Sony HW30

Gestart door J.A.F._Doorhof, augustus 2, 2011, 19:09:00

Vorige topic - Volgende topic

maximus79

Op het AVS forum hebben sommige hem al in huis.  ???
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

Hw30 heeft geen FI voor 3d wel voor 2d
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  6, 2011, 21:42:42
Hw30 heeft geen FI voor 3d wel voor 2d
Ik dacht dat de VW30 deze ook had...?,dus alleen op de VW90?

Edit;
hier een filmpje van Grobi waar ze juist vertellen dat deze MotionFlow ook op de VW30 zit,en laten gelijk zien dat er een ''Eco' en een 'High' lamp mode op zit  ;)
(ik neem aan dat FI,de MotionFlow is?)
http://www.youtube.com/user/grobitv#p/u/0/EgKlu4TpLt4

Ik kon ook niet zien of ontdekken dat de dynamische iris zijn werk deed,of deze stond uit,of Sony heeft deze techniek zo goed onder de knie dat dit niet zichtbaar is (ik ben dan ook vergeten te vragen of dat deze optie aan/uit stond?!)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Ik sluit me ook aan bij Riwi's bevindingen behalve dat ik niet hard durf te roepen dat het zwart level slechter zou zijn dan de HD350.
Waarom ik dit niet durf te roepen is:

1) de demoruimte had een wit plafond wat duidelijk strooilicht terugkaatste op het scherm (bovenste zwarte balk was grijziger dan de onderste zwarte balk bij de 21:9 presentatie).
Zelf heb ik een volledig zwart doek tijdens projectie.  Voor dat ik een definitieve uitspraak hierover zou kunnen doen wil ik ze (de HD350 en HW30) echt tegelijk naast elkaar willen zien in een echte batcave.

2)Tijdens een demo waren er zwarte cijfers en letters op een volledig wit scherm, ook zwarte ramen in een door zon overgoten wit gebouw. Ik vond bij deze scenes het zwart fantastisch (durf bijna zeker te zeggen beter dan mijn HD350) maar dat zou dus door het hogere ansi contrast ook prima te verklaren zijn. Ook hier zou ik ze graag eens naast elkaar willen zien (of de X3)

Ik sluit me bij papaleo aan dat ik aan de getoonde demo's niet goed de kwaliteit van de FI kon afleiden. De getoonde Epson demo beginscenes zagen er zeer goed uit maar hier zien deze er tot mijn grote verassing ook erg goed uit. Echter ik geloof Frank op zijn woorden dat de FI erg goed is, ik kon het helaas alleen in de demo niet goed beoordelen.

Ga ik de Sony bestellen? Wellicht wel, ik wil even JVC's lijn van 2011 afwachten alvorens hier een besluit over te nemen. 3D vind ik zelf niet interessant (ik vond het licht en de brillen beter dan de X7 maar het houdt nog steeds naar mijn smaak niet over en hou in de gaten dat dit met een gloednieuwe lamp was). Wel vind ik de FI interessant tov de oude JVC's, ik ga me dus nog eens orienteren tzt en dan een definitieve keuze maken, de Sony is me zeker niet tegengevallen.

ITC en met name Annewiek, hartelijk bedankt voor de gastvrije ontvangst en alle aanwezigen leuk om jullie te hebben ontmoet  :)

Oh ja nog een laatste vraagje: heeft de HW30 nu wel de keuze tussen economy (low mode) en high lamp mode, we konden deze keuze in het menu niet terugvinden.

papaleo

Ik heb nog een vraagje;
Heeft de HW30 ook,zoals de VW90, een zone convergentie afstel mogelijkheid?
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Citaat van: papaleo op augustus  6, 2011, 22:06:47
Ik heb nog een vraagje;
Heeft de HW30 ook,zoals de VW90, een zone convergentie afstel mogelijkheid?

HW30 heeft geen zone convergentie, enkel het volledige raster kan worden aangepast.

Groeten

Werner

J.A.F._Doorhof

Je hebt de demo gezien in de eco stand, de highlamp is 20% voor het gevoel helderder (dus een flink stuk)

ABSOLUUT zwart is/was mijn 990 iets donkerder, maar het zit heel dicht bij elkaar, echter zodra de film speelt wint de vw90 het door het veel hogere ANSI contrast. Dit is een afweging die je moet maken, ik vind absoluut zwart erg belangrijk maar ik ben ook realistisch, ik kijk een film en geen test patronen en binnen de film is de vw90/hw30 gewoon voor mijn gevoel veel dynamischer of wel zwart is minder uitgewassen. Beetje liquid coupled crt vs aircoupled als je snapt wat ik bedoel.

De Iris stond aan gedurende de demo, Sony heeft dit inderdaad verassend goed onder de knie, sterker ik heb hem nu in een half jaar tijd alleen zien werken in de fast stand waar je HEEL soms wat pompende helderheid ziet, in de recommended stand heb ik hem nog nooit zien werken, of wel, nog nooit storend zien werken want blijkbaar werkt hij wel, maar ik zie het niet.

FI stond op de laagste stand gedurende de demo's.
Dit is ook de stand waarop ik ze feitelijk calibreer, de FI verbeterd duidelijk de pans bij 24p materiaal maar maakt er geen video look van, de hogere stand doet dit wel en zal ik dus niet adviseren.

Zoals aangeven is er dus FI maar niet in de 3D stand, wel in 2D.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

Citaat van: riwi op augustus  6, 2011, 19:55:20
Er zijn ook wel rips in omloop waar het menu uit is gesloopt. Dan speelt ie gelijk de film. Da's bij een demo ook veel fijner.

Gewoon remuxen met tsMuxer is het allermakkelijkste voor 1:1 Blu-ray rips.
Met BDInfo juiste playlist achterhalen en daarna open je de playlist in tsMuxeR, selecteer alleen de main video + audio + subtitles + chapters en klaar is kees.

ATI850

Citaat van: riwi op augustus  6, 2011, 20:05:33
Vergeten te vertellen dat ik het leuk vond even met papaleo bij te babbelen. Ook bij de demo was ATI850 met zijn vrouw, wat ik zo hoorde was die minstens zo HT doorgedraaid als ikzelf :)  En Kjelt reed met mij mee.

Een gezellige en geslaagde demo wat mij betreft  8)

Ik HT doorgedraaid? ;D Het is toch normaal dat je eerst de hele installatie neer zet en daarna de rest van de meubels? En het is toch helemaal gewoon dat je een ander huis koopt omdat daar een mooie zolder van 5 bij 6 meter op zit voor je HT? ;D ;D ;

Dan de Sony HW30:

Net zoals dat ik het moeilijk vind om speakers echt te beoordelen in een andere ruimte dan bij mij vind ik dit ook gelden voor een projector. Maar voor de eerste indrukken is het prima zo natuurlijk. Het eerste wat mij opviel hoe stil de Sony is want dat is iets waar ik echt niet tegen kan. Dan heb je veel geld uitgegeven aan je geluidsinstallatie en dan hoor je zo'n fohn op de achtergrond! Dat kan natuurlijk niet! Ik denk dat de Sony de stilste is die ik heb gehoord tot nu toe. Verder waren de kleuren echt heel mooi. Alles spatte echt het scherm af. Ik vond de Sony ook meer overtuigen in 2D dan in 3D. Niet dat ik 3D slecht vond, absoluut niet maar in 2D had je voortdurend dat wow! gevoel wat ik met 3D maar een enkele keer had.(Die kubus bv die echt letterlijk in de ruimte leek te zweven, geweldig!). Ook had mijn vrouw wat moeite met het 3D beeld en dan met name hoe donker het was. Dit komt waarschijnlijk omdat ze 1 lui oog heeft waarmee ze gewoon een stuk minder ziet en waardoor ze eigenlijk altijd de meest felle beamers en tv's aanwijst als haar favoriet. Thuis hebben we dan ook een high-power doek met een gain van 2.8 hangen. Ik denk dat dat voor 3D ook weer voordelig is. Ik ga vandaag mijn nieuwe Octava hdmi -switch even aansluiten en dan eens even vergelijken hoe mijn Pioneer KRF-9000FD er uit ziet met dezelfde stukjes materiaal.

In ieder geval bedankt voor de demo en leuk om eens kennis te maken met wat forum-genoten waarvan je jarenlang de naam zowat dagelijks voorbij ziet komen!

Matthieu

Stond hij in 3D ook in Low lamp Mode, of gooit de Sony in 3D alles automatisch omhoog?

J.A.F._Doorhof

Op 3D stond hij ook in low lamp.
We doen dit met demo's eigenlijk altijd aangezien we met nieuwe projectoren demonstreren, of wel met nieuwe lampen, na 200 uur is er al behoorlijk wat lichtoutput weg en dit zou een verkeerd beeld geven.
Custom installer

riwi

@Frank : Meet en noteer je ook wel de maximale lichtoutput bij 100IRE op jouw standaard 2 meter doek? Ik zou dat wel interessant vinden om te zien hoe de verschillende projectoren HD750/HD990/X7/VW90/HW30/TW5500 zich tot elkaar verhouden. In gecalibreerde D65 stand natuurlijk en wel met iris aan, op de stand waarop je ook film kan kijken met voorkeur voor 'veel' licht (iris open op de JVC, iris auto op de rest).

Roeland

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  6, 2011, 23:29:17
Je hebt de demo gezien in de eco stand, de highlamp is 20% voor het gevoel helderder (dus een flink stuk)

ABSOLUUT zwart is/was mijn 990 iets donkerder, maar het zit heel dicht bij elkaar, echter zodra de film speelt wint de vw90 het door het veel hogere ANSI contrast. Dit is een afweging die je moet maken, ik vind absoluut zwart erg belangrijk maar ik ben ook realistisch, ik kijk een film en geen test patronen en binnen de film is de vw90/hw30 gewoon voor mijn gevoel veel dynamischer of wel zwart is minder uitgewassen. Beetje liquid coupled crt vs aircoupled als je snapt wat ik bedoel.

Dat laatste erg herkenbaar  ;)
Ben blij om te lezen dat de ontwikkelingen eindelijk meer richting de ansi contrast gaan in picture mode.
Zijn er andere projectoren (in je huidige aanbod) die dit nog beter doen puur in 2D weergave?

papaleo

Citaat van: Matthieu op augustus  7, 2011, 10:40:31
Stond hij in 3D ook in Low lamp Mode, of gooit de Sony in 3D alles automatisch omhoog?

Wat de HW30 dan weer wel autom. doet bij het kijken in 3D,is dat de 'dynamic iris' word uitgeschakeld en deze geheel 'vast' word geopend.

Matthieu

Het is wel heel realistisch, dat je hem in low mode draaid, gezien dat een eerlijk beeld geeft op de lange termijn Frank.

Ik neem aan dat iedereen thuis, tijdens het 3D kijken de projector wel in High mode zet.
Ik doe dat met mijn plasma ook.
Die gaat voor 3D naar Dynamic stand.
Ik heb van wat beeldtest foto's MPO-files gemaakt waardoor mijn Plasma automatisch in 3D overspringt en hij toch wel aardig is af te stellen met een 3D bril op. Je krijgt nooit een perfecte calibratie, maar het ziet er toch best goed uit en komt qua helderheid in 3D en Dynamicstand, aardig overeen met 2D in THX stand.

Ik heb de video van Grobi gezien en wat is deze projector mooi compact.
Ik vermoed dat dit hem uiteindelijk wel gaat worden, maar ik kan nog wel heel even de kat uit de boom kijken.

J.A.F._Doorhof

Ik meet altijd op dezelfde afstand dus heb wel een beeld van de helderheid. Dit zegt echter minder dan je denkt. Met nieuwe lampen zitten er vaak tussen de modellen zelf al 5-10% verschil.

Maar staar je niet dood op helderheid. Voor ons oog heb je heel veel meer nodig om een projector duidelijk helderder te ervaren. De meeste nieuwe zijn voor 2d helder genoeg voor de grotere schermen.

Op 2d gebied is de vw90 de beste. Nog steeds.
Custom installer

papaleo

@Frank
Even nog terugkomen op de FI/Motionflow welke ik niet terug zag in jullie Demo met 3D...,jij zegt dat deze optie niet op de HW30 zit.
Maar is het niet zo dat deze toch wel op de HW30 zit,maar dat deze alleen werkt met 'Full HD' 3D materiaal,en niet met het SBS materiaal wat bij de Demo voorhanden was?

J.A.F._Doorhof

De hele optie is in het 3D menu niet aanwezig, dit is nog voor dat je kiest of je SBS of auto kijkt dus ik vrees dat het er niet in zit.

Op de vw90 heb je die opties wel, op 2d zoals eerder aangegeven werkt het wel, en was het ook actief gedurende de demo op de laagste stand.
Custom installer

Matthieu

Misschien dat de opvolger van de VW90 nog eens erg interresant kan zijn.
Moet die niet te lang uitblijven.
Hopelijk is het formaat dan wel gelijk aan de HW30.

papaleo

Ik ga er normaal voor 100% van uit dat je gelijk heb,en je hoef van mij niet in herhaking te treden,maar ik twijfel nu omdat en Grobi en Cine4home en AVS het aanhaald.

( hoeveel waarde ik hier aan moet geven weet ik nu dus niet,dit is uit het AVS preview;)
http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost.php?p=20788486&postcount=70

Motion Flow only works with full frame 3D and it removes all flicker. But it does not work with other 3D formats like side-by-side, which does suffer from flicker anyway and is a sub standard 3D presentation.

Edit;
Nu ik het weer opnieuw lees zie ik ook deze zin;

If the hw30 carries over similar performance, it's worth the upgrade over the hw20.

Dus was het destijds van de preview,nog niet zeker....Dus nu na Frank zijn bevinding,Niet aanwezig!

J.A.F._Doorhof

Het lijkt me niet tenzij het onzichtbaar aanwezig is, dus niet uitgezet kan worden.
Bij 2d zie je gewoon het menu voor FI.
Bij 3D op de vw90 zie je het menu ook en dit is voor je de bron aangeeft.

Bij de hw30 mist dit menu in de 3D stand, nog voor er een bron is aangesloten, de rest werkt wel.

@matthieu,
Ik denk niet dat de opvolger van de 90 een kleinere behuizing heeft, en ik denk zeker niet dat hij een veel lagere prijs zal krijgen dan de 90.
Ik gok erop dat rond de kerst ee opvolger op de markt zal zijn voor ongeveer dezelfde prijs met kleine aanpassingen vooral op 3D. Wat van de nieuwe technieken van de hw30 in de opvolger van de vw90. Maar goed dat is gokken.

Als ik NU naar het prijsverschil kijk en performance zou ik PERSOONLIJK voor de hw30 kiezen als je een budget hebt dat ergens in het midden zit, en investeren in een beter scherm BV.
Custom installer

jasjenl

Heeft de HW30 trouwens een los lenskapje of zit er een automatische ingebouwde lenscover op?

Grappig trouwens: blijkbaar is er ooit al een Sony HW30 geweest, alleen was dat een elektrische typmachine  :P
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

riwi

Citaat van: jasjenl op augustus  7, 2011, 20:08:01
Heeft de HW30 trouwens een los lenskapje of zit er een automatische ingebouwde lenscover op?

Los lenskapje

jvanhambelgium

Hoe moet ik de "Lens Shift" waardes van deze PJ verstaan ? 65%Vertical en 25%Horizontal volgens specificaties.
Stel ik projecteer op een 300cm breed scherm in 16:9 , dat is dan ruwweg 180cm hoog.

De rand van m'n scherm hangt op 106cm van het plafond. Indien ik de PJ tegen het plafond hang moet ik serieus gaan shiften => Wil dit zeggen dat ik tot 65% van met projectiehoogte (180cm) kan varieren ? => Dus +- 117cm ?? Dat lijkt me erg veel en dit zou willen zeggen dat de projector vlak tegen het plafond kan hangen zonder eerst een PJ-beugel van pakweg 50cm oid te plaatsen.

*** EDIT **** : Ok, de 65% vertical shift is ten opzichte van het center van het beeld zo leert me een andere website. Ik veronderstel dat dit een universele gegeven is.
Dit wil zeggen dat ik dan toch nog een flink stuk moet zakken...

Center van het beeld zou op 106 + (50% van 180cm) = 196cm zitten van plafond.Dan met 65% correctie naar boven toe zou 117cm moeten kunnen "offsetten" zodat de uiteindelijke afstand van het plafond : 196-117=79cm MINSTENS zal worden .... Hmm...best nog een behoorlijke lange "stang" dus ;-(

Oplossing is natuurlijk niet op 300cm breedte willen projecteren zodat ik het scherm hoger naar de zolderpunt kan brengen (vb. Kingping 270cm scherm)

Hmm...nog eens bekijken...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

turtlespeed

Hallo,

Is een kingpin screen (electrisch) een geschikt scherm voor deze projector?

Greetz,

Turtle
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !