The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

Lex Groningen

M'n complimenten. Wat is dit een ontzettend mooie ruimte geworden.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

high-q

Citaat van: Jean Sibelius op maart  2, 2012, 18:56:04
Heel mooi (geworden) :headbanging:!

Dankjewel! Gisteren is het me na een best wel lange tijd duidelijk geworden waarvoor we het allemaal hadden gedaan.
Momenteel heb ik een testopstelling 100% draaiend. Ik kan je zeggen dat vanaf het moment dat alles aan stond ik maar
één heel klein woordje had voor alles: Woooow!!  :inlove:

Ik had al van veel mensen gehoord/gelezen dat dat eerste moment zo'n effect zou geven, maar dit had ik echt niet verwacht.
Het is definitief al het wachten waard geweest. Alle kleine en minder kleine tegenslagen ben je voor een moment helemaal
vergeten  ;D

Citaat van: Da-lite op maart  3, 2012, 00:04:58
Wow , dat zijn knappe speakers .
Proficiat met je prachtige ruimte .

Dankjewel voor je compliment! Ik ben ontzettend blij van het resultaat. Er gaan vast nog wel dingen veranderen, maar dat
is voor later: Nu gaan we eerst genieten. De speakers komen ook zo veel meer tot hun recht in deze ruimte, dat is al een
hele upgrade op zich :)

Citaat van: LordoftheLints op maart  3, 2012, 01:57:13
Wow, dat ziet er echt geweldig uit!  :inlove:

Dankjewel! Het klinkt ook ontzettend goed!! Daar ga ik zeker nog wel een stukje over schrijven. Zo veel wat er door je
heen gaat als je alles hoort en ziet :D

Citaat van: Alex Groningen op maart  3, 2012, 08:27:32
M'n complimenten. Wat is dit een ontzettend mooie ruimte geworden.

Thanks! De foto's geven nog niet helemaal weer hoe het er in het echt uit ziet. Helaas hadden we hier afgelopen
donderdag niet genoeg tijd voor. Volgende keer zullen we daar meer aandacht aan besteden.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Ik hoop dat er wat nieuwe mensen naar je komende M&G komen. Lijkt me leuk om meer mensen van het forum te ontmoeten!  :pompom:
Normaal gesproken met basketbal wil ik er nooit zitten, maar nu wil ik graag wel een plaatsje op de bank reserveren hahaha  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Niets kan je inderdaad voorbereiden op de het eerste moment in je eigen HT. Zeker niet als je bijna alles zelf hebt gedaan. Maar je hebt het helemaal verdiend dus geniet er maar nét zo van als wij, dan komt het helemaal goed!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WickedGame

Wow dat is een nette ruimte geworden!  :clapping:

Davey

Werkelijk een fantastisch eindresultaat zeg  8). Van harte en geniet ervan!

high-q

Citaat van: larzie op maart  3, 2012, 14:18:56
Ik hoop dat er wat nieuwe mensen naar je komende M&G komen. Lijkt me leuk om meer mensen van het forum te ontmoeten!  :pompom:
Normaal gesproken met basketbal wil ik er nooit zitten, maar nu wil ik graag wel een plaatsje op de bank reserveren hahaha  :D

Ik heb nog niks in de planning staan. Zal eerst de ruimte ook overdag geheel moeten verduisteren voordat een M&G zin heeft. Sta er
zeker wel voor open! Je mag trouwens wel een keer doordeweeks komen kijken als je daar zin in hebt :)

Citaat van: HTip op maart  3, 2012, 14:54:18
Niets kan je inderdaad voorbereiden op de het eerste moment in je eigen HT. Zeker niet als je bijna alles zelf hebt gedaan. Maar je hebt het helemaal verdiend dus geniet er maar nét zo van als wij, dan komt het helemaal goed!

Vrijdagavond hing de beamer en ineens was het zo ver: De boel kon aan!! Ik dacht even snel wat dingen te testen samen met mijn vader. Uiteindelijk ging ik pas na 2u naar bed toe  ;D
Genieten gaan we zeker!

Citaat van: WickedGame op maart  3, 2012, 16:57:34
Wow dat is een nette ruimte geworden!  :clapping:

Citaat van: Davey op maart  3, 2012, 17:21:50
Werkelijk een fantastisch eindresultaat zeg  8). Van harte en geniet ervan!

Dankjewel! Hieronder nog een paar iPhone pics:

Loungebankje geplaatst

Beamer opgehangen

Testopstelling

De ruimte bij binnenkomst

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

high-q

Citaat van: Maurits op maart  4, 2012, 15:51:19
Het is het allemaal waard!  :pompom:

Haha, nice find!! Kom binnenkort ff langs om het resultaat te zien en te horen  ;)
Morgen eerst Raphael Saadiq!  O0

Ik nodig mezelf hierbij uit om vooraf bij jou te komen eten :P

The CinemaLounge

Maurits

Citaat van: high-q op maart  4, 2012, 16:17:07

Haha, nice find!! Kom binnenkort ff langs om het resultaat te zien en te horen  ;)
Morgen eerst Raphael Saadiq!  O0

Ik nodig mezelf hierbij uit om vooraf bij jou te komen eten :P

Het eten staat klaar kerel!  ;D
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

Martijnst1990

Echt heel mooi hoor. Al gewend aan de grootte van de bank? Vind het persoonlijk helemaal niet misstaan, mooi juist 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Annuk

Damn! WOOWWWWW!

Ik ben verliefd op je HT-ruimte geworden High-Q :inlove: :inlove:
Echt heel nice, en ik geloof inderdaad dat je speakers nu lekker de ruimte hebben om te spelen :)
Pioneer VSX-920-K   -   Pioneer BDP-430   -   Mordaunt Short Aviano 1 (4x)   -   Mordaunt Short Aviano 5   -   AudioQuest Pearl HDMI-kabels   -   AudioQuest NRG-X2   -   AudioQuest NRG-X3   -   Beyer Dynamic DT900 Premium   -   FireStone Audio Fubar 4+   -   (nog wel)Samsung Syncmaster 2333HD   -   Acer Aspire M7720 PC    -   Acer Aspire Ethos 5951 G Laptop

high-q

Citaat van: Martijn90 op maart  4, 2012, 16:58:42
Echt heel mooi hoor. Al gewend aan de grootte van de bank? Vind het persoonlijk helemaal niet misstaan, mooi juist 8)

Dankje :) Ik ben er nu al wel aan gewend ja. Ik ben er gisternacht zelfs al op in slaap gevallen :D
Het was meer het idee dat de ruimte ineens vol stond.

Citaat van: Annuk op maart  4, 2012, 19:39:25
Damn! WOOWWWWW!

Ik ben verliefd op je HT-ruimte geworden High-Q :inlove: :inlove:
Echt heel nice, en ik geloof inderdaad dat je speakers nu lekker de ruimte hebben om te spelen :)

Haha, dankjewel! Ik moet er zelf nog aan wennen dat de ruimte klaar is voor gebruik
en dat inderdaad ook het geluid nu helemaal anders is :)

The CinemaLounge

Martijnst1990

Citaat van: high-q op maart  4, 2012, 22:18:38
Dankje :) Ik ben er nu al wel aan gewend ja. Ik ben er gisternacht zelfs al op in slaap gevallen :D
Het was meer het idee dat de ruimte ineens vol stond.

Goed om te horen. Erg herkenbaar overigens.. ik werd gister ook veel laat wakker op de bank.. :D

Dat het even wennen was kan ik me wel voorstellen ja, is toch een groot meubelstuk wat er ineens instaan. Zeker als je ruimte 1,5 week geleden nog helemaal leeg was :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

high-q

Citaat van: Martijn90 op maart  4, 2012, 22:50:03
Dat het even wennen was kan ik me wel voorstellen ja, is toch een groot meubelstuk wat er ineens instaan. Zeker als je ruimte 1,5 week geleden nog helemaal leeg was :P

Edit: Op pagina 39 nog wat extra foto's toegvoegd

Wat nog grappiger was, is dat van het weekend een paar kennissen langs kwamen om het eindresultaat te bekijken. Laatste keer dat zij waren geweest, was er nog niet geschilderd en was het voor hun gevoel nog steeds een garage. Leuk om te zien hoe die dan reageren  ;D

Gisteren ben ik nog even bezig geweest om het op een simpele en goedkope manier toch overdag donker te krijgen in de ruimte. Ik had nog een pak rockwool platen over van de verbouwing. Deze heb ik op maat gesneden en tegen de ramen gedrukt. Het idee is om deze vervolgens op MDF-platen te plakken en af te werken met stof, zodat je een soort van verduisterende en geluidsdempende raam-pluggen krijgt  ;D

Tevens is het me gister tijdens een luistersessie opgevallen dat ik nu meer laag heb dan hoog, dat was voorheen andersom. Kan het zijn dat op één of andere manier in de nieuwe ruimte het hoog meer geabsorbeerd wordt dan het laag? Iedere andere verklaring is natuurlijk ook welkom  :confused:

The CinemaLounge

larzie

Ik zit nu tijdelijk idle dus heb wel wat meer tijd nu doordeweeks. In principe ben ik woensdag en vrijdag thuis aan het "werk". Dus dan heb ik wel tijd om even langs te komen :)
Dan zal ik meteen je dropveterkabel meenemen en zal mn db meter ook meenemen. Neem aan dat Maurits het al heeft ingesteld, maar ben wel benieuwd of er nog verschil in zit dan :)
Laat maar weten welke dag je het beste uitkomt!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

williams

Gefeliciteerd met je mooie hometheater ,het ziet er echt geweldig uit  :worship:

Williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Eddye

Wat een prachtige ruimte is het geworden.  :worship:
Daar ga je heel wat uren doorbrengen, lijkt me. Prachtig hoor!!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

high-q

Citaat van: larzie op maart  5, 2012, 17:08:17
Ik zit nu tijdelijk idle dus heb wel wat meer tijd nu doordeweeks. In principe ben ik woensdag en vrijdag thuis aan het "werk". Dus dan heb ik wel tijd om even langs te komen :)
Dan zal ik meteen je dropveterkabel meenemen en zal mn db meter ook meenemen. Neem aan dat Maurits het al heeft ingesteld, maar ben wel benieuwd of er nog verschil in zit dan :)
Laat maar weten welke dag je het beste uitkomt!

Oi,

Dat is lastig, want ik heb alleen de mogelijkheid om dinsdag en donderdag thuis aan het werk te zijn. Daarnaast zit ik op maandag, woensdag en vrijdag met sport. Lijkt me sowieso beter als je een keer 's avonds thuis komt. Mijn oplossing om de ruimte overdag donker te maken is namelijk niet perfect. Wat dacht je van donderdag- of vrijdagavond? Ik heb Maurits zijn dB-meter hier nog liggen, maar neem gerust die van jou mee om te checken of het verschil maakt.

Vanvond komt trouwens die audiokennis van me langs die buizenapparatuur bouwt. Hij neemt een setje zelf gefabriceerde luidsprekerkabels mee om te testen. Het heet iets met Litze, de precieze naam weet ik niet. Hij is er super enthousiast over, dus ik ben erg benieuwd wat het in de set gaat doen. Ik had al met hem afgesproken dat, als het bevalt, ik mijn hele frontstage er wel van wilde voorzien. Mijn kabels zijn nu namelijk net te kort om de speakers mooi neer te zetten.

The CinemaLounge

high-q

Ontzettend bedankt voor de complimenten heren!

Citaat van: Eddye op maart  5, 2012, 20:55:01
Wat een prachtige ruimte is het geworden.  :worship:
Daar ga je heel wat uren doorbrengen, lijkt me. Prachtig hoor!!

Ik denk dat ik inderdaad moet oppassen dat ik hier niet te veel ga zitten. Alhoewel, deze ruimte
moet wel de woonkamer op den duur gaan vervangen  ;D

Citaat van: williams op maart  5, 2012, 20:47:44
Gefeliciteerd met je mooie hometheater ,het ziet er echt geweldig uit  :worship:
Williams

Ik zit nu al een paar dagen naar een scherm te kijken die nog niet compleet gevuld is. Heel
stiekem kan ik ook niet wachten tot ik een anamorfische lens aan kan schaffen, maar om de
vrede in huis te bewaren zal ik nog even geduld hebben  :angel:

Wil niet zeggen dat ik ontevreden ben, want het beeld vind ik echt prachtig!

The CinemaLounge

svenG

larzie

Citaat van: high-q op maart  6, 2012, 15:06:35
Oi,

Dat is lastig, want ik heb alleen de mogelijkheid om dinsdag en donderdag thuis aan het werk te zijn. Daarnaast zit ik op maandag, woensdag en vrijdag met sport. Lijkt me sowieso beter als je een keer 's avonds thuis komt. Mijn oplossing om de ruimte overdag donker te maken is namelijk niet perfect. Wat dacht je van donderdag- of vrijdagavond? Ik heb Maurits zijn dB-meter hier nog liggen, maar neem gerust die van jou mee om te checken of het verschil maakt.

Vanvond komt trouwens die audiokennis van me langs die buizenapparatuur bouwt. Hij neemt een setje zelf gefabriceerde luidsprekerkabels mee om te testen. Het heet iets met Litze, de precieze naam weet ik niet. Hij is er super enthousiast over, dus ik ben erg benieuwd wat het in de set gaat doen. Ik had al met hem afgesproken dat, als het bevalt, ik mijn hele frontstage er wel van wilde voorzien. Mijn kabels zijn nu namelijk net te kort om de speakers mooi neer te zetten.

Donderdag staat genoteerd!

Ben ook benieuwd wat die zelf gefabriceerde kabels doen! Zijn het bi-wire kabels? Als het geweldig klinkt wil ik ze ook wel eens testen als het van je kennis mag :)

Larzie HT

HTip

Je ruimte wordt alleen maar mooier :wub: Bankje staat erg goed en vind ik niet te groot. Enige is dat je aan de uiteinden van de bank mogelijk iets mindere kwaliteit bubble hebt. Maar wie daarop let is een ...

Even iets over de akoestiek. Je tapijt absorbeert veel hoog en door de plaatsing van de fronts in de hoek krijg je mogelijk een boost in het laag. Daarnaast kan het balkenplafond geluid vangen, waardoor je ook mid/hoog mist. Heb je het trapgat nog dicht gemaakt? Pas overigens wel op met nog meer absorptie toe te voegen. De MDF-platen met de rockwoolplaten zou ik persoonlijk niet doen, zeker als je nu al hoog mist.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Gave HT man, echt super mooi. Ik zie me er al zitten en genieten :D

GijsP

Niet veel gezegd, maar wel steeds mee zitten lezen. Man, wat is het gaaf geworden! ;D
:worship:
| Marantz SR7009 | Sony SDP3700 | Klipsch: 2 x Reference II R-28F/R-25C/2 x R-14S/2x Jamo S602 | Klipsch R-115SW + Anti-Mode 8033 + Auralex Gramma | Media Server + Plex