Focal 826v wegdoen, maar wat in de plaats ?

Gestart door johanbicke, juli 16, 2011, 09:17:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johanbicke

Goeiemorgend,

Ik zit een beetje met het volgende. Mijn huidige set-up is de volgende :
ik stream lossless van mijn dune D1 naar mijn NAD 765 die aangesloten is op een paar 826V focals.
Ik begin de Focals eigenlijk hoe langer hoe meer te groot te vinden voor mijn leefruimte waar ze staan.

Nu vind ik de B&W cm reeks wel "mooi" met name vooral de CM8.
Stel dat ik zou wisselen, ga ik er dan op vooruit of op achteruit ? en zo ja, waar zal
het grootste verschil in zitten ?

bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Jumping Jack

Voor- of achteruitgang kan niemand in jouw plaats beoordelen, dat is louter subjectief.
De cm8 klinkt m.i. toch serieus anders dan de focal, minder scherp in het hoog. De cm8 is wel een heel elegante verschijning, ik heb ze hier ook nog gehad...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

johanbicke

oei..focal scherp in het hoog ??? dat hoor ik hier precies niet zo hoor, maar t kan aan mij liggen ook uiteraard  ::) of aan mijn setup
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Jumping Jack

Tja, wat voor de ene scherp is dat daarom nog niet voor een ander. Zoals ik al zei: subjectief. Luisteren en vergelijken is de enige manier om er een beter idee van te krijgen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

rallufff

Citaat van: Jumping Jack op juli 16, 2011, 09:32:05
Voor- of achteruitgang kan niemand in jouw plaats beoordelen, dat is louter subjectief.
De cm8 klinkt m.i. toch serieus anders dan de focal, minder scherp in het hoog. De cm8 is wel een heel elegante verschijning, ik heb ze hier ook nog gehad...

Focal scherp in het hoog is voor mij ook compleet nieuw.....
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Dirk

Citaat van: rallufff op juli 16, 2011, 12:44:28
Focal scherp in het hoog is voor mij ook compleet nieuw.....
ik vind ze eerder "upfront" maar idd zeker niet scherp of agressief as such, maar dat heeft ook weer vaak te maken met de (soms) ongelukkige combi's vwb versterking.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Mja, ik heb het mss wat ongelukkig omschreven maar soit... Punt blijft dat je ze eens naast elkaar zou moeten kunnen beluisteren, bij voorkeur met eigen versterking thuis natuurlijk, mocht dat mogelijk zijn.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

johanbicke

ik zou ook ni weten hoe ik het geluid zou moeten omschrijven. Het is mijn eerste stap in de "betere" audio wereld :-)
Combinatie van mijn NAD765HD met mijn Focals klinkt naar mijn smaak zeker niet slecht. Echter vind ik mijn Focals
wat groot  ::)
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Dirk

Citaat van: johanbicke op juli 16, 2011, 13:28:49
Combinatie van mijn NAD765HD met mijn Focals klinkt naar mijn smaak zeker niet slecht. Echter vind ik mijn Focals
wat groot  ::)
en is er een reden waarom je bvb niet uitkijkt naar een leuke (tweedehands of demomodel) monitor van Focal zelf, of ben je wat uitgekeken/-luisterd op het merk ?
Persoonlijk vond ik de monitors van hen altijd erg sterk tov de concurrentie (heb behoorlijk veel series van ze beluistered tot een jaartje of 5 geleden)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

johanbicke

goeie vraag eigenlijk :-) nog niet bij stilgestaan :-)
Maar als ik naar monitors ga, lever ik wel redelijk wat in in het laag-gebied niet ?
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Dirk

Citaat van: johanbicke op juli 16, 2011, 13:41:40
goeie vraag eigenlijk :-) nog niet bij stilgestaan :-)
Maar als ik naar monitors ga, lever ik wel redelijk wat in in het laag-gebied niet ?
algemeen gesproken zal je idd niet zo diep (in frequentie) doorlopen met monitors dan met de meeste zuilen.
net zo algemeen is het echter ook een feit dat veel monitors vaak toch een wat evenwichtiger/gedefinieerder beeld neer zetten en natuurlijk wat makkelijker zijn in hun fysieke plaatsing (denk ook aan een goede speakerstand !)...dus het is maar de vraag wat je het meest bevalt.
als het mijn ruimte was, neigde ik eerder naar een goede monitor, but that's just my 2 cents ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

johanbicke

om eerlijk te zijn, ik heb ooit de dynaudio contour 1.4 gehoord, en daar was ik helemaal weg van  :P
alleen jammer, ver boven mijn budget  :o
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Dirk

Citaat van: johanbicke op juli 16, 2011, 14:00:55
om eerlijk te zijn, ik heb ooit de dynaudio contour 1.4 gehoord, en daar was ik helemaal weg van  :P
alleen jammer, ver boven mijn budget  :o
er staat momenteel een setje Contours 1.4 op Hifi.nl te koop (voor de prijs van een nieuwe CM8)...maar het moet natuurlijk wel net je kleur zijn (Cherry)
en bij Concerto hebben ze nog wat demomodellen staan van de DM 2-6 en Focus 110 ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

johanbicke

jammer, maar neen cherry is niet mijn kleur  :P
thanks voor de tip
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

johanbicke

iemand een idee wat ik zou kunnen krijgen voor mijn focals 826V + center 800CC
kleur ebony
van januari dit jaar

ik weet wel dat dit in de marktsectie moet geplaatst worden, maar door mijn pre-junior status, kan ik door nog niet posten  :P
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Xander32

Betreffende Focals hebben een zgn. hard-dome/metal-dome tweeter (alu-magnesium legering) welke redelijk pittig in het hoog zijn, daardoor extra gevoelig voor de match met overige componenten en vooral de ruimte waarin deze worden geplaatst.


Sander.
Citaat van: rallufff op juli 16, 2011, 12:44:28
Focal scherp in het hoog is voor mij ook compleet nieuw.....
Citaat van: johanbicke op juli 16, 2011, 12:36:10
oei..focal scherp in het hoog ??? dat hoor ik hier precies niet zo hoor, maar t kan aan mij liggen ook uiteraard  ::) of aan mijn setup
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Stefan S.

Misschien W&W Audio of Hobo Hifi mailen wat ze geven bij inruilen op een mooie set Audio Physic, Usher of B&W.

johanbicke

bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

johanbicke

even snel een vraagje : ik heb van een winkel het voorstel gekregen om mijn speakers bij hen te zetten.
als mijn speakers dan verkocht worden, wordt dit als voorschot gebruikt voor mijn nieuws speakers.
Is zoiets gebruikelijk ?
Een andere optie was dat ze mijn speakers overnamen aan de helft van de prijs, maar dan verlies ik heel wat...
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

FDLARRY

Ik wil even terugkomen op je vraag welke speakers ipv de Focal, ook het advies van JJ kan ik goed begrijpen, de CM van B&W is wat wolliger/warmer dan de Focals (mijn mening) ik was ook eerst voor de CM8 gevallen totdat ik de focals hoorden (ben ik gaan luisteren na veel over de focals gelezen de hebben in verschillende topics op dit forum, dit geluid sprak mij meer aan de de B&W op verschillende versterkers, alleen ik vond de focals lelijk, leek wel een star wars achtig iets (wederom persoonlijke mening) later moest ik de keuze maken tussen Dynaudio en Monitor audio, de laatste zijn het geworden omdat vocals  ;) daarop het beste klonken. Dus zou ik ook de Dynaudio en de Monitor Audio eens gaan beluisteren, je moet wel van het gecontroleerde geluid van de MA houden maar ik vind ze erg goed klinken, er is net een nieuwe Gold serie uit, waarvan de de GX100 (boekenplank) of de GX200 (vloerstaand) vergelijkbaar qua grote met de CM8 wel eens wat voor jou kan zijn, de GX200 is wel veel duurder dan de CM8.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

twani

Citaat van: johanbicke op juli 19, 2011, 21:53:15
even snel een vraagje : ik heb van een winkel het voorstel gekregen om mijn speakers bij hen te zetten.
als mijn speakers dan verkocht worden, wordt dit als voorschot gebruikt voor mijn nieuws speakers.
Is zoiets gebruikelijk ?
Een andere optie was dat ze mijn speakers overnamen aan de helft van de prijs, maar dan verlies ik heel wat...
Dat is nog eens goedkope voorraadfinanciering voor die winkel ;) Dit soort voorstellen komen meestal van ondernemers met geldproblemen, nooit doen, voor je het weet staan jouw speakers daar in de etalage te pronken en worden ze inderdaad verkocht.......door de curator :ph34r:

johanbicke

Blijft natuurlijk ook mijn vaste waarde, met name mijn NAD 765. Deze doe ik niet weg  :P

Ik vind de combi NAD + focal echt niet slecht klinken. Ook al heb ik redelijk maagdelijke oren  :P :P :P :P
Het eerste 'probleem' is nu mijn Focals verkocht krijgen, en afhankelijk van hetgeen ik er voor kan krijgen,
zal mijn keuze voor volgende speakers bepalen. Nieuw of tweede-hands maakt niet uit.
Maar die dynaudio contour 1.4...man...man..man  ::)
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

johanbicke

Citaat van: twani op juli 19, 2011, 22:26:49
Dat is nog eens goedkope voorraadfinanciering voor die winkel ;) Dit soort voorstellen komen meestal van ondernemers met geldproblemen, nooit doen, voor je het weet staan jouw speakers daar in de etalage te pronken en worden ze inderdaad verkocht.......door de curator :ph34r:

vond ik idd ook een rare manier van zaken doen, maar vermits ik geen ervaring heb met het doorverkopen van audio,
wilde ik het hier even aftoetsen.
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

nielvm

Heb focal ook al beluisterd met NAD en was hier niet echt tevreden van.

Toegegeven; het was wel een verouderde versterker. Misschien is de combi met de huidige reeks beter.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Poldo

Citaat van: nielvm op juli 19, 2011, 22:31:40
Heb focal ook al beluisterd met NAD en was hier niet echt tevreden van.

Toegegeven; het was wel een verouderde versterker. Misschien is de combi met de huidige reeks beter.

ik heb ooit Focal op Marantz, NAD en Cambridge stereo versterkers gehoord en NAD was veruit de minste combinatie, Cambridge vond ik het mooist.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.