The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

#2326
Quote from: RalphH on July  7, 2014, 20:34:31
Check

Dacht dat jij dit keer ging rijden :-p

RalphH

Nou zeg, vorige keer ook niet aan t bier gezeten ;D

Maaruh, ik rij wel hoor. ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

larzie

Vooralsnog heb ik niks staan 27/28 september... maar dan is het nieuwe seizoen basketbal weer begonnen dus je weet t nooit! We gaan komend seizoen voor het kampioenschap dus je wordt geacht in principe bij elke wedstrijd aanwezig te zijn. Maar kan pas later bevestigen welke data vrij zijn als het schema bekend is. Zet eerst maar op die datum gewoon. Lijkt me in ieder geval supergezellig en ik hoop dat we dit keer tot een datum overeen kunnen komen :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje

gewoon net als de duitsers direct scoren in de wedstrijd en wegwezen naar de M&G

Zymotic

Zou graag ook een keer komen kijken als dat mogelijk is. Zal dan wel een andere keer moeten zijn dan de 27/28e want dan zit ik net in Florida voor mijn Honeymoon  ;D

larzie

Quote from: denoontje on July  8, 2014, 22:51:03
gewoon net als de duitsers direct scoren in de wedstrijd en wegwezen naar de M&G

Haha... met basketbal heb je niet genoeg aan 7 scores. ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

denoontje


AceBaran

Ik heb net met zeer veel plezier je verhaal zitten lezen!

Respect en een goed voorbeeld :)
McIntosh MA8900 - Sonus Faber Olympica Nova III - Taga Harmony Platinum 18-16c -  Audio Quest Niagara 1200 - Silent Angel N8 Swich - Furutech Power - Furutech connect

Raymond187

Mun voorkeur is 27e de zaterdag :)

high-q

#2335
Sorry,

Late reactie. Drie weken op vakantie geweest en had geen internet  ;D

Quote from: RalphH on July  7, 2014, 21:29:33
Nou zeg, vorige keer ook niet aan t bier gezeten ;D

Volgens mij had ik vorige keer helemaal geen bier :-\ ;D

Quote from: larzie on July  8, 2014, 20:38:05
Vooralsnog heb ik niks staan 27/28 september... maar dan is het nieuwe seizoen basketbal weer begonnen dus je weet t nooit! We gaan komend seizoen voor het kampioenschap dus je wordt geacht in principe bij elke wedstrijd aanwezig te zijn. Maar kan pas later bevestigen welke data vrij zijn als het schema bekend is. Zet eerst maar op die datum gewoon. Lijkt me in ieder geval supergezellig en ik hoop dat we dit keer tot een datum overeen kunnen komen :)

Van hoe laat tot hoe laat zijn je wedstrijden over het algemeen? Zal anders ook geen probleem zijn als je wat later aan schuift toch?  Twee van de drie andere gasten ken je al. We kunnen ook bij mij beginnen en later jouw kant op komen als je er een dubbele M&G van wilt maken en de rest dat ook OK vindt.

Quote from: Zymotic on July  9, 2014, 01:02:02
Zou graag ook een keer komen kijken als dat mogelijk is. Zal dan wel een andere keer moeten zijn dan de 27/28e want dan zit ik net in Florida voor mijn Honeymoon  ;D

Kunnen we vast een keer uit komen. Ik vermoed dat de HT er nog wel een tijdje staat  ;D

Quote from: AceBaran on July 27, 2014, 06:14:15
Ik heb net met zeer veel plezier je verhaal zitten lezen!
Respect en een goed voorbeeld :)

Bedankt voor je compliment!
Gelukkig doen alle foto's het ook weer om het verhaal te ondersteunen :)

Quote from: Raymond187 on July 27, 2014, 19:36:07
Mun voorkeur is 27e de zaterdag :)

Check, voor mij ook 8)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: Raymond187 on July  7, 2014, 15:54:24
Gaan we ook een en ander testen?

HTPC vs Oppo?
Kabels?
Versterker?
Bier :D

Een hele film kijken :thumbs-up:

Sorry,

Deze helemaal vergeten, stond nog op de vorige pagina. Vandaar dat ik de opmerking over bier niet helemaal mee kreeg  ::)
Ik vind alles prima, als de rest het er ook mee eens is mag er wat mij betreft van alles getest worden. Moeten we wel even
een soort van agenda van tevoren maken, zodat we niet uren lang aan het meten gaan zoals de vorige keer :-X ;D

Muziek luisteren/vergelijken, Fragmenten kijken/beoordelen, hele film kijken ... zeg het maar. Even zien wat er tegen die
tijd uit is of wat een leuke film is om nog eens te bekijken. 

Wat heb je zelf om mee te nemen, een Oppo? 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Welkom terug Q :)

Ik heb nog de Oppo 103 idd. Ik zou deze wel in vergelijking willen zien met je HTPC, want als ik een dingetje start van de winter dan is het wel de Oppo vervangen met een HTPC. En mezelf kennende zal ik wel een tijd bezig zijn om de HTPC te tweaken....tevreden ben ik niet snel  :crazy:

Persoonlijk zou ik ook graag een hele film willen kijken....bedoel gij hebt een ruimte TDs staan  :wub:

Heb je ook een EV?

high-q

Thanks!

Heb toen ik terug kwam gelijk ook maar weer een paar filmpjes gekeken  (Need for Speed, Transcendence, Noah en TF4 in de Bios)
Neem de Oppo maar mee. Ik heb de test wel eens eerder gedaan, dus ik ben benieuwd wat jij er zelf van vindt ;)

De HTPC heb ik puur vanwege de flexibiliteit en het tweaken wat ook weer een hobby op zich  is.
Er valt zo veel aan te passen, maar ben de laatste tijd eigenlijk best tevreden. Spelen kan altijd nog ;D

Ik heb er een tijdje aan gedacht om een EV aan de receiver te hangen, bijvoorbeeld een p777. Ik las in verschillende threads dat
het verschil niet groot genoeg was om de prijs te rechtvaardigen. Misschien op lange termijn ooit een keer een pre/pro + ev, maar
zo ver is het nog laaaaang niet  :angel: 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Kan de HK of Rotel wel meezeulen...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Das een mooi aanbod, die sla ik zeker niet af!
Met interlinkjes erbij a.u.b  :)

Moeten we wel ff kijken hoe we dat doen met de plaatsing ivm speakerkabel lengtes etc.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Quote from: high-q on July 29, 2014, 09:08:24
Thanks!

Heb toen ik terug kwam gelijk ook maar weer een paar filmpjes gekeken  (Need for Speed, Transcendence, Noah en TF4 in de Bios)
Neem de Oppo maar mee. Ik heb de test wel eens eerder gedaan, dus ik ben benieuwd wat jij er zelf van vindt ;)

De HTPC heb ik puur vanwege de flexibiliteit en het tweaken wat ook weer een hobby op zich  is.
Er valt zo veel aan te passen, maar ben de laatste tijd eigenlijk best tevreden. Spelen kan altijd nog ;D

Ik heb er een tijdje aan gedacht om een EV aan de receiver te hangen, bijvoorbeeld een p777. Ik las in verschillende threads dat
het verschil niet groot genoeg was om de prijs te rechtvaardigen. Misschien op lange termijn ooit een keer een pre/pro + ev, maar
zo ver is het nog laaaaang niet  :angel:
Transcendence aardige film TF4 ook.

Ik ben de Oppo zat. Beeld en geluid zijn top voor dat geld, maar ik kan geeneens ISO of een BDMV folder afspelen. Hoe bedien je je HTPC?

Zou een EV weinig uitmaken, omdat de TDs gevoelig zijn ? 92db


high-q

Transformers 4 zou ik graag thuis nog eens willen zien, zal wel even duren voordat die uit is op BR.

Moet de Oppo plaats maken voor de HTPC of hou je die erbij voor het afspelen van fysieke cd's/br's?
Over het algemeen bedien ik de HTPC met een Logitech DiNovo mini, heb dat ding al zo'n 7 jaar inmiddels.

Daarnaast 2 losse apps op m'n iPhone/iPad:

*. Mouse Pro - Keyboard/muis over IP
*. Consellation - XBMC remote app
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Oppo eruit.

Muziek - streamen

Dus alleen voor films vanaf me NAS.

Transformers 4 wil ik ook nog een x zien. Al vind ik hem wel wat aan de lange kant.

Laatste X-men  O0

OK 2 Apps en een  rc.

Hopelijk kan ik nog 500e krijgen voor de Oppo. Dan 200 bij leggen dan heb je toch wel een goeie HTPC lijkt me.

RalphH

Quote from: Raymond187 on July 29, 2014, 14:13:27
Hopelijk kan ik nog 500e krijgen voor de Oppo. Dan 200 bij leggen dan heb je toch wel een goeie HTPC lijkt me.

Makkelijk. Hoeft allemaal niet zo speciaal te zijn. SSDtje, simpel mobo met passief HD kaartje, hatseflats ;D
Of je moet willen gamen, dan moet je wat heavier pakken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Streamen vanaf de Anthem neem ik aan?

X-Men moet ik ook nog zien, helaas niet in de bios gezien.
Voor 700eu kan je wel wat moois bouwen idd.

Nog even terugkomend op je vraag: Gevoeligheid van de TD's had ik in m'n verhaal niet meegenomen,
maar dat klopt grotendeels. De krachtigste EV die ik in de opstelling heb gehad is de van de Leur 402
(2x400W :o) en dat was alleen stereo.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: RalphH on July 29, 2014, 14:26:29
Makkelijk. Hoeft allemaal niet zo speciaal te zijn. SSDtje, simpel mobo met passief HD kaartje, hatseflats ;D
Of je moet willen gamen, dan moet je wat heavier pakken.

Ik ben nog steeds aan het kijken naar een leuke videokaart voor MadVr + SVP ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Ben ik nog niet ingedoken. Doe het met standaard XBMC. Ben het hobby niveau gepasseerd en geloof het al vrij vlot als het om beeld gaat. :)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Quote from: RalphH on July 29, 2014, 14:26:29
Makkelijk. Hoeft allemaal niet zo speciaal te zijn. SSDtje, simpel mobo met passief HD kaartje, hatseflats ;D
Of je moet willen gamen, dan moet je wat heavier pakken.
Beeld moet goed zijn. Dat schokken kan je toch verminderen met een goeie HTPC?

Wordt geen game PC. Kleine kast en stilllllllllllllllll

Quote from: high-q on July 29, 2014, 14:35:27
Streamen vanaf de Anthem neem ik aan?

X-Men moet ik ook nog zien, helaas niet in de bios gezien.
Voor 700eu kan je wel wat moois bouwen idd.

Nog even terugkomend op je vraag: Gevoeligheid van de TD's had ik in m'n verhaal niet meegenomen,
maar dat klopt grotendeels. De krachtigste EV die ik in de opstelling heb gehad is de van de Leur 402
(2x400W :o) en dat was alleen stereo.
2x400...uhhhh ok :D En daarmee werdt het geluid niet beter/anders?

Heb je al eens met 2 subs gespeeld  :angel:

RalphH

Het lichtste HD6xxx kaartje van ATI doet hardware decoding net zo goed als de zwaarste, dat zal dus niet veel uitmaken.

Wattage in amps, daar zijn de meningen over verdeeld. Dat een eindversterker iets kan doen, is mij duidelijk (testytesty gedaan :-)) of wattage hier een speler in is, is bij speakers met een dergelijk hoog rendement, de vraag.
Ik trok bij de HK initieel die conclusie wel. Laag klonk bridged (ruim dubbele vermoben tov unbridged) nog net wat strakker. Jerry (technisch deskundig) gaf echter aan dat dit meer een toevalligheid is omdat je met bridgen de dempingsfactor gaat verlagen. In mijn geval pakte dit wellicht net gunstig uit. Hij gaf aan dat het dubbele vermogen geen rol in enige verbetering zou spelen (met mijn speakers dus).

De Rotel en HK heb ik nog niet kunnen vergelijken helaas, komt nog een keer. De Rotel staat nu bij Jerry voor een checkup namelijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer