Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

Vorige topic - Volgende topic

nielvm

Citaat van: nielvm op oktober 30, 2024, 16:15:32Ik heb niet echt de indruk dat de kleuren aangepast zijn in de DH-releases? Enkel frame interpolation, scherpte en ruisonderdrukking?

Ik heb net uitgebreid zitten testen, bij sommige films zijn de kleuren inderdaad gemanipuleerd. De DH-release van the substance is daar een goed voorbeeld van. In sommige scènes geeft dit blijkbaar een verbetering, maar bij deze film heb ik me er vaak aan gestoord dat je merkt dat ze ermee "geknoeid" hebben.

De mooiste bewerking vind ik momenteel die van the lord of the rings-serie. Net ook uitgebreid getest en hierbij is er niet geknoeid met kleuren, net als bij john wick 4. Hierbij is enkel wat ruis verwijderd en verscherpt (en uiteraard geïnterpoleerd).
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

nielvm

Nopes, zal ik bij gelegenheid eens beoordelen ;-)
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

pameijer

Citaat van: reza op november 11, 2024, 18:02:26Heb je Ad-Astra al gezien  :inlove:
Binnengehaald en stukje gekeken, weer naast een gewone UHD-versie. Poeh hé, dit is wel serieus scherp en mooi zeg  :wub:
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

reza

pameijer

Citaat van: nielvm op november 11, 2024, 18:01:06De mooiste bewerking vind ik momenteel die van the lord of the rings-serie. Net ook uitgebreid getest en hierbij is er niet geknoeid met kleuren, net als bij john wick 4. Hierbij is enkel wat ruis verwijderd en verscherpt (en uiteraard geïnterpoleerd).
Ik kan de Vieze Hippieversie van The Two Towers niet vinden. Kijk ik op de verkeerde plek of is die er nog niet? De andere 2 heb ik wel gekocht  ;)
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

nielvm

Geen idee, ik heb het over de power of the rings serie  ;)
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Robbo

Hey Leo, lang niet gezien. Alles goed ?

papaleo

Ik kreeg een melding via email van het ht-forum dat er in mijn draadje 2 reacties waren geweest... ^^
Op dit moment gaat het gelukkig weer redelijk goed met mij.

Ja...,Idd is het heel lang geleden forum-genoten dat ik actief/passief hier aanwezig ben geweest de enig forum genoot waar ik nog kort geleden contact mee heb gehad is Reza.
De reden van het niet actief met het forum bezig geweest te zijn is van persoonlijke/zakelijke aard maar ook gezondheid redenen is een reden geweest om hier niet actief te zijn geweest.
De Zakelijke reden is dat ik gaat stoppen met mijn zaak dit vergt veel tijd en energie dit duurt al (veel re lang) maanden maar dit ligt nu eindelijk op schema.
Wbt mijn gezondheid daar kwam in de tussen liggende tijd ook de nodige problemen naar voren...,om een lang verhaal kort te maken,ik ben voor de 3e keer aan mijn hart geholpen dmv wederom een Ablatie tijdens deze operatie/ingreep heb ik een herseninfarct gekregen waardoor/daardoor 4 uitvallen heb gekregen/gehad.
Ik heb daarvoor therapie en ben keihard bezig met mijn herstel...ik heb in de tussentijd al grote stappen gemaakt volgens mijn neuroloog en therapeut ziet het er gunstig uit en ze geloven dan ook dat ik tzt 'waarschijnlijk' volledig zal herstellen.
Ik zie het dan ook allemaal positief tegemoet het zal waarschijnlijk nog enkele maanden gaan duren maar ik weet waar ik vandaan kwam en zie wat en hoe ik nu er al voorstaat,dit geeft mij de kracht en doorzettingsvermogen om te werken aan mijn volledige hertsel.

Vanaf nu zal ik in ieder geval de draad wbt dit leuke ht-forum weer mondjesmaat gaan oppakken want ik realiseer mij dat ik dit toch ook stiekemtjes heb gemist...ik zal gaan beginnen met het zo nu en dan gaan lezen van de voor mij interessante berichtjes.
Ik heb in ieder geval een fikse achterstand opgelopen wbt de in deze 9 maanden geposte berichten door te gaan nemen.

Groetjes Leo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

anton

Alle kracht toegewenst Leo !!!!

Richard70…

Hoi Leo .
Ik had het toevallig vorige week met reza over je en die vertelde al een beetje dat het niet lekker ging met je gezondheid.
Fijn te horen dat het de goede kant weer op gaat .
In ieder geval beterschap !!!
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

blue-eyes

Fijn je weer hier te zien Leo, lijkt mij "een goede" reden waarom je hier niet was toch?
Gezondheid gaat voor alles, tof te lezen dat het de goede kant op gaat!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

katwax

Hevig Leo, blij dat het beter gaat. Wens je alvast een volledig herstel.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Robbo

Goed om te lezen. Welkom terug. 

SV..S

Pittig verhaal, veel sterkte met het herstel en weet dat je wel eens een terugval kunt krijgen bij revalidatie dus laat je dit niet ontmoedigen, kop op kerel, fijn je hier weer te zien!

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

riwi

Veel sterkte met het herstel Leo. Ik had ook al kort met Reza gesproken.
Beterschap gewenst
Richard

xynyx

Allemachtig wat een boel ellende! Je bent i.i.g. een taaie :pompom: fijn dat alles de goede kant weer op gaat. Gezondheid is een groot goed!!

Sterkte met de revalidatie en geniet van het leven!
Ik fiets nog steeds lekker op dat aggenebbis  ;) fietsje van je.

Marco66

Pittig Leo, heel veel sterkte met je herstel!
Woonkamer: Onkyo Muse Y-40, T+A R10
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

JoWa

Een goed herstel gewenst en succes met de verkoop van je zaak.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Audio-GD Master 10MK2 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / Hifiman Ayra Stealth / B&O Beoplay HX

Mijn showcase

PascalP

Sterkte met het herstel!
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Fijn weer wat van je te lezen ouwe Hagenees  ;)

Ik bel je snel.

buckler

Oei Leo wat klote zeg... zit je niet mee kerel.
Sterkte en positief (proberen) te blijven.
Beterschap
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Kaleidescape , Keces CineMike , Isotek , Crowson actuators (2X)

MLCinema

Veel sterkte Leo met je herstel! Ik heb je topic altijd met veel plezier gevolgd.
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5