The CinemaLounge

Started by high-q, July 18, 2011, 14:27:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

LordoftheLints

Quote from: larzie on February  7, 2012, 18:22:49
Dan heb je pech, want die heeft hij al een tijdje niet meer  :D Hij heeft TD12's als fronts en een set sixes als rears  :pompom:

met een setje td12 ga ik denk ik ook wel akkoord!  :laugh:
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

larzie

Quote from: LordoftheLints on February  7, 2012, 18:24:41
met een setje td12 ga ik denk ik ook wel akkoord!  :laugh:

Haha dat dacht ik al :D
Maar die Nautilus 804 van jou mogen er ook wezen hoor  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Quote from: DVDmartinDVD on February  7, 2012, 15:12:17
Ben benieuwd hoe je het beeld van de TW-5500 ISF  gecalibreerd vindt, of had je dit al eens gezien?

Groet Martin

Als het goed is, was de TW-5500 op de AV-NU twee jaar geleden ook gecalibreerd. Kwam in ieder geval bij BB&G vandaan, dus kan haast niet anders  :smile:
Uiteraard ben ik ontzettend benieuwd hoe het er bij jou uit ziet!! ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: larzie on February  7, 2012, 15:51:08
Hifi Corner in Grunning. Is ook een forumsponsor hier geloof ik.
Je kan daar natuurlijk ook even langslopen als je op kantoor zit ;) niet heel ver weg

Das inderdaad lekker dichtbij als ik op kantoor ben. In de pauze even langslopen één dezer dagen :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Quote from: LordoftheLints on February  7, 2012, 18:10:28
Wow! Wat een gave ruimte heb je zeg!! En wat zou ik graag die D900's met je ruilen!!  >:D

Quote from: larzie on February  7, 2012, 18:22:49
Dan heb je pech, want die heeft hij al een tijdje niet meer  :D Hij heeft TD12's als fronts en een set sixes als rears  :pompom:

Dankjewel! Ik hoop echt dat ik heb eind deze maand of begin volgende maand allemaal af kan ronden.
Grappig, want de D900's zijn destijds naar een McIntosh gebruiker gegaan die eerst een setje D700's had staan ;D

Quote from: LordoftheLints on February  7, 2012, 18:24:41
met een setje td12 ga ik denk ik ook wel akkoord!  :laugh:

Ik denk dat het gemakkelijker is als jij met je McIntosh hier een keer langs komt  :angel:
Mooi stukje wat je in jouw topic hebt geschreven over jouw gevoel bij McIntosh, ben zelf ook erg benieuwd
naar de match met Tannoy.

Quote from: larzie on February  7, 2012, 18:27:16
die Nautilus 804 van jou mogen er ook wezen hoor  :pompom:

Die mogen er zeker ook wezen. Ik kan de grotere speakers van B&W altijd erg waarderen  :wub:

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

#855
Foto update ...

Vandaag zijn de vloerleggers langs geweest om de vloer te komen leggen. Van tevoren had ik verwacht dat het uiteindelijke plaatje
weer helemaal anders zou worden. Mijn voorgevoel klopte gelukkig helemaal. Nadat de vloer was gelegd had ik meteen het idee dat
de ruimte meer "af" leek. Ik had totaal niet meer het gevoel in een omgebouwde garage te staan. Voor het eerst leek het er echt op
dat ik in een bewoonbare ruimte stond ... and I liked it  ;D

Rond negen uur vanmorgen stonden de heren half klappertandend voor de deur. Niet vreemd, want het was hier rond de -14 graden.
Na een kopje koffie en thee zijn ze direct aan de slag gegaan, beginnend met de ondervloer. Dit spul was in eerste instantie dikker dan
ik had verwacht. Uiteraard was dit geen probleem, aangezien het bijdraagt aan een betere isolatie. Bij het leggen van de vloerbedekking
liep het eerst wat stug: de rollen waren bevroren  ::)

Na ze een kleine 2 uurtjes te hebben laten ontdooien, konden de heren weer verder. Al met al heeft het toch de hele ochtend geduurd
voordat de vloer er in lag. Volgens mij ben ik daarna ook nog wel een uur bezig geweest om alle pluisjes en stofjes op te zuigen met
de stofzuiger. Ik heb even gewacht met het maken van foto's, omdat rond deze tijd de zon vol de kamer in scheen en het ligt daardoor
niet heel mooi de ruimte in kwam. 

Hieronder het resultaat:



De ondervloer, dikker dan ik had verwacht. Plint verliest hierdoor wat hoogte



Het spannen van de vloer en ontdooien van de vloerbedekking



Ondervloer helemaal klaar



My HT-Lounge by night



Vloer is antraciet, maar heeft door de lichtval een wat paarsige gloed



Grappig gesprekje tussen mij en één van de vloerleggers:

Hij: Leuke ruimte, wat gaat dit eigenlijk worden?
Ik: Uhh ja, moeilijk uit te leggen ... een soort van audio/video-ruimte lounge-achtig iets
Hij: Oh, een bioscoop
Ik: Hmm, misschien is dat wel een beter woord  :withstupid:


:D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Mooi hoor zo met dat tapijtje op de vloer! Ziet er strak uit  :pompom:

Gesprekje was als volgt wellicht grappiger geweest:

Hij: Leuke ruimte, wat gaat dit eigenlijk worden?
Ik: Uhh ja, moeilijk uit te leggen ... een soort van mortuarium-achtig iets
Hij: Oh, een bioscoop

:D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

 :o ;D :inlove:

:thumbs-up: :worship: :thumbs-up:

Wauw!! Wat ziet die ruimte er opeens anders uit... Heel gaaf!!

Enne, leuk gesprekje met de vloerlegger ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

clockwork

Quote from: larzie on February  7, 2012, 20:56:56

Hij: Leuke ruimte, wat gaat dit eigenlijk worden?
Ik: Uhh ja, moeilijk uit te leggen ... een soort van mortuarium-achtig iets
Hij: Oh, een bioscoop

:D

ROTFL!  :clapping:

OT: mooi hoor! Ben nog steeds jaloers.
Nu het eindpunt in zicht komt kan ik het wel vragen: Hoe lang ben je nu inmiddels bezig?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

VlisChris

Prachtig geworden zo!
Nu nog de laatste puntjes op de i (audio apparatuur is niet onverdienstelijk in zo'n ruimte :P), maar dat gaat ook wel goedkomen ;)
Mijn enige puntje van kritiek moet ik eigenlijk in werkelijkheid zien om daar over te kunnen oordelen :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Martijnst1990

Wat een transformatie weer! Ik blijf het zeggen, maar echt ontzettend mooi zo zeg  :wub:   :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LittleNinja

Quote from: high-q on February  7, 2012, 20:43:47
Foto update ...
Grappig gesprekje tussen mij en één van de vloerleggers:

Hij: Leuke ruimte, wat gaat dit eigenlijk worden?
Ik: Uhh ja, moeilijk uit te leggen ... een soort van audio/video-ruimte lounge-achtig iets
Hij: Oh, een bioscoop
Ik: Hmm, misschien is dat wel een beter woord  :withstupid:


:D

Het leek mij inderdaad ook niet heel moeilijk om uit te leggen...

Wat is nu de volgende stap? Ligt de bekabeling al of ga je nu de apparatuur naar binnen slingeren?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

RalphH

Dat tapijtje maakt het wel af hoor, erg mooi!
Leuk dat er nog iemand met sixes in de opstelling speelt, kom ik niet erg vaak tegen (behalve bij ons thuis dan ;D).

Nu snel de goodies de ruimte in  :smile:.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

HTip

Het wordt met de dag mooier :wub: Je hebt hetzelfde probleem met fotograferen als ik zie ik ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frankp

Wat wordt dit een schitterende ruimte zeg! Zeker een voorbeeld voor mijn toekomstige ruimte (hopelijk).
Erg mooie vloerbedekking, de kleur doet het mooi bij de rest en matigt de witte elementen weer wat.

high-q

Allemaal erg bedankt voor de complimenten! Heel leuk om te lezen dat jullie dit topic met interesse volgen  :happy:

Quote from: larzie on February  7, 2012, 20:56:56
Ik: Uhh ja, moeilijk uit te leggen ... een soort van mortuarium-achtig iets

Je zag jezelf daar al helemaal liggen?? Wat een morbide gedachtengang heb je toch!  :P


Quote from: skyfox on February  7, 2012, 20:57:40
Wauw!! Wat ziet die ruimte er opeens anders uit... Heel gaaf!!

Het fijnste is dat, nu de vloerbedekking er ligt, de galm een flink stuk minder is geworden.
De vloer maakt het zo in meerdere opzichten af.


Quote from: clockwork on February  7, 2012, 21:22:25
Nu het eindpunt in zicht komt kan ik het wel vragen: Hoe lang ben je nu inmiddels bezig?

Ik ben onofficieel in september 2010 begonnen met het verplaatsen van de ketel en het
verleggen van de daarbij horende leidingen. Dat is allemaal zo mis gegaan dat ik in juni
2011 pas weer verder kon. Sowieso een dik jaar dus. In een ideale wereld waar alles in
één keer goed zou gaan, had het allemaal binnen 3 moeten kunnen .... maar helaas  :P


Quote from: Christiaan S on February  7, 2012, 22:51:12
Nu nog de laatste puntjes op de i (audio apparatuur is niet onverdienstelijk in zo'n ruimte :P), maar dat gaat ook wel goedkomen ;)
Mijn enige puntje van kritiek moet ik eigenlijk in werkelijkheid zien om daar over te kunnen oordelen :P

Inderdaad de laatste puntjes nog, hopelijk eind van de maand of begin volgende maand.
De apparatuur zet ik er pas neer als ik er echt kan gaan zitten, eigenlijk afhankelijk van de
levering van de laatste onderdelen.

Als alles afgerond is sta ik er wel voor open om in ieder geval voor de volgers een M&G
op te zetten :)


Quote from: LittleNinja on February  8, 2012, 05:59:54
Het leek mij inderdaad ook niet heel moeilijk om uit te leggen...
Wat is nu de volgende stap? Ligt de bekabeling al of ga je nu de apparatuur naar binnen slingeren?

Ik probeerde een soort van langdradig gesprek te vermijden. Op één of andere manier beginnen mensen
altijd direct over bioscoopstoelen als ze horen wat het wordt of ze komen ineens met allerlei eigen invullingen  ::)

Soms is het ook best raar om te zeggen dat je iets dergelijks aan het bouwen bent tegen mensen die de
hobby niet begrijpen  :hmmm:

De volgende stappen zijn het afwerken van de laatste dingen:

*. Met de schilder wat punten nalopen
*. Radiatorkasten vastzetten
*. Paar stopcontacten en luidsprekerpunten afwerken
*. Schakelaars aansluiten voor verlichting
*. Wandlampen aansluiten en ophangen
*. Scherm + masking gordijnen alvast ophangen
*. Beamer ophalen
*. Ceilingmount + HDMI-kabel bestellen
*. Shutters monteren als ze geleverd zijn
*. Bank plaatsen als deze geleverd is
*. Apparatuur overzetten
*. TV-lift bestellen
*. Ruimte verder inrichten/opleuken

... kan zijn dat ik nog wat dingen vergeet  ;)


Quote from: RalphH on February  8, 2012, 08:16:11
Dat tapijtje maakt het wel af hoor, erg mooi!
Leuk dat er nog iemand met sixes in de opstelling speelt, kom ik niet erg vaak tegen (behalve bij ons thuis dan ;D).
Nu snel de goodies de ruimte in  :smile:.

Ik heb de sixes eigenlijk al een beste tijd te leen van een forumgenoot  :-[
Hoog tijd dat ik op zoek ga naar eigen rears.

Het liefst inderdaad zo snel mogelijk. Tis alleen zo dat ik echt absoluut niet
zonder mijn goodies kan, dus nog even geduld hebben tot alles in één keer
die kant op kan  ;D


Quote from: HTip on February  8, 2012, 08:27:34
Het wordt met de dag mooier :wub: Je hebt hetzelfde probleem met fotograferen als ik zie ik ;)

Gebrek aan een echt toestel inderdaad!! Met een point en shoot device (iPhone in dit geval)
wordt het met flits niet echt mooi. Indirect flitsen is geen optie en spelen met sluitertijd ook niet.
De donkere wanden maken het er niet makkelijker op :(

Zou fijn zijn als iemand mij hierbij kon helpen .... **kuch** MAURITS **kuch**  :P


Quote from: frankp on February  8, 2012, 10:04:51
Wat wordt dit een schitterende ruimte zeg! Zeker een voorbeeld voor mijn toekomstige ruimte (hopelijk).
Erg mooie vloerbedekking, de kleur doet het mooi bij de rest en matigt de witte elementen weer wat.

Er zijn op dit forum veel leuke ht's met ieder hun eigen charme en creatieve oplossingen en
handigheden om bepaalde problemen op te lossen. Daar moet je bij het bouwen van je eigen HT
zeker gebruik van maken  ;)

Grappig dat, na het leggen van de vloer, ik het weer het idee had in mijn eigen schets te staan.
Geeft een voldaan gevoel  :happy: Door het grote oppervlak van de vloer wordt inderdaad het
witte wat gematigd en het antraciet op de muur mooi aangevuld. In het echt lijkt het toch wat
anders dan op de foto om eerlijk te zijn.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

VlisChris

QuoteZou fijn zijn als iemand mij hierbij kon helpen ....
Waar woont je HT?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

high-q

Quote from: Christiaan S on February  8, 2012, 11:15:51
Waar woont je HT?

Oh ja, jij bent natuurlijk profi-fotoman!
Ik woon in de buurt van de friese hoofdstad, vlakbij de vliegbasis.

Misschien leuk om tzt eens te combineren als je het leuk vindt om
straaljagers te fotograferen  :bigsmile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RonG


Kjelt

Wow dat ziet er goed uit zeg. Ik zou wel even een goede deurmat voor de ingang leggen of vragen of ze de schoenen willen uittrekken voor het binnen gaan  :D

hoekie


VlisChris

Quote from: high-q on February  8, 2012, 11:30:44
Oh ja, jij bent natuurlijk profi-fotoman!
Ik woon in de buurt van de friese hoofdstad, vlakbij de vliegbasis.

Misschien leuk om tzt eens te combineren als je het leuk vindt om
straaljagers te fotograferen  :bigsmile:

Met wat geluk moet ik over een aantal weken (als het doorgaat binnen 2 maanden in ieder geval) toevallig in het Hoge Noorden zijn voor mijn werk. Eens kijken of het mogelijk is dat te combineren ;) Zou mij erg leuk lijken!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

high-q

Bedankt weer voor de complimenten  :happy:

Quote from: RonG on February  8, 2012, 11:35:01
Erg mooi, complimenten. O0

Quote from: hoekie on February  8, 2012, 11:39:41
Super geworden!!  :headbanging:

Quote from: Kjelt on February  8, 2012, 11:37:47
Wow dat ziet er goed uit zeg. Ik zou wel even een goede deurmat voor de ingang leggen of vragen of ze de schoenen willen uittrekken voor het binnen gaan  :D

Snel vies worden is best een nadeel van vloerbedekking inderdaad, zal ik rekening mee moeten houden.
Scheelt weer dat er nog geen kleine modder- of sneeuwvoetjes door huis banjeren, alhoewel ... mijn vriendin  ::) :-X

Quote from: Christiaan S on February  8, 2012, 11:59:24
Met wat geluk moet ik over een aantal weken (als het doorgaat binnen 2 maanden in ieder geval) toevallig in het Hoge Noorden zijn voor mijn werk. Eens kijken of het mogelijk is dat te combineren ;) Zou mij erg leuk lijken!

Neem tegen die tijd maar even contact op, binnen 2 maanden moet er toch al een boel op z'n plek kunnen staan.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

CoSo

Quote from: high-q on February  7, 2012, 20:43:47

De ondervloer, dikker dan ik had verwacht. Plint verliest hierdoor wat hoogte

Dit is wel zonde ivm de verwarming ombouw, was er een reden dat je niet na de vloerbedekking de plinten heb gedaan?

Maar wat een verschrikkelijke mooie ruimte  :wub: :inlove: :web:
Dit zou zelfs in een woonkamer niet misstaan.