Sony HW30

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 2, 2011, 19:09:00

Vorige topic - Volgende topic

THX-UltraII

CiteerHad ook niet anders van jou verwacht.... Maar jij bent niet toonaangevend.
dit is precies wat ik bedoel. HOP, in die aanvalshouding. Maar goed, ik probeer je slechts wat tips te geven hoe om te gaan met kritiek. We leren allemaal, iedere dag, ook ik, ook jij.....

turtlespeed

Merry Xmas jongens  ::)
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

THX-UltraII

Ook jij heel fijne feestdagen gewenst!  :thumbs-up:

J.A.F._Doorhof

Lees je wel THX ?
En wie voelt zich aangevallen ?
Ik geef alleen aan dat ik weet dat jij hoge eisen stelt en dus dit soort download, maar dat dit niet voor iedereen geldt, het meerendeel download voor de film en stelt mindere eisen en vind 10gb genoeg.... En dan verwijt je mij dat ik dingen zie als een aanval ? Zo komen dus de misverstanden de wereld in... En ben ik dus de lul... Lekker dan.

Ik geef al sinds het begin af aan aan dat er bepaalde dingen opgepakt worden.
Ik verdedig alleen wel het feit dat ik gewoon vind dat dit op dit moment volledig uit verband word gerukt en dat er gewoon losgegaan word op 1 persoon en 1-2 punten van een demo die uit vele facetten bestaat en DAT vind ik niet terecht..

Daarnaast geef ik aan waarom wij een bepaalde keuze maken.
Je kan mij de zwarte piet toespelen dat ik niet zeg je hebt gelijk... Maar moet ik dan hufterig zeggen "ja hoor je hebt gelijk en achter je rug om zeggen dat je ongelijk hebt ?"

Wij hebben een visie en dat is een demo te geven die overeen komt met wat mensen thuis gebruiken, willen mensen meer mogen ze dat meenemen of en vragen van te voren en dan ligt het er.

Willen mensen weten wat voor soort scène er speelt dan zoeken we dat op als het niet bekend is, en we zullen vanaf nu met een formulier gaan werken zodat er geen vergissingen gemaakt worden, want blijkbaar is 1 vergissing meteen kop eraf. En dat vind ik niet opbouwende kritiek maar gewoon spijkers zoeken op laag water.

Opbouwende kritiek word ALTIJD meegenomen en aangepast, dat weet iedereen, maar iedereen weet denk ik ook dat ik inderdaad niet een jaknikker ben, en jammer genoeg kunnen veel mensen daar dus niet tegen, maar ik denk dat die ook even bij zichzelf te raden moeten gaan, als je namelijk goed leest ze je denk ik niets wat wijst op een afwijzing van een mening, alleen een uitleg en vanaf post 1 ook aankondigingen dat er dingen aangepast zullen worden.

Wat je je alleen wel moet realiseren is dat ook jij en de andere niet door moeten drammen om 100% je gelijk te halen, dan is het niet meer goed bedoelde opbouwende kritiek maar gewoon moedwillig de boel stagneren en stangen, en daar gaat nu wel naar toe.

Nogmaals, bepaalde dingen halen we hieruit en worden aangepast, maar luister op zijn minst ook naar waarom we een bepaalde weg kiezen en denk niet dat alleen jij gelijk hebt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

THX-UltraII

Ik hoef geen gelijk te hebben of krijgen en ik heb ook geen gelijk. Het gaat me ook helemaal niet om het inhoudelijke verhaal, ik lees gewoon je reacties en proef daarin constant dat je je aangevallen voelt. Dat moet je proberen om te buigen en denken: ''Bedankt voor je kritiek, hier ga ik iets mee doen, fijn om te horen etc).

J.A.F._Doorhof

En ik je eigen response laat je dus zien hoe makkelijk je dat dus totaal verkeerd kunt opvatten want daar voel jij je aangevallen, nogmaals als mensen nu eens beter lezen ipv eruit te halen wat ZIJ willen lezen dat had dit 2-3 pagina's geleden al opgelost geweest.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik van Voorst (in memoriam)

Frank met alle respect ik vind dat je zelf laat escaleren.....sorry hoor maar er zijn een paar mensen die wat aanmerkingen hebben en...that is it. ;)

Verder zou ik mensen die naar gecomprimeerd spul kijken een wat goedkopere projector adviseren.
Je verkoopt tenslotte ook geen Ferrari als iemand rondjes rijdt op zijn woonerf.

Dat download verhaal is ook zwak want ik koop ook nog origineel.....

Als je kritiek wilt hebben op een projector of een audiocomponent is het mijnsinziens een must om perfect bronmateriaal te gebruiken evenals perfecte luister kijkomgeving.

Ik persoonlijk kan er werkelijk met mijn pet niet bij dat je zelf de visie hebt om onder een TL-Balk crappy 10 gig materiaal te willen demonstreren om een thuissituatie na te bootsen... :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

J.A.F._Doorhof

Ik word er echt een beetje droevig van :(
Nu word weer alles door elkaar gegooid.

Ik geef aan dat we verschillende verlichtigsopties in onze demo ruimte hebben om schermen te demonstreren, realiseer je goed dat we niet alleen aan HT liefhebbers leveren maar ook aan bedrijven en instellingen en dan is het van LEVENSBELANG om te weten hoe een scherm/projector reageert onder TL licht, en voor mensen thuis zijn of de zijverlichtingen in de demo ruimte of de plafond spots weer belangrijk, ik gaf dit aan om aan te tonen dat we juist zeer goed naar de klanten luisteren en als mensen iets vragen we niet te beroerd zijn om zelfs hele verlichtings sets in het plafond te monteren, dit als antwoord op de opmerkingen dat we niets zouden doen met vragen of kritieken.

Natuurlijk koop een heel groot gedeelte origineel, en die mag je gewoon meenemen en dat word dan netjes afgespeeld, ook een wens van de klanten die we eigenlijk direct doorgevoerd hebben, in het begin kwam alles via een streamer binnen, en was een vast gesteld patroon of via de HDD van de klant, toen de opmerking kwam voor originele BD's hebben we dus direct een speler er neergezet voor de klant.

Over demonstreren van 10GB scenes, of 1:1 BD rips heb ik ook al de uitleg meerdere keren gegeven, we PROBEREN te doen wat voor de MEESTE mensen geldt, maw de MEESTE mensen downloaden, de MEESTE mensen downloaden de 10GB versies, dus DIE demonstreren we, wil iemand meer, anders etc. dan mag hij/zij dat meenemen en dan mag dit afgespeeld worden, mag op HDD, DVD, BD, Memorystick whatever.

Over goedkope projectoren bij 10GB versies vind ik klinkklare onzin, ik kijk zelf ook nagenoeg allemaal maar de 10-12GB MKV's om de simpele reden dat als ik een film goed vind ik de BD wel koop, en ik gewoon geen zin heb om 50GB te downloaden en het verschil in veel gevallen nu niet bepaald schokkend is. Weet ik van een film dat hij echt een enorm goede transfer heeft dan koop ik die direct origineel natuurlijk.

Maar nogmaals eigenlijk is het niet ter zake doende, ALLES kan afgespeeld worden, ALLES is mogelijk.

En dat ik heb laten escaleren... ik snap je opmerking, maar bekijk het van mijn kant.
We worden ergens op afgerekend waarvan ik vind dat we hier niets aan kunnen doen, geen geluid bij de demo's is puur een keuze die we belangrijk vinden omdat het gaat om het beeld en het horen van de projector (hoeveel lawaai die maakt, of niet :D).

De opmerkingen over het materiaal via een BD ipv streamer heb ik ook mijn zegje over gedaan en gezegd dat omdat sommige mensen daar blijkbaar waarde aan hechten we ons materiaal op een BD zullen branden en een logotje ervoor zullen zetten en ook dat word dan opgelost.

Over de reden van de scenes, heb ik ook al aangegeven dat we een formulier zullen maken zodat we ons niet meer kunnen vergissen want blijkbaar staat tegenwoordig op een vergissing of een offday de doodstraf :D

De mensen die het laten escaleren zijn de mensen die een antwoord van mij volledig uit het verband rukken en die daardoor me dwingen te reageren, dat komt over als verdedigen of aanvallen maar ik heb geen keuze, dit is mijn bedrijf, we hebben hier jaren keihard aan gewerkt en geven menige demo per week, doen werk zoals de kalibraties waarin mensen ons blindelings moeten kunnen vertrouwen en ik vind het beeld dat geschetst werd gewoon niet netjes en wil me daar dan ook zeker op verdedigen inderdaad, als er dan echter zo slecht gelezen word of express verdraait word dan word ik dus gedwongen om te reageren, als ik dat namelijk niet doe dan komt dit over alsof ik geen passie of liefde voor mijn bedrijf zou hebben omdat ik niet reageer.

Of wel
Damned if you do, damned if you don't.

Wat je eruit moet halen is dat ik ALLE punten heb aangehaald en heb aangeven op ALLE punten iets te doen waardoor dit niet meer voorkomt, maar ik heb ook aangegeven het met sommige punten gewoon niet eens te zijn (andere visie) en laten we het in vredesnaam daarop houden. ITC levert een service die je nagenoeg nergens anders vind, zorg er aub voor dat we de lol erin houden.
Custom installer

Duidelijk verhaal, Frank

Dan rest mij alleen te zeggen dat als dit de praktijk is, dat mijn mening dan gelijk is dat DE MEESTE mensen ( op het forum) geen goed oordeel mogen/kunnen vellen over de Sony projector en dat is behoorlijk on topic..... ;)

Btw om even een complimentje te geven je review van de 90 daar heb je mijnsinziens 100 procent accuraat je bevindingen gegeven en waarin ik mij ook volledig in kon vinden en dat heeft tot een (plezierige) aankoop bij jou geleid  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

evilniek

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 22, 2011, 16:48:07
Ik heb er met Annewiek over gesproken en het is heel simpel, elk mensen maakt fouten.
Maar ik vind wat hier gebeurt gewoon echt belachelijk...... Er word voorgespiegeld alsof een demo een zooitje is.

Misschien was net deze groep een opeenstapeling van dingen die minder waren, maar kom op waar gaat dit over.....

Wat er wel gebeurd is dat er vanaf nu een formulier ligt die gebruikt word om voor te lezen wat er bij elke scène gebeurt en waar je op moet letten, maar nogmaals de manier waarop gereageerd word via echt beneden alle peil.... Ik zeg niet dat de demo perfect was die dag, ik was er niet bij, wat ik wel vind is dat er letterlijk nu op een paar kleine punten enorm een soort van "van een mug een olifant maken" effect word losgelaten en dat is gewoon zeer rot.

Sterker Annewiek heeft mij al aangegeven op deze manier gewoon niets meer te willen doen, ze zegt zelf ook dat ze niet haar beste demo had gegeven omdat de groep te groot was (groter dan verwacht) maar dat ze haar best heeft gedaan en ze is gewoon enorm terneergeslagen van wat er nu gebeurt, en dat kan ik goed begrijpen.

Wil dan ook verzoeken om gewoon on topic te blijven, of de mensen die dit lezen en me mailen om te zeggen dat hun wel tevreden zijn en dit niet snappen, dat ook even willen vermelden want nu is het wel erg "even lekker losgaan op iemand die 90% goed doet" en ik denk 100% beter dan welk ander bedrijf waar je een demo krijgt, misschien moet je dat ook even meenemen.

Hoop dan ook dat dit het laatste is dat ik erover lees.
Voor de mensen die een BD willen zien komt er een schijfje.
Voor de mensen die precies willen weten wat ze zien komt er een formulier met waar ze op moeten letten zodat er niets vergeten kan worden.

Maar de spontaniteit en het plezier dat we altijd hebben gehad in de demo's is nu wel even weg om eerlijk te zijn....

Om eerlijk te zijn heb ik ook wel gemengde gevoelens gehad bij de demo's die Annewiek heeft gegeven, hier wil ik meteen bij zeggen dat Annewiek wel altijd haar best doet om er wat van te maken. Wat mij betreft zijn er zeker verbeter punten, waarvan de Blu-ray speler al een goed begin is. Toch vindt ik ook wel dat je heel fel reageert (ea), het is volgens mij niet zo heel kwaad bedoeld allemaal.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Zymotic

Frank,

Probeer het eens zo te zien, verre weg de meeste mensen hier op het forum hebben het beste met je voor. Ander winkels zouden er heel veel voor over hebben om zoveel feedback te krijgen van hun klanten. Hier nemen de mensen (klanten) de moeite om met je in discussie te gaan. Dat is best een bijzondere verhouding hoor!

Tuurlijk kan ik begrijpen dat je je aangevallen voelt. Want jij hebt het gevoel dat je ontzettend je best doet voor je klanten. En dat je je passie wilt delen. Maar er is hier niemand die dat ontkend.

Je hebt denk ik nu vaak genoeg uitgelegd wat jouw redenen zijn om de dingen te doen zoals je ze doet. En inderdaad, je kan het nooit naar iedereen zijn zin maken...het is niet anders.

Teejoo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 22, 2011, 16:53:17
Zou ik alleen maar 1:1 rips of originele laten zien dan denk ik dat 80-% van de bezoekers gaat vragen om normaal materiaal wat hun kijken... Want nogmaals wat wij horen is dat 80-% gewoon de 10gb versies download.
Dat zegt dan genoeg over jouw klantenkring. Normaal wil ik toch zeker bij een demo zien wat het apparaat dat ik koop maximaal kan presteren! Ik denk dat die opmerking vooral gaat over de inhoud, dus als er bijvoorbeeld teveel van die mooie demo filmpjes langskomen ipv bekende filmscenes. Een beetje zoals op hifi shows met afwijkende demo muziek. Qua lichtmogelijkheden: daar kan ik me meer bij voorstellen, dus dat is een goede zet geweest.

Dit verhaal is een beetje hetzelfde als een nieuwe Porsche kopen die echter vóór de proefrit door de dealer is voorzien van banden met minimaal profiel. Want dat is wellicht hoe ze nu ook rondrijden in hun auto.... En ga nou niet zeggen dat ze zelf een setje nieuwe banden kunnen meebrengen, want jij als service toch maar even een krik en sleutel om ze er op te zetten  :D

J.A.F._Doorhof

Nogmaals je kan alles zien.
Custom installer

jaco

Het is wel de praktijk dat veel mensen een kleinere rip downloaden. Ik heb 3 collega's op mijn werk met een HDI dune, en ik hoor niet een van die 3 over full rips, maar altijd over kleinere files. Het zijn allemaal ICT mensen maar niet iedereen wil een datacenter thuis hebben met dikke netwerk lijn en veel opslag blijkbaar.

Nu heb je ook zat remuxes die stukken kleiner zijn en nog een 1:1 video spoor, maar aangepaste audio en subs. Die zijn net zo goed als een origineel natuurlijk qua beeld. Dus ook niet direct een niet 1:1 rip afdoen als minderwaardig.

Frank ik wil je wel helpen aan 1:1 rips als ik de titels heb, dan zijn de moeilijke mensen wellicht ook tevreden..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Job

Goed of kwaad bedoeld, inmiddels érg off-topic.

J.A.F._Doorhof

Altijd handig om even wat dingen uit te wisselen inderdaad.
Custom installer

jaco

Ach heb meer dan 1000 originele titels gekocht door de jaren heen, dus als iedereen me dat nadoet mag holywood blij zijn denk ik.
En als ik de licentievoorwaarden goed snap betaal je niet voor eigendomsrecht van een film, maar recht om hem te kijken. Je wordt immers erg beperkt wat je er mee mag doen. Dus als ik 1 keer betaald heb voor een VHS, Laserdisc, DVD, HD-DVD of Blu ray vindt ik wel dat ik nu een rip mag downloaden en kijken. Ik voel me niet bezwaard..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Matthieu

Ja zeker.
Ik heb een paar honderd Video's gekocht. (Allemaal weggedaan nu),- een paar honderd DVD's gekocht, maar ook een paar honderd gehuurd en geripped (Vooral de Disney tekenfilms van onder de 1:30 uur passen 100% op een 1 laags schijfje als je de extra's verwijderd),- en tevens de beste titels nu weer op Blu-Ray aangeschaft.
Ik ben er wel een beetje klaar mee.

Ik doe nu precies zoals Frank ook aanhaalde,... Ik download ze op 1080 van zo'n 10Gb, en alleen de beste titels koop ik nog op Blu-Ray.
3D films probeer ik wel op de volle 50Gb te downloaden (indien verkrijgbaar), omdat deze dan niet SBS zijn maar als volle Real 3D, en als ISO door mijn Oppo als normale Blu-Ray word geacceprteerd.
Perfect,... scheelt mij €30 per 3D film.
Hier heb ik zojuist een 3TB schijf voor gekocht.

Oppo leest geen 3TB  :-X

Rob_Dingen

Dag Jaco
Citaat van: jaco op december 22, 2011, 20:52:57
Het is wel de praktijk dat veel mensen een kleinere rip downloaden. Ik heb 3 collega's op mijn werk met een HDI dune, en ik hoor niet een van die 3 over full rips, maar altijd over kleinere files. Het zijn allemaal ICT mensen maar niet iedereen wil een datacenter thuis hebben met dikke netwerk lijn en veel opslag blijkbaar.
Maar hebben die wel een dikke 1080p projector thuis hangen?

Rob

jaco

Citaat van: Rob_Dingen op december 23, 2011, 10:00:49
Dag JacoMaar hebben die wel een dikke 1080p projector thuis hangen?

Rob
Nee 50" flatscreens

Kjelt

papaleo

Citaat van: Rob_Dingen op december 23, 2011, 10:00:49
Dag JacoMaar hebben die wel een dikke 1080p projector thuis hangen?

Rob

Hee...,'Johan Cruijff' mengt zich ook in deze discussie  :devil:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

Ik heb altijd prima demo's bij Frank en Annewiek gekregen.

Maar ja, ik ga ook met mijn eigen discs kijken als ik wat wil zien, en niet lopen zeiken als er iets niet is.
Verder kun je toch ook zelf wel min of meer snappen waar een scene voor bedoeld is ?

Ik kom niet veel in andere zaken, maar daar vind ik demo's ook niet beter. Bij beamertreffen zie je dan wel een demo disc (Grobi) maar krijg je ook niets te horen over resolutie/framerate etc. Dat draait gewoon. Wellicht als je wat vraagt dat je wel antwoord krijgt.

J.A.F._Doorhof

We zijn sowieso bezig met wat demo BD's aan het bestellen.
Maken we daar even een lijstje van waar je op moet letten, effect zal hetzelfde zijn maar goed dan hebben we 1:1 materiaal.....
Custom installer