viper's HT (eerste testjes beeld / stereo)

Gestart door viper_l, juli 8, 2011, 00:26:23

Vorige topic - Volgende topic

Welke kleur moet ik de afkasting voor de indirecte verlichting schilderen?

Zwart
8 (100%)
Blauw
0 (0%)
Rood
0 (0%)
andere
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 8

Da-lite

Woow , die wandplaten zien er super uit .
Geeft een zeer strak resultaat . En je inbouw ijskastje heb je ook mooi opgelost met die rode kader .

Ga je die witte schakelaars vervangen met der tijd ?
Want ik zie dat je overal zwarte stopcontacten hebt .

je bouwt een mooie HT , men zou niet zeggen dat dit je eerste keer is .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

clockwork

Die wandplaten zien er inderdaad prachtig en strak uit. Welke zijn het nu precies geworden? (ik ben me ook aan het orienteren :blush:)

En zijn die een beetje gemakkelijk te verwerken? (zagen/monteren).

Ben je niet bang dat je met vloerbedekking en akoestische wand- en plafondplaten gaat overdempen?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

viper_l

Citaat van: Da-lite op januari 25, 2012, 11:15:07
Ga je die witte schakelaars vervangen met der tijd ?
Want ik zie dat je overal zwarte stopcontacten hebt .
je bouwt een mooie HT , men zou niet zeggen dat dit je eerste keer is .

Er liggen andere schakelaars klaar(antracite)identiek aan de stekkers.
Ik moet er juist nog eens toe komen de elektriciteit gaan af te zetten in de kelder....

En bedankt voor het compliment,ik heb hier op het forum heel wat inspiratie en tips opgedaan alvorens te beginnen.
Dus bij deze ook bedankt aan de mensen die in het verleden hun draadje hier uitgebreid gepost hebben!

Citaat van: clockwork op januari 25, 2012, 11:36:16
Die wandplaten zien er inderdaad prachtig en strak uit. Welke zijn het nu precies geworden? (ik ben me ook aan het orienteren :blush:)
En zijn die een beetje gemakkelijk te verwerken? (zagen/monteren).
Ben je niet bang dat je met vloerbedekking en akoestische wand- en plafondplaten gaat overdempen? 
Het zijn rockfon panelen van 4cm dik geworden.
Ik zou ze niemand aanraden,daar ze heel fragiel zijn en er geen echt goed bevestigingssysteem bestaat om ze recht opstaand te monteren.
Ik had ze aangekocht samen met een mooi verkoopspraatje en heel veel goede wil van een winkel,maar uiteindelijk is er heel wat misgelopen.
Maar dat kan u allemaal nalezen in de vorige pagina's.
Ivm die overdemping,dat valt nog af te wachten.Ik wil in elk geval wel tapijt,dat voelt lekker warm aan.

mvg,
Luc

clockwork

Citaat van: viper_l op januari 25, 2012, 13:02:43
Het zijn rockfon panelen van 4cm dik geworden.
Ik zou ze niemand aanraden,daar ze heel fragiel zijn en er geen echt goed bevestigingssysteem bestaat om ze rte monteren.
Ik had ze aangekocht samen met een mooi verkoopspraatje en heel veel goede wil van een winkel,maar uiteindelijk is er heel wat misgelopen.
Maar dat kan u allemaal nalezen in de vorige pagina's.
Ivm die overdemping,dat valt nog af te wachten.Ik wil in elk geval wel tapijt,dat voelt lekker warm aan.

Dat fragiele was ik al een beetje bang voor (zeker als je zoals in mijn geval twee linker handen hebt).

Ik vind tapijt in zo'n ruimte idd altijd erg mooi staan. Je schiet al lekker op! 
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

viper_l

Nog een update.

Onder het motto:je kan nooit genoeg stekkers hebben  ;D

8 X 230 + 5 X UTP + 2 X Coax  :blink:

En aan de ander muur begonnen.....

met nog meer stekkers. Deze zijn voor de neons en kunnen met de harmony aan en uit geschakeld worden.

En daarnet nog de muur rondom de airco zwart geverfd en de kas van de airco gedemonteerd om zwart te spuiten.
Dus dit is de laatste foto met witte airco.

mvg,
Luc

viper_l

En wat eens wit was ziet nu zwart......

En nog een stekkertje bij gezet  :smile:

mvg,
Luc

VlisChris

Gaat hard zo!
Erg mooi om te zie hoe je dit weet aan te pakken, zeker als het voor het eerst is dat je je hier mee bezig houdt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

viper_l

Citaat van: Christiaan S op januari 30, 2012, 08:09:13
Gaat hard zo!
Erg mooi om te zie hoe je dit weet aan te pakken, zeker als het voor het eerst is dat je je hier mee bezig houdt.
Bedankt,ik moet bekennen dat ik het eigenlijk wel leuk vind zo Bob de Bouwer spelen.
Zekers als het voor de hobby is.

svenG

Dit kan alleen maar mooi worden,ben benieuwd naar het eindresultaat.

groet sven 8)

viper_l

En weer wat verder gewerkt....
Alle grote stukken zijn geplaatst(1 tje is wel klaar maar staat er niet in,daar ik achter de "scherm"-muur nog vanalles wil opbergen)

Zo ziet het er langs links van de airco er uit.

Van de Airco zelf zie je niet veel meer.....
Maar hij is er nog wel

De achterzijde....Blijkbaar heeft het fototoestel een beetje last van al dat zwart    ::)

Muur van de Airco (met 1 van de stekkers voor de neon)

Muur met de koelkast

nu enkel nog wat kleine stukjes toe werken en dan het plafond....

mvg,
Luc

viper_l

En alle muurpaten staan, ik heb er wel terug 2 verwijderd omdat ik nog enkele keren achter de wand moet zijn.
Het plafond heb ik ook geplaatst vandaag.
De rand tussen het plafond en de afkasting is ook dicht gemaakt.

Enkele foto's:
De achterzijde.Ik moet nog wat zwarte L profieltjes zien te vinden om de hoekjes boven de kast mee af te werken.

De voorzijde :
Hier moet mijn scherm tegenaan komen

Het plafond:

Wand rechts:
Van de Airco zie je niet veel meer....

Hoek rechts achter:

Ik ben nog op zoek naar iets waarmee ik een gat in de muur kan afwerken.
Ik wil een gat in de muur maken om de hdmi kabels door te leiden,maar wil dit gat een beetje afwerken(de rand).
Ik vind echter geen oplossing hiervoor.Ik heb reeds enkele winkels gedaan,maar nergens wist men mij te helpen.

Weet iemand op het forum hiermee raad?

mvg,
Luc

jvanhambelgium

Google maar eens op "kabeldoorvoer" en je kan wel wat vinden met links naar winkels (wel...hoop ik toch...)

http://www.smartcablingsystems.be/index.php?option=com_content&view=article&id=224&Itemid=155&lang=nl

Je zoekt die zoiets met vb een "borstel" oid waar je wat kabel kan doorheen voeren. Liefst in het zwart en niet in de bling-bling inox ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

viper_l

Citaat van: jvanhambelgium op februari  1, 2012, 21:48:38
Google maar eens op "kabeldoorvoer" en je kan wel wat vinden met links naar winkels (wel...hoop ik toch...)

http://www.smartcablingsystems.be/index.php?option=com_content&view=article&id=224&Itemid=155&lang=nl

Je zoekt die zoiets met vb een "borstel" oid waar je wat kabel kan doorheen voeren. Liefst in het zwart en niet in de bling-bling inox ;-)

Bedankt,
Ik wist niet de juiste nederlandse benaming hiervoor.
Ik heb er ondertussen al enkele gevonden!

mvg,
Luc

clockwork

HTip

Ziet er inderdaad erg mooi uit. Wat ik me wel afvraag is of je geen overdemping krijgt met akoestische platen op zowel het plafond als alle wanden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

viper_l

Wat een rotdag vandaag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eerst valt de klep voor de airco naar beneden wanneer ik aan de indirecte verlichting aan het werk was.
Resultaat 3 zwaar beschadigde panelen en 1 zwaar beschadigd T-profiel.
Gelukkig had ik er 4 over....Nu dus nog 1.
Spijtig genoeg hield het daar niet mee op.
Bij het bevestigen van de Warner Bros Neon heb ik ook die beschadigd + het paneel waar die tegen moest heeft ook een deuk.
>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Ben er misselijk van.

Ik heb vandaag ook nog de projector opgehangen.Die heeft het wel nog overleefd(alhoewel,ik heb hem nog niet getest...)

een paar foto's

Eddye

Citaat van: viper_l op februari  2, 2012, 19:11:57
Wat een rotdag vandaag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eerst valt de klep voor de airco naar beneden wanneer ik aan de indirecte verlichting aan het werk was.
Resultaat 3 zwaar beschadigde panelen en 1 zwaar beschadigd T-profiel.
Gelukkig had ik er 4 over....Nu dus nog 1.
Spijtig genoeg hield het daar niet mee op.
Bij het bevestigen van de Warner Bros Neon heb ik ook die beschadigd + het paneel waar die tegen moest heeft ook een deuk.
>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Ben er misselijk van.

Ik heb vandaag ook nog de projector opgehangen.Die heeft het wel nog overleefd(alhoewel,ik heb hem nog niet getest...)

een paar foto's

Zonde hoor, kan me voorstellen dat je daar goed van baalt. MAAR, het ziet er echt heel erg mooi uit. Complimenten. Wat een mooie HT gaat dat worden. En zoals jij doorwerkt is het volgende week klaar, zo te zien.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martijnst1990

Zoals hierboven, erg vervelend allemaal natuurlijk, maar het ziet er inderdaad wel top uit allemaal! 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

Citaat van: Martijn90 op februari  2, 2012, 19:23:07
Zoals hierboven, erg vervelend allemaal natuurlijk, maar het ziet er inderdaad wel top uit allemaal! 8)
+1

HTip

Da's balen zeg! Ik weet wat je meemaakt. Ook bij zijn verschillende platen beschadigd geraakt tijdens de bouw. Voordeel is dan weer dat je per doos moet kopen en je dan nog wat reserve hebt.

In ieder geval succes!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

viper_l

Citaat van: HTip op februari  2, 2012, 21:55:37
Da's balen zeg! Ik weet wat je meemaakt. Ook bij zijn verschillende platen beschadigd geraakt tijdens de bouw. Voordeel is dan weer dat je per doos moet kopen en je dan nog wat reserve hebt.

In ieder geval succes!
Da's idd waar.
Ik baal echter meer van de warner bros neon.

Start to HT

Wow, ziet er goed uit  :headbanging:
Die panelen, tja, shit happens. Maar die neon van WB . . .  :(

Da-lite

Wat is er juist kapot aan je WB neon , als ik mag vragen ? Misschien is hij nog te maken .
Je kan misschien is horen bij zo'n firma die neonverlichting maakt op maat voor winkels , dat die hem kunnen herstellen of iets vervangen .

Het resultaat van je indirecte verlichting vind ik waauuw , ziet er cool uit .  :headbanging:
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

viper_l

Citaat van: Da-lite op februari  3, 2012, 16:45:54
Wat is er juist kapot aan je WB neon , als ik mag vragen ? Misschien is hij nog te maken .
Je kan misschien is horen bij zo'n firma die neonverlichting maakt op maat voor winkels , dat die hem kunnen herstellen of iets vervangen .

Het resultaat van je indirecte verlichting vind ik waauuw , ziet er cool uit .  :headbanging:

Glas is gebroken van een van de onderste buisjes.
Heb ondertussen contact gehad met de winkel,het zou te herstellen zijn.
mvg,
Luc

Da-lite

Dat is goed nieuws , ook al is het minder leuk dat je het weer moet demonteren en daarna weer monteren .
Maar eens je ruimte af is en je van een film kan genieten , ben je al die tegenslagen al lang vergeten .
En zoals je ruimte er nu al uitziet , is die eerste film niet meer zover weg .