The CinemaLounge

Gestart door high-q, juli 18, 2011, 14:27:41

Vorige topic - Volgende topic

high-q

Citaat van: Maurits op augustus 30, 2011, 16:21:33
Als ik het goed begrijp zijn het toch opzichzelf staande componenten? Als je de kast los houdt van de tv-lift en behuizing, heb je later sowieso meer flexibiliteit.  ;)

LOL .... wat ik eigenlijk bedoelde is dat een lift van 75cm later niet meer in een kast van 65cm past als je ervoor kiest om nu de lift IN de grond te monteren en de lagere kast daar zonder bodem overheen laat vallen  :laugh:

Maar inderdaad, het gaat om een losse tv-meubel en een los audio-meubel  :bigsmile:

Volgende week is wat mij betreft ok. Larzie ook van de partij?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Maurits

Citaat van: high-q op augustus 30, 2011, 19:33:59
LOL .... wat ik eigenlijk bedoelde is dat een lift van 75cm later niet meer in een kast van 65cm past als je ervoor kiest om nu de lift IN de grond te monteren en de lagere kast daar zonder bodem overheen laat vallen  :laugh:

Maar inderdaad, het gaat om een losse tv-meubel en een los audio-meubel  :bigsmile:
Ach, het hoeft geen mooi kastje te worden. Het valt immers toch weg achter de center. Spend it where it matters... ;-)
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer
Stereo: Marantz SR-8002 met Dynaudio Focus 380

larzie

Volgende week komt mij ook beter uit aangezien ik dan de vrijdag vrij ben. Is donderdag 8 september dan een goede optie wat jou betreft Maurits?

@T.: Kun je niet rond half 5 in Groningen zijn? Aangezien ik dan klaar ben met werken? En zou je me dan op willen pikken? Mij komt het beste donderdag na het werk uit. Woensdag heb ik trainen.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: Maurits op augustus 30, 2011, 21:09:48
Ach, het hoeft geen mooi kastje te worden. Het valt immers toch weg achter de center. Spend it where it matters... ;-)

It matters to me when it comes down to flexibility. Als ik besluit hem later ergens anders te plaatsen, bijv aan het voeteneind van mn bed,  dan wil ik er hoogstens een likje verf overheen doen. We hebben het qua afwerking trouwens over tientjes werk. Zoals ik de tv kast wil hebben kost het ongeveer 80eu, ongespoten. Maar je punt snap ik zeker  ;)

Discussie gaat nergens over, je weet na 10 jaar ongeveer wel hoe ik denk  :P

Citaat van: larzie op augustus 30, 2011, 21:53:13
Volgende week komt mij ook beter uit aangezien ik dan de vrijdag vrij ben. Is donderdag 8 september dan een goede optie wat jou betreft Maurits?

@T: Kun je niet rond half 5 in Groningen zijn? Aangezien ik dan klaar ben met werken? En zou je me dan op willen pikken? Mij komt het beste donderdag na het werk uit. Woensdag heb ik trainen.

Donderdag is wat mij in eerste instantie betreft prima. Moet ik even overleggen met de timmerman op welke dagen hij me kan komen helpen met de trap etc.

Volgens mij zijn Maurits en ik beiden tot 17:00 in 0592. Ik ga dan al een half uur eerder weg. Dus wat kan makkelijker geregeld worden? Maurits eerder naar huis of Larzie later beginnen? Donderdag is het ook koopavond in 050 btw  ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

robert666

Ziet er allemaal heel goed uit Mighty M  :hehe: kan niet wachten om het IRL te zien! Ik heb deze week nog vakantie trouwens dus als je nog in 050 bent?

Gaat echt allemaal heel snel idd en word zoals als verwacht bij jou EPIC!!
|Marantz 6004|Center - Tannoy S8C| Front - Tannoy S6|Rear Tannoy S6LR|Sub Polkaudio PSW202|

high-q

Citaat van: robert666 op augustus 31, 2011, 13:31:06
Ziet er allemaal heel goed uit Mighty M  :hehe: kan niet wachten om het IRL te zien! Ik heb deze week nog vakantie trouwens dus als je nog in 050 bent?

Hey Devlish Robbie :devil:!

Welcome to the club. Gelijk ook je eerste post in mijn topic, haha. Alleen maar goed  8)
Ik ben vanavond in 050 voor cursus tot een uur of 9 en anders vrijdag weer.

Bedankt voor je compliment. Je bent welkom om te komen kijken, ook voor die tijd wel  :bigsmile:

The CinemaLounge

Maurits

Citaat van: robert666 op augustus 31, 2011, 13:31:06

Zeg Robert stel je eens voor met een eigen topic.  >:D
Surround: HTPC Ubuntu en Kodi / Marantz SR-7011 Receiver / Meridian G57 & G55 / Tannoy Definition D700 Fronts / Tannoy Profile 638 Sides / Tannoy Profile 637 rears / Tannoy Definition D750 Center / SVS SB13 Ultra Subwoofer / Epson TW7200 Full HD Beamer

high-q

Hier weer even een update van de laatste werkzaamheden.

Gisteren is de stukadoor langs geweest om de wanden en de koof af te werken. De situatie had hij vooraf bekeken en zijn conclusie was dat het voldoende was om alleen de naden af te werken.

Gister zijn we rond een uur of 10 's morgens begonnen. Ik met het schuren van alle gaatjes en andere oneffenheden, zodat de stukadoor er daarna direct overheen kon om met roodband alles op te vullen. Daarna heb ik alle naden (waar mogelijk) afgezet met stucband, zodat hij daarna deze kon opvullen. Na het opvullen is hij per wand of plafonddeel overal nog eens langs gegaan met stucpasta om alles mooi glad te maken.

Als ik het goed heb begrepen heeft het nog tot woensdag nodig om goed uit te harden, daarna kan ik aan de slag gaan om van het stucwerk alle oneffenheden weg te schuren. Aan foto's te zien lijkt het meer alsof we achteruit zijn gegaan dan vooruit, maar toch is het niet zo. Momenteel is de vloer ook een dikke bende. Hiervoor moet ik ook even wachten tot alles uitgehard is, zodat ik alle restjes op de vloer met een plamuurmes kan verwijderen.

Hierbij nog een paar foto's van het resultaat:

Als het gips goed uitgehard is en ik klaar ben met schuren ga ik even kijken of iemand me kan helpen om eventueel het één en ander nog te kitten voordat er gesausd kan worden.

The CinemaLounge

clockwork

Het wordt prachtig!  :thumbs-up:

Hoe ging je de wanden ook al weer afwerken?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

high-q

Citaat van: clockwork op september  4, 2011, 10:51:11
Het wordt prachtig!  :thumbs-up:

Hoe ging je de wanden ook al weer afwerken?

Thanks  ;D

Aankomende week ga ik alles glad schuren en hopelijk de week erna beginnen met sauzen.
De kleuren wil ik zo veel mogelijk als in de schetsen, maar kan zijn dat het verandert.

In de tussentijd moet ook nog het een en ander gebeuren, zoals het plaatsen van de trap en
al het sierhout.

The CinemaLounge

clockwork

Citaat van: high-q op september  4, 2011, 11:40:32
Thanks  ;D

Aankomende week ga ik alles glad schuren en hopelijk de week erna beginnen met sauzen.
De kleuren wil ik zo veel mogelijk als in de schetsen, maar kan zijn dat het verandert.

In de tussentijd moet ook nog het een en ander gebeuren, zoals het plaatsen van de trap en
al het sierhout.

Werk aan de winkel dus! Lijkt me best nog wel wat werk.  :blink:

Maar zo te zien wordt het resultaat er zeker naar.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

high-q

Citaat van: clockwork op september  4, 2011, 15:00:17
Werk aan de winkel dus! Lijkt me best nog wel wat werk.  :blink:

Maar zo te zien wordt het resultaat er zeker naar.

Ja dat klopt, ligt zeker nog wel wat werk.
Scheelt weer dat ik het niet vervelend vind om te doen, is per slot van rekening voor een goed doel  :D

The CinemaLounge

HTip

Wat een werk weer zeg :o Maar het is, zoals je ook zelf zegt, voor een heel goed doel... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: HTip op september  5, 2011, 17:21:01
Wat een werk weer zeg :o Maar het is, zoals je ook zelf zegt, voor een heel goed doel... ;)

Op dit soort momenten baal ik dat ik niet gekozen heb voor klik panelen. Uit jouw topic haal ik zeker de meerwaarde ten aanzien van flexibiliteit. Maar ja, er zijn meer wegen die naar Rome leiden.

Voor de schuurwerkzaamheden schat ik 2 avonden (na werktijd) in. Als het maar voor zaterdag klaar is, dan gaat het houten lijstwerk geplaatst worden .... denk ik. De trap wordt sowieso geplaatst.

Vandaag ook de factuur van de installateur ontvangen, viel echt zwaar tegen. Denk je dat je goedkoper uit bent als je zelf dingen gaat doen ... valt het alsnog tegen  :nopompom:

The CinemaLounge

Kjelt

Mooi werk weer.
CiteerAankomende week ga ik alles glad schuren en hopelijk de week erna beginnen met sauzen
Je gaat toch niet zonder voorstrijk de gipsplaten sauzen? Dat papier en gips zuigt nl nogal. Anders even de kluswijzer raadplegen  ;)

high-q

Citaat van: Kjelt op september  6, 2011, 15:23:45
Mooi werk weer.
Je gaat toch niet zonder voorstrijk de gipsplaten sauzen? Dat papier en gips zuigt nl nogal. Anders even de kluswijzer raadplegen  ;)

Nee, dat was ik niet van plan. In de handleiding van de gipsvezelplaten staat welk voorstrijkmiddel ik hiervoor moet gebruiken. Ik heb begrepen dat standaard voorstrijk voor gipsplaten ook zal voldoen. Voor de zekerheid idd toch maar even navragen.

The CinemaLounge

HTip

Citaat van: high-q op september  6, 2011, 14:55:19
Op dit soort momenten baal ik dat ik niet gekozen heb voor klik panelen. Uit jouw topic haal ik zeker de meerwaarde ten aanzien van flexibiliteit. Maar ja, er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Ik had meerdere opties, maar die panelen was veruit de beste en makkelijkste. Niet de goedkoopste, maar het kwam aardig in de buurt van alle DIY-alternatieven. Ik kan het echt iedereen aanraden. Het regelwerk moest ik sowieso doen, maar het monteren van de panelen was een fluitje van een cent. Ik was meer tijd kwijt met foto's maken ;)

Citeer
Voor de schuurwerkzaamheden schat ik 2 avonden (na werktijd) in. Als het maar voor zaterdag klaar is, dan gaat het houten lijstwerk geplaatst worden .... denk ik. De trap wordt sowieso geplaatst.
Jij hebt echt een hele strakke planning. Knap dat je je er ook kan houden!

Citeer
Vandaag ook de factuur van de installateur ontvangen, viel echt zwaar tegen. Denk je dat je goedkoper uit bent als je zelf dingen gaat doen ... valt het alsnog tegen  :nopompom:
Da's balen. Het omleggen van verwarmings- en olieleidingen hadden we ook uitbesteed. Gelukkig viel dat mee, maar dat door complicaties ook behoorlijk prijzig kunnen worden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Citaat van: HTip op september  6, 2011, 22:42:10
Ik had meerdere opties, maar die panelen was veruit de beste en makkelijkste. Niet de goedkoopste, maar het kwam aardig in de buurt van alle DIY-alternatieven. Ik kan het echt iedereen aanraden. Het regelwerk moest ik sowieso doen, maar het monteren van de panelen was een fluitje van een cent. Ik was meer tijd kwijt met foto's maken ;)

Jij hebt echt een hele strakke planning. Knap dat je je er ook kan houden!

Da's balen. Het omleggen van verwarmings- en olieleidingen hadden we ook uitbesteed. Gelukkig viel dat mee, maar dat door complicaties ook behoorlijk prijzig kunnen worden...

Kijk, dat bedoel ik dus. Die panelen kosten wel wat, maar dat haal je er op de lange termijn er gemakkelijk uit. Zeker als je kijkt dat je ook daadwerkelijk gebruik maakt van de flexibiliteit.

Qua planning ben ik soms gedwongen om me er aan te houden. Voordat een partij aan de slag gaat waar ik werk aan uit heb besteed, moet wel het één en ander af zijn. Gister ben ik bijvoorbeeld begonnen met schuren en heb de helft van de wanden gedaan. Morgen ben ik vrij en wil ik de andere helft gaan aanpakken, daarna de koof en het plafond. Als zaterdag de timmerman komt, moet dit werk af zijn.

Strak aan de planning houden is het ene, strak aan het budget houden is het andere. Met verbouwingen is het vaak zo dat je tegen onvoorziene kosten aan loopt. Jammer, maar zo is het nou eenmaal. We willen natuurlijk niet eindigen met een ruimte waar van alles aan mankeert omdat we op bepaalde kosten ten onrechte "bespaard" hebben  ;)

Vanavond trouwens eerst een M&G met forumleden Maurits en Larzie!!  8)

The CinemaLounge

Maurits

Citaat van: high-q op september  8, 2011, 07:26:35
Vanavond trouwens eerst een M&G met forumleden Maurits en Larzie!!  8)

:headbanging:

Ik ben bezig geweest met je demo content lijstje.  ;)

high-q

Citaat van: Maurits op september  8, 2011, 08:25:48
:headbanging:

Ik ben bezig geweest met je demo content lijstje.  ;)

Dat was een aardig lijstje. Denk niet dat we aan alles toe komen, dus vanavond maar ff kijken wat je hebt en daaruit een selectie maken.

Heb btw nog ook een paar leuke HD youtube muziekvideos gevonden die ik bij je wil zien/horen. Geluid is mooi, maar heb het idee dat het bij mij een beetje vol loopt. Ben benieuwd of het aan de opname ligt en of het met jouw Meridian power amp beter klinkt  :bigsmile:

The CinemaLounge

HTip

Veel plezier vanavond! En succes morgen met schuren...
Showcase - Topic

Maurits

Citaat van: high-q op september  8, 2011, 10:17:49
Heb btw nog ook een paar leuke HD youtube muziekvideos gevonden die ik bij je wil zien/horen. Geluid is mooi, maar heb het idee dat het bij mij een beetje vol loopt. Ben benieuwd of het aan de opname ligt en of het met jouw Meridian power amp beter klinkt  :bigsmile:

Gisteren weer iets geleerd met de 1080p youtube video's via XBMC. Master!
Tevens het skippen van dvd intro's in XBMC is sweet!

Zo zie je maar dat de gastheer ook weer veel leert van een M&G.  ;D

high-q

Citaat van: HTip op september  8, 2011, 17:44:22
Veel plezier vanavond! En succes morgen met schuren...

Dankje!
Het was een erg leuke avond en ik ben vandaag weer heerlijk op dreef met schuren  ;D

The CinemaLounge

high-q

Citaat van: Maurits op september  9, 2011, 09:27:59
Gisteren weer iets geleerd met de 1080p youtube video's via XBMC. Master!
Tevens het skippen van dvd intro's in XBMC is sweet!

Zo zie je maar dat de gastheer ook weer veel leert van een M&G.  ;D

No problem Maurits, zo helpen we elkaar!   :bigsmile:

Moet zeggen dat het een erg leuke avond was en dat ik weer enorm heb genoten van je set, echt helemaal top.
Ben er nog steeds voor dat je zelf ook een topic opent, want dat is je set meer dan waard!

Zoals verwacht zijn we niet aan de complete lijst toe gekomen, maar ik denk dat Larzie een aardig indruk heeft
gekregen over hoe het bij hem (op de lange termijn) ook kan klinken.

Misschien heeft hij er zelf ook iets over te zeggen ... hint hint  ;)

The CinemaLounge

high-q

Update:

Afgelopen paar daagjes weer lekker bezig geweest. Voornamelijk met schuren en zaterdag bijna de hele dag met het plaatsen van de trap. Met schuren was ik van de week al begonnen, dus ik had verwacht dat ik daar wel snel mee klaar zou zijn. Zelfs met zo'n mouse schuurmachine viel het best wel tegen. Moet zeggen dat zo'n ding toch wel erg handig is, vooral in de hoeken en om de naden mooi glad te krijgen. Eerst gebruikte ik extra fijn schuurpapier, maar de korrelgrootte werd na verloop van tijd steeds groter :laugh: Bij dit klusje kwam ik er achter dat de stukadoor een paar gaatjes was vergeten. Die vul ik zelf op als ik de plafondbalken ga plamuren voordat deze geschilderd worden

Zaterdagochtend rond een uurtje of 9 begonnen met het in elkaar zetten van de trap. Dit moest in twee delen, omdat we niet genoeg ruimte hadden om de trap te monteren en dan in zijn geheel in het trapgat te plaatsen. De losse delen leken in eerste instantie een grote puzzel, maar gelukkig had de timmerman alles mooi genummerd, zodat je (ongeveer) kon zien welke delen in elkaar geschoven konden worden. Het begon erg goed en het onderste gedeelte van de trap was al snel in elkaar gezet.

Het eerste probleem bij het plaatsen van de trap was de verdeler van de vloerverwarming. Deze was zo geplaatst dat de onderkant van de trap er net niet overheen viel. Om het passend te maken, moest er een inkeping in de onderkant van de trap gemaakt worden. Gelukkig niet veel werk en snel opgelost. Het grotere probleem kwam later: het trapgat was te klein. In eerste instantie had ik daar al rekening mee gehouden en wist ik dat er een gedeelte van de trap door de scheidingswand zou vallen.

Toen na het monteren het tweede gedeelte van de trap geplaatst kon worden, kwamen we er achter dat er toch nog een heel stuk uit de scheidingswand en ook uit de vloer van de bovenliggende verdieping gesloopt moest worden. Gelukkig bestond dit voornamelijk uit hout en kon de reciprozaag gebruikt worden om dit klusje te klaren. Nadeel hiervan is dat de trap nog verder dan verwacht de ruimte in komt en het trapgat nu meer moet worden afgewerkt. Scheelt dat ik hiervoor nog genoeg "restmateriaal" heb.

Uiteraard nog een aantal foto's van het verrichte werk:

Het resultaat naar heel wat (sch)uurtjes werk + de trap die de kamer "in" komt

Wandjes weer glad

Eerste gedeelte van de trap monteren

Klaar om geplaatst te worden

Eerste gedeelte van de trap op de juiste plaats zien te manoeuvreren

Aanpassing van de scheidingswand

Slopen van het trapgat

Tweede gedeelte van de trap gemonteerd

En op z'n plek

We kunnen niet zeggen dat er weinig gebeurd is, maar de timmerman en ik hadden vooraf beiden een ander beeld bij het plaatsen van de trap. Helaas heeft het wat langer geduurd dan gepland, wat ook betekent dat een aantal andere werkzaamheden zijn opgeschoven, maar ik ben blij dat de trap er staat en ik weer zonder fratsen in de ruimte boven de HT-Lounge kan komen.

Volgende werkzaamheden die op de planning staan:

*. Afwerken trapgat + onderkant trap in scheidingswand
*. Plamuren "vergeten gaatjes"
*. Plinten en afwerkingslijsten op maat zagen
*. Deuren plaatsen

We komen dichterbij  :D

The CinemaLounge