The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LordoftheLints

Prachtig, wat een fantastische ruimte!
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

larzie

Quote from: high-q on March 24, 2012, 15:20:03
Thanks, binnenkort maar weer even komen kijken. Misschien volgende week met Pim?
Als jij jouw receiver weer terug hebt kan je je kabels ook weer meenemen.

Ik verwacht mijn receiver komende week wel terug. De verwachte 2 weken van Marantz zijn voorbij inmiddels :) Zal van de week Elmar eens bellen of hij al wat gehoord heeft.
Volgende week zondag kom ik zeker even langs als Pim er is. Lijkt me zeer interessant. Ben benieuwd naar zijn eigen van der Leur versterkerlijn. Het ziet er in ieder geval erg mooi uit :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: skyfox on March 24, 2012, 21:18:01
Kijk aan, heel gaaf! Je ruimte wordt echt tot in de puntjes afgerond. Echt heel gaaf!!

Dankjewel! Het is weer een compleet ander gezicht met de shutters, wordt er iets huiselijker van. Vooral mijn vriendin is er erg blij mee, ook niet geheel onbelangrijk  ;)


Quote from: rallufff on March 25, 2012, 00:06:00
Mooi met die shutters! Duur grapje he?
Ik wilde ze ook maar ze konden bij mij in huis niet worden gemonteerd op 1 of andere manier. Nu houten jaloeziën hangen... Ook echt sfeervol vind ik. Blij mee!
Zeker niet helemaal donker als je ze dicht doet?

Thanks! Qua prijs viel het best mee, vooral omdat je er een mooi product voor terug krijgt. Ik heb ze bijna overal in huis, dus heb een hele mooie korting kunnen krijgen  ;) Waarom konden ze bij jou niet gemonteerd worden? In principe zou het overal moeten kunnen. Houten jaloezien zijn ook heel erg mooi, die wil ik graag voor mijn balkondeuren hebben.

Inderdaad niet donker als je ze overdag dicht doet. Daar komen compleet verduisterende cassetterolgordijnen voor in de kozijnen. De steenwol platen werken nu ook wel goed, alleen geven die zo veel troep als je ze steeds plaatst en weer weg haalt.


Quote from: LordoftheLints on March 25, 2012, 01:10:20
Prachtig, wat een fantastische ruimte!

Thanks, ben erg tevreden met het resultaat  :happy:


Quote from: larzie on March 25, 2012, 11:53:05
Ik verwacht mijn receiver komende week wel terug. De verwachte 2 weken van Marantz zijn voorbij inmiddels :) Zal van de week Elmar eens bellen of hij al wat gehoord heeft.
Volgende week zondag kom ik zeker even langs als Pim er is. Lijkt me zeer interessant. Ben benieuwd naar zijn eigen van der Leur versterkerlijn. Het ziet er in ieder geval erg mooi uit :)

Top, kan je weer lekker muziek luisteren. Weet jij trouwens nog welke streamer hij had staan? Volgens mij was het een Olive HD6, maar weet het niet zeker. Zou hem eens kunnen vragen of we die een dagje mogen lenen voor de demo als hij daar voor open staat. Zal Pim ook een PM sturen voor volgende week zondag :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

jvanhambelgium

Quote from: high-q on March 23, 2012, 11:51:14
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook erg van schrok toen die een paar jaar geleden werd bezorgd. En dan te bedenken dat ie gewoon in de woonkamer stond. Mijn vriendin was ook niet bepaald amused toen ze thuis kwam  :ph34r:

Voor alles op zolder stond had m'n PB13-Ultra ook gewoon z'n plaatsje beneden in de woonkamer vlak onder de TV tussen 2 kastjes




Heb dikwijls bezoek gehad die lekker in de zetel zittend na een tijd zoiets zeiden als ... euh ... is dat een luidspreker ?
Mijn standaard-antwoordje was dan altijd : "tja, het is ook een grote ruimte hé..."  :devil:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

LittleNinja

Correctie... Je hebt twee kastjes naast de sub geplaatst... :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

high-q

Quote from: jvanhambelgium on March 25, 2012, 14:43:58
Voor alles op zolder stond had m'n PB13-Ultra ook gewoon z'n plaatsje beneden in de woonkamer vlak onder de TV tussen 2 kastjes




Heb dikwijls bezoek gehad die lekker in de zetel zittend na een tijd zoiets zeiden als ... euh ... is dat een luidspreker ?
Mijn standaard-antwoordje was dan altijd : "tja, het is ook een grote ruimte hé..."  :devil:

:clapping:
Je hebt ook iets met port-tuning gedaan of zie ik dat verkeerd?


Quote from: LittleNinja on March 25, 2012, 15:19:09
Correctie... Je hebt twee kastjes naast de sub geplaatst... :D

:D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

jvanhambelgium

Quote from: high-q on March 25, 2012, 19:59:03
:clapping:
Je hebt ook iets met port-tuning gedaan of zie ik dat verkeerd?


:D


Ik gebruik al jaren de 15Hz "tuning" . Ik heb dus de middelste port toegestop en het electronisch filter op 15hz staan.
Heb ooit es een thread gelezen dat 15hz "overall" het beste was. Slechts een beetje inleveren op SPL tov "stock" 20Hz tuning maar dit dan bij 15hz. Daaronder natuurlijk steil afvallen richting 10Hz.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

high-q

Quote from: jvanhambelgium on March 25, 2012, 21:04:48

Ik gebruik al jaren de 15Hz "tuning" . Ik heb dus de middelste port toegestop en het electronisch filter op 15hz staan.
Heb ooit es een thread gelezen dat 15hz "overall" het beste was. Slechts een beetje inleveren op SPL tov "stock" 20Hz tuning maar dit dan bij 15hz. Daaronder natuurlijk steil afvallen richting 10Hz.


Ik ben er afgelopen weekend mee begonnen en was nog wat aan het testen. In combinatie met de gramma heb ik de gain van 10u terug gezet naar 9u. Puur op het gehoor klonk het wel ok. Zojuist is Maurits ook langs geweest met een anti-mode. Ook hier hebben we geen metingen gedaan maar puur vertrouwd op het apparaat. Hier was ook weer een duidelijk verschil te horen. Wij hadden zelf het idee dat er voorheen een piek tussen de 50/60hz zat en dat deze na het aansluiten van de anti-mode zo goed als weg was.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Aansluitend op de vorige post, wilden Maurits en ik aan de slag met zijn Meridian G57. We waren erg benieuwd hoe deze power-amp het in mijn opstelling zou doen. Toen we alles hadden aangesloten knalde de receiver WEER in de protection-mode. Deze keer kreeg ik een andere melding dan afgelopen keer, nu moet ie echt naar een Marantz servicepunt om gecontroleerd te worden :nopompom:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

MG76

Ziet er heel mooi uit met de shutters 👍, 12 weken valt nog mee, wij hebben er 26 weken op moeten wachten 😒

StefaanD

Welk merk van shutters zijn dat precies als 'k vragen mag. Jasno misschien ? Vind het niet zo meteen in je draadje terug.

high-q

Quote from: MG76 on March 25, 2012, 22:35:18
Ziet er heel mooi uit met de shutters 👍, 12 weken valt nog mee, wij hebben er 26 weken op moeten wachten 😒

Oei, das lang inderdaad. Ik had het de eerste keer ... was het langer dan een half jaar omdat de eerste bestelling beschadigd was tijdens transport.
Ik heb toen wel nieuwe gekregen, maar moest er wel lang op wachten. 


Quote from: StefaanD on March 25, 2012, 22:49:24
Welk merk van shutters zijn dat precies als 'k vragen mag. Jasno misschien ? Vind het niet zo meteen in je draadje terug.

Klopt ... dit zijn shutters van Jasno :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

StefaanD

Quote from: high-q on March 25, 2012, 23:31:20
Klopt ... dit zijn shutters van Jasno :)

Bedankt, even die iPhone applicatie downloaden en kijken wat er hier mogelijk is. Is ook iets anders dan gordijnen zoals je die hier altijd in Vlaanderen ziet hangen  ;D Vind het zeker iets hebben.

rallufff

Oh dat is wel cool overal in huis. Als je dan voor 3 ramen nog shutters nodig hebt kan er vast wel wat worden geregeld inderdaad ;).  Ze konden bij mij niet worden gemonteerd door het kozijn en de manier hoe de ramen open gingen. Ze hebben mij daarom sterk afgeraden om shutters te nemen. Maar ik ben uiterst tevreden met de houten jaloeziën, spier wit met een donkerbruine band. Prima combinatie  :smile:.

Aah oke er komen ook nog verduisterende cassetterolgordijnen voor. Dan is het inderdaad helemal donker.. Ideaal. Nog even dan kunnen die steenwol platen dus ook weg.  :D

Quote from: high-q on March 25, 2012, 14:34:52
Thanks! Qua prijs viel het best mee, vooral omdat je er een mooi product voor terug krijgt. Ik heb ze bijna overal in huis, dus heb een hele mooie korting kunnen krijgen  ;) Waarom konden ze bij jou niet gemonteerd worden? In principe zou het overal moeten kunnen. Houten jaloezien zijn ook heel erg mooi, die wil ik graag voor mijn balkondeuren hebben.

Inderdaad niet donker als je ze overdag dicht doet. Daar komen compleet verduisterende cassetterolgordijnen voor in de kozijnen. De steenwol platen werken nu ook wel goed, alleen geven die zo veel troep als je ze steeds plaatst en weer weg haalt.
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

larzie

Quote from: high-q on March 25, 2012, 14:34:52
Top, kan je weer lekker muziek luisteren. Weet jij trouwens nog welke streamer hij had staan? Volgens mij was het een Olive HD6, maar weet het niet zeker. Zou hem eens kunnen vragen of we die een dagje mogen lenen voor de demo als hij daar voor open staat. Zal Pim ook een PM sturen voor volgende week zondag :)

Ik heb geen flauw idee welke streamer hij had staan. Je zou het kunnen vragen. Misschien is hij zelf ook wel benieuwd naar de van der Leur versterkers.
Ik hoop dat mijn receiver deze week terugkomt, aangezien de jouwe gerepareerd moet worden. Dan kunnen we ook de combinatie horen van onze Marantzen met de van der Leur eindversterker.

Quote from: LittleNinja on March 25, 2012, 15:19:09
Correctie... Je hebt twee kastjes naast de sub geplaatst... :D

Ik zie alleen maar 3 kastjes, 2 witte en 1 zwarte.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: StefaanD on March 25, 2012, 23:43:18
Bedankt, even die iPhone applicatie downloaden en kijken wat er hier mogelijk is. Is ook iets anders dan gordijnen zoals je die hier altijd in Vlaanderen ziet hangen  ;D Vind het zeker iets hebben.

Je kan een afspraak met de meest dichtbijzijnde dealer maken, die komen dan langs met samples en kunnen direct jouw situatie bekijken.


Quote from: rallufff on March 26, 2012, 08:58:56
Oh dat is wel cool overal in huis. Als je dan voor 3 ramen nog shutters nodig hebt kan er vast wel wat worden geregeld inderdaad ;).  Ze konden bij mij niet worden gemonteerd door het kozijn en de manier hoe de ramen open gingen. Ze hebben mij daarom sterk afgeraden om shutters te nemen. Maar ik ben uiterst tevreden met de houten jaloeziën, spier wit met een donkerbruine band. Prima combinatie  :smile:.

Aah oke er komen ook nog verduisterende cassetterolgordijnen voor. Dan is het inderdaad helemal donker.. Ideaal. Nog even dan kunnen die steenwol platen dus ook weg.  :D


Ah, gaan jouw ramen toevallig naar binnen open? Dan kan ik me voorstellen dat ze tegen de binnenkant van het raamwerk van de shutters aan komen.
Stiekem maak ik er toch een beetje een bat-cave van  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Echt heel mooi en sfeervol met de shutters! :) En balen van je Marantz joh, hopelijk is het makkelijk op te lossen :(
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Quote from: larzie on March 26, 2012, 09:38:16
Ik heb geen flauw idee welke streamer hij had staan. Je zou het kunnen vragen. Misschien is hij zelf ook wel benieuwd naar de van der Leur versterkers.
Ik hoop dat mijn receiver deze week terugkomt, aangezien de jouwe gerepareerd moet worden. Dan kunnen we ook de combinatie horen van onze Marantzen met de van der Leur eindversterker.

Ik ga morgen naar Elmar toe om de Marantz in te leveren. Als het goed is wordt deze dan naar Audioservice opgestuurd. Ik heb gisteren de receiver proberen te resetten met de "Clear + 7.1 + Source Direct" toetscombinatie, maar dat werkt helaas niet. De powerled blijft snel knipperen.

Aangezien ik geen garantie meer heb, heb ik gisteren de kap even los gehaald om te kijken of ik een zekering of een bolle of geknapte weerstand kon vinden, maar heb helaas niks kunnen zien. Ik vermoed dat er iets in het power-circuit aan de hand is. Dit vond ik overigens nog online:


"Researching online, we find that there have been many units returned to Marantz for the blinking standby lights. It is apparently not a new problem with these units described as "sensitive." They try to blame it on environmental factors, but many have disconnected everything, only to have the blinking light continue. We have, since, contacted Marantz and have been told our unit needs to go in for servicing to identify the problem to determine if it is repairable."

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

rallufff

Quote from: high-q on March 26, 2012, 10:01:39
Ah, gaan jouw ramen toevallig naar binnen open? Dan kan ik me voorstellen dat ze tegen de binnenkant van het raamwerk van de shutters aan komen.
Stiekem maak ik er toch een beetje een bat-cave van  ;D


Die gaan inderdaad naar binnen open ja.  ;)
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

RonG


high-q

Quote from: Martijn90 on March 26, 2012, 10:06:00
Echt heel mooi en sfeervol met de shutters! :) En balen van je Marantz joh, hopelijk is het makkelijk op te lossen :(

Thanks!
Ik baal flink van de Marantz, ben hem vanaf morgen sowieso een week kwijt. Hopelijk heeft de dealer wat staan wat ik tot die tijd mee naar huis kan krijgen, desnoods tegen betaling.


Quote from: RonG on March 26, 2012, 14:44:19
Erg mooi O0

Dankjewel  :smile:



HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

StefaanD

Quote from: rallufff on March 26, 2012, 11:30:12
Die gaan inderdaad naar binnen open ja.  ;)

Dan moet je haast een Vlaming zijn  ;D

Of in een huis wonen die gezet is door een Vlaming, typisch ramen draaien hier bijna altijd naar binnen open. Dat zou voor mij dan ook wel eens een probleem kunnen worden als 'k voor shutters ga, maar kipstand van het raam zou dan wel weer lukken. Ah we zien wel wat het wordt, nog zoveel te doen we hebben dus nog even tijd.

Zitten in ieder geval wel een paar Jasno dealers hier in de buurt.

@rallufff ook even naar jou HT draadje gekeken en wow smaakvol ingericht en dan ook nog eens met Focals ... die kom je ook overal tegen  ;) Weet trouwens nog een leuk paar 816V tweedehands te koop staan maar vermoed dat je dit reeds gezien hebt.

@high-q dat is inderdaad balen wat die Marantz betreft en hopelijk krijg je ook een vervangtoestel, je lijkt me namelijk hopeloos verslaafd  :P  ;D

Xander32




Wow, ik ben dit topic een paar maanden uit het oog verloren, maar wat een boel werk is er verzet en wat een prachtige ruimte is het geworden, respect :worship:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Quote from: high-q on March 25, 2012, 22:17:08
Aansluitend op de vorige post, wilden Maurits en ik aan de slag met zijn Meridian G57. We waren erg benieuwd hoe deze power-amp het in mijn opstelling zou doen. Toen we alles hadden aangesloten knalde de receiver WEER in de protection-mode. Deze keer kreeg ik een andere melding dan afgelopen keer, nu moet ie echt naar een Marantz servicepunt om gecontroleerd te worden :nopompom:
Balen van die Marantz. Ik heb het ook een keer gehad, maar dat lag aan de Powerplant waardoor de zekering was doorgebrand. Bij mij was het de glaszekering bij de IEC-inlet vervangen en toen deed die het weer. Maar ik begrijp dat jij dat al gechecked hebt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Quote from: HTip on March 26, 2012, 20:03:27
Balen van die Marantz. Ik heb het ook een keer gehad, maar dat lag aan de Powerplant waardoor de zekering was doorgebrand. Bij mij was het de glaszekering bij de IEC-inlet vervangen en toen deed die het weer. Maar ik begrijp dat jij dat al gechecked hebt.
Heeft Marantz dat nu nog niet voor elkaar ... Heb er zelf mee van doen gehad met een SR 6001 en ook een SR 8002. Die laatste schoot in protection door een los contactje in de hoofdtelefoon-ingang ...

Advies: er even mee naar Elst (Audioservice), dan komt het vast goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT