The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

high-q

Quote from: Martijn90 on June 18, 2012, 21:29:37
Zo, dat scheelt zeg! Echt heel gaaf, geniet ervan 8)

Dankjewel, dat gaan we zeker doen  :happy:


Quote from: Maurits on June 18, 2012, 22:30:54
Dude! Dat maakt serieus meer impact!   :wacko:

Thanks maestro, jammer dat het vorige week niet in 1x goed is gegaan. Kom binnenkort maar eens kijken als je tijd hebt  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

bmateijsen

Quote from: high-q on June 13, 2012, 12:52:16

Ah, toch wel. Hebben jullie toen gebruik gemaakt van een Stewart 2.35:1 scherm? Wat was hier het formaat trouwens van?

Was een OS Screen. Formaat was 3m breed.

bmateijsen

Cool! ziet er goed uit. Iets minder pin cushioning kan je krijgen door de projector verder naar achter te hangen.

Groet,

Bjorn

Etiennevh

Wat een vette upgrade.. iets wat ik ook wil bij een dedicated HT! :P Wauw!

Gefeliciteerd!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

williams

QuoteGaat je ISCO II ook een keer plaats maken voor de III?

Gezien de prijs van een ISCO III denk ik het niet ,waar ik wel al naar het kijken bent is een andere projector,maar ik ben er nog niet uit welke het zou moeten worden .

Ik heb hier tevens nog een linkje met wat leesvoer over eventuele anamorfische blu ray's voor je.

http://www.folded-space.com/

Als dit doorgaat dan zou dat wel erg cool zijn voor ons ,daar we dan geen vertical stretch meer hoeven te doen en gelijk vanaf de Blu-ray disc een volledige resolutie kunnen benutten zonder de zwarte balken
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

high-q

Quote from: Pinohelmond on June 19, 2012, 10:46:43
Wow, erg mooi zo dat beeld. Geniet er van!

Dankjewel, gaan we zeker doen hier  :happy:


Quote from: bmateijsen on June 19, 2012, 11:11:53
Cool! ziet er goed uit. Iets minder pin cushioning kan je krijgen door de projector verder naar achter te hangen.

Groet,

Bjorn

Thanks! Helaas heb ik vanwege de aanleg van leidingen boven het plafond niet veel speling. Zal de oplossing in de toekomst denk ik toch moeten gaan zoeken in een curved screen, maar dat is echt iets voor later  ;)


Quote from: bmateijsen on June 19, 2012, 11:09:28
Was een OS Screen. Formaat was 3m breed.

Die ken ik nog niet, ga ik es naar kijken. Gebruiken jullie dat zelfde scherm ook in jullie demo-ruimte?

Quote from: Etiennevh on June 19, 2012, 16:43:19
Wat een vette upgrade.. iets wat ik ook wil bij een dedicated HT! :P Wauw!

Gefeliciteerd!

Ontzettend bedankt! Zoals je kunt zien op de screenshots zie je wat de winst is. Mocht je voor dedicated gaan, zou ik het zeker in overweging nemen. Toen ik het voor het eerst zag was ik er zelf in ieder geval gelijk van onder de indruk ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: williams on June 19, 2012, 19:09:05
Gezien de prijs van een ISCO III denk ik het niet ,waar ik wel al naar het kijken bent is een andere projector,maar ik ben er nog niet uit welke het zou moeten worden .

Ik heb hier tevens nog een linkje met wat leesvoer over eventuele anamorfische blu ray's voor je.

http://www.folded-space.com/

Als dit doorgaat dan zou dat wel erg cool zijn voor ons ,daar we dan geen vertical stretch meer hoeven te doen en gelijk vanaf de Blu-ray disc een volledige resolutie kunnen benutten zonder de zwarte balken

De prijs van de ISCO III is zeker niet mis, maar tijdens mijn onderzoeksfase naar 2.35:1 systemen is me wel opgevallen dat deze lens zowat altijd als referentie gebruikt wordt. Aangezien je al een lange tijd lid bent van de CIH-club en dit soort lenzen vaak toch blijvertjes zijn, zou ik het niet zien als een verkeerde investering. Misschien loop je ooit nog tegen een gebruikte aan.

Heb je, wat betreft beamers, de grotere broers van de HD350 wel eens in actie gezien? Lijkt me wel een voor de hand liggende keuze als je al D-ILA gewend bent.

Ik heb de discussie op AVS ook gelezen over de oplossing van Folded-Space. Ben erg benieuwd of ze deze codec door gaan voeren. In mijn geval zal ik dan ook moeten upgraden naar eentje die 2560x1080 uit kan sturen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

williams

Quote
Heb je, wat betreft beamers, de grotere broers van de HD350 wel eens in actie gezien? Lijkt me wel een voor de hand liggende keuze als je al D-ILA gewend bent.

Ik heb de discussie op AVS ook gelezen over de oplossing van Folded-Space. Ben erg benieuwd of ze deze codec door gaan voeren. In mijn geval zal ik dan ook moeten upgraden naar eentje die 2560x1080 uit kan sturen.

Ik ga waarschijnlijk weer voor een JVC daar ik daar best tevreden over bent,ik heb dan ook mijn oog laten vallen op de x30

Als ik het Folded Space verhaal goed begrepen hebt ,dan is vooral de anamorfic squeeze 1920/1080p versie voor ons interessant,we hoeven dan ook geen vertical stretch te doen.
De versie met de resolutie van 2560/1080 is alleen interesant als je beamer/tv een native paneel hebt met de resolutie 2560/1080.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

high-q

Quote from: williams on June 20, 2012, 20:38:53
Als ik het Folded Space verhaal goed begrepen hebt ,dan is vooral de anamorfic squeeze 1920/1080p versie voor ons interessant,we hoeven dan ook geen vertical stretch te doen.
De versie met de resolutie van 2560/1080 is alleen interesant als je beamer/tv een native paneel hebt met de resolutie 2560/1080.


Je hebt helemaal gelijk, mijn gedachtegang klopte inderdaad niet. Ik zat in mijn hoofd met extra pixels, maar die komen er natuurlijk in de verticale richting bij, niet in de horizontale. D'oh!!  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

bmateijsen

Quote from: high-q on June 19, 2012, 19:57:49
Thanks! Helaas heb ik vanwege de aanleg van leidingen boven het plafond niet veel speling. Zal de oplossing in de toekomst denk ik toch moeten gaan zoeken in een curved screen, maar dat is echt iets voor later  ;)

Is in ieder geval fijn kijken en scheelt ook wat voor de vervorming.

QuoteDie ken ik nog niet, ga ik es naar kijken. Gebruiken jullie dat zelfde scherm ook in jullie demo-ruimte?

Nee, wij hebben een curved Screen Research hangen 3m breed.

high-q

Quote from: bmateijsen on June 21, 2012, 12:50:47
Is in ieder geval fijn kijken en scheelt ook wat voor de vervorming.

Nee, wij hebben een curved Screen Research hangen 3m breed.

Zo, dat ziet er goed uit zeg . Had ook niet anders verwacht  ;D
Ik ben erg benieuwd hoe dat kijkt. Misschien kan je binnenkort een demo geven als ik langs kom voor de her-calibratie van de TW5500 ;)

Zal voor dat laatste tzt contact met je opnemen, denk dat ik de beamer eerst nog even schoon laat maken.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Alles al gefinetuned nu?
Dan moet ik binnenkort maar weer eens even op visite komen. Ben erg benieuwd!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on June 21, 2012, 17:18:00
Alles al gefinetuned nu?
Dan moet ik binnenkort maar weer eens even op visite komen. Ben erg benieuwd!  :pompom:

Laten we het erop houden dat ik nu fijn 2.35:1 content kan bekijken  ;D

Heb nog wat issues met de mount, moet de ophanging nog aanpassen ivm ideale gewichtsverdeling.
Terugschakelen naar pass-through gaat nog niet helemaal soepel, dus heb de HD5000 nu even vast gezet in de scope-stand

Heb nu zeg maar de trucjes een beetje door hoe je alles goed kunt krijgen. Als de beamer binnenkort na het schoonmaken en
de hercalibratie opnieuw opgehangen kan worden, dan doen we het in één keer goed  ;)

Als je voor vrijdagavond nog niks hebt staan, ben je van harte welkom. Weekend gaat zoals gewoonlijk lastig worden. 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Wel heel gaaf die 2:35:1.

Wanneer starten de M&G's bij jou? :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

larzie

Quote from: high-q on June 21, 2012, 18:05:33
Laten we het erop houden dat ik nu fijn 2.35:1 content kan bekijken  ;D

Heb nog wat issues met de mount, moet de ophanging nog aanpassen ivm ideale gewichtsverdeling.
Terugschakelen naar pass-through gaat nog niet helemaal soepel, dus heb de HD5000 nu even vast gezet in de scope-stand

Heb nu zeg maar de trucjes een beetje door hoe je alles goed kunt krijgen. Als de beamer binnenkort na het schoonmaken en
de hercalibratie opnieuw opgehangen kan worden, dan doen we het in één keer goed  ;)

Als je voor vrijdagavond nog niks hebt staan, ben je van harte welkom. Weekend gaat zoals gewoonlijk lastig worden.

Vrijdagavond is prima. Alleen ik maak het niet al te laat. De dag erop zal ik met 3 vrienden de plaatselijke horeca sponsoren.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: Etiennevh on June 21, 2012, 18:38:10
Wel heel gaaf die 2:35:1.
Wanneer starten de M&G's bij jou? :D

Thanks! Als je interesse hebt in het systeem sta ik wel open voor een M&G. Misschien handig als eerst de beamer weer helemaal klaar is, dat wordt op z'n vroegst pas ergens in juli.


Quote from: larzie on June 21, 2012, 18:57:25
Vrijdagavond is prima. Alleen ik maak het niet al te laat. De dag erop zal ik met 3 vrienden de plaatselijke horeca sponsoren.  :D

Prima, laat evt maar weten wat je wilt zien. Volgens mij heb ik niet veel nieuw materiaal.


HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on June 22, 2012, 10:28:13
Deze al gezien?

http://www.imdb.com/title/tt0120669/

of deze?

http://www.imdb.com/title/tt1609159/

De eerste wel, de tweede nog niet. Heb de 2e ff opgezocht en zag dat ie er in 2.35:1 is. Gooi hem in de que, maar lijkt me wel wat zwaar voor op de vrijdagavond. Heb je nog meer suggesties?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on June 22, 2012, 10:35:32
De eerste wel, de tweede nog niet. Heb de 2e ff opgezocht en zag dat ie er in 2.35:1 is. Gooi hem in de que, maar lijkt me wel wat zwaar voor op de vrijdagavond. Heb je nog meer suggesties?

Er is vast nog geen goede versie van Snow White and the Huntsman... Misschien Red Tails ivm geluidseffecten?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

BernHardN

Kan maar één ding zeggen...... dat wil ik ook...

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

high-q

Quote from: larzie on June 22, 2012, 14:33:35
Er is vast nog geen goede versie van Snow White and the Huntsman... Misschien Red Tails ivm geluidseffecten?

Red Tails heb ik wel ... ook wel andere films voor leuke geluidseffecten  :D
Een goede release van Snow White ben ik nog niet tegen gekomen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: BernHardN on June 22, 2012, 14:41:02
Kan maar één ding zeggen...... dat wil ik ook...

Bedankt voor je reactie  :happy:
Als je de mogelijkheid hebt zou ik het zeker doen! :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Quote from: high-q on June 21, 2012, 20:11:17
Thanks! Als je interesse hebt in het systeem sta ik wel open voor een M&G. Misschien handig als eerst de beamer weer helemaal klaar is, dat wordt op z'n vroegst pas ergens in juli.


Prima, laat evt maar weten wat je wilt zien. Volgens mij heb ik niet veel nieuw materiaal.
Ik ben inderdaad wel geïnteresseerd in het systeem en ook heel erg benieuwd naar je ruimte in het echt! En ik denk dat ik niet de enige ben ;) Zou leuk zijn als er te zijner tijd een M&G is.. maar uiteraard alleen als je het zelf ook leuk vind en het jou uitkomt.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

larzie

Gister even bij High-q gezeten. Wel vet dat het beeld door die lens over het hele scherm geprojecteerd wordt. Echt groot het beeld nu!  :D
Kwamen er ook achter dat Media Player Classic met MadVR nog steeds een scherper en beter gekleurd beeld geeft dan XBMC. Eerst Flowers of War gekeken. Vervolgens heb ik High-q geadviseerd om de DVD van Jean Michel Jarre eens te downloaden. Zitten leuke surround effecten in. Dat er een vogel van de ene speaker naar de andere vliegt of een dikke tropische regenbui. Erg vet!
Daarna nog even Speed Racer gekeken.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT