The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Radiatorkasten zijn niet helemaal mijn smaak, maar passen wel goed in jouw ruimte. Het lijkt me overigens toch goed als je sleuven laat frezen in de voorpanelen. Je mist zo de stralingswarmte. In commerciële oplossingen zie je ook van dat dunne gaas voor een grote opening. Maar zoals je zegt de apparatuur is ook een fijne warmtebron, net als de mensen in de ruimte. Onze kelder is niet verwarmd, maar zelfs in de winter met 5 man heb je op een gegeven moment alleen nog een T-shirt aan :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: larzie op november 14, 2011, 07:44:58
Als ik het goed zie is de "vensterbank" open. Zitten sleuven in.

De bovenkant is bijna helemaal open, er ligt alleen een rooster in het bovenblad.

Citaat van: Xander32 op november 14, 2011, 09:45:28
... ik had ook direct mijn twijfel betreft warmte-afgifte. Het principe van een radiator is stralingswarmte. Hoe groter het oppervlak van de radiator des te groter de afgifte van warmte ...
Al heb ik ook gelezen dat het rendement van betreffende stralingswarmte erg beperkt is, dat veel van de warmte direct al opstijgt ("convectieluchtstromen") en je min of meer kwijt bent (lees: geen / nauwelijks een bijdrage leveren aan een gevoel van welbehagen).

Daar heb je inderdaad gelijk in, alleen vind ik een "kale" radiator niet zo mooi in een ruimte als deze. Ik heb in het begin ook nagedacht om deze eventueel te schilderen in dezelfde kleur als de muren. Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de kasten omdat we deze in de huidige woonkamer ook hebben.

Of ik last heb van een beperkte warmte afgifte zou ik je niet kunnen zeggen, misschien ben ik er inmiddels wel aan gewend geraakt.

Citaat van: HTip op november 14, 2011, 11:24:46
Radiatorkasten zijn niet helemaal mijn smaak, maar passen wel goed in jouw ruimte. Het lijkt me overigens toch goed als je sleuven laat frezen in de voorpanelen. Je mist zo de stralingswarmte. In commerciële oplossingen zie je ook van dat dunne gaas voor een grote opening. Maar zoals je zegt de apparatuur is ook een fijne warmtebron, net als de mensen in de ruimte. Onze kelder is niet verwarmd, maar zelfs in de winter met 5 man heb je op een gegeven moment alleen nog een T-shirt aan :D

Dat is misschien nog wel een idee. Ik zal eens contact opnemen met de timmerman of hij het ontwerp eventueel aan kan passen. Komt er waarschijnlijk ook op neer dat ik de radiator alsnog in dezelfde kleur moet schilderen, aangezien je die door de sleuven gaat zien.Ik weet welke commerciële oplossingen je bedoelt, van dat gaas ben ik dan weer geen fan  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: larzie op november 14, 2011, 09:07:28
Oh ja idd, daar zou ik ook nog even kunnen informeren. Mijn ouders zouden ook nog informeren bij een gordijnwinkel in Harlingen geloof ik deze week. Dus dat komt allemaal vast wel goed. Bij de kwantum ga ik zoals het nu staat mijn gordijnen halen. Daar hebben ze ontzettend veel keus.
Ben overigens gister ook nog bij Vesta geweest in Heerenveen. Die sluit z'n deuren en heeft straks alleen nog een vestiging in Groningen. Allemaal designspul voor de helft van de prijs. Maar ze hadden geen gordijnen. Zag nog wel een redelijk betaalbare bank die afgeprijsd was met een verstelbare rugleuning, zodat je er ook met je hoofd tegenaan kon leunen en een zitvlak wat je in lounge stand naar voren kon schuiven. Deze was afgeprijsd van 2200 naar 1100 ofzo. Helaas geen geld ;) De overige meubels waren veelal zelfs na 50% korting nog ontzettend duur. Misschien dat ze later de prijzen nog verder naar beneden halen ... wie weet :)

Is het niet een idee om je gordijnen gewoon recht voor de erker langs te laten lopen? In de erker zelf heb je namelijk al rolgordijnen zitten. Neem aan dat je de gewone gordijnen alleen 's avonds gebruikt.

Vesta zit hier in de buurt (GR), ik zag online dat ze ook Riviera Maison verkopen. Eens kijken of ze daar toevallig een bank in de uitverkoop hebben staan :)

Grappig trouwens, doet me een beetje denken aan die zaak waar we in de pauze wel eens langs liepen: Afgeprijsd van 7000eu voor MAAR 4000eu!!  :D

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november 14, 2011, 12:05:16

Is het niet een idee om je gordijnen gewoon recht voor de erker langs te laten lopen? In de erker zelf heb je namelijk al rolgordijnen zitten. Neem aan dat je de gewone gordijnen alleen 's avonds gebruikt.

Vesta zit hier in de buurt (GR), ik zag online dat ze ook Riviera Maison verkopen. Eens kijken of ze daar toevallig een bank in de uitverkoop hebben staan :)

Grappig trouwens, doet me een beetje denken aan die zaak waar we in de pauze wel eens langs liepen: Afgeprijsd van 7000eu voor MAAR 4000eu!!  :D

Volgens mij was er alleen uitverkoop in Heerenveen, omdat die vestiging verdwijnt. Die enorme afprijzingen begrijp ik wel. Je betaalt heel veel voor het merk/design. Daar zit een enorme winstmarge op. Kwaliteit van materiaal en afwerking is vaak wel iets beter, maar niet zodanig dat het 20x zo duur moet zijn. Het is nooit gemaakt van de laatste kudde dodo's ofzo  :clapping:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op november 14, 2011, 12:16:05
Volgens mij was er alleen uitverkoop in Heerenveen, omdat die vestiging verdwijnt.

Klopt, maar ik doelde meer op een eventuele najaars-sale. Aan het eind van het jaar gaat de vorige collectie er meestal voor gunstigere prijzen uit. Toch handig als je een vrouw hebt, dat je ook op dat soort dingen gaat letten  :laugh:

The CinemaLounge

high-q

Trouwens helemaal vergeten te melden door de hele discussie over de radiatorkasten: Vanmorgen stond ik op het punt om richting werk te gaan, stonden de schilders ineens voor de deur. Vanwege het weer konden ze vandaag buiten niet aan de slag, dus hebben ze besloten het klusje hier aan te pakken.

Allereerst zouden ze vandaag het behangwerk af maken en gaan kitten. Het schilderen staat voor deze week op de planning, maar daar konden ze nog geen zekerheid over geven. Ik ben net in ieder geval gebeld over welke kleur op welke wand moest komen, dus ik ga er van uit dat ze het in ieder geval al aan het voorbereiden zijn :)

The CinemaLounge

HTip

Citaat van: high-q op november 14, 2011, 11:51:00
Dat is misschien nog wel een idee. Ik zal eens contact opnemen met de timmerman of hij het ontwerp eventueel aan kan passen. Komt er waarschijnlijk ook op neer dat ik de radiator alsnog in dezelfde kleur moet schilderen, aangezien je die door de sleuven gaat zien.Ik weet welke commerciële oplossingen je bedoelt, van dat gaas ben ik dan weer geen fan  ;D
Mietoe :D

Leuk dat je onverwacht toch weer wat voortgang kan melden. In een dag kan een schilder veel doen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: HTip op november 14, 2011, 16:42:49
Leuk dat je onverwacht toch weer wat voortgang kan melden. In een dag kan een schilder veel doen...

Het is net alsof ze vorige week mijn klaagpost gelezen hebben  ;D

Gister thuis aangekomen zag ik dat het laatste gedeelte van de koof was behangen, het laatste stukje muur en het complete plafond. De ruimte ziet er nu licht en ruim uit met al dat wit, hopelijk niet voor lang. Daarnaast is er ook een groot gedeelte van de naden gekit en dat zijn er nogal wat met alle sierlijsten, plinten en het balkenplafond. Ik zal een kijken of ik nog wat betere foto's kan maken voordat er echt geschilderd gaat worden.

Overigens heb ik aan het eind van de middag een telefoontje gehad van de vloer leverancier die ik voor het eind van de maand in had gepland. Deze gaven aan dat de levertijd twee weken is vanaf het moment dat ik de bestelling plaats. Klinkt goed!

Edit:

Voor de voortgang voeg ik toch maar de foto's van vanmorgen toe, ik heb net namelijk een telefoontje gehad dat de eerste verflaag ook al gedeeltelijk op de wand zit. Licht was vanmorgen niet geweldig en de schaduwen op de foto komen door de bouwlamp

Scheidingswand helemaal behangen

Plafond tussen de balken behangen en gedeeltelijk gekit

Overzicht balkenplafond

Ben benieuwd naar hoe de "kleur" eruit ziet op de wand ...

The CinemaLounge

high-q

Update ...

Zoals vanmiddag gezegd waren de schilders vandaag weer van de partij. Eén is begonnen met het afronden van het kitwerk en de andere ging direct aan de slag met de wanden die gesausd konden worden.

Bij thuiskomst heb ik er maar direct weer foto's van gemaakt, aangezien het er morgen weer anders uit ziet. Mijn eerste indruk was natuurlijk dat de ruimte er weer heel anders uit zag. Van de kleur had ik verwacht dat deze lichter zou zijn. In het echt is het eigenlijk net als op de foto: Er is bijna geen onderscheid te maken tussen het antraciet (S8000N) op de zijwanden en het zwarte (S8500N) op de projectiewand, koof en balkenplafond.

Momenteel zit op een aantal wanden de eerste laag, dus het kan zijn dat de kleuren bij de volgende laag nog bij gaan trekken. Ik verwacht van het zwarte in ieder geval dat deze dieper gaat worden. Ik ben dus erg benieuwd hoe het er morgen uit ziet. De schilder gaf verder aan dat, door de zuigende werking van het vliesbehang, ze eerder door de verf heen waren dan verwacht.

Ook gaf de schilder aan dat ze voor het eerst dit type vliesbehang hebben gebruikt voor een project. Wat met name opvalt nu het geschilderd is, is dat het behang nu meer op een soort stof lijkt dan op papier. Hij was door de uitkomst wel een beetje verrast, maar we vinden het beiden gelukkig erg mooi. Hopelijk blijft de structuur er na de volgende lagen ook zo uit zien.

Hieronder een aantal foto's van het resultaat. Blijft moeilijk met die bouwlampen en een telefooncam, maar goed hier zijn ze:

De scheidingswand in Sigma S8000N

Eén van de langere wanden in Sigma S8000N, dat gaat mooi gebroken worden als de radiatorkast geplaatst is

Een stukje projectiewand, de koof en het balkenplafond in Sigma S8500N

En nog een beetje van hetzelfde

Morgen hopelijk meer!  :laugh:

The CinemaLounge

HTip

Wat een metamorfose zeg! Kleurstelling wordt prachtig. Donker, maar niet zwart :thumbs-up:

Laat de volgende foto's maar komen...
Showcase - Topic

Maurits

Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

larzie

Mooi hoor T. alweer een stap verder. Nog even en je bent eindelijk van dat lange geklus af en dan kun je eindelijk genieten :pompom:
Op de foto's lijkt dat glasweefselbehang inderdaad ook net stof. Dacht in eerste instantie ook dat dat het was :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: HTip op november 15, 2011, 21:50:12
Wat een metamorfose zeg! Kleurstelling wordt prachtig. Donker, maar niet zwart :thumbs-up:

Laat de volgende foto's maar komen...

Inderdaad! De ruimte oogt wat kleiner en de muren komen wat meer op je af in deze kleur, maar dat wisten we van tevoren. Heb er gisteren ook een staaltje vloerbedekking naast gelegd, zag er goed uit  ;D

Vanmorgen een telefoontje gehad dat de schilders vandaag niet kunnen komen en dat het waarschijnlijk vrijdag wordt. Op zich geen probleem, als het maar voor het eind van de maand klaar is  :)

Citaat van: Maurits op november 16, 2011, 06:43:34
:clapping:

Thanks! Helemaal zelf laten doen  :D

Citaat van: larzie op november 16, 2011, 08:23:28
Mooi hoor T. alweer een stap verder. Nog even en je bent eindelijk van dat lange geklus af en dan kun je eindelijk genieten :pompom:
Op de foto's lijkt dat glasweefselbehang inderdaad ook net stof. Dacht in eerste instantie ook dat dat het was :D

Dankjewel! Moet zeggen dat ik toch eigenlijk ook wel geniet van het kluswerk dat ik zelf doe :happy: Voor aankomend weekend staat de electra op de planning, dan hebben we weer licht in de tent. Vanmiddag ga ik even kijken naar high-grade wcd's a la HMS/Furutech en bestel ik ook wat gewone mat antraciete stopcontacten voor de andere electra punten in de ruimte.

Vanmorgen weer even naar de wanden gekeken voordat ik de deur uit ging. De verf lijkt opgedroogd weer wat matter en de stofachtige structuur komt daardoor nog beter uit, ik vind het wel wat hebben  ;D

The CinemaLounge

high-q

Even een vraagje ...

Voor de ruimte heb ik naast de dedicated groepen nog een aantal andere stopcontacten. In verband met de kleur van de wanden wil ik deze graag in mat zwart of antraciet hebben. Onlangs was ik bij iemand thuis die deze bij de Gamma had gehaald, maar hier heel ontevreden over was.

Weet iemand van jullie misschien welk merk ik moet hebben voor "gewone" stopcontacten en waar ik deze eventueel kan krijgen?

Alvast bedankt!

The CinemaLounge

Martijnst1990

Ziet er geweldig uit, begint nu écht vorm te krijgen!  :thumbs-up: :headbanging:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: high-q op november 16, 2011, 12:13:08
Even een vraagje ...

Voor de ruimte heb ik naast de dedicated groepen nog een aantal andere stopcontacten. In verband met de kleur van de wanden wil ik deze graag in mat zwart of antraciet hebben. Onlangs was ik bij iemand thuis die deze bij de Gamma had gehaald, maar hier heel ontevreden over was.

Weet iemand van jullie misschien welk merk ik moet hebben voor "gewone" stopcontacten en waar ik deze eventueel kan krijgen?

Alvast bedankt!
In welke zin ontevreden? Bouwkwaliteit, werking? Ik haal mijn "gewone" stroomonderdelen gewoon bij de DHZ in het dorp. Merk is dacht ik Niko, maar weet niet of die ook in Nederland leveren. Maar ook wel eens bij de Praxis in Nederland. Eigenlijk nooit klachten gehad.
Showcase - Topic

high-q

Citaat van: Martijn90 op november 16, 2011, 12:17:45
Ziet er geweldig uit, begint nu écht vorm te krijgen!  :thumbs-up: :headbanging:

Thanks!! Yesss, we komen steeds dichterbij :)

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: HTip op november 16, 2011, 12:38:27
In welke zin ontevreden? Bouwkwaliteit, werking? Ik haal mijn "gewone" stroomonderdelen gewoon bij de DHZ in het dorp. Merk is dacht ik Niko, maar weet niet of die ook in Nederland leveren. Maar ook wel eens bij de Praxis in Nederland. Eigenlijk nooit klachten gehad.

Volgens mij beiden, voornamelijk onderdelen die af braken tijdens installeren. Ik zal eens zoeken op Niko, thanks :)

The CinemaLounge

skyfox

Weer lekker vooruitgang geboekt. De foto's liegen er in ieder geval niet om. Gaaf hoor!! Als je dit zo ziet zal je zelf ook weer wat meer gevoel bij je verbouwing krijgen.  :headbanging:

Zelf vind ik de ruwbouw heerlijk, gewoon omdat je veranderingen zo snel ziet. Het detailwerk erna lijkt het meeste tijd te kosten en het minste op te leveren... Ach ja.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Citaat van: skyfox op november 16, 2011, 14:32:21
Weer lekker vooruitgang geboekt. De foto's liegen er in ieder geval niet om. Gaaf hoor!! Als je dit zo ziet zal je zelf ook weer wat meer gevoel bij je verbouwing krijgen.  :headbanging:

Zelf vind ik de ruwbouw heerlijk, gewoon omdat je veranderingen zo snel ziet. Het detailwerk erna lijkt het meeste tijd te kosten en het minste op te leveren... Ach ja.
Ruwbouw was ik redelijk snel mee klaar. De afwerking en aankleding gaat de meeste tijd in zitten. Vraagt wel geduld en doorzettingsvermogen, maar het resultaat is er dan vaak ook naar. In geval high-q weet ik dat zeker :thumbs-up:
Showcase - Topic

high-q

Citaat van: skyfox op november 16, 2011, 14:32:21

Thanks! Toch grappig dat een likje verf zo veel verschil kan maken. Ik zit alleen nog wel een beetje met het gebrek aan verschil tussen zwart en antraciet. Heb al iets in mn hoofd om het wat te breken, heb ik de timmerman weer ff voor nodig.

Ruwbouw was hier ook een erg leuke fase, vooral vanwege de snelheid.

Citaat van: HTip op november 16, 2011, 15:32:23
De afwerking en aankleding gaat de meeste tijd in zitten. Vraagt wel geduld en doorzettingsvermogen, maar het resultaat is er dan vaak ook naar. In geval high-q weet ik dat zeker :thumbs-up:

Bedankt! Ik moet zeggen dat ik nu een stuk minder haast heb dan in het begin, vind het allemaal wel goed nu. Wat betreft de afwerking zit het hem inderdaad allemaal in de details. Zal al blij zij als de "basis" af is, daarna komt het inrichten ook nog  :smile:

The CinemaLounge

Stefke_toyo

Citaat van: high-q op november 16, 2011, 12:13:08
Even een vraagje ...

Alvast bedankt!

Inderdaad op Niko zoeken, heb hiervan de intense serie genomen (prijs/kwaliteit het beste). Als je echt zwart wil hebben en strak, moet je naar Niko Pure gaan. verschil is dan wel dat je 2 a 3 maal zo veel moet betalen voor exact hetzelfde, enkel dat de afwerkingsplaat van metaal is. Niet de moeite, maar ieder zijn smaak. De Intense reeks heeft een lichte buiging maar zier er toch nog mooi en strak uit. Kan zowel gebruikt worden in een modern als in een klassiek huis.

Heb ook een leuk adresje hiervoor met de laagste prijzen van Belgie (Pm maar mocht je interesse hebben) Leveren ook in Nederland. Ikzelf heb ze daar niet gehaald, omdat ik een kennis had die nog iets extra kon doen. Als je een lijstje maakt met wat je nodig hebt, kan ik deze wel opsturen naar Nederland  ;) Schilt zeker nog een paar €'s

Stef

high-q

Citaat van: Stefke_toyo op november 17, 2011, 09:01:03
Inderdaad op Niko zoeken, heb hiervan de intense serie genomen (prijs/kwaliteit het beste). Als je echt zwart wil hebben en strak, moet je naar Niko Pure gaan. verschil is dan wel dat je 2 a 3 maal zo veel moet betalen voor exact hetzelfde, enkel dat de afwerkingsplaat van metaal is. Niet de moeite, maar ieder zijn smaak. De Intense reeks heeft een lichte buiging maar zier er toch nog mooi en strak uit. Kan zowel gebruikt worden in een modern als in een klassiek huis.

Heb ook een leuk adresje hiervoor met de laagste prijzen van Belgie (Pm maar mocht je interesse hebben) Leveren ook in Nederland. Ikzelf heb ze daar niet gehaald, omdat ik een kennis had die nog iets extra kon doen. Als je een lijstje maakt met wat je nodig hebt, kan ik deze wel opsturen naar Nederland  ;) Schilt zeker nog een paar €'s

Stef

Hi Stef,

Bedankt voor je antwoord! Ik had de Niko stopcontacten gisteren online gevonden en heb de intense reeks ook bekeken. Volgens mij zat er ook antraciet tussen. Ziet er goed uit, zal ik even als optie in gedachten houden. Momenteel zit ik ook te kijken naar de merken Gira en Berker.

In ieder geval bedankt voor je aanbod  :bigsmile:

The CinemaLounge

high-q

Even een berichtje tussendoor ...

Ik heb begrepen dat de schilders vandaag, vanwege het weer, toch weer zijn gekomen om in hun woorden "Het zwarte gat" af te maken.
Geen idee waarom, maar iets in me zegt dat ik me misschien nu een beetje zorgen moet maken om hoe donker het gaat worden  :D

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op november 17, 2011, 14:21:07
Even een berichtje tussendoor ...

Ik heb begrepen dat de schilders vandaag, vanwege het weer, toch weer zijn gekomen om in hun woorden "Het zwarte gat" af te maken.
Geen idee waarom, maar iets in me zegt dat ik me misschien nu een beetje zorgen moet maken om hoe donker het gaat worden  :D

Heb je meteen een mooie naam voor je HT kamer  :D THE BLACK HOLE!

Larzie HT