The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

high-q

Citaat van: MVG op november 14, 2012, 12:08:23
Ik weet het topic waar dat bestandje in staat: staat in akoestiek en dhz ontwerp board, topic heet zelf baffles maken :D
Eric Desaert heeft veel nuttige posts, heb ik al veel aan gehad om een en ander te kunnen ontcijferen, alleen moet je de posts van hem zelf ook nog weten te ontcijferen soms  ;)

Dat bedoel ik  :D

Citaat van: Martijn90 op november 14, 2012, 12:22:05
Man man, wat een verhaal met die verkoper zeg. Ook ik heb het met verbazing gelezen en sommige stukjes zelfs opnieuw gelezen :o Al zou de Arcam mij perfect bevallen en zou er niks mis mee zijn, uit principe zou ik hem daar al niet eens kopen.

Verder erg leuk om te horen/lezen dat de M&G geslaagd was en dat er metingen gemaakt zijn :) Heb overigens ook de verslagen gelezen, erg leuk geschreven weer 8)

Inderdaad erg jammer. Scheelt weer dat bij mij nu de twijfel helemaal weg is en ik weet wat ik ga doen of beter gezegd: NIET ga doen ;)

Citaat van: HTip op november 14, 2012, 14:13:04
Jammer dat je ervaringen met die verkoper zo slecht zijn. Gelukkig weet je dat het ook goed kan. Zaak gewoon links laten liggen en verder genieten van je prachtige ruimte. Ik heb met plezier de verslagen gelezen en je moet maar zo denken dat het altijd beter kan. De vraag is alleen hoeveel je moet investeren om die verbetering te realiseren.

Helemaal mee eens, ik ben ontzettend blij dat we een leuke en leerzame dag hebben gehad. Upgrades kunnen inderdaad altijd nog. Ik heb geduld, er zijn nog genoeg opties. Ook moet de investering om tot de gewenste verbetering komen acceptabel blijven.

Citaat van: HTip op november 14, 2012, 14:13:04
Akoestiek is naar mijn mening de beste investering die je kunt doen. Het is niet eenvoudig om goed te krijgen, maar eenmaal goed zul je dan zien dat je gewoon een goede set hebt en dat je SR8002 waarschijnlijk meer in zijn mars heeft. Door nagalm en andere akoestische problemen gaat veel van de informatie van de versterker naar de speakers verloren in de ruimte. Misschien dan nog een stereoversterker erbij voor de extra power voor de fronts en klaar. Dan heeft de receiver ook weer meer vermogen over voor de overige kanalen.

Zo, en nu genieten jij! :D

Dat ben ik wel met je eens. Ik ben ontzettend blij dat ik met dezelfde apparatuur in deze ruimte naar mijn gevoel een flinke stap vooruit heb gemaakt. Ik ga in ieder geval met de tips van Ralph aan de slag voor wat betreft het probleem in het hoog en het beter integreren van de sub. Vermoedelijk ben ik daar wel een tijdje zoet mee.

Met de SR8002 ben ik niet eens zo heel ontevreden en misschien brengt een losse stereoversterker wel de verbetering die ik zoek. Ik sta er in ieder geval voor open om het eens te proberen. Het verschil in beschikbaar vermogen heb ik in het verleden ervaren toen de sub erbij kwam, dat was best een verschil!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Wat ik trouwens nog wel apart vond, je vermeldde dat het locken van het audiosignaal een probleem was bij de Arcam. Ik heb dit zelf met mijn Marantz SR9600 al sinds ik hem heb, dat er een enorm harde plop uit de subwoofer komt bij het aan en uitzetten, en bij het locken van (HD) audiosignalen. Als ik over 5.1 analoog speel nergens last van behalve aan en uitzetten, verder bij HDMI is het PLOP PLOP PLOP.. heb jij dezelfde ervaring met de arcam of begrijp ik je verhaal niet goed?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Citaat van: Etiennevh op november 15, 2012, 09:58:02
Wat ik trouwens nog wel apart vond, je vermeldde dat het locken van het audiosignaal een probleem was bij de Arcam. Ik heb dit zelf met mijn Marantz SR9600 al sinds ik hem heb, dat er een enorm harde plop uit de subwoofer komt bij het aan en uitzetten, en bij het locken van (HD) audiosignalen. Als ik over 5.1 analoog speel nergens last van behalve aan en uitzetten, verder bij HDMI is het PLOP PLOP PLOP.. heb jij dezelfde ervaring met de arcam of begrijp ik je verhaal niet goed?

Offtopic:

Dat heb ik met mijn nieuwe sub ook ineens, overigens bij mij gelukkig geen harde plop, maar wel hoorbaar. Bij mijn vorige sub had ik nergens last van, dus het verschilt toch per sub. Philip heeft het volgens mij ook niet met zijn DD18.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Citaat van: Martijn90 op november 15, 2012, 10:25:33
Offtopic:

Dat heb ik met mijn nieuwe sub ook ineens, overigens bij mij gelukkig geen harde plop, maar wel hoorbaar. Bij mijn vorige sub had ik nergens last van, dus het verschilt toch per sub. Philip heeft het volgens mij ook niet met zijn DD18.
Ik heb deze SVS van mij van Philip overgenomen, de DD18 kwam in plaats voor de SVS. Bij mij is het wel degelijk een 20 / 30 Hz dreun op redelijk volume..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

high-q

Citaat van: Etiennevh op november 15, 2012, 09:58:02

Hmmm dat is interessant. Je begrijpt mijn verhaal overigens goed. Had je er voor dat je de SR9600 ook last van of deed het probleem zich in een bepaalde mate voor? Met mijn Marantz gebeurt namelijk precies hetzelfde, alleen is het minder storend omdat je het bijna niet hoort. Heel soms hoor je een heel zacht tikje uit de speakers of een zacht plopje uit de sub. Bij de Arcam hoorde ik het net zo hard als het volume op dat moment stond en dan was het soms best schrikken.

Naar aanleiding van bijvoorbeeld onderstaande post, had ik de conclusie getrokken dat de bijgeluiden het aan het locken van de audiostream lag en niet direct aan de HTPC:

http://www.avforums.com/forums/arcam-products/1620934-finally-no-more-pops-bangs-avr-600-htpc-firmware-3-06-a.html

Ik heb ook onderstaande Arcam AVR600 owners threads doorgenomen en gelezen dat de problemen:

1. Bron afhankelijk kunnen zijn
2. Unit afhankelijk kunnen zijn

http://www.avforums.com/forums/arcam-products/1055181-arcam-avr600-owners-thread.html
http://www.avforums.com/forums/arcam-products/1582595-arcam-avr600-owners-thread-part-ii-15.html

Ook ben ik tot de conclusie gekomen dat:

A. Afhankelijk per unit sommige problemen opgelost kunnen worden met Firmware
B. Afhankelijk per unit sommige problemen opgelost kunnen worden met het vervangen van boards in de unit

Wat ik daarbij lastig vind, is dat de kans groter is dat je een unit krijgt met issues, dan dat je een unit krijgt zonder issues.
Je weet van tevoren dan ook niet of je de problemen op kunt lossen met firmware of nieuwe onderdelen moet bestellen.

Het komt misschien wat kort door de bocht over, maar dit is wel hoe ik het tot nu toe zelf heb ervaren.

Citaat van: Etiennevh op november 15, 2012, 10:30:14
Ik heb deze SVS van mij van Philip overgenomen, de DD18 kwam in plaats voor de SVS. Bij mij is het wel degelijk een 20 / 30 Hz dreun op redelijk volume..

Offtopic:

Ik heb ook een SVS, maar dat was bekend.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Citaat van: high-q op november 15, 2012, 10:32:29
Hmmm dat is interessant. Je begrijpt mijn verhaal overigens goed. Had je er voor dat je de SR9600 ook last van of deed het probleem zich in een bepaalde mate voor? Met mijn Marantz gebeurt namelijk precies hetzelfde, alleen is het minder storend omdat je het bijna niet hoort. Heel soms hoor je een heel zacht tikje uit de speakers of een zacht plopje uit de sub. Bij de Arcam hoorde ik het net zo hard als het volume op dat moment stond en dan was het soms best schrikken.

Ja bij mij zijn het precies zoals je zegt op basis van volume gewoon harde knallen/ploppen. Als er op HDMI van signaal wordt gewisseld, als een bron of weergever van input/output wisselt, als ik de receiver uitzet terwijl de sub nog aan staat, etc.

Ik heb alleen weer zo'n eikel van een reparateur gevonden. Ik netjes een mail gestuurd naar het Nederlandse reparatiepunt voor Marantz, hele probleem uitgelegd, krijg ik een mailtje terug dat ik hem moet opsturen en dan zullen zij wel even bepalen wat er mis mee is en wat er allemaal vervangen moet worden. Het vaststellen van het probleem per telefoon of vooraf, daar had dit bedrijf geen tijd voor. (had hem gevraagd of een firmwareupdate zou helpen etc.)

Citeer
Naar aanleiding van bijvoorbeeld onderstaande post, had ik de conclusie getrokken dat de bijgeluiden het aan het locken van de audiostream lag en niet direct aan de HTPC:

http://www.avforums.com/forums/arcam-products/1620934-finally-no-more-pops-bangs-avr-600-htpc-firmware-3-06-a.html

Ik heb ook onderstaande Arcam AVR600 owners threads doorgenomen en gelezen dat de problemen:

1. Bron afhankelijk kunnen zijn
2. Unit afhankelijk kunnen zijn

http://www.avforums.com/forums/arcam-products/1055181-arcam-avr600-owners-thread.html
http://www.avforums.com/forums/arcam-products/1582595-arcam-avr600-owners-thread-part-ii-15.html

Ook ben ik tot de conclusie gekomen dat:

A. Afhankelijk per unit sommige problemen opgelost kunnen worden met Firmware
B. Afhankelijk per unit sommige problemen opgelost kunnen worden met het vervangen van boards in de unit

Wat ik daarbij lastig vind, is dat de kans groter is dat je een unit krijgt met issues, dan dat je een unit krijgt zonder issues.
Je weet van tevoren dan ook niet of je de problemen op kunt lossen met firmware of nieuwe onderdelen moet bestellen.

Het komt misschien wat kort door de bocht over, maar dit is wel hoe ik het tot nu toe zelf heb ervaren.

Ik heb ook een SVS, maar dat was bekend.
Ik heb hier een cd met de handleiding liggen (vanuit Engeland laten komen) om een firmwareupdate te doen, ben er alleen een beetje huiverig voor omdat dit nog met een RS232 kabel en 60 handelingen gaat ipv gewoon met een netwerkaansluiting en 5 min werk.

En dan weet je idd nog steeds niet of dat het probleem oplost, daarom ook ben ik wat huiverig om het te doen tezamen met de vele handelingen en foutgevoeligheid.

Ik heb niet het vermoeden dat het aan de kabel ligt (gebruik de Nordost Bassline SW). Het lijkt wel op een issue met de handshake van HDMI, of een issue met de pre out Subwoofer uitgang.

high-q

Offtopic:

Martijn,

Herken jij de problemen die Etienne en ik beschrijven? Jullie hebben als ik me niet vergis dezelfde receiver en jij draait of hebt in het verleden ook met een HTPC gedraaid? Kan je daar iets over zeggen?

Citaat van: Etiennevh op november 15, 2012, 10:43:18
Ja bij mij zijn het precies zoals je zegt op basis van volume gewoon harde knallen/ploppen. Als er op HDMI van signaal wordt gewisseld, als een bron of weergever van input/output wisselt, als ik de receiver uitzet terwijl de sub nog aan staat, etc.

Dat is erg vervelend, zo heb ik dat met de Arcam althans ervaren. Er is op zich een work-around, maar dan moet je bij elke play, pauze, skip, stop of switch eerst op mute drukken. Niet erg praktisch. Bij het aanzetten van mijn apparatuur met muziek doe ik ook altijd eerst mijn DAC aan voordat de receiver aan gaat, anders geeft deze ook een knal over de speakers. Heeft geloof ik met de voeding/piekspanning te maken van de DAC.

Ik heb alleen weer zo'n ding dat aan een boom hangt van een reparateur gevonden. Ik netjes een mail gestuurd naar het Nederlandse reparatiepunt voor Marantz, hele probleem uitgelegd, krijg ik een mailtje terug dat ik hem moet opsturen en dan zullen zij wel even bepalen wat er mis mee is en wat er allemaal vervangen moet worden. Het vaststellen van het probleem per telefoon of vooraf, daar had dit bedrijf geen tijd voor. (had hem gevraagd of een firmwareupdate zou helpen etc.) Ik heb hier een cd met de handleiding liggen (vanuit Engeland laten komen) om een firmwareupdate te doen, ben er alleen een beetje huiverig voor omdat dit nog met een RS232 kabel en 60 handelingen gaat ipv gewoon met een netwerkaansluiting en 5 min werk.
En dan weet je idd nog steeds niet of dat het probleem oplost, daarom ook ben ik wat huiverig om het te doen tezamen met de vele handelingen en foutgevoeligheid.

Het is voor mijn Marantz net zo lastig om de firmware upgrade te doen. Heb het zelfs bij de dealer gedaan omdat ik met hetzelfde probleem zat als wat jij hierboven beschrijft.

Ik heb niet het vermoeden dat het aan de kabel ligt (gebruik de Nordost Bassline SW). Het lijkt wel op een issue met de handshake van HDMI, of een issue met de pre out Subwoofer uitgang.

Ik denk zelf dat het niet aan de kabel kan liggen. Volgens mij gaat het erom dat er vanuit de receiver een signaal op de uitgang staat en dat deze doorgegeven wordt naar de sub. Ik vind het alleen in deze situatie lastig te bepalen of de bron van dat signaal de receiver is of de HTPC. Je hebt immers last van het locken van de audio, maar het switchen van bron heeft niks met je htpc te maken. Of heb je het alleen als je switch van of naar je HTPC?

The CinemaLounge

Etiennevh

Citaat van: high-q op november 15, 2012, 10:59:44
Martijn,

Herken jij de problemen die Etienne en ik beschrijven? Jullie hebben als ik me niet vergis dezelfde receiver en jij draait of hebt in het verleden ook met een HTPC gedraaid? Kan je daar iets over zeggen?
Ben benieuwd Martijn ;)

Citeer
Dat is erg vervelend, zo heb ik dat met de Arcam althans ervaren. Er is op zich een work-around, maar dan moet je bij elke play, pauze, skip, stop of switch eerst op mute drukken. Niet erg praktisch. Bij het aanzetten van mijn apparatuur met muziek doe ik ook altijd eerst mijn DAC aan voordat de receiver aan gaat, anders geeft deze ook een knal over de speakers. Heeft geloof ik met de voeding/piekspanning te maken van de DAC.
Ik wil niet vervelend doen, maar als ik op MUTE druk terwijl signaal op HDMI staat, heb ik ook een plop :P Ik dacht eerst dat één van mijn andere apparaten, bijvoorbeeld de Panasonic TV of de Oppo BDP95 de oorzaak waren met het wisselen van signaal oid een plop, maar toen zat ik te denken dat ik het ook met een PS3 had toen ik de Oppo en Panasonic beiden nog niet had.

Citeer
Het is voor mijn Marantz net zo lastig om de firmware upgrade te doen. Heb het zelfs bij de dealer gedaan omdat ik met hetzelfde probleem zat als wat jij hierboven beschrijft.
Het kan dus wel door een dealer gedaan worden. Goed dat ik dat weet ;)

Citeer
Ik denk zelf dat het niet aan de kabel kan liggen. Volgens mij gaat het erom dat er vanuit de receiver een signaal op de uitgang staat en dat deze doorgegeven wordt naar de sub. Ik vind het alleen in deze situatie lastig te bepalen of de bron van dat signaal de receiver is of de HTPC. Je hebt immers last van het locken van de audio, maar het switchen van bron heeft niks met je htpc te maken. Of heb je het alleen als je switch van of naar je HTPC?
Voordat er misverstanden ontstaan, zelf heb ik geen HTPC. Maar ik denk niet dat de oorzaak bij je HTPC ligt, net zo goed als bij mij niet bij de bronnen/weergevers. Ik denk eerder dat het in de receiver zit. Ik heb al geprobeerd om de Marantz te mijden bij het weergeven van een blu ray door bijvoorbeeld de video rechtstreeks naar de tv te sturen en de audio apart naar de Marantz. Ook dat mocht niet baten. Stroomkabels heb ik nog nooit veranderd, wel een keer omgedraaid maar dat hielp ook niet.

Een voorbeeld van het probleem is de volgende: Ik selecteer in het menu van een willekeurige blu ray afspelen. Het scherm gaat op zwart en er wordt van stereo naar multichannel geschakeld afhankelijk van het audiospoor van de blu ray. Om het moment van schakelen, PLOP. Dan begint de film met een bijv. UNIVERSAL weergave en daarna de film zelf. Tussen UNIVERSAL en film zelf, PLOP. Daarna is het wel over zolang het audiospoor niet wordt onderbroken of "gelocked". Druk ik op pauze in de film, niets aan de hand. Zet ik de film op voortzetten, PLOP.

Heb jij dezelfde ervaringen?

Martijnst1990

Citaat van: high-q op november 15, 2012, 10:59:44
Martijn,

Klopt, zelfde receiver en speel nog steeds met een HTPC (hoewel hij de laatste tijd weinig word gebruikt). Herken de problemen gedeeltelijk. Heb wel met het switchen van HDMI kanaal en het wisselen van audio track (duidelijk merkbaar bij de voorstukjes op een BD, waar het audio spoor veranderd) een plop uit de sub, maar deze is lang niet zo hard als jullie omschrijven. Hij word volgens mij ook niet harder met het volume mee, maar dit zal ik nog eens testen.

Daarnaast heb ik weinig problemen met de HTPC. Wel heb ik heel af en toe met het skippen in een film in XBMC (met de pijltjes toetsen) dat ik kort een soort storing/kraak hoor, wat even hard gaat als het volume. Is vaak een fractie van een seconde, maar dit komt ook maar heel weinig voor en alleen als ik heel snel door een film skip.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Citaat van: Etiennevh op november 15, 2012, 11:33:26
Ik wil niet vervelend doen, maar als ik op MUTE druk terwijl signaal op HDMI staat, heb ik ook een plop :P Ik dacht eerst dat één van mijn andere apparaten, bijvoorbeeld de Panasonic TV of de Oppo BDP95 de oorzaak waren met het wisselen van signaal oid een plop, maar toen zat ik te denken dat ik het ook met een PS3 had toen ik de Oppo en Panasonic beiden nog niet had.
Het kan dus wel door een dealer gedaan worden. Goed dat ik dat weet ;)

Ok, dan heb volgens mij uitgesloten dat het aan het signaal ligt wat normaal gesproken over de kabels gaat en vastgesteld dat de receiver toch iets over de lijn gooit.
De dealer zou je inderdaad moeten kunnen helpen, maar uiteraard gaat hij daar wel geld voor vragen. Wat ik me kan herinneren is dat het niet goed koop was, meen iets van +100eu. 

Voordat er misverstanden ontstaan, zelf heb ik geen HTPC. Maar ik denk niet dat de oorzaak bij je HTPC ligt, net zo goed als bij mij niet bij de bronnen/weergevers. Ik denk eerder dat het in de receiver zit. Ik heb al geprobeerd om de Marantz te mijden bij het weergeven van een blu ray door bijvoorbeeld de video rechtstreeks naar de tv te sturen en de audio apart naar de Marantz. Ook dat mocht niet baten. Stroomkabels heb ik nog nooit veranderd, wel een keer omgedraaid maar dat hielp ook niet.

Dan verwar ik je volgens mij met iemand anders. Dacht dat jij ook een Origenae kast had, maar zag hem net idd niet staan in je sig. Het vervelende in mijn situatie is dat ik maar gebruik maak van één enkele bron. De verkoper gooide het laatst ook heel gemakkelijk op de HTPC, maar kon niet direct aantonen dat het met andere bronnen over HDMI niet zo was. Polariteit check heb ik ook gedaan, maakte geen verschil. 

Een voorbeeld van het probleem is de volgende: Ik selecteer in het menu van een willekeurige blu ray afspelen. Het scherm gaat op zwart en er wordt van stereo naar multichannel geschakeld afhankelijk van het audiospoor van de blu ray. Om het moment van schakelen, PLOP. Dan begint de film met een bijv. UNIVERSAL weergave en daarna de film zelf. Tussen UNIVERSAL en film zelf, PLOP. Daarna is het wel over zolang het audiospoor niet wordt onderbroken of "gelocked". Druk ik op pauze in de film, niets aan de hand. Zet ik de film op voortzetten, PLOP.

Heb jij dezelfde ervaringen?

Dit is bijna identiek aan wat ik met de Arcam heb ervaren. Bij de arcam kwamen er ook nog harde tikken, ruis en een audio vertraging van 2 a 3 seconden bij. Ook was het zo dat wanneer je het audiospoor niet onderbrak, er geen problemen voordeden. Deze waren er alleen bij het gebruik van de afspeelknoppen. 

Voordat je dus een film gaat kijken moet je vooraf zeker weten dat je:

*. Genoeg eten hebt
*. Genoeg drinken hebt
*. Je telefoon uit hebt staan
*. De deurbel uit hebt staan
*. Naar de wc bent geweest

Samengevat: Niet meer van je plek af hoeft en in één keer de film uit kunt kijken  :D

Citaat van: Martijn90 op november 15, 2012, 11:44:50
Klopt, zelfde receiver en speel nog steeds met een HTPC (hoewel hij de laatste tijd weinig word gebruikt). Herken de problemen gedeeltelijk. Heb wel met het switchen van HDMI kanaal en het wisselen van audio track (duidelijk merkbaar bij de voorstukjes op een BD, waar het audio spoor veranderd) een plop uit de sub, maar deze is lang niet zo hard als jullie omschrijven. Hij word volgens mij ook niet harder met het volume mee, maar dit zal ik nog eens testen.

Daarnaast heb ik weinig problemen met de HTPC. Wel heb ik heel af en toe met het skippen in een film in XBMC (met de pijltjes toetsen) dat ik kort een soort storing/kraak hoor, wat even hard gaat als het volume. Is vaak een fractie van een seconde, maar dit komt ook maar heel weinig voor en alleen als ik heel snel door een film skip.

Bedankt voor de toevoeging. Met mijn huidige Marantz dus ongeveer hetzelfde bij HTPC gebruik, alleen geen harde knallen, kraken of ruis. Bij XBMC zou het ook nog eens aan de aansturing van de audio kunnen liggen. Aangezien er net een XBMC Frodo Beta1 uit is met daarin een geheel vernieuwde audio-engine, zou dit ook nog eens een leuke test kunnen zijn. Ik denk dat ik daar deze week of van het weekend wel aan toe kom.

The CinemaLounge

RalphH

Heb niet alles gelezen, maar puur ter aanvulling/info --> ik heb zelf nog nooit (xbmc, marantz en onkyo) problemen met knallen kraken whatsoever gehad icm met HTPC (ATI HDMI Audio/Realtek hdmi driver).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

high-q

Citaat van: RalphH op november 15, 2012, 15:09:50
Heb niet alles gelezen, maar puur ter aanvulling/info --> ik heb zelf nog nooit (xbmc, marantz en onkyo) problemen met knallen kraken whatsoever gehad icm met HTPC (ATI HDMI Audio/Realtek hdmi driver).

Thanks voor de aanvulling, ik gebruik ook een ATI(HD5450) voor mijn beeld en geluid over HDMI. Wij hebben vorige week tijdens de M&G wel wat in XBMC zitten prutsen, zijn de klikjes en plopjes jou toen opgevallen? Ik kan me voorstellen dat als je niet weet dat ze er zijn, ze totaal niet opvallen. Maar ik weet van jou dat je een kritische luisteraar bent ;)

The CinemaLounge

RalphH

Hmm, apart, is me niet hinderlijk opgevallen. Heb wel wat tikjes gehoord, maar heb dat gewoon onder de  menu-clicks geplaatst. Maar ik kan me vergissen natuurlijk, wellicht ben ik niet zo kritisch als gedacht  ;D.
Met de sub aanzetten heb ik geloof ik wel een lichte vwoemp gehoord, maar dat doet mijn SVS ook, dus dat is wat mij betreft normaal.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

high-q

Dat is precies wat ik bedoel. Als je ze eenmaal hebt gehoord dan weet je dat ze er zijn, maar ze vallen echt niet heel erg op. Laat staan dat het als storend word ervaren. 
In de GUI heb ik tijdens het navigeren door de menu's trouwens nooit last van klikjes, echt alleen puur tijdens het afspelen en bij gebruik van de afspeelknoppen. 

Met de SVS sub uit en aan zetten klopt het inderdaad: VWOEMP ;D

The CinemaLounge

RalphH

Citaat van: high-q op november 15, 2012, 15:46:35
Met de SVS sub uit en aan zetten klopt het inderdaad: VWOEMP ;D

Ervaar ik altijd als een heerlijk en geruststellend geluid ;D heerlijk powerrrr, hij doet het.

high-q

Citaat van: RalphH op november 15, 2012, 15:51:51
Ervaar ik altijd als een heerlijk en geruststellend geluid ;D heerlijk powerrrr, hij doet het.

Yeah baby! :D

The CinemaLounge

high-q

Even wat anders ... of misschien ook niet,

Naar aanleiding van het verhaal wat ik heb gepost over de laatste demo-sessie met de Arcam AVR600, heb ik met forumlid Lazybird via pm een erg leuk gesprek gehad.

Hij heeft mij aangeboden om eens langs te komen met zijn set. Hij is van mening dat ik ook eens naar Primare geluisterd moet hebben als ik serieus overweeg om het processor/versterker gedeelte in mijn opstelling te upgraden. Zo'n aanbod kan je natuurlijk moeilijk afslaan. Aangezien ik erg benieuwd ben naar de sound van zijn Primare set en hij erg benieuwd is naar de HT-ruimte, was er snel een afspraak gemaakt. Over ongeveer een maand zit hij in een verbouwing, wat betekent dat alle apparatuur even niks staat te doen. Een mooie gelegenheid om dan naar het hoge noorden te komen en eens een M&G te doen. 

Aangezien ik nu met een aantal vragen zit wat betreft de issues die in de laatste paar posts voorbij zjin gekomen, biedt deze M&G naast het krijgen van een indruk van de set ook een mooie kans om het één en ander te testen. Lazybird heeft aangeboden om naast zijn Primare set ook nog wat andere leuke speeltjes mee te nemen. Hieronder een lijstje van wat we op de dag in de opstelling kunnen verwachten:

*. Primare SP32 HD
*. Primare A30.7
*. Oppo BDP-95
*. Linn Akurate DS

Niet een verkeerd lijstje als je het mij vraagt

Het duurt nog wel even voordat het zo ver is, maar ikzelf ben erg benieuwd naar de opstelling en wat er uit de tests gaat komen.

The CinemaLounge

Martijnst1990

Citaat van: high-q op november 15, 2012, 16:21:26

Naar aanleiding van het verhaal wat ik heb gepost over de laatste demo-sessie met de Arcam AVR600, heb ik met forumlid Lazybird via pm een erg leuk gesprek gehad.

Hij heeft mij aangeboden om eens langs te komen met zijn set. Hij is van mening dat ik ook eens naar Primare geluisterd moet hebben als ik serieus overweeg om het processor/versterker gedeelte in mijn opstelling te upgraden. Zo'n aanbod kan je natuurlijk moeilijk afslaan. Aangezien ik erg benieuwd ben naar de sound van zijn Primare set en hij erg benieuwd is naar de HT-ruimte, was er snel een afspraak gemaakt. Over ongeveer een maand zit hij in een verbouwing, wat betekent dat alle apparatuur even niks staat te doen. Een mooie gelegenheid om dan naar het hoge noorden te komen en eens een M&G te doen. 

Aangezien ik nu met een aantal vragen zit wat betreft de issues die in de laatste paar posts voorbij zjin gekomen, biedt deze M&G naast het krijgen van een indruk van de set ook een mooie kans om het één en ander te testen. Lazybird heeft aangeboden om naast zijn Primare set ook nog wat andere leuke speeltjes mee te nemen. Hieronder een lijstje van wat we op de dag in de opstelling kunnen verwachten:

*. Primare SP32 HD
*. Primare A30.7
*. Oppo BDP-95
*. Linn Akurate DS

Het duurt nog wel even voordat het zo ver is, maar ikzelf ben erg benieuwd naar de opstelling en wat er uit de tests gaat komen.
Prachtig 8) Wat kan dit forum toch mooi zijn :D Ben heel benieuwd hoe dat je gaat bevallen, ken de surround processor zelf niet, maar alleen de looks van Primare zijn al geweldig!

Wil je bij Marantz blijven dan moet je dat even melden, kom ik wel een keer met mijn SR9600 langs hoor, doe ik graag :P :D

Dedicated HT

Lazybird

Hoi High-Q,

Kleine moeite (hopelijk groot plezier), ik ben erg benieuwd naar de ruimte en ook hoe de combi Primare Tannoy klinkt.

Als je dan toch bij Marantz blijft lijkt mij de pre/pro 8801 ook een serieuze optie.

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

high-q

Citaat van: Martijn90 op november 15, 2012, 16:28:08
Prachtig 8) Wat kan dit forum toch mooi zijn :D Ben heel benieuwd hoe dat je gaat bevallen, ken de surround processor zelf niet, maar alleen de looks van Primare zijn al geweldig!

Wil je bij Marantz blijven dan moet je dat even melden, kom ik wel een keer met mijn SR9600 langs hoor, doe ik graag :P :D

Grappig dat je dat zegt, ik mijn vriendin zei vanmorgen nog dat het haar verbaast hoe behulpzaam mensen hier op het forum zijn. Gelijk daar achteraan kwam de opmerking: "Ik snap niet dat je uren lang met mensen kunt praten over draadjes" :D

Wat betreft een M&G, daar sta ik ook wel voor open. Volgens mij hebben al best wel een tijdje leuke gesprekken verspreid over verschillende topics. Het is natuurlijk ook altijd leuk om apparatuur met elkaar te vergelijken en luister- en kijksessies te doen 8)

Moeten we even kijken wat eerst komt: Een sessie hier of bij Morca. Maakt mij op zich niet zo veel uit, maar dan moeten we dat wel even plannen.

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: Lazybird op november 15, 2012, 18:37:06
Hoi High-Q,

Kleine moeite (hopelijk groot plezier), ik ben erg benieuwd naar de ruimte en ook hoe de combi Primare Tannoy klinkt.
Als je dan toch bij Marantz blijft lijkt mij de pre/pro 8801 ook een serieuze optie.

Ik ben blij dat je daar zo over denkt, want ik vind het een aardig kostbaar setje om zomaar even ergens mee naartoe te slepen. Scheelt dat tegen die tijd alles los staat, we er elkaar een plezier mee doen en er even enthousiast over zijn.

Met upgraden heb ik voorlopig geen haast. Ik was even een tijdje erg enthousiast omdat ik de Arcam, waar ik me een jaar lang op blind heb gestaard, voor een aardige prijs zou kunnen kopen bij een dealer hier in de buurt. Maar je weet inmiddels hoe dat verhaal is afgelopen ;)

The CinemaLounge

Etiennevh

Ben benieuwd wat het allemaal voor je gaat brengen! Wel leuk dat collega forummers zich zo opstellen toch? Ik woon redelijk noordelijk (Flevo) dus als je in de buurt bent mag je altijd langskomen om de SR9600 en Oppo BDP95 te beluisteren :) Al ben ik ook wel benieuwd hoe het er allemaal bij jou in het echt uitziet, haha.

Zoals Martijn al zei, ik denk dat de SR9600 ook een HEEELE goede optie voor je kan zijn als je er aan kunt komen. Er zijn nog behoorlijk wat collega forummers die zo'n ding hebben, waaronder ik, Martijn, HTip en nog wat anderen, alleen dat zegt al genoeg ;) haha

denoontje

Citaat van: high-q op november 15, 2012, 16:21:26

*. Primare SP32 HD
*. Primare A30.7
*. Oppo BDP-95
*. Linn Akurate DS

Heeeeeeeel gevaarlijk......ik zou een inenting halen

Etiennevh

Lazybird

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |