viper's HT (eerste testjes beeld / stereo)

Gestart door viper_l, juli 8, 2011, 00:26:23

Vorige topic - Volgende topic

Welke kleur moet ik de afkasting voor de indirecte verlichting schilderen?

Zwart
8 (100%)
Blauw
0 (0%)
Rood
0 (0%)
andere
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 8

Start to HT

Ook eentje om te volgen deze.
Jij gaat shoppen in Hasselt, van waar ben je?

Martijnst1990

Gaat hard hier, ziet er goed uit :) Die rioolbuis is inderdaad een handige oplossing zeg.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

skyfox

Mooie beamer, Luc! Wordt deze ook ISF gecalibreerd bij levering en na x uur?

Die Konig kabels ben ik tevreden over. Heb zelf even lopen aanklooien waardoor de mantel/krimpkous van 1 is losgescheurd aan 1 kant. Maakt voor de kabel verder niet uit, was een dom momentje van mezelf. Beelddoorgave en geluidsdoorgave is prima. Ik gebruik 1x 1.5 meter en 1x 2.5 meter, beide met een haakse kop.
In m'n HT gebruik ik de 1.5m kabels van Hifisupply (huismerk). Deze zitten strakker in de HDMI poortjes vanwege een puntje op de aansluithuls.

Wanneer verwacht je de 1e film te kunnen gaan zien?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

viper_l

viper_l

Citaat van: skyfox op januari  5, 2012, 12:11:15
Mooie beamer, Luc! Wordt deze ook ISF gecalibreerd bij levering en na x uur?

Die Konig kabels ben ik tevreden over. Heb zelf even lopen aanklooien waardoor de mantel/krimpkous van 1 is losgescheurd aan 1 kant. Maakt voor de kabel verder niet uit, was een dom momentje van mezelf. Beelddoorgave en geluidsdoorgave is prima. Ik gebruik 1x 1.5 meter en 1x 2.5 meter, beide met een haakse kop.
In m'n HT gebruik ik de 1.5m kabels van Hifisupply (huismerk). Deze zitten strakker in de HDMI poortjes vanwege een puntje op de aansluithuls.

Wanneer verwacht je de 1e film te kunnen gaan zien?

Beamer is zonet aangekomen.Ik heb geen calibratie ingepland.Ik zou ook niet weten waar ik daarvoor terecht kan hier.

vermits de koper van mijn vorige projector mijn vorig scherm ook mee aangekocht heeft,zal ik moeten wachten tot de ht af is om hem deftig te kunnen uittesten.
Want ik heb nu een spanscherm gekocht,hetwelk ik niet zo maar even kan opstellen en afbreken.

Het was echter de bedoeling rond nieuwjaar(he voorbije)in mijn ht te zitten,maar door de mislevering van de wandpanelen en het wachten op leveringen is dit achteruitgeschoven.
Maar het einde komt in zicht......
Ben nu bezig met de electriciteit/verlichting.
Hierna worden de wandpanelen geplaatst en daarna het plafond en de vloer.
Ik denk er zelfs aan om eerst het tapijt te leggen en dan pas de wandpanelen,kwestie van de wanden niet te beschadigen met het plaatsen van het tapijt(deze zijn kwetsbaar)

mtissink

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

stellaboy

Luc,ik wil nu al op je wachtlijst staan voor je eerste meet & greet. :headbanging:

viper_l

Citaat van: stellaboy op januari  5, 2012, 20:13:16
Luc,ik wil nu al op je wachtlijst staan voor je eerste meet & greet. :headbanging:

Komt in orde Jan.... :smile:

Vandaag even de beamer uitgepakt en even een proefopstelling gemaakt met mijn bluray speler
en mijn hdmikabel (die ik ook gebruikte om naar de vorige projector te gaan) om te testen of het ding wel werkte(zonder scherm gewoon op de muur)
Even was er een beetje paniek toen bleek dat hij met geen enkel van de drie hdmi poorten ook maar enig beeld wou ontvangen van mijn Marantz blurayspeler.
Ik heb dan uiteindelijk even een hdmikabel van de tv genomen en toen was plotseling het beeld er wel?
Ik begrijp er niets van,daar ik zeker weet dat met de eerste kabel eveneens niets mis was.(beide kabels waren wel geen 1.4 kabels)
Ik heb dan even mijn maat getelefoneerd die dezelfde projector heeft,
en deze wist me te vertellen dat hij maar liefst 4 soorten(allen 1.4!!) heeft moeten kopen waarvan uiteindelijk alleen die van het merk supra werkte.
Hopelijk werken die die ik gekocht heb samen met de projector.

Mvg,
Luc

viper_l

Vandaag weer voor een verassing komen te staan........  >:(
wou een eerste muurplaat monteren,en wat blijkt.
Mijn platen zijn 4 cm dik,maar de T-profielen,die de platen moeten op hun plaats houden,zijn samen met de klips 5cm hoog????:o
Hebben ze me de verkeerde platen geleverd,de verkeerde klips of de verkeerde T-profielen.
Ik zal maandag weer een bezoekje aan de winkel moeten brengen vrees ik......

Ik heb dan maar het plateau gemaakt waar de koelkast komt op te staan.
Zo heeft deze zijn plaatsje gevonden.
Foto volgt nog.

Da-lite

Dat is balen , en is het probleem ondertussen rechtgezet door de winkel van je materiaal ?
Proficiat met je panasonic .
Hier op het forum lees je er weinig over , maar op avs vind je er goede reviews over en zijn ze positief over deze projector .
Ik ben benieuwd wat jou bevindingen zijn over de AT5000 .
En succes met je wandplaten .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

viper_l

Citaat van: Da-lite op januari 12, 2012, 16:28:24
Dat is balen , en is het probleem ondertussen rechtgezet door de winkel van je materiaal ?
Proficiat met je panasonic .
Hier op het forum lees je er weinig over , maar op avs vind je er goede reviews over en zijn ze positief over deze projector .
Ik ben benieuwd wat jou bevindingen zijn over de AT5000 .
En succes met je wandplaten .

Ik was zeer tevreden met mijn vorige pt-ae2000.Daarom ook dat ik terug een panasonic gekocht heb....

Wat betreft de panelen,de winkel geeft toe dat ze een fout gemaakt hebben,maar ze hebben ook geen oplossing.  :-\
Het enige wat ik kan bedenken en wat ook zal moeten gebeuren vrees ik,is op elke plaats waar een clips moet komen 1 cm hout wegfrezen.
Op die manier komt de voorkant van het T-profiel 4 cm voor de houten wand.

Even over de werken van deze week.
Ik heb de gaten geboord om de spots in te bevestigen.
Ik heb dan de spots elektrisch aangesloten.
De voorste 5 staan op 1 dimmer
De 5 links en rechts staan ook op 1 dimmer
en de 4 achterste staan ook op 1 dimmer
Via de Light manager pro en de FS20 dimmers kan ik via mijn logitech harmony 1100 alles apart of samen bedienen(uitschakelen/dimmen)
Ik kan zo ook scenario's maken zodat wanneer ik bvb op dvd kijken duw automatisch alles dimt en de film begint te spelen .

Ik heb de spots gewoon boven in de bak boven het gat gelegd op dit moment,omdat de kap nog een 2de laag verf moet krijgen.

Ik heb zelf een bevestigingsplaat gemaakt om de projector op te hangen.
De gaten hiervoor zijn ook reeds gemaakt

De koelkast heeft ook een plaatsje gevonden

nog een onduidelijk fotootje van de verlichting.

Vandaag heb ik 2 van de 3 stekkers voorzien op de plaatsen waar de neons komen te hangen.
Ik heb ook kabelgootjes getrokken voor als ik er ooit een 7.1 van wil maken.
Die kabelgoot die rechtdoor loopt is die voor de rears,die die afbuigt is voor de surround links.

mvg,
Luc

Da-lite

Het is wel jammer dat die winkel geen oplossing kan of wilt bieden voor hun fout .
Maar ik zie dat je er zelf al een oplossing voor hebt uitgedacht .
Alleen spijtig dat het je extra werk en tijd zal kosten .
Ik ben benieuwd naar het resultaat van je wandplaten en vindt dit een goed idee om zo'n platen te gebruiken als wand , want ik heb dit nog nergens gezien als wand .
Je verlichting geeft al een mooi resultaat , ook al ligt ze nog in de bak .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

viper_l

De aansluitingen voor de drie neons zijn gemaakt via een RF KAKU inbouwschakelaar.(3X1200 Watt)
De RF KAKU Schakelaar voor de indirecte LED verlichting ligt ook klaar.
De Stekkers voor de audio ga ik zetten samen met de wandpanelen.
Vandaag weer maar eens opgeruimd(rommel was weer niet te overzien)en gestofzuigd(man wat een stof van al dat zaagwerk)
Ik heb vandaag de afkasting voor de indirecte verlichting haar 2e laag mat zwart gegeven.
Normaal gezien ga ik morgen van start met het 1e wandpaneel  :pompom:

mvg,
Luc

larzie

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

viper_l

larzie

Citaat van: viper_l op januari 17, 2012, 11:46:53
Wat bedoel je daarmee?

Zie een klein koelkastje staan op je foto's. In nederland had/heb je een reclame van een bekend biermerk waar je op een bepaald moment een shot van een stel dames ziet die heel erg blij zijn met hun walk-in-closet (inloopkast), vervolgens hoor je hun mannen uitbundig schreeuwen van plezier en zie je in het volgende shot de heren in een walk-in-fridge (walk-in-closet alleen dan als enorme koelruimte) staan vol met bierflesjes  :D

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12

viper_l

Idd zeer mooie commercial.Alleen spijtig van het """"""bier""""""

De eerste muurplaten zijn geplaatst.
Dankzij de vergissing en het verkeerd leveren in/van de winkel zal dit nog een zware klus worden.
Doordat er verkeerd geleverd was en doordat de nieuwe levering op zich liet wachten had ik ervoor geopteerd de balken reeds te zetten.
Nu de winkel ook nog eens gemist heeft met de dikte van de platen in combinatie met de bevestigingen,breekt dit me zuur op.....
Ik zal hier en daar verscheidene balken moeten weghalen en/of verzetten.... :-\
On elk geval,de eerst platen zijn gezet.

2 stuks

en 3 stuks

en 5 stuks

nog een stuk of 30 te gaan

mvg,
Luc

stellaboy

mooi mooi mooi, da geeft al direct een heel ander zicht.Ik ben ervan overtuigd dat het resultaat gezien zal mogen worden.

HTip

Dat ziet er ineens heel anders uit. Jammer dat je er extra werk voor moet doen en dat het moeilijker is, maar het gaat sowieso mooi worden. Als je klaar bent ben je dit snel vergeten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

viper_l

resultaat na een paar dagen arbeid....

Meer panelen:

En de ganse wand klaar waar het projectiescherm moet komen.

Met daarin 8 stekkers.Daar moeten nog 4 LAN-aansluitingen komen voor de mediaspelers en de digitale TV + een TV coax aansluiting.

Andere wand verder afgewerkt...

Ik heb lang zitten puzzelen of en hoe ik de koelkast ging inbouwen.
En dit is het geworden....

mvg,
Luc

skyfox

Wauw, dat is flinke voortgang die je boekt! Het gaat er al heel gaaf uitzien. Ga zo door!!  :pompom:

Start to HT

Holy moly! Daar wordt ook stevig en vooral proper doorgewerkt :clapping:
Knap die muurplaten!

MG76

zo jullie hebben flink doorgewerkt, ben benieuwd naar de volgende updates !!!

viper_l

Citaat van: MG76 op januari 24, 2012, 22:02:35
zo jullie hebben flink doorgewerkt, ben benieuwd naar de volgende updates !!!
Jullie?Het is ik helemaal alleen hoor die dit doe.
Ik heb enkel hulp gehad met het plaatsen van de latten tegen het plafond.
De rest heb allemaal zelf en alleen gedaan.
Ik vind het eigenlijk leuk moet ik toegeven,zo puzzelen en zoeken,want ik doe alles voor de 1e maal.

mvg,
Luc