Sony HW30

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 2, 2011, 19:09:00

Vorige topic - Volgende topic

Matthieu

Dat materiaal van Kingpin, is dat vergelijkbaar met dat van Projecta of Beamax?

Matthieu

HUH,...??? En toen had ik een dubbelpost.

J.A.F._Doorhof

Kingpin maakt mooie schermen voor de prijs die ze rekenen, we verkopen ze zeer vaak voor klanten dus zeker aan te raden als je een wat goedkoper maar goed scherm wilt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Citaat van: jvanhambelgium op augustus  7, 2011, 21:56:08
Center van het beeld zou op 106 + (50% van 180cm) = 196cm zitten van plafond.Dan met 65% correctie naar boven toe zou 117cm moeten kunnen "offsetten" zodat de uiteindelijke afstand van het plafond : 196-117=79cm MINSTENS zal worden .... Hmm...best nog een behoorlijke lange "stang" dus ;-(

Ik reken altijd als volgt. 65% vanuit het midden is 15% boven het doek. Dus als de schermhoogte 180cm is mag de projector maximaal 180 * 0.15 = 27cm boven het doek komen. Oftewel midden van de lens op 106-27=79cm onder het plafond.

Mijn criterium is dan nog : kan ik er nog rechtop onderstaan zonder mijn hoofd te stoten?

Teejoo

Is er inmiddels al een rekentooltje om te spelen met  min-max afstanden en schermdiameters?

maximus79

En is er al wat over de levertijd bekent Frank? ;)
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

1-2 weken zoals het er nu bijstaat. Maar je weet het nooit.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Update over motion flow in de review aangevuld.
Custom installer

Job

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 11, 2011, 10:27:56
Update over motion flow in de review aangevuld.
Kan het ook uit in de 2D-standen?

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

papaleo

Ok,dus toch wel motion flow bij 3D,maar dan alleen met een 3D BD player  ;)
Is dit alleen met de Mediaplayer die jij heb staan,of is dit bij alle mediaplayers,maw heb je meerdere mediaplayers geprobeerd?
En is daar een verklaring voor?  ???

Edit:
Dus als ik het goed begrijp....;
Wanneer ik met een Mediaplayer een ISO BLuray bestand af gaat spelen op de VW30,de VW30 het vertikt om daar de motionflow bij in te schakelen.
En als ik met deze zelfde Mediaplayer een BD schijfje er op afspeel dat dan wel deze functie op de VW30 actief word?!
Dat is wel heel erg vreemd....

Of ligt het er gewoon aan welk of wat voor HD materiaal het is,dus bv MKV...,wat je op een Mediaplayer af speelt?
Want het lijkt mij dat wanneer je er BD ISO materiaal er op los laat,de HW30 daar geen verschil in moet zien?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Er zijn nog geen mediaspelers volgens mij die 3D BD ISO's afspelen.
De Dune doet dat in ieder geval niet.

ALLEEN 1080p24 geeft de optie voor motionflow, ELKE andere vorm niet.

Motionflow kan natuurlijk gewoon uit.

Motionflow op de mediaspeler werkt natuurlijk wel gewoon in 2D, dit speelt alleen voor 3D !!!
Custom installer

papaleo

Edit;
Of ik moet er helemaal naast zitten,maar de Dune speelt/ toch echt wel ISO af,teminste ik heb meerdere BD ISO rips op mijn hdd staan die de Dune netjes laad en afspeelt.
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Zit het verschil hem wellicht in Full 3D en SBS 3D ?

papaleo

Citaat van: papaleo op augustus 11, 2011, 13:55:35
Edit;
Of ik moet er helemaal naast zitten,maar de Dune speelt/ toch echt wel ISO af,teminste ik heb meerdere BD ISO rips op mijn hdd staan die de Dune netjes laad en afspeelt.

Citaat van: Kjelt op augustus 11, 2011, 13:56:15
Zit het verschil hem wellicht in Full 3D en SBS 3D ?

Ach ja natuurlijk,ik gooi 2D en 3D op een hoop... ;)

Matthieu

Oké, zo hoe is hij in 3D met motion Flow?
Mijn Panasonic Plasma heeft FI wel aanstaan met bijna alles, behalve mijn Oppo.
Als ik serieus film kijk dan vind ik de FI toch een beetje schilderijachtige plaatjes geven, terwijl als hij uitstaat het beeld wel wat schokkerig kan zijn, maar het komt wel scherper over, en echter.

Ik zie het schokkerige graag verdwijnen, maar niet ten koste van de kwaliteit.

Is deze Motion-Flow aan te raden bij deze HW30 in 3D?
Zou jij het gebruiken?
Is deze net zo goed als bij de VW90, of beter zelfs?

jaco

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 11, 2011, 13:23:28
Er zijn nog geen mediaspelers volgens mij die 3D BD ISO's afspelen.
Oppo 93/95 met een USB/E-sata drive voor 3D rips
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

J.A.F._Doorhof

Ik vind de Sony MF erg goed, maar op de laagste stand.

@Jacco,
Is ook geen mediaspeler :D
Custom installer

maximus79

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 11, 2011, 18:00:54
Ik vind de Sony MF erg goed, maar op de laagste stand.

@Jacco,

Maar is het ook niet zo dat de Sony van zich zelf al beter met bewegings onscherpte is dan bijvoorbeeld jvc en epson?

J.A.F._Doorhof

Zonder meer, maar MF is iets anders.
MF is feitelijk frame interpolatie, of wel ze maken er frames bij waardoor pans meer smooth weergegeven worden en scherper blijven.
Custom installer

maximus79

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 11, 2011, 19:26:46
Zonder meer, maar MF is iets anders.
MF is feitelijk frame interpolatie, of wel ze maken er frames bij waardoor pans meer smooth weergegeven worden en scherper blijven.

Dat begrijp ik, maar is het dan ook niet zo dat je Mf dan ook minder nog heb?

J.A.F._Doorhof

Nee, is iets heel anders.
Custom installer

riwi

Citaat van: jaco op augustus 11, 2011, 15:43:24
Oppo 93/95 met een USB/E-sata drive voor 3D rips

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 11, 2011, 18:00:54
@Jacco,

De Oppo 93/95 komt wel steeds dichter bij nu met de laatste firmware. Ik speel mijn serie's vanaf nu alleen nog maar via de Oppo, een behoorlijk verschil in vergelijking met de Dune kwa beeldkwaliteit. BDMV folders en BD-iso vanaf het netwerk kan de Oppo niet en de Dune wel, dus de Dune is niet helemaal werkeloos ;)

J.A.F._Doorhof

Custom installer

digitalboy

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  3, 2011, 16:52:13
Ansi contrast is erg belangrijk in combinatie met native contrast.
Het is niet 1-2-3 even aan te geven als dit is beter.
De kijk ervaring bv boven een bepaalde native contrast ratio blijft bijna gelijk en dan gaat ansi zeer hard mee tellen.

In het verleden heb ik altijd geroepen dat ik native contrast veel belangrijker vond dat ansi contrast.
Echter dat was met panelen die een native contrast hadden die vaak onder de 1000:1 lagen en dan kon het ansi me weinig schelen.

als ik de VW90 naast de HW30 zie dan is de VW90 wat dynamischer in mijn ruimte (batcave) maar het verschil is kleiner als de getallen je doen vermoeden. De HW30 zet gewoon een ENORM dynamisch en mooi beeld neer.

De JVC had dit zelfde echter JVC legde duidelijk de nadruk op native contrast (en dat was/is indrukwekkend) het nadeel is echter dat je verliest op ansicontrast, dus bij bepaalde scènes ziet het beeld er in vergelijk met de VW90/HW30 uitgewassen uit, en de JVC heeft natuurlijk wat last van motion blur, wat heel persoonlijk is, maar als je een alternatief hebt met waardes als de Sony's dan zou ik er toch vanaf willen.

Het lijkt alsof JVC de nadruk heeft gelegd op Native contrast zo hoog mogelijk waar Sony er voor heeft gekozen om een goede allround oplossing te vinden met de gedachte dat op een gegeven moment de waardes goed genoeg zijn.

Als ik naar de TOTALE kijk ervaring kijk in vergelijk met mijn 990 dan is de Sony in bepaalde scènes minder dynamisch maar voor 80% van het materiaal is hij beduidend dynamischer, vooral bij scènes met veel contrast verschillen wint de Sony het met gemak, en op scherpte bij pans is het geen vergelijk, hoewel ik me nooit echt gestoord heb aan de motionblur moet ik eerlijk bekennen. Nu het echter niet meer aanwezig is, is het wel iets wat ik mee laat wegen.

Ik weet niet genoeg af van de DIEPE techniek die JVC en Sony gebruiken maar voorgaande omschrijft denk ik wel wat er gebeurt, en ik denk dat JVC heel snel met een opvolger moet gaan komen die dezelfde eigenschappen heeft want de X serie is niets meer (zelfs iets minder) dan de vorige generatie met 3D, en je verwacht toch wel dat de nieuwe generatie wat hoger gaat scoren op ansi en een beter FI krijgt (en minder motion blur) maar dit zal waarschijnlijk als offer de native contrast ratio kosten (denk ik).

Ik geloof dat ik een van de weinige ben die niet zo enthousiast is over deze nieuwe aanwinst van sony.
Maar kom op zeg een native cr van 3100:1 en ansi cr 363:1. dat haalt mijn goedkope optoma hd65 al,
native contrast plus ansi, en wat dacht je van de goedkope optoma hd20 met 500:1 ansi contrast en 3000:1 native.
500:1 ansi voor de hd20 is wel een stukje hoger dan de vw30, terwijl de vw30 VEEL duurder is.
En wat dacht je van de tw5500 native cr 8000:1 meer dan het dubbele dan de sony, en ansi contrast van de sony
zal niet zoveel hoger zijn dan de tw5500.
De directe concurent van de sony is eigenlijk de jvc x3, als je kijkt naar de x3 dan zie je dat we te maken hebben met
een projector met een heel hoog native contrast van 50.000:1, de sony heeft alleen 3100:1 je kunt toch moeilijk
beweren dat dit geen heel groot verschil is! de x3 zal dan ook de projector zijn met de diepste blacklevel en hoogste
native contrast. de sony zal een iets hoger ansi contrast kunnen hebben, maar dat maakt het enorme verschil
in native contrast niet goed! en tekort in blacklevel uiteraard.

Komt nog bij dat in deze prijsklasse je mechien wel een darkchip4 projector kan kopen die vaak een native hebben
van minstens 4000:1 iets hoger dan de sony, en een ansi van minstens 600:1 of en dit is VEEL hoger dan deze sony.
deze dlp darkchip4 projectors bestaan al een behoorlijke tijd en overtreffen deze "nieuwe kampioen" sony met gemak
OOK in paneelsnelheid en beeldscherpte. Dus ik zie niet waarom dit nu opeens de killer zou zijn in deze prijsklasse.
Ik vind dit een misplaatste poging en je kunt zien dat de 3d beeldkwaliteit boven die van 2d beeldkwaliteit gaat bij dit
model: zie als je de 2d kwaliteit van deze projector gaat vergelijken met goede 2d projectors dan is deze nergens meer.