The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

high-q

Gisteren nog wat testjes gedaan om te bepalen of het herstarten in specifieke situaties gebeurd of echt spontaan zijn. Tot nu toe heb ik nog geen scenario's vast kunnen stellen waarbij dit gedrag reproduceerbaar is en is het herstarten dus echt spontaan. Wel ben ik er nu achter dat herstarten niet altijd gepaard gaat met een knal. Wat wel opvalt is dat wanneer een herstart gepaard gaat zonder knal, na het herstarten het volume op 0 staat.

Ik ben er ook achter dat via de HTPC in XBMC bijna geen problemen zijn met het kraken, tikken, ploppen en knallen over de speakers maar dat dit met MPC-HC wel zo is. Waarschijnlijk heeft dit iets te maken met de audio output van de programma's. Het lijkt erop dat de audio output bij XBMC constant is, zodat de receiver zodra de steam gelocked is deze vasthoudt en mute bij het pauzeren en skippen, terwijl MPC-HC bijna bij elke actie het audio signaal stopt, waardoor de receiver iedere keer opnieuw moet locken wat resulteert in de nare bijgeluiden.

De work-around om bij gebruik van MPC-HC geen nare geluiden te krijgen is om het programma op pauze te zetten, hierbij wordt de audio-output wel op mute gezet in plaats van gestopt. Helaas een beetje knullig allemaal en ben het met de meeste mensen eens dat een receiver uit deze prijsklasse dit soort issues niet zou mogen hebben, maar ik hoop dat dit met een nieuw HDMI 1.4 bordje is opgelost.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

Goed nieuws dus...heb je het oude board nog :?  :x

high-q

Enige die ik heb zit er nu in :)

Volgens mij heb ik wel een "oud" toestel. Ik zie in menu 2 staan dat deze van 2008 is.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Vandaag nog even contact gehad met Arcam en gelijk van ze te horen gekregen dat het bord volgende week dinsdag wordt opgestuurd. Met een beetje geluk heb ik hem dan voor het einde van de week nog in huis :pompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Vergeet je niet een anti statisch armbandje om te doen B)

Maurits

Quote from: high-q on May 24, 2013, 18:12:06
Vandaag nog even contact gehad met Arcam en gelijk van ze te horen gekregen dat het bord volgende week dinsdag wordt opgestuurd. Met een beetje geluk heb ik hem dan voor het einde van de week nog in huis :pompom:

DIY fixen dus? Wel foto's nemen he als die open is.  :bigsmile:
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

larzie

Quote from: Raymond187 on May 25, 2013, 16:56:13
Vergeet je niet een anti statisch armbandje om te doen B)

Ik kan met name in de winter wel zo'n ding standaard omdoen. Ik ben dan meestal één en al elektriciteit.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: Raymond187 on May 25, 2013, 16:56:13
Vergeet je niet een anti statisch armbandje om te doen B)

Check, heb ik! :thumbs-up:

Quote from: Maurits on May 25, 2013, 20:17:37
DIY fixen dus? Wel foto's nemen he als die open is.  :bigsmile:

Uiteraard, altijd leuk ook voor de verslaglegging.

Quote from: larzie on May 26, 2013, 16:13:38
Ik kan met name in de winter wel zo'n ding standaard omdoen. Ik ben dan meestal één en al elektriciteit.

Bzzzzt ... Lord Raiden? ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Gister contact opgenomen met Arcam omdat ik nog niks van ze had ontvangen. Ik was in de veronderstelling dat vorige week het vervangende HDMI 1.4 bord opgestuurd zou worden. Gisteravond een mailtje van ze terug gekregen dat het pakketje vast werd gehouden in een DHL distributie centrum omdat er iets niet goed was gegaan met de adressering. Zojuist even de mee geleverde tracking code bekeken en gezien dat deze info klopte. Hopelijk vandaag of morgen dat ik het binnen krijg en ermee aan de slag kan.

De afgelopen paar dagen geen spontane reboots gehad, maar het kijkt en luistert niet echt prettig als je weet dat het elk moment zou kunnen gebeuren. Hopelijk is met het vervangen van het onderdeel het probleem opgelost.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Jiri

Quote from: Richi on May 16, 2013, 21:14:47
Wauw, wat een leuk topic. Geen idee waarom ik deze nu pas tegenkom. :blush:  Wat een prachtige set en wat een schitterende ruimte. Erg mooi om te zien. Leuk hoor, zo'n mede Tannoy Dimension liefhebber.  8)

Je bent zeker niet de enige TD liefhebber op het Forum ::)
Ik denk dat het in 5.1 echt waanzinnig moet klinken, want in 2.0 is het al fantastisch  ;)

Gegroet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Richi

Ja, in 5.1 of in mijn geval 4.1 klinkt het helemaal top. Ik ben er al jaren heel erg tevreden mee. Ik heb indertijd een TDC venter aangeschaft, maar vond de meerwaarde ten opzicht van 4.1 zo gering en de inbreuk op onze woonkamer zo enorm dat ik heb besloten in 4.1 te draaien. Ik heb de center niet gemist sindsdien. In een dedicated HT zou het natuurlijk wel kunnen, maar in onze woonkamer opstelling spelen de TD-8's echt hemels.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Jiri

TD's zonder center draaien gaat inderdaad prima.
In stereo hebben ze zo'n precieze en scherpe focus in het midden, dat een center overbodig wordt.
De Td's hebben zo'n enorme présence, directheid en openheid dat het volgens mij de "live" feeling van een echte bioscoop kunnen evenaren. Het zijn immers toch een soort hoorn luidsprekers, die ook veelal in een cinema worden gebruikt. Ik had er het geld niet voor om een 7.1 uit Td's te bouwen, dus heb ik voor een synthesis oplossing gekozen, maar ik denk dat een 4.1/5.1/7.1 oplossing van Tannoy's nog veel verder gaat  ;D
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

high-q

Quote from: Jiri on June  6, 2013, 13:16:16
Je bent zeker niet de enige TD liefhebber op het Forum ::)
Ik denk dat het in 5.1 echt waanzinnig moet klinken, want in 2.0 is het al fantastisch  ;)

Gegroet,
Jiri

Hi,

Ik ben zelf door een goede maat van me besmet met het Tannoy-virus en ben met de TD's in surround ontzettend tevreden. In stereo haal ik er nog lang niet uit wat er in zit, maar dat zijn plannen voor de toekomst. Denk hierbij aan betere aansturing voor de TD12's en betere (gelijke) bekabeling naar alle TD's. Ik moet ook zeggen dat in stereo de Arcam een flinke verbetering is tov de Marantz SR8002 die ik hiervoor had.

Quote from: Richi on June  6, 2013, 17:15:13
Ja, in 5.1 of in mijn geval 4.1 klinkt het helemaal top. Ik ben er al jaren heel erg tevreden mee. Ik heb indertijd een TDC venter aangeschaft, maar vond de meerwaarde ten opzicht van 4.1 zo gering en de inbreuk op onze woonkamer zo enorm dat ik heb besloten in 4.1 te draaien. Ik heb de center niet gemist sindsdien. In een dedicated HT zou het natuurlijk wel kunnen, maar in onze woonkamer opstelling spelen de TD-8's echt hemels.

Kan ik me zeker iets bij voorstellen. Ik weet niet of jullie het ook zo ervaren, maar ik vind persoonlijk dat de TD12's een vrij kleine sweet spot hebben. Gelukkig maakt dat 9 van de 10 keer niet veel uit, aangezien ik toch vaak alleen luister. Ik vind de TD8's ook geweldige speakers als je ze alleen in een opstelling zou hebben, maar voor het surround maakt het de bubble echt af. De TDC is inderdaad geen kleine jongen, kan het me voorstellen dat deze over het algemeen een lage WAF heeft ;)

Quote from: Jiri on June  6, 2013, 17:35:17
TD's zonder center draaien gaat inderdaad prima.
In stereo hebben ze zo'n precieze en scherpe focus in het midden, dat een center overbodig wordt.
De Td's hebben zo'n enorme présence, directheid en openheid dat het volgens mij de "live" feeling van een echte bioscoop kunnen evenaren. Het zijn immers toch een soort hoorn luidsprekers, die ook veelal in een cinema worden gebruikt. Ik had er het geld niet voor om een 7.1 uit Td's te bouwen, dus heb ik voor een synthesis oplossing gekozen, maar ik denk dat een 4.1/5.1/7.1 oplossing van Tannoy's nog veel verder gaat  ;D

Als je altijd precies in het midden kunt zitten is het inderdaad prima te doen zonder center, maar ben wel ontzettend tevreden met de prestaties van de TDC. Ik heb er wel een tijdje over na moeten denken of ik een complete TD opstelling wilde hebben. In de frontstage wilde ik qua sound in ieder geval gelijkheid hebben. Later heb ik (uit noodzaak) toch besloten om toch voor TD's te gaan toen ik mijn rears moest vervangen. Betekende op dat moment dat ik het geld voor mijn betere versterking aan moest spreken, maar heb er tot nu toe geen moment spijt van gehad.

Qua live feeling van een echte bioscoop denk ik heel eerlijk gezegd dat je het met luidsprekers uit andere lijnen van Tannoy, zoals de defintion, ook makkelijk redt. Maar als ik het 1 op 1 moet vergelijken sluit ik me wel aan bij jouw mening qua présence, directheid en openheid. Ik denk juist dat je met de Synthesis meer richting de echte bioscoop sound gaat. Misschien is het een idee om het eens een keer te vergelijken, de Arcam sound ken je al ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Vandaag via DHL ontvangen:







Zoals het er nu naar uit ziet aankomend weekend mee aan de slag. Op de verpakking stond dat deze module gecalibreerd is met software versie 3.10. Dus ik denk dat ik dan ook een firmware update moet doen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Fijn dat je het board nu binnen hebt. Heel bijzonder dat je dat zomaar zelf mag vervangen. Zit er een goede handleiding bij?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Quote from: HTip on June  6, 2013, 21:39:46
Fijn dat je het board nu binnen hebt. Heel bijzonder dat je dat zomaar zelf mag vervangen. Zit er een goede handleiding bij?

Ik had deze oplossing zelf ook niet verwacht, maar ik heb intussen een erg uitgebreide mailwisseling waarin staat dat ik de volledige goedkeuring van Arcam heb om het onderdeel zelf te vervangen zonder dat het de garantie beïnvloedt.

In deze mailwisseling staan ook de stappen beschreven om het bord te vervangen. Mocht dit het probleem niet oplossen, dan moet de receiver terug gestuurd worden voor nader onderzoek. Uiteraard hoop ik dat het niet zo ver komt.


HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Suc6 met het installeren van je nieuwe HDMI board. Gaat goed komen het is geen rocket science. Polsbandje niet vergeten  O0

high-q

Thanks, denk dat ik vanmiddag even een nieuwe ga halen. Kon die van mij niet meer zo snel vinden.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Tja.. je kan ook een stekkerdoos naast je hebben en voordat je board aanraakt ff je vingers tegen de aarding houden, zodat je ontladen bent, maar polsbandje kost niks iig niet vergeleken me tde avr600 ;)

RalphH

Succes met het vervangen, hoop dat het je problemen op lost. Toitoitoi.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Thanks, ik zal de boel wel even vastleggen.
Ik hoop het ook :ph34r:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

bmateijsen

Overigens heb je het board zo vervangen... je hoeft alleen de schroefjes aan de onderkant los te maken. Gewoon de AVR600 even op zijn kop leggen ;).

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bmateijsen

Quote from: RalphH on June  7, 2013, 16:33:16
Bjorn, hou het nou ff spannend ;D

Ik heb zelf een keer de hele kap verwijderd..., totaal onnodig ;D.

RalphH

Ach, je wilde vast zien wat voor moois er zich onder de kap bevond ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer