The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

high-q

Citaat van: RalphH op december 24, 2012, 12:25:07
HDMI bronnen gooien hier roet in het eten. Je receiver doet de decoding, daarna moet de dsp er overheen. Een "losse" ARC zou dan ook meteen de HDMI decoding moeten kunnen doen en dan heb je.....een Anthem  ;D.
Of je pakt een minidsp en een losse eindbak. Alles in één is natuurlijk wel makkelijker :pompom:.

Dat is inderdaad de juiste conclusie, haha :thumbs-up:
Als Lars is uitgespeeld met alle settings op zijn MRX vraag ik hem wel of hij langs komt.

EQ is dan punt één, maar daarnaast ben ik vooral erg benieuwd naar de sound.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 24, 2012, 14:33:18
Dat is inderdaad de juiste conclusie, haha :thumbs-up:
Als Lars is uitgespeeld met alle settings op zijn MRX vraag ik hem wel of hij langs komt.

EQ is dan punt één, maar daarnaast ben ik vooral erg benieuwd naar de sound.

Dan kun je lang wachten tot ik uitgespeeld ben  :tongue2: We doen het wel een keer tussen het spelen door.  :D
Ben wel benieuwd wat de Anthem in jouw ruimte kan betekenen. Wellicht besluit je uiteindelijk ook deze receiver te bestellen. ;)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Citaat van: larzie op december 24, 2012, 15:07:19
Dan kun je lang wachten tot ik uitgespeeld ben  :tongue2: We doen het wel een keer tussen het spelen door.  :D
Ben wel benieuwd wat de Anthem in jouw ruimte kan betekenen. Wellicht besluit je uiteindelijk ook deze receiver te bestellen. ;)
*kerstlolbroek modus aan*
nou volgens een verkoper is alles flut wat bij high- Q staat :ggghh gghhh ghhhh Bert lachje: :D

Dus wacht niet te lang :P hehehe

*kerstlolbroek modus uit*

high-q

Citaat van: larzie op december 24, 2012, 15:07:19

Ook prima, ik heb geen haast! Schiet maar wat in, want volgens mij gaan we aankomende januari ook richting het zuiden.

Citaat van: Raymond187 op december 24, 2012, 15:11:49
*kerstlolbroek modus aan*
nou volgens een verkoper is alles flut wat bij high- Q staat :ggghh gghhh ghhhh Bert lachje: :D

Dus wacht niet te lang :P hehehe

*kerstlolbroek modus uit*

Gelukkig kan ik daar nu ook best wel om lachen  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Zo'n reactie van en verkoper is wel beledigd, maar beste is erom lachen.  moet wel een beste kneus 1ste klas zijn geweest :)

Als je het met hem eens bent zeg het maar kom ik wel met een aanhang wagen jou kant op alles inladen, want ik vind dat je wel een gruwelijke setup hebt  :worship:

O0

high-q

Citaat van: Raymond187 op december 24, 2012, 15:25:31
Zo'n reactie van en verkoper is wel beledigd, maar beste is erom lachen.  moet wel een beste kneus 1ste klas zijn geweest :)

Als je het met hem eens bent zeg het maar kom ik wel met een aanhang wagen jou kant op alles inladen, want ik vind dat je wel een gruwelijke setup hebt  :worship:

O0

Of hij zag mij voor ééntje aan :D
Ik denk dat je pas een oordeel kunt geven als de set zelf eens ervaren hebt.
Dus mochten we een keer een M&G willen doen, dan eerst zonder aanhangwagen ;)

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 24, 2012, 15:18:21
Ook prima, ik heb geen haast! Schiet maar wat in, want volgens mij gaan we aankomende januari ook richting het zuiden.

Moet even zien hoe het wedstrijdschema is van basketbal voor de maand januari. In ieder geval heb ik 5 januari een wedstrijd.
Kan zijn overigens dat mijn ouders mee willen, aangezien ik familie in Haps heb wonen en het ze zo brandstofkosten scheelt. Dat ik dus eerst mijn ouders bij familie drop. :)

PS: Als je die "flut" TD12's wil ruilen voor mijn D700's heb ik geen bezwaar hoor :P Die knakker van toen spoorde echt niet.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Citaat van: high-q op december 24, 2012, 16:04:59
Of hij zag mij voor ééntje aan :D
Ik denk dat je pas een oordeel kunt geven als de set zelf eens ervaren hebt.
Dus mochten we een keer een M&G willen doen, dan eerst zonder aanhangwagen ;)
Ach in de E46 [past ook een hoop :p

hehehe flut TD12 :p

high-q

Citaat van: larzie op december 24, 2012, 16:13:58
Moet even zien hoe het wedstrijdschema is van basketbal voor de maand januari. In ieder geval heb ik 5 januari een wedstrijd.
Kan zijn overigens dat mijn ouders mee willen, aangezien ik familie in Haps heb wonen en het ze zo brandstofkosten scheelt. Dat ik dus eerst mijn ouders bij familie drop. :)

PS: Als je die "flut" TD12's wil ruilen voor mijn D700's heb ik geen bezwaar hoor :P Die knakker van toen spoorde echt niet.

Ok, dan hoor ik wel van je wanneer jou het beste uit komt. Voor mij trouwens het liefst op een zaterdag.
Voorlopig blijven ze nog wel even staan. Mocht ik tegen wat anders aan lopen, dan ben je de eerste aan wie ik denk.

Citaat van: Raymond187 op december 24, 2012, 16:41:38
Ach in de E46 [past ook een hoop :p
hehehe flut TD12 :p

Coupe gaat niet lukken, heb ik wel eens geprobeerd. Volgens mij zit je met een sedan ook met de bovenkant van de achterbank. Touring zou moet lukken, aangezien we ze hier hebben gekregen in een avant (ongeveer zelfde formaat).

Waar gaat dit eigenlijk over? :D 

The CinemaLounge

larzie

Larzie HT

Raymond187

Fijne kerst  :pompom:

De M&G lijkt me leuk :)

Onze E46 komt uit het noorden Zwaag geloof ik :)

high-q

Thanks! De rest natuurlijk ook allemaal fijne feestdagen en alvast:

The CinemaLounge

Lazybird

Hi High-q,

zoals vermeld Arrays zijn binnen voor een luister sessie.

Eerste indrukken waanzinnig mooi in stereo  :coffee:

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

denoontje

cool, moet je niet met je oliebollenvingers aanzitten

Maurits

Citaat van: Lazybird op december 27, 2012, 13:28:58
Hi High-q,

WAUW!!

Citaat van: denoontje op december 27, 2012, 13:46:37
cool, moet je niet met je oliebollenvingers aanzitten

Welke knoppen?
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

Lazybird

@ Yeah Array B10 2Xm10 staat als een huis. Ik moet de Classe CP 800 en CA 2300 nog beluisteren en de Moon 700I. Maar het wordt lastig om deze combo te verslaan.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Raymond187

Hi High-q,

:blink:
Vette shizzle :D

Welke speakers stuur je hiermee aan?

Lazybird

@Raymond187 B&W 804D, al moet ik zeggen dat de Tannoys van High-Q hier ook wel een tijdtje mogen logeren :D.

Raymond187

hehehe ja die TD12 zijn zeker sexy :D

Die 804D zijn ook erg mooie speakers.

@Hoge-Q,
ALS je wel eens denkt aan anders speakers. Aan welk merk denk je dan?

larzie

Damn nice Lazybird! Wanneer ging je ze ook alweer kopen die Arrays? :P
Ik voel wederom een M&G aankomen :P

Larzie HT

high-q

Hi High-q,

Zo, dat ziet er erg fraai uit!

Ik kende het merk nog niet. Had even opgezocht wat erover geschreven werd. Ik heb hierbij een artikel gevonden van Music Emotion waarbij
de geschiedenis, denkwijze en werkwijze van de mannen achter dit merk beschreven wordt. Zoals ik het lees zijn het echte audio perfectionisten
en klinkt de apparatuur net zo fantastisch als dat het er uit ziet.

Ik ben erg benieuwd hoe het merk zich verhoudt ten opzicht van Classe en Moon!

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: Raymond187 op december 27, 2012, 14:52:08
hehehe ja die TD12 zijn zeker sexy :D

Die 804D zijn ook erg mooie speakers.

@Hoge-Q,
ALS je wel eens denkt aan anders speakers. Aan welk merk denk je dan?

Ik denk dat ik voor mezelf voorlopig de top wel heb bereikt op speaker gebied. Tuurlijk zijn er nog wel betere, mooiere en duurdere luidsprekers,
maar dat zit er de komende tijd echt niet in. Mocht ik een keer willen switchen, dan ga ik specifiek op zoek naar een merk/serie/lijn die ook in
surround te krijgen is.

Ik vind bijvoorbeeld de B&W 800D's erg mooi qua looks en qua sound. Mooie HTM1D  center erbij uit de oude serie en een setje 802D's als rears ....
Aangestuurd door een Bryston SP3 met een aantal mono blokken erbij. Jah, dat lijk me wel wat  :wub:

The CinemaLounge

Raymond187

Snap dat je niks anders hoeft. Lijkt me ook niet nodig tenzij je de staatsloterij wint :D

Dus je denkt aan B&W.
800 heb ik nooit gehoord. zal vast geweldig klinken als ze goed aangestuurd worden.

Lazybird

@Larzie je bent van harte welkom als ik mijn uiteindelijke keuze gemaakt heb.
Het was helemaal niet mijn bedoeling om te upgraden maar ja het kriebelt.

Toen ik bij high-Q was heb ik gezien hoe het moet en dan is het bij mij thuis een compromis, op dat moment voor mezelf de knoop door gehakt om voor stereo te gaan. Als ik er spijt van krijg zet ik er wel een processor naast. Het is allemaal de schuld van high q dat ik wil upgraden  :angel: :angel:

@High-Q dit is een leuk artikel http://www.hifi.nl/artikel/7404/Array-M-10-Mono-en-B-10-Voorversterkers.html ik houd je op de hoogte van mijn bevindingen.

high-q

Citaat van: Lazybird op december 27, 2012, 21:28:01
Toen ik bij high-Q was heb ik gezien hoe het moet en dan is het bij mij thuis een compromis, op dat moment voor mezelf de knoop door gehakt om voor stereo te gaan. Als ik er spijt van krijg zet ik er wel een processor naast. Het is allemaal de schuld van high q dat ik wil upgraden  :angel: :angel:

@High-Q dit is een leuk artikel http://www.hifi.nl/artikel/7404/Array-M-10-Mono-en-B-10-Voorversterkers.html ik houd je op de hoogte van mijn bevindingen.

Bedankt voor je compliment, maar in dat opzicht zijn er altijd wel verbeterpunten. Helemaal als ik het artikel lees (bedoelde dezelfde in mijn vorige post). Ik denk dat het bij de meeste mensen thuis niet voldoet aan de randvoorwaarden die in het stuk worden gesteld. Ik denk ook niet dat zoiets haalbaar is in een niet dedicated luisterkamer.

Het scheelt in ieder geval al een hoop dat je weet wat je wilt. In jouw geval dus een optimaal op elkaar afgestemde stereo opstelling.

The CinemaLounge