The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Quote from: high-q on August 30, 2012, 22:28:56
Thanks! De SqueezeBox Touch upgrade kwam voort uit de onrust omtrent het streamingverhaal. Ik vind het zelf een "Best Bang for your Buck" oplossing, vooral met de software mod. Heb er de afgelopen dagen toch met verbazing naar geluisterd hoe goed het klinkt. Ben benieuwd wat de voeding nog gaat toevoegen, deze verwacht ik in of na het weekend.
Jouw oplossing ziet er goed uit en kost inderdaad niet al te veel en toch een goed geluid. Wat wil je nog meer. Mocht ik ook ooit gaan streamen zal ik jouw oplossing zeker overwegen. Ben ook benieuwd wat die voeding nog toevoegt.

Quote
Voor wat betreft het 4G's verhaal ga ik het qua model niet redden, een kleiner broertje uit dezelfde lijn is op korte termijn nog wel haalbaar. Ben ook erg benieuwd wat hier de winst in gaat zijn.
4G mag je ook wat ruimer zien wat gelijke speaker betreft. Zelfde merk is niet voldoende, maar zelfde type/serie wel. Dus een kleiner broertje is prima.

Quote
Overigens las ik dat jij zelf ook wilde verbouwingsplannen had  :D
Ik? Zo wild zijn ze niet hoor. We zijn er best rustig onder :D We slaan ermee een aantal vliegen in 1 klap en dat ook nog met behoud van ons huidige achtertuin en het vrije uitzicht.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Quote from: HTip on August 30, 2012, 22:52:03
Jouw oplossing ziet er goed uit en kost inderdaad niet al te veel en toch een goed geluid. Wat wil je nog meer. Mocht ik ook ooit gaan streamen zal ik jouw oplossing zeker overwegen. Ben ook benieuwd wat die voeding nog toevoegt.

In jouw geval zou het mooi zijn als je de DACS van de Oppo zou kunnen gebruiken bij streamen naar een SqueezeBox Touch, maar volgens mij kan dat niet. Overigens weet ik ook niet of mijn DAC goed is of niet, ben niet anders gewend. Een streamer met ingebouwde DAC, zoals de Linn, zijn aardig aan de prijs.

Dat is voor mij ook gelijk weer een brug naar de eventuele upgrade naar Arcam: Goede receiver met goede dacs die zowel met muziek als met films goed presteert. Heb ik misschien daarna mijn externe dac ook niet meer nodig. Leuke test :)

De voeding verwacht ik dit weekend/begin volgende week. Hou ik jullie over op de hoogte.

Quote from: HTip on August 30, 2012, 22:52:03
4G mag je ook wat ruimer zien wat gelijke speaker betreft. Zelfde merk is niet voldoende, maar zelfde type/serie wel. Dus een kleiner broertje is prima.

Zijn we naar op zoek. Heb een reactie gehad op mijn oproep op MP, ff kijken of dat wat is.

Quote from: HTip on August 30, 2012, 22:52:03
Ik? Zo wild zijn ze niet hoor. We zijn er best rustig onder :D We slaan ermee een aantal vliegen in 1 klap en dat ook nog met behoud van ons huidige achtertuin en het vrije uitzicht.

Wild naar Nederlandse begrippen, aangezien een verbouwing "onder de grond" in nederland aanzienlijk meer kost dan een bovengrondse zoals ik het begreep.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

De DACs van de Oppo zijn dacht ik alleen voor intern gebruik. Ik weet niet of die gebruikt worden als je via USB iets aanbied.

Bouwen onder de grond is erg prijzig, zeker als je nog de fundering moet gaan aanleggen. Dat is nog een voordeel van wonen in België. De meeste huizen zijn (volledig) onderkelderd. In mijn geval dus wat graven, fundering uitbreiden en muurtjes bouwen, betonplaten erop en klaar. Nou ja bijna... ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Quote from: HTip on September  1, 2012, 00:29:29
De DACs van de Oppo zijn dacht ik alleen voor intern gebruik. Ik weet niet of die gebruikt worden als je via USB iets aanbied.

Bouwen onder de grond is erg prijzig, zeker als je nog de fundering moet gaan aanleggen. Dat is nog een voordeel van wonen in België. De meeste huizen zijn (volledig) onderkelderd. In mijn geval dus wat graven, fundering uitbreiden en muurtjes bouwen, betonplaten erop en klaar. Nou ja bijna... ;D

Ik heb gekeken of ik info kon vinden over de USB poort van de Oppo. Zoals ik het lees kan je deze helaas niet gebruiken om de Oppo als USB-Dac te gebruiken als je de Touch als source gebruikt. Was anders inderdaad een mooie oplossing geweest  :nopompom:

Al met al toch een aardige ingreep zo'n verbouwing, maar je krijgt er wel wat moois voor terug  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Gisteren weer contact gehad met de dealer over de Arcam. Mijn vragen over de exacte verschillen tussen het oude model en het nieuwe model, afgezien van de HDMI 1.4 module, bleven helaas onbeantwoord. Hij durfde mij in zekere zin wel te verzekeren dat de issues met het oude model zo goed als opgelost zijn met de laatste firmware. Om het voor mij aantrekkelijker te maken, gaat hij voor me uitzoeken of hij deze via de importeur nog kan krijgen en voor een schappelijke prijs aan kan aanbieden. Ben erg benieuwd.

Daarnaast heb ik vanmorgen de BOTW-voeding voor de SqueezeBox Touch ontvangen. Zoals het er nu naar uit ziet kan ik die vanavond gaan testen :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on September  1, 2012, 13:14:42
Hij durfde mij in zekere zin wel te verzekeren dat de issues met het oude model zo goed als opgelost zijn met de laatste firmware. Om het voor mij aantrekkelijker te maken, gaat hij voor me uitzoeken of hij deze via de importeur nog kan krijgen en voor een schappelijke prijs aan kan aanbieden. Ben erg benieuwd.

Ik ben ook benieuwd. Als alle issues met de laatste firmware zijn opgelost dan wordt het oude model opeens ook een stuk aantrekkelijker!
Als ze niet kunnen aangeven wat de verschillen zijn met de nieuwe versie en klankmatig is er geen verschil, dan is het een beetje raar (lees: onzin) dat je dan alleen voor die hdmi 1.4 module 1500 euro meer moet neertellen.

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on September  1, 2012, 15:08:26
Ik ben ook benieuwd. Als alle issues met de laatste firmware zijn opgelost dan wordt het oude model opeens ook een stuk aantrekkelijker!
Als ze niet kunnen aangeven wat de verschillen zijn met de nieuwe versie en klankmatig is er geen verschil, dan is het een beetje raar (lees: onzin) dat je dan alleen voor die hdmi 1.4 module 1500 euro meer moet neertellen.

Precies. Ik vind het vreemd dat ik, afgezien van het HDMI 1.4 board, nergens kan vinden wat precies de verbeteringen zijn in het nieuwe model en dat de dealer me daar ook geen antwoord op geeft.

Zodra ik een bericht van hem heb over de prijs ga ik een demosessie plannen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

bmateijsen

Quote from: high-q on September  1, 2012, 15:44:36
Precies. Ik vind het vreemd dat ik, afgezien van het HDMI 1.4 board, nergens kan vinden wat precies de verbeteringen zijn in het nieuwe model en dat de dealer me daar ook geen antwoord op geeft.

Zodra ik een bericht van hem heb over de prijs ga ik een demosessie plannen.

Het HDMI 1.4 board zorgt voor een betere handshaking en als extra bonus is de muting nog verder verbeterd, zodat je minder tot geen last van plopjes hebt. Verder is er enkel en alleen toevoeging van 3D, dus geen kwaliteitsverbetering in geluid.

Groet,

Bjorn

larzie

Quote from: bmateijsen on September  1, 2012, 15:45:57
Het HDMI 1.4 board zorgt voor een betere handshaking en als extra bonus is de muting nog verder verbeterd, zodat je minder tot geen last van plopjes hebt. Verder is er enkel en alleen toevoeging van 3D, dus geen kwaliteitsverbetering in geluid.

Groet,

Bjorn

Maar met die nieuwe firmware is het probleem met de plopjes ook weg als ik het goed begrijp? Dus de betere handshake en toevoeging van 3D moet 1500 euro kosten? Terwijl die issues van handshake en plopjes er niet in had mogen zitten? Ik vind dat nogal een verhoging voor eigenlijk alleen de 3D toevoeging. Waarom rekent Arcam 1500 euro voor in principe alleen de 3D toevoeging?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: bmateijsen on September  1, 2012, 15:45:57
Het HDMI 1.4 board zorgt voor een betere handshaking en als extra bonus is de muting nog verder verbeterd, zodat je minder tot geen last van plopjes hebt. Verder is er enkel en alleen toevoeging van 3D, dus geen kwaliteitsverbetering in geluid.

Groet,

Bjorn

Bjorn,

Bedankt voor je antwoord, ook in het andere topic. Andere vraag dan: Er zijn een aantal issues afgezien van de eerder genoemde ploppen, tikken en knallen, waaronder re-scaling, veranderen van color space en de 24p bug. Dit zijn dingen die ik in mijn bron in wil stellen en niet door de AVR600 aan wil laten passen.

Nu lees ik o.a op AvForums.com dat dit problemen zijn die alleen verholpen kunnen worden met het HDMI 1.4 board door de verbeterde handshake/passthrough functionaliteit. Hoe kan een verkoper me dan ooit met zekerheid vertellen dat deze issues met firmware verholpen worden?

Daarnaast, als ik heel simpel beredeneer dat het oude model 3500eu kost en met de 3D upgrade van 599eu samen komt op een prijs van 4099eu. Waarin zit dan het verschil van 900eu bij het aanschaffen van het nieuwe model van 4999eu? Adviesprijzen heb ik van de Audiac website.

Ik vind het nogal verwarrend  :confused:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

bmateijsen

Hoi,

Tja... waarom stijgen benzine prijzen?

Lees mijn antwoord nog eens goed, daar staat in dat de muting verbeterd is met het HDMI 1.4 board, betekent dat zowel met het oude als het nieuwe board, je soms nog een plopje kan krijgen. Is dat erg... nee.., want het kan geen kwaad voor je set. Zal je er last van hebben, dat is persoonlijk en kan ik niet beantwoorden.

Groet,

Bjorn

Quote from: high-q on September  1, 2012, 17:24:07
Bjorn,

Bedankt voor je antwoord, ook in het andere topic. Andere vraag dan: Er zijn een aantal issues afgezien van de eerder genoemde ploppen, tikken en knallen, waaronder re-scaling, veranderen van color space en de 24p bug. Dit zijn dingen die ik in mijn bron in wil stellen en niet door de AVR600 aan wil laten passen.

Nu lees ik o.a op AvForums.com dat dit problemen zijn die alleen verholpen kunnen worden met het HDMI 1.4 board door de verbeterde handshake/passthrough functionaliteit. Hoe kan een verkoper me dan ooit met zekerheid vertellen dat deze issues met firmware verholpen worden?

Daarnaast, als ik heel simpel beredeneer dat het oude model 3500eu kost en met de 3D upgrade van 599eu samen komt op een prijs van 4099eu. Waarin zit dan het verschil van 900eu bij het aanschaffen van het nieuwe model van 4999eu? Adviesprijzen heb ik van de Audiac website.

Ik vind het nogal verwarrend  :confused:

bmateijsen

Overigens, als je twijfelt, er zijn natuurlijk ook nog andere opties!

Groet,

Bjorn

high-q

Quote from: bmateijsen on September  1, 2012, 17:29:54
Hoi,

Tja... waarom stijgen benzine prijzen?

Lees mijn antwoord nog eens goed, daar staat in dat de muting verbeterd is met het HDMI 1.4 board, betekent dat zowel met het oude als het nieuwe board, je soms nog een plopje kan krijgen. Is dat erg... nee.., want het kan geen kwaad voor je set. Zal je er last van hebben, dat is persoonlijk en kan ik niet beantwoorden.

Groet,

Bjorn

Ok dankje,

Dan is het antwoord dat de prijs is gestegen, dan weet ik genoeg. Ik snap je antwoord v.w.b. muting. In het andere topic heb ik geschreven dat ik met zo nu en dan een plopje prima kan leven omdat mijn receiver dat nu ook wel eens doet. Het ging me in mijn laatste post ook om de andere issues.

Quote from: bmateijsen on September  1, 2012, 17:30:57
Overigens, als je twijfelt, er zijn natuurlijk ook nog andere opties!

Heb je gelijk in. Het eerste alternatief was een MRX700. Maar uit o.a. jouw posts uit het Anthem topic, begrijp ik dat deze op muzikaal gebied minder goed presteert dan de Arcam. Bovendien vind ik een keuze maken binnen een afgebakend kader een stuk makkelijker :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: high-q on September  1, 2012, 13:14:42
vanmorgen de BOTW-voeding voor de SqueezeBox Touch ontvangen. Zoals het er nu naar uit ziet kan ik die vanavond gaan testen :)

Wilde er gisteravond mee aan de slag gaan, maar kwam er achter dat het juiste verloopje er niet bij zat :nopompom:
Heb contact opgenomen met Squeeze-upgrade of ze die nog kunnen nasturen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

@Bjorn:

Nu weten we nog niet of met het nieuwe hdmi 1.4 board de eerder genoemde problemen wat betreft re-scaling, veranderen van color space en de 24p bug inderdaad zijn oplgelost?

En wat mij betreft ook de andere vraag die je niet beantwoord. Je kan ook een los 3d 1.4 board bestellen bij een ouder model Arcam. Is die verbetering in het muting daadwerkelijk een prijsverschil van 900 euro waard? Ik vind dat Arcam heel onduidelijk is over de verbeteringen in de vernieuwde Arcam. Ik krijg een beetje het idee dat ze dit bewust doen, omdat ze anders het prijsverschil niet kunnen verantwoorden?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on September  2, 2012, 16:33:31
@Bjorn:

Nu weten we nog niet of met het nieuwe hdmi 1.4 board de eerder genoemde problemen wat betreft re-scaling, veranderen van color space en de 24p bug inderdaad zijn oplgelost?

En wat mij betreft ook de andere vraag die je niet beantwoord. Je kan ook een los 3d 1.4 board bestellen bij een ouder model Arcam. Is die verbetering in het muting daadwerkelijk een prijsverschil van 900 euro waard? Ik vind dat Arcam heel onduidelijk is over de verbeteringen in de vernieuwde Arcam. Ik krijg een beetje het idee dat ze dit bewust doen, omdat ze anders het prijsverschil niet kunnen verantwoorden?

Het heeft eventjes geduurd, maar zoals ik uit het Arcam AVR600 Owners Thread (Part II) op AvForums heb begrepen is het antwoord op bovenstaande vragen: JA, omdat deze alle drie gerelateerd zijn aan de passthrough-functionaliteit. In het kort komt het er op neer dat er 2 oplossingen zijn om deze problemen te omzeilen:

1. Een unit met HDMI 1.4 board bestellen die deze problemen oplost
2. De AVR600 geen videoprocessing te laten doen, door de bron direct op de beamer aan te sluiten.

Optie één is hiervan de duurste optie. Op zich wil ik daar best voor betalen, als ik er maar verzekerd van ben dat ik er geen tot weinig issues aan over hou. Zoals eerder gezegd kan ik met zo nu en dan een zacht plopje prima leven.

Optie 2 is in mijn situatie op te lossen door 2 videokaarten in mijn HTPC te zetten: Eéntje voor beeld en ééntje voor geluid. Zoals je weet kosten de ATI Radeon uit de HD5xxx en HD6xxx geen drol.

Het antwoord op de laatste vraag: Waar komt de 900eu prijsverschil vandaan? Is simpelweg dat door de prijsstijging het nieuwe model meer kost dan het oude model. Als de dealer waar ik was dat gewoon had gezegd, dan was ik er ook niet naar gaan zoeken ::)

In mijn ogen blijft er dan nog maar één vraag open: Wat zijn de verbeterpunten waar ze het in het aankondigingsbericht van het nieuwe model over hadden.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Oké eindelijk wat verhelderende antwoorden op alle vragen.

2 videokaarten moet je even bekijken of dat werkt. 2 dezelfde die je in sli/crossfire zet zal geen probleem geven. 2 verschillende videokaarten vraag ik me af. Maar goed 2 videokaarten kost nog geen fluit :P

Best wel bijzonder overigens die prijsstijging in het huidige weinig florerende economische klimaat. (lees: economische crisis) Had het idee dat alles weer wat goedkoper werd om de consumenten weer meer te laten consumeren. Maar zullen wel materiaalkosten zijn die stijgen. Met name metaal.

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on September  2, 2012, 22:02:06
Oké eindelijk wat verhelderende antwoorden op alle vragen.

2 videokaarten moet je even bekijken of dat werkt. 2 dezelfde die je in sli/crossfire zet zal geen probleem geven. 2 verschillende videokaarten vraag ik me af. Maar goed 2 videokaarten kost nog geen fluit :P

Best wel bijzonder overigens die prijsstijging in het huidige weinig florerende economische klimaat. (lees: economische crisis) Had het idee dat alles weer wat goedkoper werd om de consumenten weer meer te laten consumeren. Maar zullen wel materiaalkosten zijn die stijgen. Met name metaal.

Op één vraag nog niet ;)

Twee videokaarten moet in theorie lukken. Dit staat los van SLI, omdat je geen parallelle processing nodig hebt voor single output maar juist het omgekeerde. Punt is dat je de ene kaart voor het beeld gebruikt en de andere voor het geluid, beide over hun eigen HDMI-uitgang.

Ik snap je gedachtegang, je bent niet de enige die er zo over denkt. Op o.a. the AvForums zijn mensen vanwege deze problemen, die er naar hun mening in eerste instantie niet in hadden mogen zitten, overgestapt op alternatieven.

Ik stel vragen omdat ik vooraf helderheid wil hebben over wat ik wel of niet kan verwachten. Het beeld dat geschetst wordt, is dat door de vernieuwde firmware en de HDMI 1.4 module de AVR600 een stabiel apparaat is geworden. Voor eventuele aankoop wil ik dat geverifieerd hebben.

De reden dat ik het apparaat graag wil hebben, is dat er weinig receivers uit die prijsklasse in de buurt komen qua prestaties op surround EN stereo gebied.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on September  3, 2012, 00:08:52
Twee videokaarten moet in theorie lukken. Dit staat los van SLI, omdat je geen parallelle processing nodig hebt voor single output maar juist het omgekeerde. Punt is dat je de ene kaart voor het beeld gebruikt en de andere voor het geluid, beide over hun eigen HDMI-uitgang.

In theorie? :P Nu zien of het in de praktijk dan ook zo lekker werkt.

Quote from: high-q on September  3, 2012, 00:08:52
Ik stel vragen omdat ik vooraf helderheid wil hebben over wat ik wel of niet kan verwachten. Het beeld dat geschetst wordt, is dat door de vernieuwde firmware en de HDMI 1.4 module de AVR600 een stabiel apparaat is geworden. Voor eventuele aankoop wil ik dat geverifieerd hebben.

De reden dat ik het apparaat graag wil hebben, is dat er weinig receivers uit die prijsklasse in de buurt komen qua prestaties op surround EN stereo gebied.

Dat kan ik me voorstellen. Dan wordt de keus opeens een stuk eenvoudiger. Daarnaast scheelt het je een hoop geld.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

paavosmits

#1419
Ik kan er weinig over zeggen, maar wat ik erover lees moet de AVR600 een erg mooi apparaat zijn. Als ik het geld ervoor had, had ik er gister nog 1 gekocht  8). Ben benieuwd wat t gaat worden!
Primare I32 + MM30

CoSo

Quote from: high-q on September  1, 2012, 18:00:08
Heb je gelijk in. Het eerste alternatief was een MRX700. Maar uit o.a. jouw posts uit het Anthem topic, begrijp ik dat deze op muzikaal gebied minder goed presteert dan de Arcam. Bovendien vind ik een keuze maken binnen een afgebakend kader een stuk makkelijker :)
waarom ga je dat zelf niet testen, zou toch eerder voor MRX gaan dan voor de AVR die verschillende bugs heeft/had.

high-q

#1421
Quote from: paavosmits on September  3, 2012, 12:19:42
Ik kan er weinig over zeggen, maar wat ik erover lees moet de AVR600 een erg mooi apparaat zijn. Als ik het geld ervoor had, had ik er gister nog 1 gekocht  8)

Ik zou zeggen: Ga er eens naar luisteren!
Ben ik ook wel benieuwd wat je er dan over te zeggen hebt ;)

Quote from: CoSo on September  3, 2012, 12:47:29
waarom ga je dat zelf niet testen, zou toch eerder voor MRX gaan dan voor de AVR die verschillende bugs heeft/had.

Is wel een idee. De AVR600 heb ik eens al getest en daar was ik erg van onder de indruk. Als o.a. een dealer van beide merken in de betreffende topics aangeeft dat de AVR600 op stereo gebied de betere is in de vergelijking, dan neigt mijn keuze daar al wel snel naar. Juist omdat ik naar een receiver op zoek ben die op beide gebieden goed presteert. Daarnaast heeft de MRX700 maar één HDMI out wat het voor mij minder aantrekkelijk maakt. Misschien iets om in het achterhoofd te houden.

Ik wacht ook nog even het mailtje van de dealer af.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: larzie on September  3, 2012, 10:26:00
In theorie? :P Nu zien of het in de praktijk dan ook zo lekker werkt.

Jij hebt toch meerdere videokaarten liggen? Kunnen we zo uitproberen.
Stel je eentje in als Primary Display adapter en selecteer je de andere als High Definition Audio Device.

Het is dat mijn onboard videoprocessor geen hardware decoding ondersteunt, anders had ik het zo kunnen proberen :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: high-q on September  2, 2012, 14:54:00
Wilde er gisteravond mee aan de slag gaan, maar kwam er achter dat het juiste verloopje er niet bij zat :nopompom:
Heb contact opgenomen met Squeeze-upgrade of ze die nog kunnen nasturen.

Vanmorgen nog even contact gehad met support van Squeeze-Upgrade met betrekking tot de BOTWS-voeding.
Het ontbrekende plugje gaat vandaag op de post, dus ik kan morgen of overmorgen gaan testen :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Kingpin

Quote from: high-q on September  3, 2012, 15:10:48
Vanmorgen nog even contact gehad met support van Squeeze-Upgrade met betrekking tot de BOTWS-voeding.
Het ontbrekende plugje gaat vandaag op de post, dus ik kan morgen of overmorgen gaan testen :)
Vreemd, zat de juiste plug er dan niet bij? Volgens mij zit deze toch vast aan de voeding?

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack