The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: Pim! op april  5, 2012, 11:17:56
Ha Peerless Monster! Leuk om je zo ook weer tegen te komen, we moeten ook maar is een afspraak gaan maken dat ik jouw kant op kom. Omgeving Utrecht toch?

Ha dat lijkt me ontzettend leuk! En ik ben stiekum ook wel heel benieuwd naar jouw versterkers als ik bovenstaande lees ;).
Inmiddels heb ik overigens je ex-scherm wel vervangen hoor ;).
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Pim!

Citaat van: Peerless Monster op april  5, 2012, 12:13:04
Ha dat lijkt me ontzettend leuk! En ik ben stiekum ook wel heel benieuwd naar jouw versterkers als ik bovenstaande lees ;).
Inmiddels heb ik overigens je ex-scherm wel vervangen hoor ;).

We gaan wat afspreken. Om High-Q zijn topic te ontzien, ik heb net de eerste opzet voor het sponsor topic gemaakt, en is actief.

larzie

Het was inderdaad jammer dat we de eindversterker hebben kunnen testen in surround icm de Marantz SR8002. Ik ben wel benieuwd naar het resultaat in een surround setup :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Heren,

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie positieve reacties. Mochten jullie de kans krijgen om thuis een demo te krijgen, dan raad ik dat zeker aan!

Citaat van: skyfox op april  4, 2012, 20:11:37
Leuk verslag over die speciale M&G. Ik ben erg benieuwd naar de versterkers van het merk.
Maarre, Pim, als er een 3-kanaler bij komt, kunnen we dan ook een surround processor verwachten van je merk? Of anders advies over welke processor het best bij jouw merk past?

Thanks, het was ook een ontzettend leuke middag. Een 3-kanaler lijkt me zeker interessant, dan is gelijk de hele frontstage voorzien van genoeg juice  :D

Citaat van: HTip op april  4, 2012, 22:39:49
Loop een beetje achter zie ik. Jullie hebben het erg naar je zin gehad zo te lezen. Had eerlijk gezegd nog niet van Pim zijn merk gehoord, maar ziet er inderdaad heel degelijk uit en zo te lezen klinken het bovendien ook nog eens goed. Wat wil je nog meer :thumbs-up: Erg leuk om jullie verslagen en ervaringen te lezen...

Jammer dat je nog niets weet van je Marantz.

De versterkers van Pim zijn een genot om naar te luisteren en zien er ook nog eens fantastisch uit. Ik voelde me erg vereerd dat Pim het halve land door heeft gereden om ze hier te komen demontstreren  :worship:

Ik heb zo'n vermoeden dat ik de Marantz na pasen pas weer terug krijg  :unhappy:

Citaat van: Peerless Monster op april  4, 2012, 22:42:59
Ik had al een tijdje niet veel meer vernomen van Pim en zijn aspiraties in versterker land.
Leuk om te zien dat het forum een heuse van de Leur rijker is. Chapeau Pim!

Zag al dat jullie wat aan het plannen waren. De versterkers zijn absoluut het beluisteren waard!

Citaat van: Da-lite op april  5, 2012, 09:16:01
Dat is een aangenaam verslag om te lezen en ik vind het leuk dat je er wat foto's hebt bijgeplaatst van die versterkers .
En ivm je lens van 2.35 ben ik benieuwd naar het resultaat en alles wat er bij komt kijken ( plaatsing , welk systeem dat je gaat gebruiken voor het opzijschuiven , enz. )
Dit blijf ik volgen .

Graag gedaan, om maar even een indruk te geven hoe het de afgelopen demo heeft geklonken :)
Plaatsing voor de lens is vast, aangezien er een passthrough-knop op zit die het licht onaangepast door laat. De lens wordt aan de mount gemonteerd.

Citaat van: Jumping Jack op april  5, 2012, 09:21:15
Ik had gisteren al eens op de site van Van de Leur gekeken en inderdaad: waanzinnig mooie versterkers! En 2x400W  :o

Aan vermogen kom je niks te kort, wat een controle ... poeh he!

Citaat van: Pim! op april  5, 2012, 12:17:00
We gaan wat afspreken. Om High-Q zijn topic te ontzien, ik heb net de eerste opzet voor het sponsor topic gemaakt, en is actief.

Graag ;)

Citaat van: larzie op april  5, 2012, 12:58:24
Het was inderdaad jammer dat we de eindversterker hebben kunnen testen in surround icm de Marantz SR8002. Ik ben wel benieuwd naar het resultaat in een surround setup :)

Ik vraag me vooral af of het een goede match zou zijn geweest met Marantz.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Goed nieuws op goede vrijdag: Mijn receiver staat bij de dealer op me te wachten. Eind van de middag haal ik hem weer op  :pompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Xander32

Citaat van: high-q op april  6, 2012, 15:16:05
Goed nieuws op goede vrijdag: Mijn receiver staat bij de dealer op me te wachten. Eind van de middag haal ik hem weer op  :pompom:
Wat was nou het probleem?
Enne, fijn dat het weer is opgelost!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Citaat van: high-q op april  6, 2012, 15:16:05
Kan je met Pasen toch nog genieten van een leuke film :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: Xander32 op april  6, 2012, 15:26:48
Wat was nou het probleem?
Enne, fijn dat het weer is opgelost!

Thanks, het was de versterker van het centerkanaal en deze is vervangen. Ikke blij :D

Citaat van: HTip op april  6, 2012, 18:13:22
Kan je met Pasen toch nog genieten van een leuke film :pompom:

Ben er helemaal blij mee inderdaad. Ik heb voor vanavond MI4 op de planning staan :D
Moet nog ff kijken of alle settings er nog in staan.

The CinemaLounge

larzie

Potver... mijne is al een maand aan het logeren :(
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Etiennevh

Hebben ze snel gedaan! Netjes hoor :) Dat wordt een fijn weekend!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

high-q

Citaat van: larzie op april  6, 2012, 23:35:08
Potver... mijne is al een maand aan het logeren :(

Ik heb er nog naar je gevraagd voor je, maar hij kon me niet vertellen wat de status was of hoe lang het nog zou duren  :nopompom:

Citaat van: Etiennevh op april  6, 2012, 23:46:28
Hebben ze snel gedaan! Netjes hoor :) Dat wordt een fijn weekend!

Vooral een druk weekend. Drie dagen vrij, maar al wel helemaal vol gepland. Gister ook geen film kunnen kijken omdat het etentje, wat erg gezellig was, ook weer wat later was geworden dan verwacht. Ben blij dat de receiver weer thuis is. Zoals het er nu naar uit zet heb ik nog heel even tijd om de boel aan te sluiten en dan moet ik er weer vandoor. 

The CinemaLounge

high-q

Afgelopen tijd erg weinig te melden gehad, dat betekent eigenlijk alleen maar dat alles goed ging op HT gebied. Sinds ik de receiver terug heb, ben ik wat aan het experimenteren geweest met Audessey. Heb na de meting alleen de speakerafstanden wat aangepast en de sub wat harder gezet, klinkt allemaal wel ok.

Sinds afgelopen woendag heb ik een Dune HD Max te leen. Of beter gezegd: hij staat hier zodat ik hem voor iemand anders kan inrichten. Tot nu toe heb ik hem alleen aan de TV gehangen, vanavond ga ik hem in de HT proberen. Wat een gedoe trouwens om dat apparaat aan de praat te krijgen zeg. Heb allerlei guides moeten volgen om mijn Windows 7 shares vanaf de Dune te benaderen en om films naar de interne schijf te kopiëren met een ontzettend trage snelheid.

Voordat ik het apparaat in de HT zet gooi ik er nog even een andere interaface op. Zit nog een beetje te twijfelen tussen Yadis en Zappiti.

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op april 20, 2012, 14:57:01
Afgelopen tijd erg weinig te melden gehad, dat betekent eigenlijk alleen maar dat alles goed ging op HT gebied. Sinds ik de receiver terug heb, ben ik wat aan het experimenteren geweest met Audessey. Heb na de meting alleen de speakerafstanden wat aangepast en de sub wat harder gezet, klinkt allemaal wel ok.

Ik neem vanavond de db-meter mee en gaan we je set daar eens mee instellen :)

Larzie HT

high-q

Ik was van plan om voor een andere ruimte, voor de tv die ik nog over heb, een mediaspeler aan te schaffen. Na wat gespeeld te hebben met de Dune HD Max moet ik toch zeggen dat ik behoorlijk ben afgeknapt op het apparaat. Voornamelijk vanwege de snelheid: Kopieeren gaat erg traag, afspelen van blurays gaat traag, browsen gaat traag en het is toch nog wel een gedoe om (binnen een middag) de leukere interfaces aan de praat te krijgen. Daarbij vind ik dat er erg weinig verschil zit in beeldkwaliteit tussen de Dune en mijn HTPC.

Gister ben ik daarom maar langs de lokale apple-store gelopen om een mini-displayport-naar-HDMI-kabel voor mn macbook te halen, was ik voor 24,95eu klaar. Alleen nog even XBMC installeren en dan kan ik m'n series weer lekker via de tv kijken.

The CinemaLounge

R

Maurits

Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

Maurits

Citaat van: high-q op april 27, 2012, 17:22:48
Ik was van plan om voor een andere ruimte, voor de tv die ik nog over heb, een mediaspeler aan te schaffen.

Zaal 2 is ook open dus.  :pompom:
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Citaat van: Maurits op april 27, 2012, 18:34:13
Zaal 2 is ook open dus.  :pompom:

Ja, de vergaderzaal  :D

Citaat van: Maurits op april 27, 2012, 18:33:15
Auw!  :dry:

Lol, je drukte precies op de plek waar die rib uit mijn lijf vandaan kwam :P

The CinemaLounge

Bart_M

Jongens, Apple accessoires koop je toch via dealextreme.com?

Bart_M

Nog geen €6 (inc verzenden):

StefaanD

Heb hier ook nog zo'n kabel liggen, wordt momenteel zelfs niet meer gebruikt. Was om mijn Mac Mini als mediaspeler te gebruiken met Plex.

Bart, Dealextreme kende 'k nog niet een naam om te onthouden dus  ;)

Murzeltje

Citaat van: Bart_M op april 27, 2012, 18:46:16
Jongens, Apple accessoires koop je toch via dealextreme.com?

Daar is al een hoop geld van mij naar toe gegaan  :-X
Onkyo TX-NR609, surround sound dmv 4 JVC melkpakjes + 1 JVC Sub..

high-q

Citaat van: StefaanD op april 27, 2012, 21:02:55
Bart, Dealextreme kende 'k nog niet een naam om te onthouden dus  ;)

+1

ff kijken wat voor leuks ze er nog meer hebben  ;)

The CinemaLounge

larzie

Ik zag net dat er over de Van de Leur versterkers ook nu een artikel staat op hifi.nl http://www.hifi.nl/artikel/7269/Van-de-Leur-audio-van-eigen-bodem.html.  Staat op dit moment zelfs op de voorpagina bovenaan.
Had ook een pm gekregen van Pim dat de eerste versterkers reeds verkocht waren. Leuk om te horen dat het goed gaat! We hebben toch een soort première gehad!  :clapping:

Larzie HT

skyfox

Altijd leuk als producten van eigen bodem het goed doen. Grappig dat hij zo snel zoveel aandacht krijgt.  :pompom: Ik ga dat artikel eens lezen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9