The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

LuPo

Mooi verslag en zeer interessant om te lezen!

denoontje


larzie

Nog even terugkomend op de surroundbubble waar High-q het over had. Daar had de Anthem een grote bijdrage aan maar ook de complete Tannoy TD serie van High-q. Klonk echt top! Ik heb het iig nog niet zo goed gehoord eerder. Misschien dat alleen de sub nog wat bijgesteld moet worden, omdat we misschien niet goed in de meting hebben meegenomen.
De sub klonk een beetje zacht tov de rest van de speakers bij het meten. High-q gaf al aan tijdens de meting dat hij hem misschien anders in had moeten stellen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Quote from: high-q on January 28, 2013, 18:08:13
Iets voor jou een Anthem? ;)

Maybe. Het is wel een kans hebbert  O0

Ik ben nog lekker aan het rond lezen wat ik nou precies wil gaan doen. Komt goed  :pompom:

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LittleNinja

Ik ben erg benieuwd hoe zo'n Anthem zich verhoudt tot mijn Arcam AVR350. Zou ooit eens een leuke opvolger kunnen zijn, denk ik.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

high-q

#1881
Quote from: denoontje on January 28, 2013, 19:08:27
mooi verslag, jammer dan je dan niet de 1 op 1 vergelijk hebt, arc en zonder arc en dit ook vs marantz.

Als we meer tijd hadden gehad, dan had ik dit zeker willen doen ;)

Quote from: bmateijsen on January 28, 2013, 19:26:54
In deze opstelling heeft hij ARC duidelijk nodig... De boost in het laag is flink! Dus conclusie is makkelijk te maken, kan ik zelfs zonder te luisteren ;D

Groet,
Bjorn

Eens, daarom zou ik graag eerst nog willen experimenteren met de plaatsing van de fronts en opnieuw te meten.

Quote from: RalphH on January 28, 2013, 19:33:01
Euh? Versterkers vergelijken in de huidige tijd moet gebeuren met EQ aan? Die kan ik even niet volgen.
Snap dat er in deze opstelling correctie nodig is, maar je maakt je keuze van apparatuur toch niet door de ene wel en de ander zonder EQ te laten spelen?

Ook eens, maar dit was geen sessie om een knoop door te hakken. Dit was in eerste instantie een sessie om een
indruk te krijgen van de MRX700 + ARC.

Quote from: bmateijsen on January 28, 2013, 19:35:15
Versterkers vergelijken doe je normaal zonder EQ, maar ..... in bovenstaande situatie, zorgt het laag voor zo'n verkleuring, dat EQ een must is, tenzij je dit passief corrigeert middels EQ.
M.a.w. iedere vergelijking gaat eigenlijk een beetje mank, totdat de akoestiek/ plaatsing op orde is. ;).

ARC is toch actieve correctie met EQ?

Ik had namelijk het beeld van passieve correctie dat je niks aanpast aan het signaal,
maar de negatieve effecten van de akoestiek bestrijd door fysieke onderdelen in je
ruimte te plaatsen die deze problemen aan pakken zoals diffusers of absorbers.

Quote from: larzie on January 28, 2013, 20:05:45
Het was zeker een verhelderende middag en ik moet zeggen, vanwege mijn roommode klonk het bij jou nog een stuk beter.
Dat meer detail erin heeft bij mij in ieder geval nog niet gezorgd voor luistermoeheid. Dat kreeg ik juist meer bij de Marantz,
omdat het laag zo ongecontroleerd was. Daarnaast wat je aangeeft is het hoog in ieder geval niet zo hoog als bijv. bij Primare en dat scheelt ook.

@Ralph: Hebben we voor de volgende M&G nog wat over om te testen met en zonder EQ ;) We kunnen nu zo High-q's ARC settings activeren aangezien we de metingen al hebben gedaan.  :thumbs-up:


Andere ruimte en andere opstelling idd. Enige wat je terug zou moeten herkennen is het karakter van de tannoys en het karakter van de
Anthem. De betere detaillering veroorzaakt niet de luistermoeheid waar WickedGame op doelt, maar de upfront sound. En het hoog is wel hoog,
maar niet schel :)

Er was genoeg wat we konden testen, alleen was er niet genoeg tijd. Als je ervoor open staat om het de volgende keer uitgebreider aan te
pakken, dan lijkt mij dat ook leuk om te doen.

Quote from: RalphH on January 28, 2013, 20:38:04
Daar is natuurlijk wel wat voor te zeggen, vergelijken wordt dan enkel wel erg moeilijk voor de "simpele" thuisHTer/audio enthousiasteling ;D

Vroeger was voor de "simpele" thuisHTer/audio enthousiasteling het een kwestie van vergelijken van verschillende apparatuur in je eigen opstelling.
Tegenwoordig is het ook wenselijk dat je met grafieken en theorie aan toont dat je wat jij gehoord hebt ook juist is :D

Quote from: LuPo on January 28, 2013, 20:42:30
Mooi verslag en zeer interessant om te lezen!

Quote from: Raymond187 on January 29, 2013, 07:57:40
Maybe. Het is wel een kans hebbert  O0

Ik ben nog lekker aan het rond lezen wat ik nou precies wil gaan doen. Komt goed  :pompom:

Quote from: Etiennevh on January 29, 2013, 08:39:07
Mooi om te lezen High Q! :)

Quote from: LittleNinja on January 29, 2013, 10:14:04
Ik ben erg benieuwd hoe zo'n Anthem zich verhoudt tot mijn Arcam AVR350. Zou ooit eens een leuke opvolger kunnen zijn, denk ik.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben. Ik ben natuurlijk geen professionele reviewer en heb het puur vanuit mijn eigen
beleving geschreven. Het is zo'n lang stuk geworden omdat ik een slecht lange termijn geheugen heb. Dan is het
makkelijker om het stuk later eens terug te lezen en de sessie te herbeleven :bigsmile:

Van Arcam's AVR serie heb ik alleen de 600 gehoord, dus ik zou helaas niet weten hoe de MRX700 presteert tov de 350.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

clockwork

Inderdaad een mooi verslag Q. Als ik dit allemaal zo lees is je eerste prioriteit (zoals bij zovelen hier ;)) de akoestiek.

Hoe vond je de Anthem in vergelijking met de Arcam 600 klinken of is dat al te lang geleden?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

larzie

Je hebt niet alleen Arcam AVR600 gehoord, maar ook de AVR200 ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

LittleNinja

Quote from: larzie on January 29, 2013, 13:59:28
Je hebt niet alleen Arcam AVR600 gehoord, maar ook de AVR200 ;)

Dat is nogal een verschil zeg... AVR200 stamt uit begin 2000, de 600 is een recente. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

larzie

Quote from: LittleNinja on January 29, 2013, 15:23:19
Dat is nogal een verschil zeg... AVR200 stamt uit begin 2000, de 600 is een recente. ;)

Dat klopt, maar had het alleen over zijn opmerking dat hij zei dat hij alleen de 600 had gehoord. Daarnaast had je het over de 350 :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: clockwork on January 29, 2013, 12:14:30
Inderdaad een mooi verslag Q. Als ik dit allemaal zo lees is je eerste prioriteit (zoals bij zovelen hier ;)) de akoestiek.

Hoe vond je de Anthem in vergelijking met de Arcam 600 klinken of is dat al te lang geleden?

Het is inderdaad alweer een tijdje geleden, maar ik vond de Arcam een voller geluid
geven in stereo en surround. Ik vond de AVR600 minder upfront, qua klank warmer
en qua laag steviger en strakker. Persoonlijk meer mijn ding.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on January 29, 2013, 15:47:39
Het is inderdaad alweer een tijdje geleden, maar ik vond de Arcam een voller geluid
geven in stereo en surround. Ik vond de AVR600 minder upfront, qua klank warmer
en qua laag steviger en strakker. Persoonlijk meer mijn ding.

Als Thuur nou zijn AVR600 meeneemt naar jou toe met de volgende M&G hebben we een mooie faceoff.  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

frank2

#1888
Er is een groot nadeel, je hebt maar naar een gedeelte van zijn "kunnen" geluisterd, als je geen sub gebruikt bij 2.0 moet je de music mode gebruiken en de fronts op flat zetten. (2e gedeelte onder "same as movie...) Verder wat opvalt is dat je het gehele freq. spectrum hebt laten corrigeren, dat geeft een minder mooi geluid, dan als je hem op bijv. 2000 Hz zet, dan wordt het geluid een stuk mooier, er is meer briljantie in het geluid.
Je hebt dus naar een instelling geluisterd die aanmerkelijk te weinig bas gaf.

Dus hij kan nog een stuk mooier klinken.

Ik heb hier alle speakers op full range gezet, en de rears op 30 Hz, de fronts op flat en een ARC correctie van 1700 Hz. Lager is nog beter als het kan. Ik gebruik 2 modes 1x music alleen stereo, en 1x movie voor surround.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

high-q

Quote from: larzie on January 29, 2013, 15:58:40
Als Thuur nou zijn AVR600 meeneemt naar jou toe met de volgende M&G hebben we een mooie faceoff.  :pompom:

Dat zou inderdaad mooi zijn, maar volgens mij hadden we het laatst bij hem over M&G's en spullen mee sjouwen ;)
Als we alles willen testen gaat het wel een lange sessie worden. We zullen ons dan ook veel beter moeten
voorbereiden dan afgelopen keer. Zie bijv. hieronder.

Quote from: frank2 on January 29, 2013, 16:02:06
Er is een groot nadeel, je hebt maar naar een gedeelte van zijn "kunnen" geluisterd, als je geen sub gebruikt bij 2.0 moet je de music mode gebruiken en de fronts op flat zetten. (2e gedeelte onder "same as movie...) Verder wat opvalt is dat je het gehele freq. spectrum hebt laten corrigeren, dat geeft een minder mooi geluid, dan als je hem op bijv. 2000 Hz zet, dan wordt het geluid een stuk mooier, er is meer briljantie in het geluid.
Je hebt dus naar een instelling geluisterd die aanmerkelijk te weinig bas gaf.

Dus hij kan nog een stuk mooier klinken.

Ik heb hier alle speakers op full range gezet, en de rears op 30 Hz, de fronts op flat en een ARC correctie van 1700 Hz. Lager is nog beter als het kan. Ik gebruik 2 modes 1x music alleen stereo, en 1x movie voor surround.

Heel goed punt. Als ik me niet vergis heb je dit ook in het Anthem topic gepost. Helemaal niet aan gedacht om deze instellingen als
uitgangspunt te nemen voordat we de luistersessie begonnen. Misschien biedt dit het laatste stukje wat ik in de sessie miste. Lijkt
me iig iets om mee te experimenteren. Misschien handig als Larzie hier thuis eens mee experimenteert (zonder sub).

Als er nog eens een sessie komt lijkt het me een goed idee om van deze punten uit te gaan!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


larzie

Quote from: RalphH on January 29, 2013, 16:31:02
We rijden wel om 05:00 aan ;)

Dat is prima. Rijdt maar naar High-q dan zie ik jullie daar wel... tegen een uur of 10.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Quote from: frank2 on January 29, 2013, 16:02:06
Er is een groot nadeel, je hebt maar naar een gedeelte van zijn "kunnen" geluisterd, als je geen sub gebruikt bij 2.0 moet je de music mode gebruiken en de fronts op flat zetten. (2e gedeelte onder "same as movie...) Verder wat opvalt is dat je het gehele freq. spectrum hebt laten corrigeren, dat geeft een minder mooi geluid, dan als je hem op bijv. 2000 Hz zet, dan wordt het geluid een stuk mooier, er is meer briljantie in het geluid.
Je hebt dus naar een instelling geluisterd die aanmerkelijk te weinig bas gaf.

Dus hij kan nog een stuk mooier klinken.

Ik heb hier alle speakers op full range gezet, en de rears op 30 Hz, de fronts op flat en een ARC correctie van 1700 Hz. Lager is nog beter als het kan. Ik gebruik 2 modes 1x music alleen stereo, en 1x movie voor surround.

We kunnen beter Frank eens een keer uitnodigen voor een M&G. Bij deze de uitnodiging om eens langs te komen. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Former member 78

#1896
Quote from: larzie on January 29, 2013, 00:00:16
Nog even terugkomend op de surroundbubble waar High-q het over had. Daar had de Anthem een grote bijdrage aan maar ook de complete Tannoy TD serie van High-q. Klonk echt top! Ik heb het iig nog niet zo goed gehoord eerder. Misschien dat alleen de sub nog wat bijgesteld moet worden, omdat we misschien niet goed in de meting hebben meegenomen.
De sub klonk een beetje zacht tov de rest van de speakers bij het meten. High-q gaf al aan tijdens de meting dat hij hem misschien anders in had moeten stellen.

Keyser en ik hebben hier laatst gemeten, en tijdens het meten werd duidelijk dat
mijn zelfbouw subs toch redelijk wat afval hadden. Hier met een externe DSP de sub
redelijk gelijk gezet met het ARC uit.

Daarna een nieuwe meting en het was oké.
Dat is/was het enige nadeel wat ik heb kunnen vinden aan het hele Anthem gebeuren.

Ook heeft de MRX700 weinig moeite met ''volwassen'' speakers :)

[edit] Toevoeging,

Als je alles in gaat meten, zet de sub voluit.
Het ARC regelt het zelf in, en indien gewenst kun je hem later in het menu harder zetten.

denoontje

Quote from: larzie on January 29, 2013, 20:53:59
Dat is prima. Rijdt maar naar High-q dan zie ik jullie daar wel... tegen een uur of 10.  :D

Maar we willen beginnen met de anthem vs de marantz, dan evt een arcam...
Moet je toch vroeg je bed uit, want de opstelling koet naturlijk wel aangesloten staan.....

RalphH

Ja Lars, hop je nest uit! We bellen je wel wakker als we wegrijden!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Heb je nog tijd om op en neer te gaan om brugjes te halen :P