PC als USB bron nog beter

Gestart door kyrill, juli 13, 2011, 16:27:58

Vorige topic - Volgende topic

Angus

Citaat van: kyrill op juli 15, 2011, 20:39:22
hoi Ik weet niet  hoe USB + Jplay klinkt zonder een een zeer goede USB/SPDIF  converter ( mijn dac heeft nu eenmaal s/pdif ingang) of waar ik geen ervaring mee heb, PC/Jplay USB out direct naar een een DAC met een zeer goede USB ingang bvb Burson Audio HA 160D of de Wyred4sound  DAC1 of DAC2 ( DAC1   heeft geen HD  usb maar wel zeer goed geteste redbooks cd USB)

Mag ik vragen wat jij een goede USB/SPDIF converter vind ? Ik ben er ook naar op zoek, want mijn REGA DAC kan enkel redbook cd's weergeven via de USB aansluiting, klinkt wel erg goed overigens.
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

kyrill

jeepe

Ik heb geen Ipad.  Het scherm is doodeenvoudig je hoeft alleen maar op spatie te drukken ( staat op het scherm,) om te spelen
de instellingen doe je 1 keer per speel sessie. of je zet ze via notepad vast in de configuratie serttingns van een notepad bestand in de directory waar het programma geinstalleerd is. Dat gebeurt trouwens ook automatisch

dus het is niet ingewikkeld.
instellen als Jplay "ready" is op je desktop is toetsen indrukken, je hoeft niets in te typen, maar Jplay werkt niet met een muis

Angus
De goedkoopste  van top  high end formaat is John Kenny mk2 275 euro gaat tot 192 khz (http://sites.google.com/site/hifacemods/)
even goed, sommigen vinden het beter is de Audiophileo 2 (http://www.audiophilleo.com/audiophilleo2.aspx) maar je moet m laten modden om een eigen 5V  voeding te krijgen, dus niet uit de USB bus.

Onder die prijs van Kenny ga je hoormatig inleveren.

Het effect is grandioos  :pompom:
echter
zie http://www.audiocircle.com/index.php?topic=92059.0 daarin staat onderin iets over de Musiland o2, dus niet nemen
De Kingrex  zou voor een goedkopere prijs ook heel mooi zijn, maar levert iets in als je luistert met top apparatuur

Angus

Die Audiophileo 2 lijkt me een prima converter voor mijn set, probleem is wel dat ik hem uit de VS moet laten komen als ik het goed begrijp, dan zit je weer met invoerrechten e.d.
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

PuNkEnStEiN

Gewoon de DacMagic nemen; uitstekende DAC voor 399 euro.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Angus

Citaat van: PuNkEnStEiN op juli 16, 2011, 20:50:08
Gewoon de DacMagic nemen; uitstekende DAC voor 399 euro.

Een DAC heb ik al (REGA) maar die gaat tot 16bit via de USB.

Jimi Hendrix

Upperdieup  O0

Hier ook een JK MK2 en Dacmagic, gisteren de trial versie van Jplay in combinatie met Foobar geprobeerd, klinkt behoorlijk goed. Alsof je weer een stapje dichter bij de opname komt, met meer lucht rond de instrumenten, meer rust.

Probleem alleen is dat ik een Asus eee 1000H netbook met W7k 32bit als bron gebruik, deze beschikt over 2GB geheugen. Omdat ik niet kan uitbreiden zal ik de 'superior mode' moeten missen, want daar heb je 4 GB voor nodig. Misschien toch maar een HTPC bouwen en dan meteen W7k 64 bit erop zetten. Je kan ook een licentie voor zowel 32 als 64 bit aanschaffen, deze kost 99 euro ipv 79 euro voor 32 of 64 bit. Decisions decisions.

De moeite waard om het proberen in ieder geval  O0

Johan

kyrill

ik gebruik een JKenny mk2 Asus laptop win 7 32 en 3 gig ( in werkelijkheid 2,zoveel) en dan gaat directlink en hibernation prima, mischien lukt het niet met 2 gig

morca

Emu 0404, mediaportal met de pure audio plug (ASIO)
Klinkt erg prettig speelt alle tot 192 wel heel erg mooi af.
Wasapi maar gauw uitgezet en die pure audio erop klinkt veel mooier,rustiger.

Jimi Hendrix

Heb er een nachtje over geslapen, maar uiteindelijk ben ik overstag gegaan en heb ik JPlay aangeschaft  O0

*Edit: vandaag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zitten luisteren. Hoe langer ik luister, des te meer ik onder de indruk raak! Ben al m'n favoriete albums opnieuw aan het luisteren. De muziek komt veel beter los van de speakers, er is meer lucht rondom de instrumenten en stemmen, de stage is breder en dieper en ik kom een stuk dichter op de originele opname te zitten (of de artiesten komen verder mijn kamer in). De speakers komen echt tot leven  O0

Normaal gesproken investeer ik niet of nauwelijks in software. In eerste instantie omdat ik van huis uit een hardwarefreak ben, als er geen stekker aan zit is het niet interessant  8) Daarnaast heeft de ervaring geleerd dat het tweaken vaak veel tijd en geduld vergt, terwijl de resultaten lang niet altijd noemenswaardig zijn. Wat dat betreft is Jplayer een openbaring, het kan gerust als een serieuze upgrade worden beschouwd  O0 Als hardwarefreak heb ik even tegen die 99 euro aan lopen hikken, maar als je die afzet tegen de investering die je in hardware zou doen om eenzelfde resultaat te bereiken dan is Jplay op mijn set een bang for the buck!

Mijn set bestaat uit: W7K 32bit, Foobar 2000, no name USB kabel, JK MK2 SPDIF, Dacmagic, Van Medevoort MA 240 met VM upgrade, speaker kabels waarvan ik de naam al lang vergeten ben (14 euro/m) en Audio Physic Sitara's

Johan

RubenV.

Ik heb op aanraden van Johan ook maar eens de gratis trial gedownload en na een paar uurtjes luisteren ben ik zwaar onder de indruk.
Hoewel ik er aanvankelijk nogal sceptisch tegenover stond ben ik nu wel enigszins verbaasd. Nooit gedacht dat software zoveel verschil zou maken.

Voor de mensen die net als ik foobar gebruiken om te streamen is het zeker aan te raden. Je doet jezelf te kort als je het niet uit probeert, het proberen is immers gratis en het is zeer makkelijk te installeren (kwestie van toevoegen in de components folder van foobar). Daarnaast vind ik het met 99 euro ook vriendelijk geprijsd als je het bijvoorbeeld vergelijkt met zoiets als amarra (493,85 euro)....
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Sjettepet

Ik heb JPlay ook (kort) geprobeerd. Hoor op het eerste gehoor maar een subtiel, maar wel duidelijk verschil, met mijn bestaande setup. Installatie voor gebruik met JRiver Mediacenter is kinderlijk eenvoudig en het geheel lijkt redelijk stabiel. Vraag me wel af of de betaalde versie gapless afspeelt.

Mijn setup: standaard laptop, dient ook voor huis-tuin-en keuken gebruik, met Win 7 -> Hiface USB (standaard uitvoering, coax) -> 5 meter Hama midrange coax-kabel -> Cyrus DAC XP -> Trends T-10 power amp (class-D) (bi-amp) -> ALR Jordan Take 6
Afspeelsoftware: JRiver Mediacenter 17, Wasapi event-based, geen DSP behalve automatic gain.

Ga zeker nog vaker en langer luisteren.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

kyrill

Als je een HiFace hebt  sla WASAPI a.u.b. over en neem kernel streaming
Kies Directlink en Hibernation, dan pas komt Jplay tot zen recht

morca

Ik draai met Asio,de wasapi was hoorbaar slechter en een medeforumlid had dit ook al ondervonden thuis.
Wasapi is niet zo goed in mijn ogen,geeft geen correct rustig geluidsbeeld. De mixer van window,s zelf klonk nog beter denk ik.

Jimi Hendrix

Hi all,

Ik ben in gesprek geraakt met de ontwikkelaars van Jplay en heb gevraagd of ze een speciale prijs voor HTforum members kunnen regelen. Met een beetje geluk krijgt iedereen in de maand januari 10% korting  O0

Details volgen zo spoedig mogelijk.

Johan

Jimi Hendrix

Hi again!

Na overleg met de makers van JPLAY en na het verkrijgen van toestemming van Frank is besloten om leden van dit forum 10 euro korting te geven op aanschafprijs van de full version van JPLAY  :clapping:

Een aantal wetenswaardigheden:
- De korting is bestemd voor leden die uiterlijk 31-12-2011 zijn geregistreerd
- JPLAY zal de registratiedatum verifiëren
- De actieprijs is alleen van toepassing op paypal betalingen
- Maximaal één aankoop per lid (je mag JPLAY op al je pc's thuis installeren)
- De actie loopt tot en met 31-01-2012
- De actie kan niet gecombineerd worden met eventuele andere lopende acties

Na aanschaf heb je levenslang GRATIS recht op upgrades en support!

Hoe werkt het?

- Bestel niet via de JPLAY website, maar maak in PayPal een betaalverzoek ter hoogte van 89 euro aan [email protected]
- Typ in het bericht "HTFORUM MEMBER [GEBRUIKERSNAAM] WIN32 AND WIN64 VERSION"
- Accordeer het betaalverzoek en wacht vervolgens op de terugkoppeling van JPLAY (meestal binnen 24 uur)
- Je ontvangt een e-mail met links naar de downloadlocaties van de 32bit en 64bit uitvoering
- Installeren, verbazen en genieten maar!

Wat veel mensen overigens niet weten is dat JPLAY een fabricaat van Nederlandse bodem (Amsterdam) is, dus je levert ook nog eens een bijdrage aan onze economie  O0

Ik heb zelf geen enkel belang bij deze actie, sterker nog ik heb voor mijn eigen versie gewoon de volle mep betaald. Ik doe het puur uit liefde voor een mooi product en onze community :wub:

Enjoy!

Johan

RubenV.

Mooi geregeld Johan! Als we zulke acties nu vaker bij fabrikanten/producenten gedaan kregen houden we nog meer geld over voor media :headbanging:

Daarnaast krijgen klanten van John Kenny (Hiface MK*) ook nog eens een krting van 20%

- Accordeer het betaalverzoek en wacht vervolgens op de terugkoppeling van JPLAY (meestal binnen 24 uur)   Dit was bij mij op een hele late zondagavond eerder binnen 24 minuten, kortom snelle service :clapping:.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Jimi Hendrix

Citaat van: RubenV. op januari  9, 2012, 01:52:14
Mooi geregeld Johan! Als we zulke acties nu vaker bij fabrikanten/producenten gedaan kregen houden we nog meer geld over voor media :headbanging:

Eigenlijk is het heel simpel, het is gewoon een kwestie van vragen en aan de hand van statistieken aantonen dat we een serieuze community c.q. de grootste in NL zijn qua omvang.

Ejorne

Mooie actie Johan.  8)

Ik ga jplay van de week direct maar even goed testen om te kijken of er eentje aangeschaft moet worden.

Jimi Hendrix

Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

We hebben allemaal verschillende sets en verschillende oren, dus wees welkom om je ervaringen in dit topic te plaatsen  :smile:

Nahpets

Mijn (zeer beperkte) ervaring met Jplay (testversie) is erg twee-ledig.

Aan de ene kant de geluidskwaliteit, die was in mijn geval erg goed (Audio PC -> USB -> Hiface JK Mod -> Audio Synthesis DAX).
Aan de andere kant de interface, die vind ik enorm bagger. Gezien ik normaal CMP gebruik, die op zich behoorlijk Spartaans is, was dit een behoorlijke tegenvaller.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Ejorne

Citaat van: Jimi Hendrix op januari  9, 2012, 11:49:05
Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

We hebben allemaal verschillende sets en verschillende oren, dus wees welkom om je ervaringen in dit topic te plaatsen  :smile:

Ik heb al wel ervaring in het verleden opgedaan met cPlay en cMP2. Maar daar vond ik het verschil in geluid in vergelijk met Mediaportal en de Pure-audio plugin dermate weinig (volgens mij hoorde ik helemaal geen verschil) dat ik nu nog steeds Mediaportal gebruik.

Maar ik weet niet meer precies wat nu de pro en cons waren van cPlay dus ik ben benieuwd hoe jPlay me gaat bevallen. Ik laat het weten...

Jimi Hendrix

Citaat van: Nahpets op januari  9, 2012, 11:56:31
Mijn (zeer beperkte) ervaring met Jplay (testversie) is erg twee-ledig.

Aan de ene kant de geluidskwaliteit, die was in mijn geval erg goed (Audio PC -> USB -> Hiface JK Mod -> Audio Synthesis DAX).
Aan de andere kant de interface, die vind ik enorm bagger. Gezien ik normaal CMP gebruik, die op zich behoorlijk Spartaans is, was dit een behoorlijke tegenvaller.

Van horen zeggen heb ik begrepen dat de op notepad gebaseerde interface van vorige versies inderdaad vrij bagger was. Tegenwoordig is dat anders.

Nahpets

Oei, dat ziet er inderdaad heel anders uit. Wat kan de wereld veranderen in een paar maandjes.

Misschien toch maar eens een tweede kans geven.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

kermy

Ik heb even een vraag aan de Jplay gebruikers, ik gebruik JRiver MC in combinatie met een asynchrone dac, heeft in zo'n geval de aanschaf van Jplay nog zin?

Met vriendelijke groet,

Kermy