The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

high-q

Overigens net te horen gekregen dat mijn radiatorkasten klaar zijn. Ben erg benieuwd!
Van de schilder heb ik nog geen bericht gehad, zal denk ik nog even geduld moeten hebben.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Citaat van: high-q op november 23, 2011, 15:23:06
Overigens net te horen gekregen dat mijn radiatorkasten klaar zijn. Ben erg benieuwd!
Van de schilder heb ik nog geen bericht gehad, zal denk ik nog even geduld moeten hebben.
Mooi, dat is weer een stapje in de goede richting  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Danny1981

Ik heb trouwens een email ontvangen van Histor... wat betreft de verf op het vliesbehang. Beetje vaag verhaal, maar kort samen gevat: Histor gaf aan dat ik waarschijnlijk geen goede speciale lijm heb gebruikt of vliesbehang van onvoldoende kwaliteit. Kon ook nog aan een niet voorbehandelde muur liggen. Waardoor de lijm niet goed hecht. Makkelijk om de de schuld af te schuiven op de andere partij  >:( Ik heb btw goede lijm en behang gekocht dus krijg het idee dat Histor onvoldoende op de hoogte is van dit probleem.

Verder gaven ze aan. Als de lijm niet goed droog is (of niet voor vliesbehang is) alvorens het schilderen dan krijg je scheurtjes of luchtbellen in/onder de verf. Dit kon ook lijken op kleurverschil. Ach.. ik ga maar eens contact opnemen met wat schilders en de leveranciers van dit type lijm en behang. Indien er dan nogsteeds geen oplossing is dan gaat het behang er simpelweg af :crazy:

Heb jij al iets gehoord van je schilder? Wat is precies het probleem bij jou behang? Was ik helemaal vergeten te vragen... ;D
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

high-q

Citaat van: Danny1981 op november 25, 2011, 10:36:46
Ik heb trouwens een email ontvangen van Histor... wat betreft de verf op het vliesbehang. Beetje vaag verhaal, maar kort samen gevat: Histor gaf aan dat ik waarschijnlijk geen goede speciale lijm heb gebruikt of vliesbehang van onvoldoende kwaliteit. Kon ook nog aan een niet voorbehandelde muur liggen. Waardoor de lijm niet goed hecht. Makkelijk om de de schuld af te schuiven op de andere partij  >:( Ik heb btw goede lijm en behang gekocht dus krijg het idee dat Histor onvoldoende op de hoogte is van dit probleem.

Verder gaven ze aan. Als de lijm niet goed droog is (of niet voor vliesbehang is) alvorens het schilderen dan krijg je scheurtjes of luchtbellen in/onder de verf. Dit kon ook lijken op kleurverschil. Ach.. ik ga maar eens contact opnemen met wat schilders en de leveranciers van dit type lijm en behang. Indien er dan nogsteeds geen oplossing is dan gaat het behang er simpelweg af :crazy:

Heb jij al iets gehoord van je schilder? Wat is precies het probleem bij jou behang? Was ik helemaal vergeten te vragen... ;D

Jeetje, wat een verhaal zeg. Inderdaad makkelijk om het op een andere partij af te schuiven. Ik hoop voor jou dat de kamer in ieder geval af is als je kleine er is. Wel goed van je dat je er nog zo rustig onder blijft, ik zou zwaar balen als alles er af zou moeten. Moet je wel bekennen dat afgelopen week die gedachte ook door mijn hoofd schoot. Heb van de schilder nog geen bericht gehad. Begin volgende week zal ik anders zelf contact opnemen.

Wat betreft de wanden en het plafond, deze heb ik voordat ze behangen werden zelf 2x behandeld met voorstrijk. Tussen de het behangen en het schilderen zaten ook enkele weken, dus het enige waar het nog aan kan liggen is de combinatie van behang, lijm en verf.

Het probleem met het schilderwerk is dat het er vlekkerig uit ziet, je alle aanzetten kunt zien, er dikte verschil is op sommige plekken en inderdaad na een week drogen nog steeds luchtbellen onder het behang. Ik zal eens kijken of ik er foto's van kan posten.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Vanmorgen is de schilder langs geweest om het resultaat te bekijken. Hij schrok van het resultaat en gaf aan dat dit hoe dan ook opgelost moet worden. We hebben samen gekeken naar mogelijke oplossingen, waarbij de meest rigoreuze oplossing helemaal overnieuw beginnen is.

Om de oorzaak van het probleem helder te krijgen, komt morgen de leverancier kijken naar de situatie. Ik ben erg benieuwd naar de uitslag en of de inmiddels gemaakte schade ergens op verhaald kan worden.

The CinemaLounge

HTip

Zo, dat klinkt heftig! Net even bijgelezen, maar dat is niet prettig. Hoop voor je dat alles goed komt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Het is niet zo dat je te veel lijm hebt gebruikt?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op december  1, 2011, 15:16:58
Het is niet zo dat je te veel lijm hebt gebruikt?

Als dat het geval is, dan ligt de fout bij de schilder. Hij heeft het behangen, geschilderd en gespoten. Enige wat ik gedaan heb als voorbereiding, is het plafond en de wanden twee keer in de voorstrijk zetten.

Vanmorgen hebben we het erover gehad dat alle wanden opnieuw moesten gebeuren, misschien zelfs stuccen.

The CinemaLounge

larzie

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan de Histor verf ligt. Deze verf wordt over het algemeen beschouwd als één van de betere merken verf. Ben benieuwd wat er uit komt. Hoop voor je dat je niet in een vicieuze cirkel terecht komt waarbij iedereen de schuld probeert af te schuiven. Heeft de schilder van te voren aangegeven welke materialen je moest bestellen oid? Of heb je zelf materiaal gekocht en gezegd ga je gang?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

VlisChris

Kan het wellicht nog een slechte batch zijn geweest van Histor?
Geen idee of dat te achterhalen is, maar je kunt onderhand alle mogelijkheden gaan bedenken. Wel erg zuur in ieder geval voor je. Maar het zal in ieder geval opgelost worden :) Dan kan ik me niet anders indenken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

high-q

Citaat van: larzie op december  1, 2011, 21:48:08
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan de Histor verf ligt. Deze verf wordt over het algemeen beschouwd als één van de betere merken verf. Ben benieuwd wat er uit komt. Hoop voor je dat je niet in een vicieuze cirkel terecht komt waarbij iedereen de schuld probeert af te schuiven. Heeft de schilder van te voren aangegeven welke materialen je moest bestellen oid? Of heb je zelf materiaal gekocht en gezegd ga je gang?

Citaat van: Christiaan S op december  1, 2011, 22:43:27
Kan het wellicht nog een slechte batch zijn geweest van Histor?

In eerste instantie kan me ook niet goed voorstellen dat het aan de verf ligt. Wij hebben hier trouwens Sigma verf gebruikt, wat door de schilder zelf besteld is. Dat cirkeltje ben ik niet zo bang voor. Als de schilder het niet op een andere partij of leverancier kan verhalen, dan is het gewoon zijn fout. Ik huur een professional in omdat ik zelf geen verstand heb van verschillende materialen, combinaties en aanbrengtechnieken. Hij kan moeilijk achteraf zeggen dat mijn voorwerk niet goed is geweest, dat is iets wat je hoort te melden voordat je zelf aan de klus begint.

Daarbij wil ik nog wel melden dat het geen slechte schilder is. Eerder heb ik ook al vermeld dat hij de rest van ons huis zonder problemen geschilderd heeft. Naar mijn mening hebben we beiden de pech dat hij aan het begin de verkeerde keuzes heeft gemaakt.

The CinemaLounge

larzie

Dat bedoel ik. Hij is de pro en hij heeft de keuzes gemaakt. Maar hij gaf zelf ook al aan dat het opgelost moet worden. Dus denk niet dat het een probleem gaat worden.

Larzie HT

high-q

De schilder is net samen met de behangleverancier langs geweest om de situatie te bekijken. Ook hij zag direct dat het resultaat er niet uit zag zoals het had gemoeten. Zijn conclusie was dat het behang niet de juiste keus is geweest in combinatie met de gebruikte verf en dat het behang vanaf het begin direct gespoten had moeten worden. Doordat het behang op verschillende plekken verschilde in zuigkracht had, zijn vlekken en oneffenheden ontstaan.

Daarnaast worden de oneffenheden met het gebruik van de donkerste pigmenten in de verf nog eens extra benadrukt. Ook kreeg hij de indruk dat de verf niet goed gemengd was en gaf hierbij als advies iemand van Sigma naar te laten kijken. Als oplossing bood hij aan een dikkere behangsoort te leveren die over de bestaande laag geplakt moet gaan worden en deze in 1x op de juiste manier te behandelen.

Ziet er naar uit dat volgende week weer iemand langs komt om de situatie te bekijken. De schilder houdt me weer op de hoogte. Ben benieuwd!

The CinemaLounge

larzie

Ziet er naar uit dat men het gewoon op gaat lossen. Enige nadeel is dat het allemaal nu iets langer gaat duren dan gepland. Heb inmiddels al wat meer dingen gedownload. De live cd Alchemy van de Dire Straits waar iedereen zo lyrisch over is. Adele: Live at the Royal Albert Hall Blu-ray, Stevie Wonder Live at Last en bijna bluray van The Killers :)

Larzie HT

HTip

Jammer dat er zo een fout is gemaakt en dat je er veel tijd mee verliest, maar wel goed dat het wordt opgelost.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: larzie op december  2, 2011, 16:18:37
Ziet er naar uit dat men het gewoon op gaat lossen. Enige nadeel is dat het allemaal nu iets langer gaat duren dan gepland. Heb inmiddels al wat meer dingen gedownload. De live cd Alchemy van de Dire Straits waar iedereen zo lyrisch over is. Adele: Live at the Royal Albert Hall Blu-ray, Stevie Wonder Live at Last en bijna bluray van The Killers :)

Mooi hoor die Alchemy cd van de Dire Straits echt top! Ook dat optreden van Adele mag er zijn! Goede tip! Nu nog wachten tot er een dts-hd ma rip van te downloaden is. Anders ff de blu-ray kopen. Zag dat die ook maar 20 euro was dus dat valt mee.
Stevie Wonder is toch niet echt mijn ding... Die van the Killers vond ik ook matig. Nummers zijn erg leuk, maar live vind ik het wat tegenvallen. Had ook nog een blu-ray gedownload van Santana. Die klonk ook wel erg goed. Daarnaast nog Korn gedownload, maar dat was niet mijn ding.
Evenals the Scorpions. De bekende nummers zijn leuk, voor de rest vond ik er niks aan en ze spraken me te veel duits :D En ik vond z'n stem een beetje nerdie hahaha
Keane daarentegen was wel weer aardig. :D En Beyoncé ook nog wel :)

Larzie HT

high-q

Goed bezig!

Van Dire Straits heb ik volgens mij alleen de DVD-A Brothers in arms. Mooie opname, maar niet echt mijn ding. Het concert van Adele vond ik ook erg mooi, ook al ben ik niet echt fan van haar. Ik heb toch meer met Amy Winehouse, waar ik ook een paar mooie concerten van heb. Ook al kwam ze tijdens deze optredens over als een halfgare junk, zingen deed ze wel goed (tijdens deze opnames ;)).

Haha Beyonce!! Ik heb 2 concerten van haar voor mijn vriendin. Persoonlijk kan ik haar gejengel niet langer dan een paar minuten verdragen. Zonder geluid vind ik het beter, want hoe je het ook wend of keert: ze zet wel een mooie show neer  :-X.

Kings of Leon Live at O2, had je die al? Dat is volgens mij wel helemaal jouw ding, vond ik ook wel een topper.

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december  6, 2011, 11:01:17
Kings of Leon Live at O2, had je die al? Dat is volgens mij wel helemaal jouw ding, vond ik ook wel een topper.

Alchemy van de Dire Straits is een stuk beter dan Brothers in Arms. Alchemy is compleet live en is een bijzonder goede opname. Is ook een blu-ray van. Staat o.a. op mijn kerstverlanglijstje als een optie  :D
Kings of Leon live at O2 heb ik inderdaad ook. Wel jammer dat het meeste nog niet in DTS-HD MA is :( Misschien toch maar eens wat blu-rays gewoon kopen.

Hoe staat het met je verfprobleem? Nog updates?

Larzie HT

high-q

Stand van zaken uitgedrukt in foto's:

Vlekkerigheid van de verf is op deze foto op de koof het meest duidelijk

Hier lijkt het plafond mooi egaal

Ook hier is de vlekkerigheid van de verf op het plafond en de koof te zien

Wat met name opvalt is de vlekkerigheid die na 3(!) lagen nog steeds aan blijft houden. Zo op het eerste gezicht lijkt er niet veel mee aan de hand te zijn, totdat je de boel van dichtbij bekijkt. Dan zie je alle oneffenheden.

The CinemaLounge

Danny1981

Citaat van: high-q op november 25, 2011, 15:57:49

Jeetje, wat een verhaal zeg. Inderdaad makkelijk om het op een andere partij af te schuiven. Ik hoop voor jou dat de kamer in ieder geval af is als je kleine er is. Wel goed van je dat je er nog zo rustig onder blijft, ik zou zwaar balen als alles er af zou moeten. Moet je wel bekennen dat afgelopen week die gedachte ook door mijn hoofd schoot. Heb van de schilder nog geen bericht gehad. Begin volgende week zal ik anders zelf contact opnemen.

Wat betreft de wanden en het plafond, deze heb ik voordat ze behangen werden zelf 2x behandeld met voorstrijk. Tussen de het behangen en het schilderen zaten ook enkele weken, dus het enige waar het nog aan kan liggen is de combinatie van behang, lijm en verf.

Het probleem met het schilderwerk is dat het er vlekkerig uit ziet, je alle aanzetten kunt zien, er dikte verschil is op sommige plekken en inderdaad na een week drogen nog steeds luchtbellen onder het behang. Ik zal eens kijken of ik er foto's van kan posten.

Mooi plaatjes... van The Darkroom  :-X
Wel erg spijtig (of beter gezegt klote) dat het resultaat, na al die tijd en moeite, niet is wat het moet zijn. Ik ben afgelopen week overstag gegaan na wat heen en weer klachtenbrieven schrijven. Ik kon nieuw behang + lijm + verf  krijgen van de bouwmarkt (lichte troost :withstupid: komen jullie het ook bij mij aanbrengen? Nope!), op advies van Histor. Eergisteren de 1e laag verf erop aangebracht en dat werkt een stuk beter. Lag dus toch aan een verkeerde combi. Snap dat bij jou het probleem een stuk groter is... alles eraf halen en opnieuw plakken/schilderen. Hoop dat er snel een oplossing voor je komt...
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

HTip

Ik vind het wel gaaf uitzien die donkere kleuren. En de oneffenheden in de kleur zie je helemaal niet op de foto's maar ik kan me voorstellen dat het irritant is als je het wel ziet. Is er nog iemand deze week komen kijken?
Showcase - Topic

high-q

Citaat van: HTip op december  6, 2011, 17:48:24
Ik vind het wel gaaf uitzien die donkere kleuren. En de oneffenheden in de kleur zie je helemaal niet op de foto's maar ik kan me voorstellen dat het irritant is als je het wel ziet. Is er nog iemand deze week komen kijken?

Ik vind de donkere kleuren op zich ook niet heel erg. Vooral omdat de donkere vlakken ook gebroken gaan worden als alle houten onderdelen in de juiste contrastkleur (wit) zijn geschilderd. Beetje wat jij ook aanhaalde in je topic: Dat je de kleur rood hebt gebruikt om het donkere te breken.

Ik zal onder de foto's wel wat commentaar neerzetten, dan weet je waar je op moet letten. Helaas is het in het echt momenteel nog niet zo mooi als op de foto. Waar ik me vooral zorgen om maak, is het strijklicht wat door de spotjes in de koof rondom op de wanden gaat vallen. Die zullen juist de oneffenheden gaan benadrukken.

Vandaag heb ik wel een telefoontje gekregen van de schilder dat de leverancier van het benhang het eens was dat het zo niet achter gelaten kon worden. Wat we van hem vergoed krijgen is nog even de vraag. Hij gaf aan hier aankomende donderdag meer over te horen.

The CinemaLounge

larzie

Larzie HT

high-q

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december  6, 2011, 21:17:10

Volgens mij was het My HT-Lounge  :D

Nee dat was het niet. Volgens mij was het wel een coole naam namelijk  :D

Larzie HT