The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

larzie

Nette tekening hoor voor je hifi meubel, maarehhh.... is je Tannoy TDC1 gekrompen?  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Tussenstand ...

Vandaag is de schilder weer aan de slag geweest. De ruimte is opnieuw met dikker papier behangen en in de grondverf gezet. Het lijkt er tot nu toe op dat alle oneffenheden verdwenen zijn. De wanden zien er veel strakker uit dan de vorige keer. Zoals het er nu naar uit ziet kan morgen de definitieve kleur op de wanden gespoten worden. We hebben er nu voor gekozen om de ruimte in één kleur te spuiten omdat het verschil tussen antraciet en zwart niet te zien was (en omdat het een stuk sneller klaar is). Mocht de projectiewand achteraf toch helemaal zwart gemaakt moeten worden, dan kan dat altijd nog.

Ik had niet verwacht dat ik foto's kon maken van de huidige situatie, maar door de lichtere kleur van de grondverf is het toch gelukt. Uiteraard wil ik deze stap vastleggen en met jullie delen.

... Morgen meer  :smile:

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: larzie op december 22, 2011, 22:35:10
Nette tekening hoor voor je hifi meubel, maarehhh.... is je Tannoy TDC1 gekrompen?  :D

LOL, niet alleen gekrompen ... ook veranderd in een B&W center  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 22, 2011, 22:43:53
LOL, niet alleen gekrompen ... ook veranderd in een B&W center  :D

Wat een nare droom!
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Een dagje later dan gepland, maar hier weer even een update. Gisteren zijn de schilders weer aan de slag geweest in de ruimte. Ze zijn hebben hierbij de grondlaag helemaal netjes gemaakt zodat het plafond, de balken en de wand overgespoten konden worden. Gister is het me niet gelukt om in het donker foto's te maken. Doordat het verf nog wat nat was werd het een grote spiegelende bende op de plaatjes, vandaar dat ik even gewacht heb.

Een dag later ziet het resultaat er stukken beter uit dan de vorige keer. Alles is nu mooi strak en egaal geworden. Hier en daar zitten nog wel wat puntjes die aangepakt moeten worden, maar dat is het grote werk niet. De schilder is vanmorgen langs geweest om de boel even te checken en om een afspraak te maken wanneer de boel definitief af komt ronden. Hiervoor zou hij niet meer dan een paar uurtjes nodig hebben, zou eventueel tussen kerst en oud en nieuw moeten lukken.

Nadat de schilder langs is geweest is ook de audiokast bezorgd. Moet zeggen dat ik erg blij ben met het resultaat. Helaas lukt het me niet echt om hier een mooie foto van te maken, het plaatje hieronder geeft dan ook een vertekend beeld.

De audiokast: De achterwand moet nog aangepast en vastgezet worden ivm bekabeling. Voor de bekabeling tussen apparatuur onderling heb ik gaten in de tussenschotten laten maken. De maten van de kast zijn 270x35x55cm (BxHxD).

Vergeleken met eerder geplaatste foto's lijkt er niet veel veranderd, maar in het echt is het een wereld van verschil.

The CinemaLounge

high-q

Ondanks het feit dat het me niet gelukt is om de ruimte dit jaar nog gebruiksklaar te hebben, blijf ik positief en kijk ik uit naar de afronding van de laatste fases!!
Voor de lezers en volgers van dit topic: Ontzettend bedankt voor jullie interesse in dit project, jullie reacties, het meedenken en jullie opbeurende woorden toen het af en toe mis ging.

Ik wens jullie allen hele fijne feestdagen!!  :) :D

The CinemaLounge

larzie

Ziet er goed uit allemaal. Mooi lang en laag meubel en zo te zien netjes gemaakt :) Fijn dat de verf nu wel mooi wordt. Kun je straks in ieder geval weer lekker verder ipv dat je op dat punt blijft hangen.
Jij ook fijne feestdagen en wellicht tot volgende week :)

Larzie HT

HTip

Kan best dat het lijkt alsof er weinig is veranderd, maar je klinkt nu een stuk meer tevreden dan de vorige keer dat je foto's plaatste. En je had toen geen ombouwkasten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: high-q op december 24, 2011, 13:36:37
Ondanks het feit dat het me niet gelukt is om de ruimte dit jaar nog gebruiksklaar te hebben, blijf ik positief en kijk ik uit naar de afronding van de laatste fases!!
Voor de lezers en volgers van dit topic: Ontzettend bedankt voor jullie interesse in dit project, jullie reacties, het meedenken en jullie opbeurende woorden toen het af en toe mis ging.
Dat is het leuke van dit forum en dit soort projecten :thumbs-up:

Citeer
Ik wens jullie allen hele fijne feestdagen!!  :) :D
Jullie natuurlijk hetzelfde!!  :xmas:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Hey T. nog wat heen en weer ge-PMt met Pim! Hij wil graag ergens volgend jaar een demo geven met zijn nieuwe merk versterkers (van de Leur). Op zijn website staat nu een foto ervan. Hij is zelf ook erg nieuwsgierig naar de TD12's. Misschien een idee om dit te combineren met een M&G, zodra je HT ruimte helemaal klaar is?
Lijkt mij in ieder geval een erg leuk idee!

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op december 30, 2011, 18:17:47
Hey T. nog wat heen en weer ge-PMt met Pim! Hij wil graag ergens volgend jaar een demo geven met zijn nieuwe merk versterkers (van de Leur). Op zijn website staat nu een foto ervan. Hij is zelf ook erg nieuwsgierig naar de TD12's. Misschien een idee om dit te combineren met een M&G, zodra je HT ruimte helemaal klaar is?
Lijkt mij in ieder geval een erg leuk idee!

Thanks! De pm's zijn ook naar mij geforward :)

Lijkt me leuk om tegen die tijd een demo/M&G te doen. Denk alleen dat het op deze snelheid minimaal nog wel een maandje of twee gaat duren, voordat de ruimte gebruiksklaar is. Schiet momenteel niet echt op met de afwerking  :nopompom:

... komt uiteindelijk allemaal wel goed hoor ;)

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 30, 2011, 23:12:44
Thanks! De pm's zijn ook naar mij geforward :)

Lijkt me leuk om tegen die tijd een demo/M&G te doen. Denk alleen dat het op deze snelheid minimaal nog wel een maandje of twee gaat duren, voordat de ruimte gebruiksklaar is. Schiet momenteel niet echt op met de afwerking  :nopompom:

... komt uiteindelijk allemaal wel goed hoor ;)

Ach dat is niet zo erg dat het nog een maandje of 2 gaat duren. Denk dat Pim op het moment ook nog wel druk is met de start van zijn bedrijfje met versterkers. Ze zien er trouwens top uit. Misschien dat er nog meer geinteresseerden zijn die op de M&G dan willen komen. Ik weet niet of je dat wil en hoeveel mensen je in gedachten had, maar zou ook wel leuk zijn om meerdere mensen van het forum te leren kennen. :)

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op december 31, 2011, 13:45:29
Ach dat is niet zo erg dat het nog een maandje of 2 gaat duren. Denk dat Pim op het moment ook nog wel druk is met de start van zijn bedrijfje met versterkers. Ze zien er trouwens top uit. Misschien dat er nog meer geinteresseerden zijn die op de M&G dan willen komen. Ik weet niet of je dat wil en hoeveel mensen je in gedachten had, maar zou ook wel leuk zijn om meerdere mensen van het forum te leren kennen. :)

Ik heb ze gezien :)

M&G sta ik voor open, maar wel als de boel voor mijn gevoel klaar is ;)

The CinemaLounge

high-q

Allereerst allemaal de beste wensen voor 2012!!
Dat iedereen aankomend jaar mag genieten van zijn set en heerlijk naar films en muziek kan kijken en luisteren  ;D

Ik heb nog geen updates over voortgang van de ruimte. Momenteel ben ik aan het kijken welke openstaande acties in welke volgorde aan ga pakken, hierbij ben ik ook nog afhankelijkh van de beschikbaarheid van de verschillende partijen. Wat ik eigenlijk hoop voor het eind van deze maand afgerond te hebben:

*. Afronden schilderwerk, voornamelijk alle houten elementen in de ruimten
*. Aansluiten verlichting/electra
*. Vastzetten van de radiatorkasten
*. Leggen van de vloerbedekking
*. Bestellen shutters via andere leverancier

Afgelopen week ben ik met mijn partner wezen kijken naar wat meubels en accessoires om de ruimte mee te vullen. Hierbij zijn we tegen de volgende dingen aan gelopen die we ook gelijk hebben besteld. In verband met wat aanpassingen naar wens, wordt de levertijd geschat op 6 a 8 weken. Tegen die tijd hoop ik de ruimte wel in te kunnen.

Hierbij de foto's met een korte omschrijving:

Driepersoons stoffen plofbank om lekker op te hangen. Kleur wordt donkergrijs zonder streep met zwarte lining (randjes)

Schijnwerper, klein model om ergens los op de grond (ws naast de sub) te zetten

Schijnwerper, groot model om in de hoek naast de deur van de scheidingswand te zetten

Niet voor de HT: een achtpersoons diningtable met stoelen die in de huidige woonkamer komt te staan als alles naar achter gaat

Voor de wanden ben ik nog op zoek naar mooie movie art wat ik in wissellijsten kan doen. Thema blijft "klassiek", dus waarschijnlijk gaat het iets a la Audrey Hepburn worden. Hiermee heb ik overigens nog niet zo veel haast, dus ik zie wel waar ik de komende tijd tegen aan loop op dat gebied.

;D

The CinemaLounge

larzie

Sta je graag in de spotlight? (met al die schijnwerpers)  :D Zien er altijd wel mooi uit die dingen. Lekkere plofbank is altijd goed  :D

Zag trouwens ook een topic hierop het forum van MrG die van mdf een vet mooie kast had gemaakt :O http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=38624.msg547435#msg547435
Hij heeft m ook laten spuiten voor 300 euro. Ziet er wel heel erg netjes uit. Ben benieuwd of mij dat ook lukt.

Heb daarnaast nog even gekeken naar een topic over het zelf fabriceren van akoestische wandpanelen. Op SoundScapeS stond een handig zelfbouwidee met noppenschuim:
http://www.soundscapes.nu/ng_flat.htm

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op januari  2, 2012, 15:22:13
Sta je graag in de spotlight? (met al die schijnwerpers)  :D Zien er altijd wel mooi uit die dingen. Lekkere plofbank is altijd goed  :D

Zag trouwens ook een topic hierop het forum van MrG die van mdf een vet mooie kast had gemaakt :O http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=38624.msg547435#msg547435
Hij heeft m ook laten spuiten voor 300 euro. Ziet er wel heel erg netjes uit. Ben benieuwd of mij dat ook lukt.

Heb daarnaast nog even gekeken naar een topic over het zelf fabriceren van akoestische wandpanelen. Op SoundScapeS stond een handig zelfbouwidee met noppenschuim:
http://www.soundscapes.nu/ng_flat.htm

Als het zo ver is mag jij ook een keer onder de spotlight staan, goed?  :D

De rest verplaats ik ff naar jouw topic ;)

The CinemaLounge

mexmen2

ps3 40gb / 16 bluray films

skyfox

Ik zit nu pas naar de grote foto's te kijken van het nieuwe papier en... je audiomeubel. Man, wat een mooi meubel is dat geworden!! Simpel, doch doeltreffend. Alleen heb je volgens mij niet genoeg ruimte voor 5 monoblokken, een pre/pro en een mediaspeler ;) Lol! Maar even zonder gekheid, pracht spul man!! Hoe is het met het schilderwerk en de verdere planning?

Mooie eettafel ook trouwens! Het is dat landelijk niet onze stijl van inrichting is (hoewel ik het met de jaren steeds mooier begin te vinden ;)), maar zo'n tafel zou van mij best mogen.

Geniet van je mooie spullen!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Citaat van: mexmen2 op januari  4, 2012, 23:07:49
ziet er allemaal goed uit!

Citaat van: skyfox op januari  5, 2012, 11:51:34
Ik zit nu pas naar de grote foto's te kijken van het nieuwe papier en... je audiomeubel. Man, wat een mooi meubel is dat geworden!! Simpel, doch doeltreffend. Alleen heb je volgens mij niet genoeg ruimte voor 5 monoblokken, een pre/pro en een mediaspeler ;) Lol! Maar even zonder gekheid, pracht spul man!! Hoe is het met het schilderwerk en de verdere planning?

Mooie eettafel ook trouwens! Het is dat landelijk niet onze stijl van inrichting is (hoewel ik het met de jaren steeds mooier begin te vinden ;)), maar zo'n tafel zou van mij best mogen.

Geniet van je mooie spullen!

Bedankt voor de complimenten :-[

Ik ben zelf ook erg blij met het resultaat! Een mooi audiorack kwam niet door de schoonheidscommissie, dus heb ik er wat anders op verzonnen. De 5 vakken zijn inderdaad voor een pre/pro, multichannel-amp, evt 2 mono amps en een HTPC. Mocht ik niet genoeg ruimte hebben, dan kan het altijd nog OP de kast gezet worden :D

De landelijke stijl was eigenlijk al zo toen we het huis kochten, dus we hebben ervoor gekozen om deze stijl door te trekken in de verbouwing. Modern en strak vind ik overigens ook heel erg mooi, zo lang alles maar mooi bij elkaar past  ;D

Als het goed is kan ik morgen weer een update geven. Door het hele drama met het schilderwerk is alles wat uitgelopen, maar ik verwacht dit toch aan het eind van de maand afgerond te hebben. Als de verlichting klaar is en de vloer er tegen die tijd ook in ligt, geeft het alweer een heel ander plaatje.

The CinemaLounge

HTip

Leuk die studiospots. Ik heb ze in het klein aan de koven hangen. En lekker relaxed die bank, kun je liggend film kijken :D
Showcase - Topic

high-q

Citaat van: HTip op januari  5, 2012, 20:30:36
Leuk die studiospots. Ik heb ze in het klein aan de koven hangen. En lekker relaxed die bank, kun je liggend film kijken :D

Studiospots zijn inderdaad leuke accessoires die je kunt gebruiken om een thema in je ruimte te creëren. Liggend een serie kijken zou wel relaxed zijn. Bij een film zou je door deze positie wel bepaalde surround effecten missen, dat heb ik althans nu in de woonkamer. Als ik dan en mooi fragment hoor wil ik wel eens omhoog schieten en een stukje terug skippen om het nog eens goed te beluisteren, rechtop en op de sweetspot  :D

Gisteren heb ik overigens een offerte op laten stellen voor de shutters bij een andere leverancier. Aankomende week komen ze langs voor de maten. Met een beetje geluk kunnen ze dan over 8 weken geplaatst worden.

The CinemaLounge

high-q

Update ...

Dit weekend bezig geweest met electra en verlichting. Resultaat is dat de spotjes in de koof geplaatst zijn en het grootste gedeelte van de stopcontacten zijn aangesloten. De dedicated groepen moet ik nog mee bezig. Ook de aanlsuitingen voor de wandlampen moeten nog gedaan worden, kwam erachter dat ik voor de KaKu-dimmer een blauwe draad was vergeten te trekken. Al met al toch alweer een heel ander plaatje dan met het licht van de bouwlampen. Het leek niet veel werk, maar ben er toch nog een dag mee bezig geweest. Positief punt is dat het grootste deel van de oneffenheden van het schilderwerk niet meer te zien is.

Hieronder wat plaatjes van hoe het er nu bij staat:

The CinemaLounge

R

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

diceman

Ziet er uit als een donker rovershof..................................... ;D precies goed dus.
Even alle geheid op een stokje ziet er goed uit, krijgen de ombouwen ook nog een kleurtje of blijven deze zo.