The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

high-q

#1375
Quote from: Kingpin on August 11, 2012, 18:32:50
No thanks!
Veel plezier morgen.

Zo, vandaag begonnen met het configureren van LMS en installeren van SoundCheck Touch  Toolbox 3.0 volgens de handleiding op de site. Ging allemaal vrij rap, behoorlijk recht toe recht aan. Het eerste probleem waar ik tegen aan liep was een hardwarematige: De optical cable. Ben bang dat deze door onvoorzichtig opbergen kapot is gegaan en dat ik deze niet meer kan gebruiken.

Als eerst begonnen met het afspelen via de voor mij bekende Duet met de aangepaste LMS-instellingen. Leek allemaal vrij goed te gaan, totdat ik bij 24/96 aan kwam. In LMS had ik het afspelen van FLAC volgens de handleiding ingesteld, dus FLAC -> PCM. Bij de Duet kreeg ik een melding dat dit formaat niet ondersteund wordt. Jammer, want hier gaat het me juist om: Het vergelijk tussen beide apparaten met de genoemde 24/96 content. Even geswitched van FLAC -> PCM naar FLAC -> FLAC in LMS, en de Duet speelde weer lekker verder.

Na een paar nummers geluisterd te hebben heb ik de Coaxkabel uit de Duet gehaald en op de Touch aangesloten. Direct gedraaid met de aangepaste LMS, maar nog geen Touch Toolbox 3.0. Moet zeggen dat dit al erg goed klonk, op het zelfde niveau als de gemodde touch, beter of slechter was nog even de vraag. Moet ik er toch nog wat langer naar luisteren.

Ik heb zojuist Touch Toolbox 3 op de Squeezebox Touch geïnstalleerd en ga zo meteen nog eens luisteren. Heb nu al een beetje het vermoeden dat ik een tijdje met deze specifieke opstelling moet draaien en over een paar dagen terug moet stappen naar de Duet om een uitspraak te doen over de (mogelijke) kwaliteitsverschillen tussen deze twee apparaten.

@Kingpin,

Ik heb inmiddels je topic gevonden over je LiPo-accu en ben erg nieuwsgierig geworden naar wat zo'n voeding toevoegt aan kwaliteitswinst. Dezelfde vraag voor de SBooster-BOTW-voeding. Het staat er natuurlijk beschreven, maar ben erg benieuwd hoe dat irl klinkt.

Jammer dat de BOTW-voeding niet op beide SqueezeBoxes gebruikt kan worden i.v.m. voltageverschil.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Kingpin

Quote from: high-q on August 12, 2012, 18:07:42
Ik heb inmiddels je topic gevonden over je LiPo-accu en ben erg nieuwsgierig geworden naar wat zo'n voeding toevoegt aan kwaliteitswinst. Dezelfde vraag voor de SBooster-BOTW-voeding. Het staat er natuurlijk beschreven, maar ben erg benieuwd hoe dat irl klinkt.

Jammer dat de BOTW-voeding niet op beide SqueezeBoxes gebruikt kan worden i.v.m. voltageverschil.
Mooi vergelijk (en dat bij deze temperaturen  :D).

De voeding doet meer dan een toolbox tweak.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=120779.msg2160652#msg2160652
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

W.Otter

Hoe zi het met die voeding upgrade van de Touch?

Ik heb zelf ook een touch met de standaard voeding. Nou kwam er laatst een kennis van me langs met die voedingupgrade en eerlijk gezegt kon ik het verschil niet horen. Heeft het met verlaagde jitterwaarden te maken? zoja waar zul je dit merken tijdens je muziek(laag/midden/hoog)? ik kon namelijk nog geen moment vinden waar ik significant (130€ significant) verschil hoor.

Ik snap dat een voeding wel degelijk verschil kan maken in dynamiek van het geluid, maar met extreemlage energiewaardes die digitale muziek met zich meebrengt heb je deze energiereserves toch niet nodig?

even topic gerelateerd-> wat mijn part is die upgrade voor de touch miniem. Die winst kun je beter pakken in een upgrade in DAC.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kingpin

#1378
Quote from: W.Otter on August 12, 2012, 18:57:31
Hoe zi het met die voeding upgrade van de Touch?

Ik heb zelf ook een touch met de standaard voeding. Nou kwam er laatst een kennis van me langs met die voedingupgrade en eerlijk gezegt kon ik het verschil niet horen. Heeft het met verlaagde jitterwaarden te maken? zoja waar zul je dit merken tijdens je muziek(laag/midden/hoog)? ik kon namelijk nog geen moment vinden waar ik significant (130€ significant) verschil hoor.
Verschil bij mij is voornamelijk dat het minder 'digitaal' klinkt, het scherpe randje is ervan af.
Ook het laag is beduidend strakker.

Quote
Ik snap dat een voeding wel degelijk verschil kan maken in dynamiek van het geluid, maar met extreemlage energiewaardes die digitale muziek met zich meebrengt heb je deze energiereserves toch niet nodig?
het heeft niet met de 'energiereserves' van de voeding te maken, die zijn bij de originele adapter meer dan voldoende.
Het probleem is dat de bijgeleverde adapter een 'switching' voeding is die toch een klein beetje stoort op de spdif uitgang. Om dit op te lossen moet je gebruik maken van een lineaire voeding met lage ripple waardes. De Touch doet echt wel bitperfect op de uitgang, maar op de flanken van het signaal zit een 'stoor ripple' die door de originele voeding wordt veroorzaakt, het kan dan dat de dac daar moeite mee heeft. In mijn geval lever ik al een zuiver DC signaal onafhankelijk van eventuele invloeden van het lichtnet wat dus nog een stapje verder gaat dan de Squeeze-Upgrade voeding.

Quote
even topic gerelateerd-> wat mijn part is die upgrade voor de touch miniem. Die winst kun je beter pakken in een upgrade in DAC.
Das niet helemaal waar, als je bij de bron een 'probleempje' hebt haal je die met een dac ook niet weg, erger nog het euvel kan dan nog wel eens slechter worden.
Dus zorg dat de bron een zo 'schoon' mogelijk signaal kan afgeven want als je daar al geen aandacht aan gaat geven los je dat in de rest van je keten niet mee op.

En zo is met alles, hoe ver wil je gaan ... Alles heeft natuurlijk z'n prijs, en als je al een goed systeem hebt kost het vaak heel veel voor weinig verbeteringen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

high-q

#1379
Quote from: Kingpin on August 12, 2012, 18:15:41
Mooi vergelijk (en dat bij deze temperaturen  :D).

De voeding doet meer dan een toolbox tweak.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=120779.msg2160652#msg2160652

LOL, tsja ... ik moet het toch een keer doen  :P
Ik heb de samenvatting gelezen, maar ik weet niet hoe ik zijn bevindingen in mijn situatie moet plaatsen.

Quote from: Kingpin on August 12, 2012, 19:43:52
Verschil bij mij is voornamelijk dat het minder 'digitaal' klinkt, het scherpe randje is ervan af.
Ook het laag is beduidend strakker.

Zwartere achtergronden en digitale randjes die verdwijnen vind ik erg moeilijk om voor te stellen hoe dat moet klinken specifiek in deze set. Het laag zou ik wel graag wat strakker willen hebben.


Quote from: W.Otter on August 12, 2012, 18:57:31
ik kon namelijk nog geen moment vinden waar ik significant (130€ significant) verschil hoor.

Ben ik ook een beetje bang voor, maar sta er voor open  :)

Quote from: W.Otter on August 12, 2012, 18:57:31
even topic gerelateerd-> wat mijn part is die upgrade voor de touch miniem. Die winst kun je beter pakken in een upgrade in DAC.

Dat is een ander punt wat ik moeilijk vind bij dit soort vergelijkingen, omdat de keten hier wat langer is: Touch -> DAC -> Receiver. In principe weet ik hoe mijn DAC met mijn receiver klinkt en in dat opzicht kan ik de vergelijking prima doen. Maar ik kan me daarna af gaan vragen wat de volgende zwakke schakel is in het systeem om het onderste uit de kan mbt de Touch te halen en zo blijf je natuurlijk bezig. Het liefst heb ik een nieuwe receiver waar goede interne DACs in zitten en komt de externe dan te vervallen.


Quote from: Kingpin on August 12, 2012, 19:43:52
Het heeft niet met de 'energiereserves' van de voeding te maken, die zijn bij de originele adapter meer dan voldoende.
Het probleem is dat de bijgeleverde adapter een 'switching' voeding is die toch een klein beetje stoort op de spdif uitgang. Om dit op te lossen moet je gebruik maken van een lineaire voeding met lage ripple waardes.

De Touch doet echt wel bitperfect op de uitgang, maar op de flanken van het signaal zit een 'stoor ripple' die door de originele voeding wordt veroorzaakt, het kan dan dat de dac daar moeite mee heeft. In mijn geval lever ik al een zuiver DC signaal onafhankelijk van eventuele invloeden van het lichtnet wat dus nog een stapje verder gaat dan de Squeeze-Upgrade voeding.

Als je bij de bron een 'probleempje' hebt haal je die met een dac ook niet weg, erger nog het euvel kan dan nog wel eens slechter worden. Dus zorg dat de bron een zo 'schoon' mogelijk signaal kan afgeven want als je daar al geen aandacht aan gaat geven los je dat in de rest van je keten niet mee op.

Even een vraagje voor de duidelijkheid. Zoals ik het begrijp worden bij HW mods bepaalde onderdelen vervangen door kwalitatief betere. Dit ten goede van, met minder storing op en uiteindelijk een stabieler signaal.

Begrijp ik het goed dat de Toolbox dit probleem tackelt door juist de storende interne elementen zoals het display,wlan en infrarood uit te schakelen, zodat met de standaard onderdelen een relatief beter basissignaal over blijft?

Quote from: Kingpin on August 12, 2012, 19:43:52
En zo is met alles, hoe ver wil je gaan ... Alles heeft natuurlijk z'n prijs, en als je al een goed systeem hebt kost het vaak heel veel voor weinig verbeteringen.

Helemaal mee eens. Ik ben niet iemand die binnen deze hobby perfectie nastreeft, maar ik wil wel wat hebben wat voor een langere tijd mee kan gaan en van een goede kwaliteit is. Zodra ik me ergens aan stoor binnen de set, ga ik nadenken over een eventuele upgrade en wat ik hiervoor uit wil geven. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Kingpin

Quote from: high-q on August 12, 2012, 23:05:05
Even een vraagje voor de duidelijkheid. Zoals ik het begrijp worden bij HW mods bepaalde onderdelen vervangen door kwalitatief betere. Dit ten goede van, met minder storing op en uiteindelijk een stabieler signaal.
Correct

Quote
Begrijp ik het goed dat de Toolbox dit probleem tackelt door juist de storende interne elementen zoals het display,wlan en infrarood uit te schakelen, zodat met de standaard onderdelen een relatief beter basissignaal over blijft?
Ja

Quote
Helemaal mee eens. Ik ben niet iemand die binnen deze hobby perfectie nastreeft, maar ik wil wel wat hebben wat voor een langere tijd mee kan gaan en van een goede kwaliteit is. Zodra ik me ergens aan stoor binnen de set, ga ik nadenken over een eventuele upgrade en wat ik hiervoor uit wil geven.
Perfectie ... Ik ben wel iemand die weet wat ik wil, heb daar ook een bepaald budget voor in gedachten om daarbinnen het optimale in mijn oren na te streven.
Wbt de voeding is gewoon leuk om dat zelf te doen zoals met sommige andere tweaks, deze kosten niet veel en het blijft toch een hobby (wat nu eenmaal geld kost).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

high-q

#1381
Thanks, helemaal helder!

Ik ben gister tot laat, in ieder geval tot na 0:00, doorgegaan met luisteren. Ik moet zeggen dat de Touch icm de SW mod erg aangenaam klinkt. Wat ik met Toolbox 3.0 heb aangepast:

*. Display uit
*. Daemons gekilled
*. WLAN uit
*. Infrarood uit
*. Volume Lock uit
*. Buffer op default gelaten
*. Digitaal aan
*. Analoog uit

Eigenlijk heb ik het apparaat terug gebracht tot wat het in de basis is: Een digitaal transport. Ik heb te kort met de Touch in default modus geluisterd om te horen of de SW mod veel verschil maakt, maar ik kan wel zeggen dat ik verschil hoor tussen het apparaat met SW mod en de SB Duet met HW mod. Hieronder een lijstje:

*. Grotere stage, zowel in de breedte als de diepte
*. Betere plaatsing van instrumenten, makkelijker aan te wijzen
*. Voller geluid
*. Meer details waar te nemen en te plaatsen

Ik heb een aantal opnames waarvan ik kan zeggen dat geluidsbeeld meer in 3D wordt weergegeven. Met het gebruikte 24bit materiaal komt het allemaal net wat echter en natuurlijker over en 3D in de zin dat je (met je ogen dicht) echt het idee hebt dat er vlak voor je neus iets uitgevoerd wordt.

Kort overzicht van wat ik onder andere beluisterd heb:

.. Met m'n ogen dicht  :closedeyes: ..

Test Muziek

*. On the road, Katie Melua (live Croydon Fairfields) 24/48 - Closest thing to crazy(live belevenis, detail, rust)
*. The Heart Within, Julienne Taylor 24/96 - I know I loved you (Stem, Detail en plaatsing)
*. STS Digital 13th Edition 16/44.1 - Sarah McLachlan, Angel (Stem, Rust, Detail, Plaatsing)
*. Brothers in arms, Dire Straits 24/88 - Brothers in arms(Detail, plaatsing, kwaliteit, bas)
*. Roadhouses & Automobiles, Chris Jones 16/44.1 - No Sanctuary(Detail, plaatsing, bas)
*. Water Falls, Sarah K. 16/44.1 - Water Falls (Stem, bas, detail)

Audiofiele opnames

*. AYA, Stockfisch Records 24/88- Percussion Ensemble (bas, plaatsing, realisme)
*. Touch, Yello 16/44,1 - Takla Makan (plaatsing, detail, bas) 3D  :o

Daarnaast nog een heleboel muziek waar ik een stuk minder kritisch naar geluisterd heb, maar gewoon lekker van heb genoten.

Bij de Duet lijkt het geluidsbeeld wat platter en minder diep. Hierbij kan ik wel geluiden aanwijzen, maar klinkt het wat minder ruimtelijk. Bij de Touch klinkt het alsof er meer lucht om de individuele instrumenten heen zit. Anders of beter dan dat kan ik het niet omschrijven.

Wat mij bij een aantal opnames op viel, was dat  de plaatsing (bij het afmixen?) wat onlogisch over komt. Zo vind ik het bijvoorbeeld mooier als je een drumstel in zijn geheel ergens in de stage kan plaatsen en niet dat je de losse onderdelen op willekeurige plekken hoort en aan kan wijzen.

Een ander noemenswaardig punt is het tot leven komen van MP3-bestanden. Garbage in blijft garbage out, maar het viel me op dat mp3's van middelmatige kwaliteit (geript van een goede opname) beter te pruimen zijn dan voorheen. Het verschil tussen mp3 en lossless vind ik nog steeds duideijk waarneembaar, alleen is het een stuk minder storend.

Als ik bovenstaande zo eens terug lees, is de Touch met SW mod misschien wel veel beter dan ik had verwacht. Ik ben ook nog steeds erg benieuwd hoe het met een betere voeding klinkt! Ik geef het nog even een paar dagen de tijd voordat ik ga beslissen wat ik met mijn Duet ga doen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Maurits

Goed bezig!  ;D

Heb je de Touch aangeschaft of is het een leen apparaat?
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

high-q

#1385
Quote from: Kingpin on August 13, 2012, 23:55:33
Zeer mooi geschreven review  :worship:

Thanks, ik probeer zo duidelijk mogelijk te omschrijven wat ik hoor. Normaal gesproken verdiep ik me eerst in de ervaringen van anderen voordat ik zelf aan de slag ga. Moet zeggen dat het deze keer één van de eerste keren is dat ik vrij blanco de test in ben gegaan en meer af ben gegaan op het hoe en wat. Na die tijd ben ik op andere fora gaan kijken naar andere gebruikerservaringen en het viel me voornamelijk op dat de meeste mensen vrijwel hetzelfde zeggen. Heb bij het omschrijven de termen "verdwijnen van digitaal randje" en "zwartere achtergrond" te vermijden. Maar wie weet kom ik daar na het toevoegen van een lineaire voeding niet meer onder uit :P

Quote from: Maurits on August 14, 2012, 09:03:44
Goed bezig!  ;D

Heb je de Touch aangeschaft of is het een leen apparaat?

It is mine  O0

Quote from: LittleNinja on August 14, 2012, 09:39:23
Werkt dit nou ook voor een Classic??

Een paar post terug (#1379 )heb ik indirect dezelfde vraag gesteld over de Duet. Voor de Classic en Duet is er geen soortgelijke tool ontwikkeld en is een HW mod noodzakelijk om hetzelfde doel te bereiken (zoals ik het zie).

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Gister heb ik nog even muziek geluisterd via HTPC. Moet zeggen dat ik dat een stuk minder prettig vond dan met een SB. Vooral als EN de HTPC EN de beamer aan staan: Te veel afleidende bijgeluiden.

Ik denk dat ik er over uit ben en dat ik alleen verder ga met de Touch. Ik moet zeggen dat het geen wereld van verschil is tussen de prestaties van een gemodificeerde Duet en de Touch met Touch Tool 3, maar de verschillen zijn bij bepaalde opnames wel duidelijk hoorbaar.

Een andere reden is dat ik bij 24bit audio een verschil in kwaliteit wil horen en dat kwam met de Touch beter naar voren dan met de Duet.
Anders kan ik het net zo goed alleen bij FLAC en WAV tot 24/48 houden.

Volgende stap voor het audio streaming verhaal is de voeding. Weet alleen nog niet wanneer die gaat komen, zag toevallig in de marktsectie nog een leuke staan :angel:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Kingpin

Mooie keuze en in combi met de voeding een serieuze bron.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

high-q

De Audiocom SqueezeBox Duet staat voor eventueel geïnteresseerden inmiddels in de marktsectie:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125743.0

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Ron_Z

Mocht je t.z.t. willen gaan experimenteren met 192/24, hier http://forums.slimdevices.com/showthread.php?94512-Announce-Enhanced-Digital-Output-app-USB-Dac-and-192k-Digital-Ouput staat hoe dat softwarematig te regelen is. De Touch blijkt dat ook te kunnen. Mensen in het topic claimen sowieso verbetering te horen na installatie van de app.

high-q

Quote from: Ron_Z on August 20, 2012, 17:21:08
Mocht je t.z.t. willen gaan experimenteren met 192/24, hier http://forums.slimdevices.com/showthread.php?94512-Announce-Enhanced-Digital-Output-app-USB-Dac-and-192k-Digital-Ouput staat hoe dat softwarematig te regelen is. De Touch blijkt dat ook te kunnen. Mensen in het topic claimen sowieso verbetering te horen na installatie van de app.

Bedankt voor de link, mooi leesvoer!
Vind het experimenteren met dit soort mods wel leuk om te doen  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Ik had mezelf voorgenomen om de komende tijd geen ingrijpende upgrades te gaan doen, maar door een aantal veranderingen is er toch weer ruimte om over dit soort dingen na te denken.

Als eerste gaan mijn rear-speakers terug naar hun eigenaar en zal daar vervanging voor moeten komen. Uiteraard wil ik daar minstens hetzelfde daar weer voor in de plaats terug hebben. Hierbij denk ik dan aan luidsprekers uit de Definition-lijn, met name de D500 of de D700. Vooral over de laatste zit ik te denken of dat wel nut heeft. Een ander optie is de hele opstelling qua klank gelijk te trekken en voor een paar Dimensions te gaan, TD8 of TD10. Persoonlijk vind ik dat deze nog behoorlijk aan de prijs zijn en zit ik nogmaals met de vraag of dat voor de opstelling in zijn geheel een grote verandering zal gaan betekenen.

Een andere mogelijke upgrade is het vervangen van de receiver. Ik heb de Arcam AVR600 al een jaar lang op het oog, maar ben nog niet overgestapt vanwege de issues die nog steeds voor lijken te komen. Gisteren ben ik naar een dealer geweest en heb daar een mooie aanbieding gekregen, namelijk een mooie korting als ik direct voor het nieuwe model zou gaan (met HDMI 1.4 en andere hardwarematige fixes). Nu wil ik natuurlijk absoluut zeker zijn dat ik in mijn opstelling meer geen last meer ga krijgen van de genoemde issues, dus gaat er binnenkort weer luistersessie in mijn ruimte gepland worden.

Ik ben erg benieuwd wat jullie kijk is op de impact van het upgraden van de rear-speakers en hoe jullie denken over een upgrade naar een mooie receiver, waar voor de prijs toch nog wat issues in zitten die er niet thuis horen. Misschien zijn er zelfs ideeën voor alternatieven, ik sta er open voor! 

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

#1392
Och... het upgrade-virus slaat weer toe hahaha :P
Waar ben je dan zo ontevreden over dat je persée wilt upgraden weer? Zijn de rear-speakers echt zo storend voor je dan? Binnenkort eerst maar even bij jou meeluisteren/kijken als de Arcam AVR600 op bezoek komt ;)

Je hebt vrijdagavond vast niet the Voice gezien, maar daar was een erg mooie cover in van het dance nummer "More" van Usher. Alleen dan wat jazzy en erg fijn gezongen ook:



Edit: Mijn ouders waren bij mij Avatar aan t kijken. Zwaar onder de indruk van het geheel... m'n moeder diep in de film ineens een zware basdreun in de film, zie ik haar zich vet de pleuris schrikken... heb me kapot gelachen!   :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on August 26, 2012, 16:35:57
Och... het upgrade-virus slaat weer toe hahaha :P
Waar ben je dan zo ontevreden over dat je persée wilt upgraden weer? Zijn de rear-speakers echt zo storend voor je dan? Binnenkort eerst maar even bij jou meeluisteren/kijken als de Arcam AVR600 op bezoek komt ;)

Goed lezen wat er staat: de rears gaan weer terug. Ik heb ze een hele tijd te leen gehad, dus nu is het tijd om zelf speakers aan te schaffen ;)

Ik ben ontevreden over het feit dat ik mooie speakers heb staan, maar het maximale er niet uit haal. Komt niet zomaar ergens vandaan, heb helemaal in het begin van dit topic ook al benoemd. Daarop aansluitend wil ik een goede balans hebben tussen stereo en surround, de Arcam AVR600 is imo een van de weinige receivers die dat daadwerkelijk biedt. Overigens heb ik de Marantz ook alweer 4 jaar  :)

Bedankt voor de link, zal hem es bekijken.

Haha, mooi verhaal! Je mag er trots op zijn dat je binnen zo'n korte tijd een dergelijke set samen hebt gesteld  :thumbs-up:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on August 26, 2012, 18:58:22
Goed lezen wat er staat: de rears gaan weer terug. Ik heb ze een hele tijd te leen gehad, dus nu is het tijd om zelf speakers aan te schaffen ;)

Oh dat is ook zo die had je geleend. Dat was ik alweer vergeten!  :blush:

Quote from: high-q on August 26, 2012, 18:58:22
Overigens heb ik de Marantz ook alweer 4 jaar  :)

LOL ... alweer 4 jaar hahaha ... ik doe langer met mijn gemiddelde pc :P

Quote from: high-q on August 26, 2012, 18:58:22
Haha, mooi verhaal! Je mag er trots op zijn dat je binnen zo'n korte tijd een dergelijke set samen hebt gesteld  :thumbs-up:

Ja bedankt voor het besmetten nog! Het HT virus is hardnekkig!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maurits

Echt heel veel haast heeft het terug brengen van de rears niet. Ik zou dus zeggen ga sparen voor de TD serie.
Dit geeft je op lange termijn veel meer voldoening. Ik denk dat de Receiver wel kan wachten.
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Quote from: Maurits on August 27, 2012, 09:46:24
Echt heel veel haast heeft het terug brengen van de rears niet. Ik zou dus zeggen ga sparen voor de TD serie.
Dit geeft je op lange termijn veel meer voldoening. Ik denk dat de Receiver wel kan wachten.

Klopt, het lastige is dat de TD´s zelden worden aangeboden. Wanneer ze 2ehands aangeboden worden, zijn de vraagprijzen vaak aan de hoge kant. Waar ik nu aan zit te denken, is de korting die ik op de receiver krijg te gebruiken voor bijvoorbeeld eerst een paar Profiles of Sixes. Daarna als long term finishing touch de TD-rears.

Ik ga er iig over nadenken. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

HTip

Je hebt ook niet stilgezeten. Mooie streamingoplossing en meteen audiofiel gemaakt :thumbs-up: En bovendien ook weer mooie upgradeplannen. Goed bezig!

Wat je speakers betreft, de veelbesproken bubble wordt homogener als rondom dezelfde speaker staat, of minstens in dezelfde serie. Ik heb achter de kleine broer van de fronts en er geen moment spijt van gehad. Als je de kans krijgt zou ik ervoor gaan. Dan ben je echt klaar met je speakers.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Martijnst1990

Quote from: HTip on August 30, 2012, 21:59:12
Je hebt ook niet stilgezeten. Mooie streamingoplossing en meteen audiofiel gemaakt :thumbs-up: En bovendien ook weer mooie upgradeplannen. Goed bezig!

Wat je speakers betreft, de veelbesproken bubble wordt homogener als rondom dezelfde speaker staat, of minstens in dezelfde serie. Ik heb achter de kleine broer van de fronts en er geen moment spijt van gehad. Als je de kans krijgt zou ik ervoor gaan. Dan ben je echt klaar met je speakers.
+1

Voor mij is de stap naar matchende rears echt 1 van de beste upgrades geweest die ik gedaan heb :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Quote from: HTip on August 30, 2012, 21:59:12
Je hebt ook niet stilgezeten. Mooie streamingoplossing en meteen audiofiel gemaakt :thumbs-up: En bovendien ook weer mooie upgradeplannen. Goed bezig!

Thanks! De SqueezeBox Touch upgrade kwam voort uit de onrust omtrent het streamingverhaal. Ik vind het zelf een "Best Bang for your Buck" oplossing, vooral met de software mod. Heb er de afgelopen dagen toch met verbazing naar geluisterd hoe goed het klinkt. Ben benieuwd wat de voeding nog gaat toevoegen, deze verwacht ik in of na het weekend.

Quote from: HTip on August 30, 2012, 21:59:12
Wat je speakers betreft, de veelbesproken bubble wordt homogener als rondom dezelfde speaker staat, of minstens in dezelfde serie. Ik heb achter de kleine broer van de fronts en er geen moment spijt van gehad. Als je de kans krijgt zou ik ervoor gaan. Dan ben je echt klaar met je speakers.

Voor wat betreft het 4G's verhaal ga ik het qua model niet redden, een kleiner broertje uit dezelfde lijn is op korte termijn nog wel haalbaar. Ben ook erg benieuwd wat hier de winst in gaat zijn.

Overigens las ik dat jij zelf ook wilde verbouwingsplannen had  :D

Quote from: Martijn90 on August 30, 2012, 22:04:01
+1
Voor mij is de stap naar matchende rears echt 1 van de beste upgrades geweest die ik gedaan heb :)

Ze matchen nu ook al in de zin dat de achterspeakers van hetzelfde merk zijn en dezelfde type weergever hebben (tulip wave guides). Upgrades zijn inderdaad erg leuk als ze een aantoonbare verbetering leveren!

Zijn alweer 3 stemmen voor gelijke speakers, thanks!  :smile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge