Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Cyreg

"My position places supertweeters on the same playing field as fancy cable and biwiring: they can't do any harm and make a lot of (young) ears happy.
So why not supertweeters? And why not two or three supertweeters if the customer demands them, believes in them, will pay for them.
It's actually irellevant that I personally won't be able to much benefit from them - as a younger man I may well have been able to"
Alan A. Shaw, Designer, owner, Harbeth Audio UK

Gek hoor en dit had ik echt niet verwacht als belangrijkste reden voor de supertweeter  :huh2:
Verderop in die thread op de HUG gaat AS nog wat meer verklaren, maar...........? :lookaround:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

tompj

Citaat van: Cyreg op december 21, 2012, 14:23:48
"My position places supertweeters on the same playing field as fancy cable and biwiring: they can't do any harm and make a lot of (young) ears happy.
So why not supertweeters? And why not two or three supertweeters if the customer demands them, believes in them, will pay for them.
It's actually irellevant that I personally won't be able to much benefit from them - as a younger man I may well have been able to"
Alan A. Shaw, Designer, owner, Harbeth Audio UK

Gek hoor en dit had ik echt niet verwacht als belangrijkste reden voor de supertweeter  :huh2:
Verderop in die thread op de HUG gaat AS nog wat meer verklaren, maar...........? :lookaround:
Hij reageert hiermee ook niet op de gestelde vraag. Die luidde namelijk ook waarom er in de andere modellen geen supertweeter zit. Daar gaat hij niet op in. Rare dokus is het...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Timvg

Dat doe hij net wel, vind ik. De supertweeter geeft geen echte meerwaarde maar doet ook niks kwalijk aan de prestatie. Daarom zie je ze niet in de monitor speakers die ontworpen zijn voor professioneel gebruik omdat het verloren geld is. Dat lees ik alleszinds tussen de lijnen.

Cyreg

Alles gaat zeker uitmuntend bij de (a.s.) Harbeth gebruikers?  :devil:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

raindog

Vanwaar dat duiveltje Cyreg?

Ik probeer hier lekker muziek te luisteren maar het lijkt wel of alle buizen plosteling aan vervanging toe zijn. De lokale jeugd gaat helemaal los met hun Big Boys en Cobra's. Voor straf het kolenhok in met die boefjes. Het geknetter en geknal vergalt mijn luisterplezier.. :plain:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Citaat van: raindog op december 31, 2012, 15:05:23
Vanwaar dat duiveltje Cyreg?

Ik probeer hier lekker muziek te luisteren maar het lijkt wel of alle buizen plosteling aan vervanging toe zijn. De lokale jeugd gaat helemaal los met hun Big Boys en Cobra's. Voor straf het kolenhok in met die boefjes. Het geknetter en geknal vergalt mijn luisterplezier.. :plain:
Vandaar dat ik vandaag maar lekker in de HT een beetje aan het gamen ben en af en toe een warme knuffel geef aan mijn vrouw. Rustig luisteren was nou niet iets wat ik had verwacht zo op de laatste dag van 2012. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Bas Akkerman op december 31, 2012, 15:24:23
Vandaar dat ik vandaag maar lekker in de HT een beetje aan het gamen ben en af en toe een warme knuffel geef aan mijn vrouw. Rustig luisteren was nou niet iets wat ik had verwacht zo op de laatste dag van 2012. ;D
... Hier geen enkel probleem tot op heden om van muziek te genieten, maar dat zal weldra veranderen door de komst van mijn schoonouders  ::)


:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op december 31, 2012, 18:34:43
... Hier geen enkel probleem tot op heden om van muziek te genieten, maar dat zal weldra veranderen door de komst van mijn schoonouders  ::)


:D
En dan noemen ze Harbeths lelijke krengen... :happy:
Of was dat een te vilein grapje? :unsure:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

...ik kan er smakelijk om lachen  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op december 31, 2012, 19:08:02
...ik kan er smakelijk om lachen  :D
Gelukkig, het zou nog een beste wens zijn die karaktereigenschap een beetje aan banden te leggen. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ChrisV

Heb ik iets gemist of is deze review nog niet eerder benoemd?
http://6moons.com/audioreviews/harbeth5/1.html

Deze review roemt de combinatie Heed - Harbeth.
Heb toevallig (echt waar) een Heed Si en X-2 op bezoek op mijn SHL5's. Erg leuk in de combinatie met Harbeth. Het geeft controle zonder steriel te worden. Details en nuances zijn goed te volgen, zeker ook in het laag. Het is qua frisheid/warmte vegelijkbaar met een zonnige lentedag na een regenbui: niet echt warm, maar zeker ook niet koud. De Heed's hebben een heel ander perspectief dan mijn LFD. De Heed's brengen meer het studiogeluid, de LFD meer over een warme, persoonlijke huiskamersetting.

Al met al erg leuk om weer eens een geheel andere versterker in huis te hebben. Dat geeft toch weer inzicht in de sterktes en zwaktes van de apparatuur die je hebt.

Zijn er nog anderen met ervaring met Heed - Harbeth?

twani

Alleen al vanwege de beschrijving die je doet heb ik een sterke voorkeur voor de LFD ;)

Bas Akkerman

Dank je voor de link Chris!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: ChrisV op januari  1, 2013, 19:17:36
Heb ik iets gemist of is deze review nog niet eerder benoemd?
http://6moons.com/audioreviews/harbeth5/1.html[/url


Ja, is al eerder voorbijgekomen, maar dan een link naar het originele review: http://www.highfidelity.pl/@main-334&lang=en

Dit is een soort 'herdruk'... ;)

ChrisV

Citaat van: twani op januari  1, 2013, 19:48:26
Alleen al vanwege de beschrijving die je doet heb ik een sterke voorkeur voor de LFD ;)

Dat kan ik mij helemaal voorstellen. Huiskamerconcerten scoren lager qua preciesheid, maar hoog in de beleving.  :)

Soms zou je gewoon makkelijk kunnen switchen tussen versterkers, dan hoef je niet te kiezen voor het 1 of het ander.

ChrisV

#1740
Citaat van: garmtz op januari  1, 2013, 23:33:22
Ja, is al eerder voorbijgekomen, maar dan een link naar het originele review: http://www.highfidelity.pl/@main-334&lang=en

Dit is een soort 'herdruk'... ;)

Ah, toch! Kon mij al niet voorstellen dat een review hier onopgemerkt blijft.  ;)

tompj

Citaat van: ChrisV op januari  2, 2013, 09:32:01
Ah, toch! Kon mij al niet voorstellen dat een review hier onopgemerkt blijft.  ;)
Beter een teveel dan een te weinig!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

vanzomereng

#1742
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Dr.Bedlo

#1743
Het zit mij al een tijdje dwars, en ergens knaagt het. Ik bedoel je bent in het bezit van een stel goede speakers (tenmiste daar ga ik bij Harbeth wel vanuit) en je wilt uiteraard het onderste uit de kast halen van wat maar mogelijk is. Nu ben ik een absolute non believer wat betreft interlinks, kabels, sound optimyrzers en wat die meer zij. Je zult het dus zonder dat je luisterruimte met allerlei akoestische snik snak overhoop haalt en het architectonisch een onverantwoord gedoe word het op een andere manier moeten doen.

Luidspreker positie! Mr shaw geeft in de handleiding van de p3esr aan dat over het algemeen de speakers ten opzichte van de afstand luisterposite iets dichter bij elkaar moeten staan. Er staat een plaatje in het boekje maar daar word je ook niet veel wijzer van.Maar als ik de geeikte methodes ( Cardas, allison enz) en verder zo in het Hifi wereld rond luister dan kom ik altijd uit bij afstanden die met de aanbevelingen van Harbeth niet overeenkomen. Wie kan daar eens iets zinnigs over melden.

En toe in! Mooi maar hoe meet je als geheel niet onderwezen persoon in de wiskunde een toe in van 10 graden? Geen idee.

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op januari  2, 2013, 11:57:42
Het zit mij al een tijdje dwars, en ergens knaagt het. Ik bedoel je bent in het bezit van een stel goede speakers (tenmiste daar ga ik bij Harbeth wel vanuit) en je wilt uiteraard het onderste uit de kast halen van wat maar mogelijk is. Nu ben ik een absolute non believer wat betreft interlinks, kabels, sound optimyrzers en wat die meer zij. Je zult het dus zonder dat je luisterruimte met allerlei akoestische snik snak overhoop haalt en het architectonisch een onverantwoord gedoe word het op een andere manier moeten doen.

Luidspreker positie! Mr shaw geeft in de handleiding van de p3esr aan dat over het algemeen de speakers ten opzichte van de afstand luisterposite iets dichter bij elkaar moeten staan. Er staat een plaatje in het boekje maar daar word je ook niet veel wijzer van.Maar als ik de geeikte methodes ( Cardas, allison enz) en verder zo in het Hifi wereld rond luister dan kom ik altijd uit bij afstanden die met de aanbevelingen van Harbeth niet overeenkomen. Wie kan daar eens iets zinnigs over melden.

En toe in! Mooi maar hoe meet je als geheel niet onderwezen persoon in de wiskunde een toe in van 10 graden? Geen idee.



De P3 voelt zich thuis wat dichter bij de muur. Kan vanaf 30 cm, hoe verder van de muur, hoe dieper je geluidsveld, maar hoe minder diep je laag. Vervolgens de speakers zo neerzetten dat ze net geen 'gat in het midden' in hun afbeelding geven naarmate je ze verder uit elkaar zet (testen met een stem: beweeg je hoofd naar links en rechts vanuit het midden tussen de speakers. Als de stem meebeweegt of instabiel in het streo-beeld staat, speakers dichter bij elkaar en herhalen. Andersom, als de stem stabiel blijft, speakers verder uit elkaar tot stem diffuus wordt en focus verliest). Toe-in is niet relevant om in graden te meten: gewoon zo indraaien dat je net nog de binnenkant van de speakers kunt zien (echt nog net een reepje).

Zo, een crash course... :)

ChrisV

Mooie beschrijving, bespaart je veel tijd! Desondanks moet je wel bereid zijn er de nodige uurtjes in te stoppen. Zo leer je gelijk je set en ruimte kennen.

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

garmtz

(P)review van de Harbeth M30.1 in Absolute sound: "The new version of Alan Shaw's Harbeth Monitor 30.1, which I am reviewing now, is the best compact two-way speaker system I have ever heard, regardless of design type, cost, or complexity. "

Check hier de rest van het preview:

http://www.theabsolutesound.com/articles/preview-harbeth-monitor-301-loudspeaker/

twani

Citaat van: garmtz op januari  6, 2013, 01:53:10
(P)review van de Harbeth M30.1 in Absolute sound: "The new version of Alan Shaw's Harbeth Monitor 30.1, which I am reviewing now, is the best compact two-way speaker system I have ever heard, regardless of design type, cost, or complexity. "

Check hier de rest van het preview:

http://www.theabsolutesound.com/articles/preview-harbeth-monitor-301-loudspeaker/
Need we say more..........       Alle andere merken de brandstapel op! :D