.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113769.0
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op augustus 16, 2011, 20:13:59
Persoonlijk vind ik deze erg mooi. heb je wat unieks. Ben bang dat ie niet zo mooi op mijn houten vloer lijkt anders had ik hem zeker gekocht.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113769.0
Thx Wim, deze was mij al opgevallen; een waar kunstwerk. Maar ben bang dat ik die niet door de interieurcommissie krijg  ;).

Sander.

Maro

HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op augustus 17, 2011, 15:47:55
Ben jij dan de enige met smaak... :nopompom:
Gezien vriendin-lief soms wil meelezen dien ik hier of een diplomatiek antwoord op te formuleren of geen; ik ga voor die laatste optie :P.

Sander.

Maro

mikekiwi

Grappig, ik zou je links maar alvast weghalen, want die van mij is blijkbaar ook al gesneuveld... (stond even raar te kijken dat mijn suggestie niet werd genoemd in jouw lijstje. Maar toch bedankt, ik heb je linkjes alvast geopend en opgeslagen :-X )

Xander32

Citaat van: mikekiwi op augustus 17, 2011, 20:25:09
Grappig, ik zou je links maar alvast weghalen, want die van mij is blijkbaar ook al gesneuveld... (stond even raar te kijken dat mijn suggestie niet werd genoemd in jouw lijstje. Maar toch bedankt, ik heb je linkjes alvast geopend en opgeslagen :-X )
Zou ik jouw linkje via PM mogen ontvangen? Ben benieuwd!

Heb vraag in openingspost gesteld aan Moderator - die zat een uurtje terug dit topic door te bladeren ... indien de linkjes niet mogen zou hij/zij dat ook ff kunnen melden - zal dan per ommegaande deze verwijderen.

Sander.

Edit heb de linkjes middels copy - paste in een message aan mijzelf gezet. Wanneer iemand interesse heeft en de url`s hierboven zijn verwijderd; doe mij ff een PM en ik kan deze in 1x doorsturen.

Xander32

Vanmorgen in een prachtige zaak te Maurik een mooie tv-dressoir (155x50x50, teak, koloniaal, 2 grote schuifdeuren - ruimte voor 4 volwassen componenten en 4 x CD-lade) gezien, waarvan de achterwand zonder nadelige consequenties aangaande de stevigheid is te verwijderen. Toen daar ook nog een (bij-)passende buffetkast stond was vriendinlief ook om 8).

Nu eerst even wachten op de offerte en de levertijd ::).

Sander.