The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

Citaat van: Lazybird op november 15, 2012, 23:27:22
Zal toch wel los lopen linootje  ;D

Ik ben denk ik weer te laat, maar lees dat maar in mijn topic

high-q

Citaat van: Etiennevh op november 15, 2012, 22:20:40
Ben benieuwd wat het allemaal voor je gaat brengen! Wel leuk dat collega forummers zich zo opstellen toch? Ik woon redelijk noordelijk (Flevo) dus als je in de buurt bent mag je altijd langskomen om de SR9600 en Oppo BDP95 te beluisteren :) Al ben ik ook wel benieuwd hoe het er allemaal bij jou in het echt uitziet, haha.

Zoals Martijn al zei, ik denk dat de SR9600 ook een HEEELE goede optie voor je kan zijn als je er aan kunt komen. Er zijn nog behoorlijk wat collega forummers die zo'n ding hebben, waaronder ik, Martijn, HTip en nog wat anderen, alleen dat zegt al genoeg ;) haha

Voorlopig gaat het me denk ik alleen een hoop plezier brengen denk ik. Ik heb niet het budget om in één keer een set aan te schaffen als waar Lazybird volgende maand mee langs komt  ;)

Ontzettend fijn inderdaad dat je online je hobby kunt delen en dat mensen bereid zijn met je mee te denken als je tegen bepaalde problemen aan loopt. Aan de andere kant vind het zelf ook erg leuk om anderen verder te kunnen helpen als ze ergens vast zitten.

Martijn90 heeft een paar posts terug aangeboden om eens langs te komen met zijn SR9600, misschien vind je het wel leuk om daar als kenner ook bij te zijn. Ik sta er in elk geval voor open.

Citaat van: denoontje op november 15, 2012, 23:25:05
Heeeeeeeel gevaarlijk......ik zou een inenting halen

Ik las het in je topic inderdaad  :ph34r: :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Citaat van: high-q op november 16, 2012, 11:34:02
Voorlopig gaat het me denk ik alleen een hoop plezier brengen denk ik. Ik heb niet het budget om in één keer een set aan te schaffen als waar Lazybird volgende maand mee langs komt  ;)

Ontzettend fijn inderdaad dat je online je hobby kunt delen en dat mensen bereid zijn met je mee te denken als je tegen bepaalde problemen aan loopt. Aan de andere kant vind het zelf ook erg leuk om anderen verder te kunnen helpen als ze ergens vast zitten.

Martijn90 heeft een paar posts terug aangeboden om eens langs te komen met zijn SR9600, misschien vind je het wel leuk om daar als kenner ook bij te zijn. Ik sta er in elk geval voor open.

Ik las het in je topic inderdaad  :ph34r: :D
dat geldt voor velen van ons. Ik heb dat budget ook niet, en dat hoeft vaak ook niet :) In de 2e hands sector komt regelmatig mooi spul voorbij :)

Ja daarom blijft dit forum voor mij een unicum. Erg leuk zo.

Als "kenner" vind ik een groot woord, maar dat lijkt me wel enorm leuk. Ik ken Martijn nog niet persoonlijk maar we hebben elkaar al vaak gesproken op het forum, haha.

Ik hoor het wel als er een eventuele datum gaat komen :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Lazybird

Citaat van: high-q op november 16, 2012, 11:34:02

Het zou ook niet leuk zijn om alles in een keer aan te schaffen, kleine stapjes heeft juist zijn charme. Soms maak je een grootte stap en dat kan dan met iets heel kleins zijn en dat maakt het voor mijn persoonlijk zo leuk.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

larzie

Citaat van: Lazybird op november 16, 2012, 12:05:52
Het zou ook niet leuk zijn om alles in een keer aan te schaffen, kleine stapjes heeft juist zijn charme. Soms maak je een grootte stap en dat kan dan met iets heel kleins zijn en dat maakt het voor mijn persoonlijk zo leuk.

Helemaal gelijk in! :)

+1
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Ok, laat ik het dan zo zeggen: Zelfs als ik eerst het versterker gedeelte en daarna het bron gedeelte zou willen aanschaffen, dan heb ik nog steeds het budget er niet voor. De Oppo is nog wel te doen. Maar bijvoorbeeld eerst de Primare set en dan de Linn Akurate? Ik zie het nog niet zo snel gebeuren, tenzij er in de marktsectie ineens heeeeel scherp geprijsde exemplaren staan ... dan ga ik MISSCHIEN twijfelen  :P

Ik heb een tijdje geleden wel eens in het buitenland gekeken, maar voor dit soort apparatuur vind ik het risico te groot als er wat aan zou mankeren.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Als je een oppo aanschaft moet je wel vollepolle aan het BRretjes kopen natuurlijk  ;D.
Mocht de oppo aanschaf overigens gaan gebeuren, dan ben ik wel in voor een shootout met de HTPC :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Lazybird

@high-q ik heb de Akurate ook in fases gekocht eerst de Akurate DS/0 toen upgrade naar de DS/1

@Ralph, ik stream x264 op de Oppo, dat is prima kwaliteit moet wel leuk blijven :).
Ik heb wel een flinke collectie SACD's die eigenlijk overbodig zijn geworden. (dat is ook een dure hobby)
Die draai ik praktisch nooit meer sinds ik de Akurate heb.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Etiennevh

Citaat van: Lazybird op november 16, 2012, 16:47:38
@high-q ik heb de Akurate ook in fases gekocht eerst de Akurate DS/0 toen upgrade naar de DS/1

@Ralph, ik stream x264 op de Oppo, dat is prima kwaliteit moet wel leuk blijven :).
Ik heb wel een flinke collectie SACD's die eigenlijk overbodig zijn geworden. (dat is ook een dure hobby)
Die draai ik praktisch nooit meer sinds ik de Akurate heb.
Ik koop ze nog regelmatig, als ik weer eens voor een prikkie ergens tegen aan loop. Maar sommige mensen denken ook dat SACD's die gewoon voor 20 euries in de winkel liggen dat hun exemplaar 150 euro waard is.. Altijd leuke discussies :D

Citaat van: Lazybird op november 16, 2012, 12:05:52
100% mee eens!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Lazybird

@Etiennnve Off topic de beste tip die ik mensen kan geven aan mensen die SACD verzamelen is om ze in America te bestellen dan koop je leuke titels voor weinig geld :) http://www.newburycomics.com of www.moviemars.com Helaas liggen Japanse SACD's en de Mobile Fidelity niet voor een prikkie in de winkel  ;)

zo weer on topic

Etiennevh

Citaat van: Lazybird op november 16, 2012, 18:30:22
@Etiennnve Off topic de beste tip die ik mensen kan geven aan mensen die SACD verzamelen is om ze in America te bestellen dan koop je leuke titels voor weinig geld :) http://www.newburycomics.com of www.moviemars.com Helaas liggen Japanse SACD's en de Mobile Fidelity niet voor een prikkie in de winkel  ;)

zo weer on topic
Hi Lazybird,

Dankje voor de tip, ik heb inderdaad al veel moois daar gezien voor een fractie van de europese prijs. Enige nadeel is dat ik allerlei verhalen lees over 40 euries verzendkosten en dat soort (mijns inziens) absurde bedragen. Heb jij andere ervaringen of moet je echt een grote bestelling in één keer plaatsen ofzo?

USA 2 NL ofzo is niet echt goedkoop..

Lazybird

Heb je een PM verstuurd voor we het topic verder vervuilen.

Martijnst1990

Citaat van: high-q op november 15, 2012, 19:10:41
Grappig dat je dat zegt, ik mijn vriendin zei vanmorgen nog dat het haar verbaast hoe behulpzaam mensen hier op het forum zijn. Gelijk daar achteraan kwam de opmerking: "Ik snap niet dat je uren lang met mensen kunt praten over draadjes" :D

Wat betreft een M&G, daar sta ik ook wel voor open. Volgens mij hebben al best wel een tijdje leuke gesprekken verspreid over verschillende topics. Het is natuurlijk ook altijd leuk om apparatuur met elkaar te vergelijken en luister- en kijksessies te doen 8)

Moeten we even kijken wat eerst komt: Een sessie hier of bij Morca. Maakt mij op zich niet zo veel uit, maar dan moeten we dat wel even plannen.
Deze post helemaal gemist ::) Heb tot nu toe 1 M&G gehad en die vond ik echt enorm geslaagd, dus sta er wel voor open, aan de andere kant is dat een beetje hypocriet aangezien het hier niet echt mogelijk is op een slaapkamer met weinig plek :D

Citaat van: RalphH op november 16, 2012, 15:58:26
Als je een oppo aanschaft moet je wel vollepolle aan het BRretjes kopen natuurlijk  ;D.
Mocht de oppo aanschaf overigens gaan gebeuren, dan ben ik wel in voor een shootout met de HTPC :headbanging:
Zoals Lazybird ook al aangaf is de Oppo ook prima te gebruiken om te streamen, dus hoeft niet altijd duur te worden met originele schijfjes :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op november 17, 2012, 12:35:50
Deze post helemaal gemist ::) Heb tot nu toe 1 M&G gehad en die vond ik echt enorm geslaagd, dus sta er wel voor open, aan de andere kant is dat een beetje hypocriet aangezien het hier niet echt mogelijk is op een slaapkamer met weinig plek :D
Een M&G hoeft niet altijd met 5 man ofzo Martijn :P Kan ook met 2 of 3? :D Dat moet makkelijk passen op jouw bank :D
Citeer

high-q

Citaat van: RalphH op november 16, 2012, 15:58:26

Kans is denk ik vrij klein, naar mijn idee zal het qua functionaliteit niet veel toevoegen aan de huidige situatie. Niks ten nadele van het apparaat, want ik ben nog altijd voor lots of bang for the buck!

Weet je wat gaaf zou zijn? Als er een modificatie zou komen voor de Oppo dat deze uitgebreid werd met een Raspberry-Pi, waar je een linux versie van XBMC op kunt zetten. Als je dan op één of andere manier met de Raspberry-Pi de hardware van de Oppo aan kunt spreken of via de software in de Oppo kan switchen naar de XBMC Client, dan heb je wat mij betreft een droom apparaat  :wub:

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Raspberry_Pi

Mocht iemand zich geroepen voelen om hier een DIY project van te maken, ik ben VOOR!! :D

De shootout tussen Oppo en HTPC gaat waarschijnlijk wel gebeuren wanneer deze beiden in de ruimte staan. Ben ook best benieuwd naar de uitkomst ;)

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: Etiennevh op november 17, 2012, 13:35:03
Een M&G hoeft niet altijd met 5 man ofzo Martijn :P Kan ook met 2 of 3? :D Dat moet makkelijk passen op jouw bank :D
Citeer

Ik denk dat hij daar wel een punt maakt :)

The CinemaLounge

RalphH

Zoals Lazybird ook al aangaf is de Oppo ook prima te gebruiken om te streamen, dus hoeft niet altijd door te worden met originele schijfjes :D

Het nut van de aanschaf van een oppo ontgaat me een beetje dan als je er geen schijfjes mee gaat afspelen. Ietwat dure oplossing voor streaming naar mijn idee...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Lazybird

@RalphH, Ik heb toendertijd de Oppo gekocht voor het analoge gedeelte dus voor het afspelen van CD's en SACD in 5.1 formaat. De SABRE32 DACS zijn fantastisch voor dit doeleinde. Het streamen van Flacs in 24bit 192Khz gaat ook prima. Dan is het maar wat je wil uitgeven aan een Blu ray speler met super analoge gedeelte en  audio en video streaming mogelijkheden.

Kijk je kan ook prima een Popcorn, Dune of servertje met XMBC erop neerzetten, het is maar wat iemand het waard vindt en die prijs kwaliteiten barrière bepaal jezelf daar is IMO geen goed of slecht in. Misschien is zo'n oplossing wel beter als je alleen video gaat streamen.

Martijnst1990

Citaat van: RalphH op november 17, 2012, 15:41:17
Het nut van de aanschaf van een oppo ontgaat me een beetje dan als je er geen schijfjes mee gaat afspelen. Ietwat dure oplossing voor streaming naar mijn idee...
Zin klopt ook niet helemaal zie ik, door moet duur zijn. Bedoel meer dat omdat je een Oppo hebt je niet altijd maar originele schijfjes moet kopen, maar hem daarnaast ook als streamer kan gebruiken (wel wat minder uitgebreid dan een HTPC of mediaplayer). Maar als je van te voren weet toch weinig tot geen schijfjes te kopen dan is het inderdaad een erg dure aankoop.

Citaat van: Etiennevh op november 17, 2012, 13:35:03

Dat is ook weer zo :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Etiennevh

Citaat van: larzie op november 17, 2012, 17:19:14
En anders nemen we wel wat klapstoeltjes mee :D
Ik voel een meet en greet met een man of 10 aankomen :D

zullen de overige bewoners prettig vinden  :devil: :devil:

larzie

Citaat van: Etiennevh op november 17, 2012, 17:20:33
Ik voel een meet en greet met een man of 10 aankomen :D

zullen de overige bewoners prettig vinden  :devil: :devil:

Ach die moeten niet zo zeuren. Het is niet elke dag M&G.  :pompom:

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november 17, 2012, 17:21:39
Ach die moeten niet zo zeuren. Het is niet elke dag M&G.  :pompom:

Ik las in jouw topic dat we misschien in December een leuke sessie bij jou thuis hebben?  ;)

Ga naar aanleiding van de metingen van twee weken geleden de sub eens links voor in de ruimte (rechts voor de linker frontspeaker) neerzetten
om te beluisteren wat dit doet. Aankomende zondag komt een maat van me langs om The Dark Knight Rises te kijken, dan zetten we de sub meteen
op die plek neer. Jammer alleen dat ik nog geen spul heb om te meten.

Vanavond ook eens kijken hoe het met Maurits zijn set gaat, die heb ik ook al een tijdje niet gehoord. Ben benieuwd wat hij op de planning heeft staan.

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november 21, 2012, 10:04:15
Ik las in jouw topic dat we misschien in December een leuke sessie bij jou thuis hebben?  ;)

Dat zou misschien best kunnen of in januari. Misschien ben ik dan een Anthem rijker :D

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november 21, 2012, 18:17:42
Dat zou misschien best kunnen of in januari. Misschien ben ik dan een Anthem rijker :D

Kunnen we tijd dan ook een testsessie voor hier inplannen?  :devil: :D

The CinemaLounge