The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

larzie

Quote from: high-q on March 28, 2012, 15:33:00
Ik heb Maurits wel gevraagd, maar hij kan helaas niet. Anders had ik hem inderdaad willen vragen of hij zijn receiver mee wilde nemen. Ik weet verder ook direct niet waar ik zo snel een receiver vandaan kan toveren  :unhappy:

Marantz SR8002 wordt idd moeilijk dan... Thijs met zn Denon?  :confused:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on March 29, 2012, 00:04:15
Marantz SR8002 wordt idd moeilijk dan... Thijs met zn Denon?  :confused:


Neh, vind ik niet echt een vergelijk
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Quote from: high-q on March 29, 2012, 11:02:00
Neh, vind ik niet echt een vergelijk

Dan moet Pim later nog maar eens een keer terugkomen  :D
Je kan zeker ook niet Maurits zn Marantz komend weekend lenen en als je maandag weer naar t werk gaat terugbrengen? :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: larzie on March 29, 2012, 15:56:08
Dan moet Pim later nog maar eens een keer terugkomen  :D
Je kan zeker ook niet Maurits zn Marantz komend weekend lenen en als je maandag weer naar t werk gaat terugbrengen? :D

Haha, dat ga ik niet van hem vragen. Zeker niet in het weekend als hij zelf ook films en series wil kijken. Als hij zondag aanwezig kon zijn was het een ander verhaal ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Net een telefoontje gehad over de receiver. Na onderzoek blijkt dat het centerkanaal naar zijn grootje is en deze gerepareerd/vervangen moet worden. Totale kosten 220eu  :nopompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rallufff

Quote from: high-q on March 30, 2012, 14:44:44
Net een telefoontje gehad over de receiver. Na onderzoek blijkt dat het centerkanaal naar zijn grootje is en deze gerepareerd/vervangen moet worden. Totale kosten 220eu  :nopompom:

Pfffffff lekker dan! En nu? Laten maken maar?

Fcked up!  >:(
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

clockwork

 >:(

Balen man!

Lastige afweging lijkt me.  :sneaky2:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

larzie

Toch maar laten maken!
Ook al denk je aan misschien al aan een Anthem of Arcam surround versterker. Een versterker die 100% goed functioneert verkoopt uiteindelijk toch beter dan één met een mankement.
Daarnaast kun je straks eerst weer de Marantz aansluiten en rustig sparen voor een plaatsvervanger. Het realiseren van je homecinema heeft denk ik ook redelijk wat geld opgeslokt :)
Daarnaast blijft de SR8002 toch een mooie surround versterker die bijna alle formaten ondersteund op 3D na dan.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: rallufff on March 30, 2012, 14:59:52
Pfffffff lekker dan! En nu? Laten maken maar?

Fcked up!  >:(

Quote from: clockwork on March 30, 2012, 15:10:32
>:(

Balen man!

Lastige afweging lijkt me.  :sneaky2:

Quote from: larzie on March 30, 2012, 16:37:13
Toch maar laten maken!
Ook al denk je aan misschien al aan een Anthem of Arcam surround versterker. Een versterker die 100% goed functioneert verkoopt uiteindelijk toch beter dan één met een mankement.
Daarnaast kun je straks eerst weer de Marantz aansluiten en rustig sparen voor een plaatsvervanger. Het realiseren van je homecinema heeft denk ik ook redelijk wat geld opgeslokt :)
Daarnaast blijft de SR8002 toch een mooie surround versterker die bijna alle formaten ondersteund op 3D na dan.


Toch maar even terug gebeld om de receiver te laten maken. Zoals het ding er nu bij staat is het een "brick" en heb ik er helemaal niks aan en zou ik nog onderzoekskosten moeten betalen ook. Hopelijk hebben ze het onderdeel op voorraad en duurt het niet al te lang voordat ie weer terug is.

Gister toevallig nog met mijn vriendin over gehad wat ik zou doen als de receiver niet te repareren was, dat ik dan wel alvast naar een nieuwe mocht kijken  :angel:
We doen het eerst maar lekker zo, want zo ontevreden ben ik niet over de SR8002  ;)

Los daarvan, op de langere termijn zou het moeilijk kiezen zijn tussen een MRX700 of een AVR600. De Arcam had de laatste keer echt nog te veel issues en de Anthem heeft volgens mij maar 1x HDMI uit en geen (multichannel)analoge ingangen. Als ik de reviews of vergelijkingen lees zijn de meningen ook nog vrij verdeeld. Arcam klinkt goed, heeft meer power maar is rete duur en Anthem presteert goed in surround en stereo, heeft een betere room correction maar is minder flexibel. Maar ja, eigenlijk is dat ook een probleem voor later. Heb liever eerst een anamorphic lens als echte upgrade.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Quote from: high-q on March 30, 2012, 18:26:54
Heb liever eerst een anamorphic lens als echte upgrade.
Balen van je versterker joh. Wel weer mooi dat hij te fixen is, maar toch.

Ik ben heel erg benieuwd wat de Anamorphic lens je brengt. Je ziet er maar weinig mensen mee, maar de Demo plaatjes laten allemaal wel een geweldig resultaat zien!

Trouwens, gefeliciteerd met de fantastisch mooie ruimte die het is geworden! Had niet verwacht dat je ruimte zo exact nagemaakt zou kunnen worden zoals je in eerste instantie had uitgetekend in Sketchup
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

high-q

Quote from: Etiennevh on March 30, 2012, 21:44:45
Balen van je versterker joh. Wel weer mooi dat hij te fixen is, maar toch.

Ik ben heel erg benieuwd wat de Anamorphic lens je brengt. Je ziet er maar weinig mensen mee, maar de Demo plaatjes laten allemaal wel een geweldig resultaat zien!

Trouwens, gefeliciteerd met de fantastisch mooie ruimte die het is geworden! Had niet verwacht dat je ruimte zo exact nagemaakt zou kunnen worden zoals je in eerste instantie had uitgetekend in Sketchup

Hi Etienne,

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Het is de eerste keer dat ik iets heb met de amp en dan ook hoogst waarschijnlijk door iets wat ik zelf niet goed heb gedaan. Hopelijk staat ie volgende week weer te spelen in mijn ruimte.

Ik ben zelf ook erg benieuwd wat de lens me gaat brengen, in ieder geval full screen op mijn 2.35 scherm bij films in dat formaat. Dat ik nu zwarte balken heb aan de zijkanten bij 16:9 stoort me eigenlijk helemaal niet. Vind het beeld op mijn kijkafstand nu ook niet heel klein lijken.

Ontzettend bedankt voor je compliment! Leuk ook om te lezen dat je het vanaf het begin (of in ieder geval de progressie) hebt gevolgd  :happy:
Ik zal eens kijken of ik binnenkort foto's uit dezelfde hoeken kan maken als de schetsen en ze dan naast elkaar kan plaatsen  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

Quote from: high-q on March 31, 2012, 11:51:44
Hi Etienne,

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Het is de eerste keer dat ik iets heb met de amp en dan ook hoogst waarschijnlijk door iets wat ik zelf niet goed heb gedaan. Hopelijk staat ie volgende week weer te spelen in mijn ruimte.

Ik ben zelf ook erg benieuwd wat de lens me gaat brengen, in ieder geval full screen op mijn 2.35 scherm bij films in dat formaat. Dat ik nu zwarte balken heb aan de zijkanten bij 16:9 stoort me eigenlijk helemaal niet. Vind het beeld op mijn kijkafstand nu ook niet heel klein lijken.

Ontzettend bedankt voor je compliment! Leuk ook om te lezen dat je het vanaf het begin (of in ieder geval de progressie) hebt gevolgd  :happy:
Ik zal eens kijken of ik binnenkort foto's uit dezelfde hoeken kan maken als de schetsen en ze dan naast elkaar kan plaatsen  ;D
Tsja. Het maakt het er niet minder vervelend om maargoed. Hopen maar dat hij snel weer staat te spelen :)

Ik heb zelf ook wel eens gekeken naar die Panamorph anamorphic lens maar die is nog best prijzig :)

Haha ja het viel me ineens op.. :) Een project als dit moet je ook blijven volgen als je het mij vraagt :) Veel luister en kijkplezier!! :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Maurits

Quote from: high-q on March 30, 2012, 18:26:54

Toch maar even terug gebeld om de receiver te laten maken. Zoals het ding er nu bij staat is het een "brick" en heb ik er helemaal niks aan en zou ik nog onderzoekskosten moeten betalen ook. Hopelijk hebben ze het onderdeel op voorraad en duurt het niet al te lang voordat ie weer terug is.

Gister toevallig nog met mijn vriendin over gehad wat ik zou doen als de receiver niet te repareren was, dat ik dan wel alvast naar een nieuwe mocht kijken  :angel:
We doen het eerst maar lekker zo, want zo ontevreden ben ik niet over de SR8002  ;)

Los daarvan, op de langere termijn zou het moeilijk kiezen zijn tussen een MRX700 of een AVR600. De Arcam had de laatste keer echt nog te veel issues en de Anthem heeft volgens mij maar 1x HDMI uit en geen (multichannel)analoge ingangen. Als ik de reviews of vergelijkingen lees zijn de meningen ook nog vrij verdeeld. Arcam klinkt goed, heeft meer power maar is rete duur en Anthem presteert goed in surround en stereo, heeft een betere room correction maar is minder flexibel. Maar ja, eigenlijk is dat ook een probleem voor later. Heb liever eerst een anamorphic lens als echte upgrade.

Goede keus!
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Quote from: StefaanD on March 28, 2012, 13:30:02
Zal er misschien op staan op de playlist, maar Tarantula van Faithless om even de soundstage te horen op stereo  :bigsmile:

Beetje laat, maar ik heb hem. Gelijk maar de hele discografie in lossless mee gepakt  ;D

Quote from: Etiennevh on March 31, 2012, 13:12:52
Tsja. Het maakt het er niet minder vervelend om maargoed. Hopen maar dat hij snel weer staat te spelen :)
Ik heb zelf ook wel eens gekeken naar die Panamorph anamorphic lens maar die is nog best prijzig :)
Haha ja het viel me ineens op.. :) Een project als dit moet je ook blijven volgen als je het mij vraagt :) Veel luister en kijkplezier!! :D

Dat is inderdaad waar, maar ik kom nu weer toe aan dingen die ik te lang heb laten liggen ... de tuin bijvoorbeeld. Dat was tijdens en na de verbouwing best nog wel een tijdje een oorlogsgebied.

Panamorph is inderdaad nog een hele slag prijziger dan Prismasonic  :crazy:

Nog een keer bedankt voor je compliment en interesse  ;D


Quote from: Maurits on March 31, 2012, 22:03:07
Goede keus!

;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#1189
Zojuist een ontzettend leuke vier uur durende demo/M&G gehad met forumleden Larzie en Pim van Van de Leur Audio.

De opzet van de M&G had een aantal redenen:

*. De promotie van de Van de Leur versterkers (002 buizen Voorversterker en 402 Klasse-D Eindversterker)
*. De combinatie van de versterkers met de TD12's (Pim draait zelf met TD10's)
*. Het bezoeken van de semi dedicated ruimte

Pim is het eerste forumlid die, buiten mijn audiovrienden uit mijn directe omgeving, hier op bezoek is geweest en mijn zo goed als afgeronde project heeft kunnen bekijken. We begonnen na zijn lange rit met een korte introductie en het uitwisselen van verhalen over hoe we in godsnaam met deze hobby in aanraking zijn gekomen. Al snel werd duidelijk dat Pim is begonnen vanuit zijn liefde voor muziek en apparatuur om deze goed weer te geven. Erg leuk om zijn verhaal over het complete ontwikkeltraject gehoord te hebben. Geen poespas, straight to the point en lekker met beide benen op de grond. Die instelling kan ik erg waarderen  :thumbs-up:

Nadat we beiden ons verhaal hadden gedaan gingen we snel aan de slag. Pim kwam met een tweetal flinke dozen waar de versterkers in zaten en een krat waar de cd-speler, de interlinks, het netfilter en nog wat cd's in zaten. We hebben even snel gekeken hoe we de boel op gingen stellen en kwamen al snel tot de conclusie dat de centerspeaker, in verband met de lengte van de speakerkabels, plaats moest maken voor de versterkers. Deze kwamen op de dedicated audiogroep en waren onderling verbonden met Vertere interlinks. Ook tussen de voorversterker en cd-speler hebben we Vertere interlinks gebruikt. Dit is overigens een nieuw merk dat voor een betaalbare prijs goede interlinks op de mark heeft gebracht. Aangezien we beiden niet echt kabelfetisjisten zijn, hebben we het er verder ook niet over gehad. Tussen de DAC en de voorversterker zat een setje W&M AC-01 interlinks van mij zelf.

Na een tijdje stond ook Larzie voor de deur. Hij heeft nog even mee geholpen om de bruggen achter de TD12's te plaatsen voordat we deze op de 402 aan sloten. Na een vlugge check schakelde Pim de voorversterker aan: Alleen rechts geluid, we hadden iets niet goed gegaan. Na even speuren kwamen we erachter dat één van de versterkers nog in de XLR-stand stond. Even het knopje in de goede stand gezet, cd-speler aan geslingerd en we hadden stereogeluid, en hoe! 

Pim gaf aan dat, met name de voorversterker, de apparatuur even op temperatuur moest komen. Het eerste wat mij opviel dat het geluid een stuk grootser klonk dan met de Marantz en vooral met zo veel meer power. Het eerste nummer dat we beluisterden was "Blast" van Marcus Miller. Pim en ik waren het er van tevoren al over eens dat dit een vrij klinische opname was, in combinatie met de versterkers die nog niet op temperatuur gaf dit een wat schel hoog. In eerste instantie heel opvallend, maar niet echt storend. Ik kan me voorstellen dat als dit aan had gehouden, het op den duur wat vermoeiend zou klinken.

Het volgende nummer was een akoestische uitvoering van "Man in the mirror" van Tuck Andress (van Tuck & Patti). De versterker was al wat warmer geworden, dus klonk het in combinatie met deze muziek al wat opener en warmer. Voor een opname van een kleine setting klonk de soundstage groots en met veel detail: vinger verplaatsingen over de snaren en aanslagen waren duidelijk te horen. Met dit soort muziek deden de Van de Leur versterkers het erg goed. Omdat we dit nummer ook lossless op de hdd hadden staan, hebben we tussendoor ook geswitched tussen de cd-speler en de squeezebox met dac. Persoonlijk vond ik de squeezbox met dac wat warmer en voller klinken, maar het verschil was niet enorm groot. Het kan ook zijn dat ik gewend ben aan mijn eigen sound.

We hebben voor een hele korte periode de van Medevoort netfilter er nog even tussen gehangen om te beluisteren of dit nog enige invloed zou hebben op de klank. Helaas stortte het geluid na het aansluiten van het netfilter in en kwamen we snel tot de conclusie dat het geen meerwaarde bood ten opzichte van het rechtstreeks aansluiten op de dedicated groep. Van Pim begreep ik dat het bij hem thuis in Rotterdam een groot verschil was, maar dan in de positieve zin.

De volgende nummers kwamen van de cd "Touch Yello" van Yello. Hier hebben we geluisterd naar de nummers: "Out of Dawn", "Trackless Deep" en "Takla Makan". Erg leuk hoe die mannen deze cd op hebben genomen, als het ware een mix van digitale beats met analoge (blaas)instrumenten en af en toe een elektronisch effect. Omdat de versterkers erg veel detail lieten horen, werd je er ook van bewust dat tijdens deze nummers er altijd wel iets gebeurde: Verschillende lagen van voorgrond en achtergrond die nog eens werden benadrukt door geluideffecten die van de ene kant naar de andere kant gaan en op het einde van het nummer "Out of dawn" zelfs over je heen gaan (overkomend vliegtuig).

Ook erg leuk dat Pim en ik bepaalde nummers door en door kenden, dus wisten waar we op moesten letten. Omdat onze muzieksmaak op een gegeven moment op één lijn leek te liggen, hebben we heel wat Jazz/Funk/Fusion nummers zitten luisteren met stevige drum breaks en lekkere basslines. Wat onder andere voorbij kwam:

*. Candy Dulfer - Nikki's Dream (live) - Lekkere opname, maar niet geweldig op een bepaald punt
*. Candy Dulfer - Pick up the pieces (live) - Pim kent de drummer en die liet het nummer goed swingen ;)
*. Fourplay - Bali Run - Goed fundament met een strakke en diepe bas
*. Wicked Jazz Sounds Band - It's simple - Drums klonken voornamelijk erg goed
*. The Rippingtons Live in L.A. - Aspen - Old skool jazz/rock

Een nummer dat voorbij kwam van Damien Rice - Nine Crimes, deed ons allemaal even versteld staan. Nog nooit hadden we dit nummer op deze manier gehoord: Ontzettend veel detail, emotie in de stem en verschillende lagen in het laag. Het was even bekende muziek opnieuw beleven. Van het ene nummer kom je dan weer op het andere en zo zijn we terrecht gekomen bij de wat meer "audiofiele" opnames:

*. Best Audiophile voices - Corinne May - Fly away, Stem kwam goed uit en klonk warm en open
*. Best Audiophile voices - Eva Cassidy - Fields of gold, goede focus op de stem
*. Stockfish Records - Chris Jones - No Sanctuary, klonk erg ruimtelijk met de percussie op de achtergrond 
*. Stockfish Records - Eugene Ruffolo - Beyond love, kwam erg groots over en klonk lekker vol
*. STS Digital - Bozz Scaggs - Thanks to you, klonk warm met te veel bas voor dit nummer
*. Roger Waters - Amused to death - The ballad of Bill Hubbard, leuk detail met de blaffende hond 
*. The Eagles - Hotel California (live) - Klonk mooi vol, maar met een iets te diepe bas

We hebben nog veel meer beluisterd, maar dit is wat ik me nog het beste voor de geest kan halen. Larzie of Pim kunnen de lijst vast wel aanvullen met nummers die ze zich nog kunnen herinneren of waar ze van onder de indruk waren.

Wat ik kan zeggen over de versterkers? Ten eerste zien ze er top notch uit, werkelijk mijn complimenten voor de bouw en afwerking van deze versterkers. De versterkers hebben een ontzettend fraaie aluminium behuizing met een prachtig gegraveerde voorplaat die is voorzien van solide aluminium knoppen. De blauw led-verlichte touch-schakelaars maken het geheel helemaal af. Net als de voorkant, ziet de achterkant er verzorgd uit. De in- en uitgangen zijn gemakkelijk te bereiken en voelen erg solide aan.

Er is ontzettend veel zorg besteed aan het ontwerp en aan de afwerking van beide apparaten. Daarnaast voelen ze ook aan alsof ze zijn gebouwd als een tank. Vooral de eindversterker met zijn dubbele mono opbouw en gewicht van bijna 20kg is een zware jongen, over het vermogen van 2x400w maar niet te spreken! De buizen in de voorversterker zorgen voor een warme en prettige klank, ik vond het in deze opstelling in ieder geval erg muzikaal klinken. Uit eerdere ervaring met klasse-D, Lyngdorf in mijn geval, moet ik zeggen dat de Van de Leurs toch heel anders klinkt. Het kille en klinische wat ik bij de Lyngdorf had, heb ik vandaag helemaal niet ervaren.   

In mijn opstelling brachten de versterkers voornamelijk headroom, controle en detail. Dat zijn de drie belangrijkste woorden die mij het meest in mijn hoofd schoten tijdens deze luistersessie. Ik heb de TD12's nog nooit zo horen spelen als vandaag en dat is voor mij toch een mooie ervaring geweest. Door een overschot aan power was er een ontzettend goede en moeiteloze controle, de versterkers gaven een stevig fundament met diepe maar vooral strakke bassen. Het geluid kwam meer de ruimte in en klonk ook ruimtevullend. Bij een aantal voor mij bekende nummers heb ik ook details gehoord die me eerder nooit op waren gevallen. Het is na een week stilte in de ruimte een enorme traktatie voor mijn oren geweest. Mocht ik gaan upgraden met een beter stereo geluid als doel, dan staan deze versterkers zeker op de lijst.

Pim, van harte gefeliciteerd met je geweldige prestatie! Ik wens je een vruchtvolle toekomst toe met je prachtige versterkers en wie weet ooit met de bouw van je multichannel amps! Ik hoop in ieder geval dat ik met dit verslagje ook andere mensen een beetje nieuwsgierig heb gemaakt, want deze appraten zijn zeker het beluisteren waard en stiekem hoop ik dat ik in de toekomst ooit op dit niveau stereo kan weergeven ;)
 



De 002 voorversterker en de 402 eindversterker stacked



Squeezebox duet + DIY DAC, VDL versterkers, Marantz CD6004


De testopstelling



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Aanvullend op het leuke verhaal van high-q....

Na een M&G te hebben gehad met Spijkie & vader met een Chord SPM2400/ Marantz SR8002/ Tannoy D700 combi was het nu de beurt aan de mooi afgewerkte van de Leur versterkers van Pim. Je kon zien dat de versterkers met zorg waren gemaakt met mooi afgewerkte materialen. De behuizingen worden gemaakt in Italië, de printplaten in China en er zitten hoogwaardige Russische buizen in de mooie voorversterker. Type moet Pim maar even aanvullen, want dat heb ik helaas niet onthouden. (Geen EL34 of KT88)
Ook zat er een spoel in die je alleen in versterkers met een prijs van boven de 10k terugvindt normaal gesproken, aldus Pim, dacht een rolspoel maar kan me vergissen.

Na alles goed aangesloten te hebben was het eerste wat mij opviel t.o.v. de Marantz het verschil in power. Je hoorde dat de versterkers de TD12's met gemak in bedwang hielden. Hierdoor was het laagprobleem van High-q ook meteen verdwenen. De lage tonen kwamen erg strak uit de TD12's. Alleen het was wel even wennen aan de sound van de van de Leur versterkers. Dit was anders dan de Marantz. De van de Leur versterkers gingen ook verder in het hoog naar mijn gevoel en het geluid was meer in your face. Dus dat was wel even wennen. De combinatie gaf wel veel detail en het geluid was verder loepzuiver.

De mening van Hig-q over de DAC icm squeezebox deel ik. Het geluid daarvan was iets warmer dan van de Marantz cd speler, maar veel ontliep het elkaar niet. Met een goede dac en mediastreamer als bron kun je een net zo goed geluidsbeeld neerzetten als een goede cd speler. Het filter wat Pim had meegenomen was wat minder een succes en zorgde voor een minder indrukwekkend geluidsbeeld. In Rotterdam schijnt het volgens Pim veel te helpen, maar de stroom in het mooie Friesland is denk ik schoon genoeg :D en heeft geen filter nodig.

Ik ga maar niet vertellen wat we allemaal geluisterd hebben, want dat is echt te veel om op te noemen. Yello blijft toch wel één van de mooiere cd's naar mijn bescheiden mening en dat nummer van Marcus Miller knalde er ook wel lekker in. Voor de rest was het een echte "covermiddag". Veel covers van o.a. Michael Jackson, Sting, Led Zeppelin, Nirvana etc... Candy Dulfer vond ik allemaal wat te schel klinken in het hoog. Ik denk dat dit ook door de opname kwam.

Ik heb me deze middag kostelijk vermaakt dankzij de gastvrijheid van High-q en de mooie inbreng van Pim met zijn eigen merk van de Leur versterkers. Het was alleen jammer dat we de eindversterker niet konden beluisteren in combinatie met onze Marantz SR8002 en wat het effect zou zijn in een ht setup. Pim gaf aan dat hij in de toekomst nog wel van plan is om een mooie 5 kanaals eindversterker te produceren voor het ht gebeuren. Door hetgeen hij ons nu liet horen met zijn 002 en 402 combi ben ik daar nu al heel nieuwsgierig naar. Pim heeft met zijn versterkers fantastisch afgewerkte en goedklinkende versterkers geproduceerd, die naast de hoge kwaliteit ook nog eens goed betaalbaar zijn als je ze gaat vergelijken met de bekende merken. Pim gaf ook aan dat hij 1 lijntje wil tussen hem en de verkopers, zodat hij zijn producten voor een eerlijke prijs kan verkopen. Dat lijkt mij een erg mooi en nobel streven en ik gun het hem van harte dat zijn versterkers goed gaan verkopen. Aan de kwaliteit van het product zal het zeker niet liggen en ik raad geinteresseerden zeker aan om de versterkers tijdens een demo zelf eens te gaan beluisteren!



Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Pim!

Allereerst dank aan de mooie verhalen van High-Q en Larzie. Erg leuk geschreven en fijn om terug te lezen na een lange dag. Ik zal mijzelf allereerst even kort introduceren, de naam is Pim van de Leur, drum al mijn hele leven en ben al jaren muziekfanaat. Ooit begonnen met een complete HT setup en destijds ook zo op het forum terecht gekomen. Uiteindelijk voor mijzelf toch meer de richting tot muziek gevonden. 3 jaar geleden begon het idee te kriebelen om zelf een versterker te bouwen en uit dat idee is het huidige bedrijf en merk Van de Leur Audio gekomen. Op dit moment zijn er na een dikke twee jaar ontwikkelen, twee producten uitgekomen. De 402 eindversterker (2x 400w Class-D in seperate mono opbouw) en de 002 buizen voorversterker (lijn-, phonotrap en home theater passthrough). De afgelopen tijd is besteed aan het introduceren van de versterkers bij een selecte groep en nu na een serie van positieve reacties en ervaringen gaat het product richting de grotere markt. Voor mij was het dan ook voor het eerst dat ik vandaag een demonstratie deed bij een HT Forum lid, erg leuk want daar begon de hobby voor mij ook. Ik zal dan ook per omgaande op het forum als sponsor actief worden.

Het was voor Van de Leur Audio een primeur om in Friesland terecht te komen, maar na een vlotte tocht van nog geen 2 uur rijden werd ik hartelijk ontvangen door High-Q. High-Q heeft een prachtig, zeer sfeervol, huis en de bewondering nam alleen nog maar toe op het moment dat de HT ruimte betreden werd. Wat een geweldig mooie ruimte heeft High-Q gemaakt... Complimenten. Zoals vaker in het leven, zegt een foto een hoop, maar niks zo veel als de real thing en dat bleek ook deze keer maar weer. Te gekke sfeer, strak maar sfeervol. Nu draaide het bezoek natuurlijk om stereo dus de aandacht ging naar de TD12's. Bakbeesten om te zien maar passen qua looks zeer goed in de ruimte. So far so good.

High-Q beschrijft de ervaring het mooiste en ik zal daar weinig aan toevoegen. Als gezegd, heb ik zelf TD10's staan. De TD12's gaven precies dezelfde klank weer, alleen net een maatje groter. Het klonk geweldig goed, en was blij om te horen dat de Van de Leur Audio 402 ook deze joekels de baas kon zijn. Grootse staging en de heerlijke kleur van de Dimension reeks zorgden voor een muzikale middag. Opvallend veel covers inderdaad, meestal met de conclusie dat de cover beter is dan het origineel, thans beter opgenomen.

Ik heb mijn versterkers inmiddels al in vele setups en ruimtes gehoord en zeker bij High-Q werd op hoog niveau gespeeld. Wel is het nog een uitdaging om de ideale zitpositie, luidsprekerpositie te gaan vinden, al dan niet akoestische maatregelen te nemen. Ik denk dat dit als ultieme stap de perfecte setup en ruimte voor High-Q kan geven. Zo blijft er altijd wat te wensen aan over.

Net als Larzie ben ik zeer benieuwd naar de combinatie van een 402 met de SR8002 als voorversterker, ik denk dat zeker in combinatie met de TD12's dit een enorme verbetering zal zijn. Naar aanleiding van vanmiddag ben ik mijn hoofd al aan het breken om het 5e kanaal-probleem op te lossen. Je kan immers 2 of 3 402's neer zetten, maar je hebt altijd een kanaal teveel of te weinig. Vooralsnog gaan de gedachten uit naar een 403, een eindtrap met 3 kanalen dus. Omdat ik wel de mono opbouw wil behouden wordt dit nog een uitdaging maar gaat ongetwijfeld goedkomen.

Ik zou het bijna vergeten, maar wat was het leuk om te horen dat de DAC van High-Q makkelijk kon opboksen tegen de CD speler, voor mij een moment om definitief mezelf toe te gaan leggen op audio streaming en een goede DAC... Ik voel nog een Van de Leur Audio product aankomen...

High-Q en Larzie zijn een stel toffe gasten en het valt als een eer te beschouwen om met zo'n gezelschap, in zo'n mooie ruimte, naar goede muziek te mogen luisteren. Iedereen die nog eens kans krijgt om in Friesland bij High-Q langs te komen, zal er met inspiratie en het gevoel van een wondere middag weer vertrekken. En dat had ik al alleen met stereo, kan je nagaan als je nog een film kan kijken ook. Super. Overigens, de (halve  :closedeyes: ) appeltaart was ook erg lekker.

Voor wat rest, iedereen die zich aangesproken voelt door het concept van Van de Leur Audio, kijk gerust eens op de website:www.vandeleuraudio.nl.


larzie

Pim ik heb je geprobeerd te pm-en over je netfilter maar je mailbox zit vol ;) Mocht ik komende zaterdag richting R'dam gaan neem ik deze zeker voor je mee, maar dan is het misschien handig dat je even je mobiele nummer naar me pm-t, dan kan ik je in de loop van de week laten weten of het doorgaat en waar je hem kan ophalen. Mocht het niet doorgaan dan wil High-q m vast wel naar je opsturen in een pakketje.


Ook ben ik benieuws naar je topic binnenkort in het forumsponsorgedeelte :) Ik hoop dat de mensen hier jouw mooie producten een eerlijke kans gaan geven, aangezien je merk net nieuw is en nog niet de bekendheid geniet van erkende merken, want ze zijn zeker de moeite waard! Ik zou andere forumsponsors die zich bezighouden met de verkoop van hifi ook zeker aanraden om de van der Leur versterkers eens zelf te gaan beluisteren en de versterkers een eerlijke kans geven. Pim heeft met de 002 en 402 echt kwalitatief mooie producten gemaakt!

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Vandaag maar es gebeld om te vragen hoe het er voor staat met de receiver. Enige bekende status is dat er aan gewerkt is. Geen indicatie van hoe lang het nog duurt, of het onderdeel al vervangen is en of het onderdeel uberhaupt wel op voorraad is. Beetje jammer. Wat kan een week toch lang duren  :nopompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Leuk verslag over die speciale M&G. Ik ben erg benieuwd naar de versterkers van het merk.

Maarre, Pim, als er een 3-kanaler bij komt, kunnen we dan ook een surround processor verwachten van je merk? Of anders advies over welke processor het best bij jouw merk past?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Loop een beetje achter zie ik. Jullie hebben het erg naar je zin gehad zo te lezen. Had eerlijk gezegd nog niet van Pim zijn merk gehoord, maar ziet er inderdaad heel degelijk uit en zo te lezen klinken het bovendien ook nog eens goed. Wat wil je nog meer :thumbs-up: Erg leuk om jullie verslagen en ervaringen te lezen...

Jammer dat je nog niets weet van je Marantz.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: HTip on April  4, 2012, 22:39:49
Loop een beetje achter zie ik. Jullie hebben het erg naar je zin gehad zo te lezen. Had eerlijk gezegd nog niet van Pim zijn merk gehoord, maar ziet er inderdaad heel degelijk uit en zo te lezen klinken het bovendien ook nog eens goed. Wat wil je nog meer :thumbs-up: Erg leuk om jullie verslagen en ervaringen te lezen...

Jammer dat je nog niets weet van je Marantz.

Ik had al een tijdje niet veel meer vernomen van Pim en zijn aspiraties in versterker land.
Leuk om te zien dat het forum een heuse van de Leur rijker is. Chapeau Pim!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Da-lite

Dat is een aangenaam verslag om te lezen en ik vind het leuk dat je er wat foto's hebt bijgeplaatst van die versterkers .
En ivm je lens van 2.35 ben ik benieuwd naar het resultaat en alles wat er bij komt kijken ( plaatsing , welk systeem dat je gaat gebruiken voor het opzijschuiven , enz. )
Dit blijf ik volgen .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Jumping Jack

Ik had gisteren al eens op de site van Van de Leur gekeken en inderdaad: waanzinnig mooie versterkers! En 2x400W  :o
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Pim!

Quote from: skyfox on April  4, 2012, 20:11:37
Leuk verslag over die speciale M&G. Ik ben erg benieuwd naar de versterkers van het merk.

Maarre, Pim, als er een 3-kanaler bij komt, kunnen we dan ook een surround processor verwachten van je merk? Of anders advies over welke processor het best bij jouw merk past?

We zullen ons hoofdzakelijk gaan richten op primair de eindversterking passend maken voor HT gebruik. De eigenschappen van de eindversterker lenen zich perfect voor een combinatie van stereo en home theater. Een surround processor zie ik voorlopig niet snel gebeuren maar ik sluit niets uit. Wat betreft advies voor een processor, vooralsnog zijn de meeste demonstraties en luistersessies op stereo niveau uitgevoerd. Een ultieme match met een processor is voor mij dus ook nog zoeken maar ik denk dat het met veel samen zal gaan. De 402 is versterker die eigenlijk alles wel goed kan maar nergens een duidelijke stempel op drukt qua kleuring of karakter. Mijn verwachting is eerder de vraag met welke processor het niet goed zal gaan. Zou leuk zijn om de eerste reacties te gaan horen van mensen die de 402 gaan combineren met een processor.

Quote from: Peerless Monster on April  4, 2012, 22:42:59
Ik had al een tijdje niet veel meer vernomen van Pim en zijn aspiraties in versterker land.
Leuk om te zien dat het forum een heuse van de Leur rijker is. Chapeau Pim!

Ha Peerless Monster! Leuk om je zo ook weer tegen te komen, we moeten ook maar is een afspraak gaan maken dat ik jouw kant op kom. Omgeving Utrecht toch?