Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

CoSo


HTip

#151
Citaat van: GTDesign op oktober 17, 2011, 11:10:20
Vannacht hier thuis ingebroken en ze hebben me alles mee genomen, iphone, ipad, autopapieren, bankpasjes, autosleutels van beide auto's tot de reserve sleutels aan toe.
:o Sterkte Gé!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Kjelt

Citaat van: GTDesign op oktober 17, 2011, 11:10:20
Vannacht hier thuis ingebroken en ze hebben me alles mee genomen, iphone, ipad, autopapieren, bankpasjes, autosleutels van beide auto's tot de reserve sleutels aan toe.
:o  ongelofelijk wat een *&*(^^*%^ lopen er rond, veel sterkte Gé

Danny1981

Sterkte Gé... wat leven er toch een stel h*fters op deze planeet. "Blijf gewoon eens met je tengels van andermans spullen af!"
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Robert T

 :unhappy: zo jammer te lezen.. altijd de hardwerkende vakmannen die de klos zijn..  :(
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

GTDesign

Wil eigenlijk niet het topic van Leo vervuilen...

Wil net mijn TV aanzetten, kom ik er net pas achter dat mijn philips pronto ook verdwenen is...grrrr

Maar goed, de materialistische schade daar is wel overheen te komen, echter de ellende die het mee brengt.
Vanmiddag hebben ze hier eerst 2 auto's met een bergings bedrijf op moeten halen omdat er gewoon geen sleutels meer zijn.
Gezien het niet ff gewoon een sleuteltje bijmaken is maar het gaat om gecodeerde sleutels moet alles vervangen worden tot de ontvangst module toe van de handzenders.
De hele handel moet besteld worden en duurt ook weer eens 5 dagen voordat ik beide auto's weer terug heb. Alleen dit grapje is al een kosten post van € 2700,-
Dan heb ik vanmiddag nog eerst alle sloten in huis moeten vervangen...
Alles word wel gedekt door de verzekerings maatschappij maar het is gewoon de tijd en ellende die je ermee kwijt bent.

papaleo

Wtf...das verdomme niet normaal man voor 2 sleutels,zo veel geld  :o
Was deze sleutelcode niet op kenteken te achterhalen dan?

Eer dat je alles weer op de rails heb ben je veel tijd,energie en frustraties verder.

Nogmaals sterkte... ;)

PS
En mocht je geen 'extra' Pronto meer hebben thuis...
Ik heb nog een spiksplinter nieuwe TSU9400,hier in de doos liggen....deze had/heb ik aangeschaft voor het geval dat mijn eigen Pronto er ooit mee zou kappen(of gestolen zou worden)dus als ik je daar mee kan helpen,mag je die evt van mij overnemen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

GTDesign

Citaat van: papaleo op oktober 17, 2011, 20:15:00
Wtf...das verdomme niet normaal man voor 2 sleutels,zo veel geld  :o
Was deze sleutelcode niet op kenteken te achterhalen dan?

Eer dat je alles weer op de rails heb ben je veel tijd,energie en frustraties verder.

Nogmaals sterkte... ;)

PS
En mocht je geen 'extra' Pronto meer hebben thuis...
Ik heb nog een spiksplinter nieuwe TSU9400,hier in de doos liggen....deze had/heb ik aangeschaft voor het geval dat mijn eigen Pronto er ooit mee zou kappen(of gestolen zou worden)dus als ik je daar mee kan helpen,mag je die evt van mij overnemen  ;)


Er was wel gewoon een sleutel bij te bestellen...echter de dieven hebben deze sleutel ook...kans dat ze terug komen en de auto's dan mee nemen blijft dan natuurlijk aanwezig.
Dus vandaar dat ik er graag geheel nieuwe sloten en zend frequenties van de handzender op de auto's wilde hebben.

Over de Pronto, daar kom ik graag nog even op terug bij je.  ::)

papaleo

Vandaag was de (Plasma/Sfeerhaard/Soundbar/Centerspeaker) wand  :D aan de voorzijde aan de beurt,alles op maat gemaakt voor het herbergen van diverse AV apparatuur+Sfeerhaard,dan in delen demonteren en naar de spuiter waar alles in een spuitcabine in de kleur 'Braam' word gespoten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Oohja,zijn ook bezig om de vloerverwarming aan te sluiten...  ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raphie

Erg mooi!, qua inrichting voor mijn smaak wel een beetje hoog Frans Bauer gehalte, maar je woont waarschijnlijk ook in het zuiden?
JBL PRX Power!

papaleo

Citaat van: Raphie op oktober 21, 2011, 14:35:03
Erg mooi!, qua inrichting voor mijn smaak wel een beetje hoog Frans Bauer gehalte, maar je woont waarschijnlijk ook in het zuiden?

??? Inrichting ala F.Bauer?

Dat de vloer niet zou misstaan bij FB,ok....maar er is nog niet echt sprake van 'Inrichting' bij ons thuis,het enige wat echt af is...dus zichtbaar op de foto's,is de keuken en deze past,kwa stijl,totaal niet in het stulpte van F.Bauwer.
Wij zijn juist van de zogenaamde FB stijl afgestapt,dus geen gouden beelden meer,geen swarovski en geen klassieke keuken en meubels meer.  ;)

Ps
Nee,wij wonen niet in het Zuiden,maar in het Westen des lands. ;D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#162
ff een kleine update....
Er is goed en er is minder goed nieuws te melden...

Het goede nieuws is dat we eindelijk de Plasmawand/kast terug hebben van de spuiter,er was daar een ongelukje mee gebeurt...de hele kast moest opnieuw gemaakt en gespoten worden.(staat voorlopig in de woonkamer geparkeerd)
En ik ben 'zachtjes aan' begonnen met het inrichten van de hifikast (zie foto's)

Minder goede,zeg maar slechte nieuws is dat de Projector-lift motor gisteren in de soep is gelopen  :crazy:
Gelukkig komt Ge deze as Zaterdag vervangen door een nieuwe.

Het is hier echt een drama,en dan bedoel ik de verbouwing alles wat er maar tegen kan zitten,zit werkelijk ook tegen  :unsure:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

high-q

Tegenslagen zijn nooit leuk he, gelukkig wordt er aan gewerkt!
Je audiokast is trouwens heeeel gaaf!  8)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

papaleo

Maar op ten duur word je er zo moedeloos van...als alles wat je maar beetpak hier thuis,eerst moet tegen zitten.

Thx,en hoe ik nu mijn hifi app. heb staan (in een kast) kan je moeiteloos aan de achterzijde een kabeltje veranderen oid  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Citaat van: papaleo op december 13, 2011, 10:59:40
Thx,en hoe ik nu mijn hifi app. heb staan (in een kast) kan je moeiteloos aan de achterzijde een kabeltje veranderen oid  ;)
Dat is inderdaad erg mooi, dat mis ik hier, ik zie dan welliswaar mijn apparatuur niet maar om even er achter te komen ben ik meer dan een half uur bezig  :(

WickedGame

Ondanks tegenslagen vind ik het wel erg mooi worden.

HTip

Heb het al eens eerder gezegd, maar een prachtige oplossing om apparatuur uit het zicht te hebben en toch goed bereikbaar :worship:

Jammer van de tegenslagen. Als het straks allemaal klaar is en je geniet ervan ben je dat waarschijnlijk weer snel vergeten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DVDGuy

Had door omstandigheden dit topic al een tijdje niet meer gevolgd, maar het ziet er allemaal geweldig uit Leo  :clapping:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

VlisChris

Erg mooie apparatuur en erg mooie kastoplossing zo 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Robert T

Is het geen probleem voor de sub om zo in de kast ingesloten te zitten? Heb je hier over nagedacht of iets gestest? Ga met een soortgelijke kast beginnen binnenkort en wil het liefst ook de sub *erin* kwijt. Ziet eruit als een ideale oplossing. Vind een sub afbreuk doen aan de PL200's fronts  :bigsmile:

Overigens supermooi project, sterkte de komende tijd!!
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

skyfox

Balen van die tegenslagen!! Gelukkig zijn mensen ook weer bezig met herstellen.

Zoals anderen al opmerkten, wat een fantastische oplossing voor je apparatuur heb je gekozen! Makkelijk bereikbaar, maar toch uit het zicht.

Succes met het verdere verloop van je project. Hopelijk kan je nu zonder tegenslagen door tot de eindstreep.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

papaleo

Voor wat ik voor ogen had,leek zo'n kast voor mij (en de vrouw) dè ideale oplossing.
Ik heb er dan weliswaar (nog) geen praktijk ervaring mee,maar optisch vind ik het al geslaagd.

@Robert T
Wat betreft je vraag omtrent de sub....
Ik had ruim vòòr dat de kast op papier getekend was,raad gevraagt bij Garmt van BB&G of het mogelijk was om 'ongestraft' een Velodyne DD15 in een kast te zetten.
Volgens Garmt was het voor een DD geen probleem om deze in dichte kast te plaatsen,of dit geheel ongestraft zal zijn dat zouden metingen moeten uitwijzen,gelukkig is een DD enorm te tweaken,die hoef je persee niet op de ideale plaats neer te zetten.
Ik heb dan ook de kast uit twee afzonderlijke delen laten maken,waarbij de onder,en bovenkant van de kast(en) van elkaar zijn ontkoppelt.
Ik heb thuis een houten vloer,maar heb onder de sub een betonvloer laten maken,dit om de evt dreunen/resonanties van de sub te elimineren.
Op deze betonvloer wordt,vòòr dat de sub geplaatst wordt,ook nog een Gramma geplaatst... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Mooi geworden zo het totaal. Inderdaad zal de DD15 in de kast wel een consessie zijn absoluut gezien, maar beter een DD in de kast met al de tweakmogelijkheden dan een willekeurige andere sub. De Parasounds hebben ook vrij weinig lucht ruimte zo, wel strak. Hopelijk worden die niet te warm in de kast zo. Maar die Halo serie wordt niet zo warm als de oudere Parasounds of wel?

Robert T

Duidelijk verhaal leo, bedankt. Ik had de foto's en uitleg tijdens de bouw ook al gelezen ja, je hebt je huiswerk goed gedaan. Dit trekt me i.e.g. over de streep om m'n sub soortgelijk in te bouwen!

Nogmaals succes verder. Schitterende frontspeakers trouwens. Heb ze laatst zien staan, ik kreeg het niet door de WAF commissie........
Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3