PC als USB bron nog beter

Gestart door kyrill, juli 13, 2011, 16:27:58

Vorige topic - Volgende topic

RubenV.

Citaat van: dronebone op januari 10, 2012, 19:56:21

aha: de eerste audiofiele usb insteekkaart

SOtM tX-USB Audiophile PCI to USB Audio Card

thanks, dit was mijn kritische vraag mét hier het antwoord :)

Ja, ik ga misschien toch maar eens zo'n kaartje bestellen binnenkort. Eens kijken of het verschil maakt met de gewone usb poorten rechtstreeks vanaf het moederbord.
De Amerikaanse importeur hiervan heeft al een soort pc'tje ontwikkeld hiermee http://www.auraliti.com/Auraliti_Home.html
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

dronebone

Citaat van: RubenV. op januari 10, 2012, 20:12:34
Ja, ik ga misschien toch maar eens zo'n kaartje bestellen binnenkort. Eens kijken of het verschil maakt met de gewone usb poorten rechtstreeks vanaf het moederbord.
De Amerikaanse importeur hiervan heeft al een soort pc'tje ontwikkeld hiermee http://www.auraliti.com/Auraliti_Home.html

ze zijn niet de eerste hoor
wist je dat onkyo een pc'tje heeft rond een variant van mijn kaart ?

wij hebben ooit nog onkyo verdeeld (nu al lang niet meer) maar al deze japanse speeltjes zijn hier dus niet te krijgen
ik heb mijn onkyo kaart als gewone consumer moeten importeren ... pffff
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

morca

Citaat van: dronebone op januari 10, 2012, 20:26:15
ze zijn niet de eerste hoor
wist je dat onkyo een pc'tje heeft rond een variant van mijn kaart ?

wij hebben ooit nog onkyo verdeeld (nu al lang niet meer) maar al deze japanse speeltjes zijn hier dus niet te krijgen
ik heb mijn onkyo kaart als gewone consumer moeten importeren ... pffff
Intressant,ik heb nog over de Onkyo nagedacht maar niet gedaan ivm het zelf importeren.
Linkje naar dat pc,tje? ben wel benieuwd wat dat is.

dronebone

dronebone

edgnoj

Voor de mensen die zo'n Onkyo kaartje willen proberen zonder moeilijk te hoeven doen over importeren, ik heb hier een gebruikt exemplaar liggen.
Is een originele SE-200PCI, dus niet de LTD versie.
Bij interesse stuur je maar een pm  ;)
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

dronebone

aan importeren is niet veel aan, je betaalt btw en invoerrechten en that's it
als ze lui zijn kan je wel een paar weken wachten op de inklaring

uiteindelijk is een 250$ kaart na import zo'n 450 euro geworden

dus reken uit met de opvolger $515.84 maar op een 900 eur

dat lijkt misschien veel, maar nog steeds geen geld als je weet dat hij mijn tentlabs en northstar wegblies (kost minstens viervoud)

en deze kaarten hebben weinig last van interne pc zooi

ik heb hem jarenlang als 5.1 analoge bluray bron gebruikt met room correction in vista direct naar eindtrappen met enkel een externe 5.1 volumeregeling ertussen (tussen onkyo kaart en eindtrappen)

dat was wel even kicken tov veel surround prul out there

edgnoj

Dan is het toch des te leuker om zo'n kaart voor een fractie van die bedragen te kunnen proberen?
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

RubenV.

hmmz... in het emotiva draadje wordt meestal aangehouden: het $ teken door die van de euro te vervangen.....(ivm. shipping/btw/invoer)
Zijn de shippingcosts vanuit Japan dan zoveel duurder dan vanuit de VS of zie ik iets over het hoofd?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Isflicka

De SOtM tX-USB Audiophile PCI to USB Audio Card is een heel mooi insteekkaartje. Het is ook geen loze belofte maar ik vind het wel jammer dat de Q sliders van de XXHighEnd player niet of nauwelijks meer werken. Komend weekend gaan we er weer goed voor zitten (de kaart heeft nu ook ongeveer 200 uur burn-in tijd gehad) en dan zullen we een definitief oordeel vormen.

Citaat van: RubenV. op januari 10, 2012, 20:12:34
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

RubenV.

Citaat van: Isflicka op januari 11, 2012, 10:21:29
De SOtM tX-USB Audiophile PCI to USB Audio Card is een heel mooi insteekkaartje. Het is ook geen loze belofte maar ik vind het wel jammer dat de Q sliders van de XXHighEnd player niet of nauwelijks meer werken. Komend weekend gaan we er weer goed voor zitten (de kaart heeft nu ook ongeveer 200 uur burn-in tijd gehad) en dan zullen we een definitief oordeel vormen.

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen  :popcorn:
Mijn topic
Bluray collectie

balboa

Citaat van: dronebone op januari 10, 2012, 23:24:53
aan importeren is niet veel aan, je betaalt btw en invoerrechten en that's it
als ze lui zijn kan je wel een paar weken wachten op de inklaring

uiteindelijk is een 250$ kaart na import zo'n 450 euro geworden

Dit lijkt mij zeeeeer royaal berekend. Weet niet hoe en wanneer je het gedaan hebt, maar met de huidige €/$ koers kun je min of meer 1/1 rekenen incl alle douanerechten.
- 2 x Emotiva XPA-1 - Emotiva XSP-1 vv - Emotiva XDA-2 DAC / voorversterker - Aurum Cantus Volla - LAT SS-1000 MK II - Sennheiser 650 -

Mordante

Citaat van: balboa op januari 12, 2012, 21:21:56
Dit lijkt mij zeeeeer royaal berekend. Weet niet hoe en wanneer je het gedaan hebt, maar met de huidige €/$ koers kun je min of meer 1/1 rekenen incl alle douanerechten.

Ik heb ooit een Lyra Dorian in de US gekocht. Dezze was daar toen nieuw its van $600 bij de needledoctor. Na invoerrechten en BTW was dit element iets van €750.

Midcall

Voor het gemak worden natuurlijk niet de verzendkosten en die btw/invoerrechten hierover mee gerekend. Het moet wel een beetje dramatisch overkomen, begrijp je?  ;)
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

RubenV.

beetje off-topic

@ Midcall: wanneer kan ik mij weer eens vergapen aan een update van je set?
Mijn topic
Bluray collectie

Ejorne

Bij grotere bedragen kom je natuurlijk al snel in de wegstreep fase. Daar waar je dus de verzend, btw en invoerkosten kunt wegstrepen tegen het valutaverschil. Maar wanneer je het over een product van 200 euro hebt en verzending is ook in die orde van grote dan mag het verschil tussen dollar en euro wel heel groot zijn wil je nog wat weg kunnen strepen.

Maar vanuit Azië zijn de verzendkosten vaak voor de kleinere dingen aan de lage kant. Ik heb wel eens wat prulspul naar hier laten komen vanuit China zonder verzendkosten. Dus waarom het verzenden van een pci-e kaartje honderden euro's moet kosten begrijp ik niet helemaal. Maar misschien zit er zoveel verschil in de bereidwilligheid van de resellers daar... 

Midcall

Citaat van: RubenV. op januari 13, 2012, 01:10:18
beetje off-topic

@ Midcall: wanneer kan ik mij weer eens vergapen aan een update van je set?
Ik zal kijken of ik het topic van het weekend even nieuw leven kan inblazen door wat fotos te updaten en wat te beschrijven van wat ervaringen van de nieuwe ruimte. Kwam er al die maanden maar niet van om onduidelijke redenen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

dronebone

dat was in 2008 niet het geval

Ejorne

Citaat van: dronebone op januari 13, 2012, 09:57:37
dat was in 2008 niet het geval

Citaat van: dronebone op januari 10, 2012, 23:24:53

Ja, daar ben je weer heel duidelijk in. Betalen jullie in Belgie circa 80% btw?

RubenV.

Citaat van: Midcall op januari 13, 2012, 09:40:24
Ik zal kijken of ik het topic van het weekend even nieuw leven kan inblazen door wat fotos te updaten en wat te beschrijven van wat ervaringen van de nieuwe ruimte. Kwam er al die maanden maar niet van om onduidelijke redenen.

Dat zou leuk zijn  :clapping:
Mijn topic
Bluray collectie

EJR

inplaats van dure kaarten e.d kan je ook gewoon de 5 volt  van de usb afhalen met een splitter en er zelf een lineaire voeding aanhangen

of bv de iewat dure AQVOX USB Low-Noise Linear Power Supply eraan hangen
http://www.aqvox.de/usb-power_en.html

net als moeilijk doen  met filters is een aparte stroomgroep met eigen aarde aanleggen de eenvoudigere oplossing
Stereo: Jriver MC  -> Holoaudio RED ->Shiit Ygrdrasil -> Morrow Audio MA5 -> [Goldmund] Job Pre2 > MA4 > [Goldmund] Job 250 Monos -> Van Damme Hi-fi -> PMC twenty.26
HT: mede8er MED1000X3D - Panasonic P42ST30
Data: 20TB Unraid server

EJR

overigens raad Jriver aan om wasapi event style te gebruiken met windows 7, dit klink op mijn systeem idd helderder als foobar met wasapi plugin
Stereo: Jriver MC  -> Holoaudio RED ->Shiit Ygrdrasil -> Morrow Audio MA5 -> [Goldmund] Job Pre2 > MA4 > [Goldmund] Job 250 Monos -> Van Damme Hi-fi -> PMC twenty.26
HT: mede8er MED1000X3D - Panasonic P42ST30
Data: 20TB Unraid server

dronebone

Citaat van: EJR op januari 13, 2012, 22:41:05
inplaats van dure kaarten e.d kan je ook gewoon de 5 volt  van de usb afhalen met een splitter en er zelf een lineaire voeding aanhangen

of bv de iewat dure AQVOX USB Low-Noise Linear Power Supply eraan hangen
http://www.aqvox.de/usb-power_en.html

net als moeilijk doen  met filters is een aparte stroomgroep met eigen aarde aanleggen de eenvoudigere oplossing

heb hier een trends usb naar spdif converter, zelfs twee: een gewone en een lite

we hebben de aparte battery pack er ook bij, zodat het kastje niet langer usb powerd is maar enkel dan data over usb trekt en geen power
dat is simpel: plug de battery pack in de 5V ingang van de trends, en het kastje springt al aan zelfs zonder usb

wel, ik heb dat kastje al op verschillende meetings gebruikt op een pa (ik deed tot voor kort het geluid van een groep dat zich bezighoudt met het nieuws wat niet op radio en tv komt en elke maand zo'n honderd leden in een zaaltje heeft voor hun meetings), en die 5V batterij verbeterd het geluid niet dag en nacht, sterker nog: ik vind het zoeken naar een verschil

misschien moet ik het kastje eens testen op onze 19.000 eur versterker, maar op het soort setjes waarmee die dacjes gebruikt worden zou ik niet wakker liggen

wat ze wel blind er uit pikken is retuning naar 432 hz: spelen we achtergrond muziek tijdens de pauze op de normale mentale tuning (440 Hz grondtoon stemming zoals op de meeste cd's) dan komen ze ons niet feliciteren met het geluid, spelen we op 432 hz dezelfde muziek, dan komen ze ons vragen welke cd er op ligt, en dat het zo mooi is

Isflicka

Citaat van: dronebone op januari 13, 2012, 23:41:20
heb hier een trends usb naar spdif converter, zelfs twee: een gewone en een lite

we hebben de aparte battery pack er ook bij, zodat het kastje niet langer usb powerd is maar enkel dan data over usb trekt en geen power
dat is simpel: plug de battery pack in de 5V ingang van de trends, en het kastje springt al aan zelfs zonder usb

wel, ik heb dat kastje al op verschillende meetings gebruikt op een pa (ik deed tot voor kort het geluid van een groep dat zich bezighoudt met het nieuws wat niet op radio en tv komt en elke maand zo'n honderd leden in een zaaltje heeft voor hun meetings), en die 5V batterij verbeterd het geluid niet dag en nacht, sterker nog: ik vind het zoeken naar een verschil

misschien moet ik het kastje eens testen op onze 19.000 eur versterker, maar op het soort setjes waarmee die dacjes gebruikt worden zou ik niet wakker liggen

Misschien moet je van een trends usb naar spdif ook niet te veel verwachten (met of zonder battery pack).
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

dronebone

Citaat van: Isflicka op januari 16, 2012, 15:33:42
Misschien moet je van een trends usb naar spdif ook niet te veel verwachten (met of zonder battery pack).

trends is een leuk kastje om de pc met bvb een mengpaneel te verbinden als we voor 100 man een youtube filmpje laten zien

trends staat dan naast m'n mengtafel en ik heb dan bvb 5m usb naar de pc van de presentator lopen

dan heb je geen gezeik met een stereokabel tot aan de laptop die ground loop en andere issues tijdens in en uitpluggen kan veroorzaken

och en ik gebruik hem ook tussen mijn Olive 3HD en de Antelope audio als converter van usb naar spdif, klinkt daarmee zeer high-end