viper's HT (eerste testjes beeld / stereo)

Gestart door viper_l, juli 8, 2011, 00:26:23

Vorige topic - Volgende topic

Welke kleur moet ik de afkasting voor de indirecte verlichting schilderen?

Zwart
8 (100%)
Blauw
0 (0%)
Rood
0 (0%)
andere
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 8

HTip

Je gaat lekker! Het lijkt voor buitenstaanders altijd makkelijker dan het in werkelijkheid is. Mijn verlaagd plafond met het frame wat slechts 0,5cm speling mocht hebben was ook een hele klus. Maar des te mooier als het dan is gelukt.

Slim idee ook van de dubbele deur. Ik zou daar ook nog wat isolatieplaten (geen steen-/glaswol, maar bijv. Akotherm) tussenplaatsen. Je loopt nu risico op een klankkast met daardoor extra nagalm.

Succes met het vervolg!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

viper_l

Citaat van: HTip op december 25, 2011, 13:26:43
Slim idee ook van de dubbele deur. Ik zou daar ook nog wat isolatieplaten (geen steen-/glaswol, maar bijv. Akotherm) tussenplaatsen. Je loopt nu risico op een klankkast met daardoor extra nagalm.
Idd geen slecht idee ivm de platen tegen de deur.
Ik heb waarschijnlijk toch verscheiden muurpanelen(rockfon 4cm)over.
Misschien dat deze er tegen plak.
Ik heb ook nog deze liggen

Misschien dat ik deze er tegenplak.

Even nog een update.
Ik had wat verder gewerkt aan het plafond.
Het resultaat hiervan kan je op volgende foto's bewonderen.
Eerst de haakjes gehangen.

Daarna de eerste lat

Daarna de 2e hieraan vast en de hoogte hiervan met de laser bijgewerkt.

Daarna de lat van de 2e rij,deze uitgelijnd en dan de tussenprofielen geplaatst.

Daarna de 3e rij + tussenprofielen.

resteren enkel de profielen langs de zijkanten die ik nog maken moet.

mvg,
Luc

HTip

Komt me heel bekend voor die profielen voor een verlaagd plafond ;)

En noppenschuim is prima, alhoewel denk ik die Rockfonplaten beter zullen werken. Ik zou het uitproberen, want misschien is noppenschuim al voldoende.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

viper_l

En nog een updeetje...
Vandaag bezig geweest met de uitsprong voor de indirecte verlichting + plafond verder afgewerkt.
Enkele fotos.

Ter hoogte van de Airco heb ik stuk gemaakt dat dmv slotje uitklikbaar is

nu dringend weer eens opruimen,want overal ligt er zaagsel van al dat mdf en hout te zagen +genoeg houtstukjes om de rest van de winter de kachel mee te laten branden.
En materiaal ligt ook verspreid.schroeven,apparaten enz.

mvg,
Luc

viper_l

Allereerts,mag ik iedereen een gelukkig en vooral gezond 2012 toewensen!

Vraagje aan de medeforummer en -sters.
Mijn plafond word Fibralnachtblauw

Mijn muren worden afgewerkt met rockfon zwarte panelen

En op de grond komt een hoog polig rood tapijt.

De vraag,
In welke kleur zouden jullie de afkasting voor de indirecte verlichting schilderen?
Ik twijfel tussen rood en zwart.
Andere suggesties zijn ook welkom!

mvg,
Luc

larzie

Ik zou t mooi zwart doen  :pompom:
Maak anders een poll :D Dan kunnen we met z'n allen stemmen!  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

viper_l

Citaat van: larzie op januari  2, 2012, 15:35:29
Ik zou t mooi zwart doen  :pompom:
Maak anders een poll :D Dan kunnen we met z'n allen stemmen!  :pompom:
Is bij deze gebeurt.
Alvast bedankt.

viper_l

ter afwachting van de poll nog even een update-je

Dat de kamer na het maken van de afkasting dringend een opruimbeurt nodig had bewijst onderstaande foto.

Heel wat planken gezaagd.De stofzuiger op de zaag had zijn werk toch redelijk gedaan.
De emmer was 3/4e gevuld.

Wat opgeruimd en het zag er even terug zo uit....

Na het opruimen begonnen met gaatjes en oneffenheden te vullen en te schuren....

En daarna een grondlaag voor mdf aangebracht.

Deze is nu aangebracht.
Deze week word deze al in kleur gezet.
Nog even de poll afwachten.
Dus stemmen maar aub!

mvg,
Luc

Eddye

Ik heb ook zwart gestemd, past eigenlijk altijd.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

viper_l

Bedankt,
was ook mijn 1e gedacht,maar begin te twijfelen.....
mvg,
Luc

HTip

Ik heb dezelfde twijfel ook gehad en na een poll te hebben gehouden voor zwart gekozen. Nooit spijt van gehad, dus nu ook zwart gestemd.
Showcase - Topic

skyfox

Ik heb ook voor zwart gestemd. Ik denk dat dit toch het mooiste effect gaat geven. Sowieso, als je de meeste wanden/plafond donker maakt en de vloer mogelijk wat lichter, of speelt met accessoires voor kleur, dan krijg je denk ik het mooiste effect.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

viper_l

Bedankt aan de voters!
Vermits er al 8 stemmen waren voor zwart en 0,0,0 voor de rest is het zwart geworden.
Bij deze is het dan ook reeds zwart geverfd.
Foto's volgen later.

mvg,
Luc

viper_l

En ik heb ze dus mat zwart geverfd...

Ik heb ineens de binnenste deur van de dubbele deur ook maar meegeverft.

Foto met het paneel aan de airco niet ertussen geklikt

En eentje met het paneel er tussen geklikt

De kabels(hdmi/vga) van de bronnen naar de projector liggen ook.

Als kabelgoot hiervoor heb ik een 125 diameter rioolbuis in de lengte doorgezaagd.

Ik heb ook even aan het puzzelen geweest waar ik mijn spots moet positioneren.
Als ik ze alle 20 wil plaatsen zal het waarschijnlijk op deze manier gebeuren.
Afmetingen op schets moet je wel anders interpreteren.Je moet deze delen door 10.Bvb 4.68m=46.8cm

mvg,
Luc

VlisChris

Glad gemist dit topic, maar dat gaat lekker zo!
Krijg altijd kriebels om ooit ook eens zo iets te willen realiseren. Maar dat gaat mij toch niet lukken hoor ;)
Knap zoals jullie dat altijd voor elkaar krijgen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

larzie

Ik zou een andere kleur tapijt doen :D Denk dat bijvoorbeeld een wat grijsachtige kleur beter staat. Dat rood knalt er meteen zo uit. Dat kun je mooi vinden, maar ik hou altijd wat meer van bij elkaar passende kleuren. Dat maakt het allemaal wat neutraler en vooral rustiger.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Da-lite

Je schiet al heel aardig op .
Ga je enkel spots plaatsen aan de zijkanten , of ga je ook nog enkele plaatsen in je fibralplaten boven de zitplaatsen ?
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

skyfox

Gaat lekker zo! Ik denk dat je geen spijt gaat krijgen van het zwart.

Zie ik daar trouwens Konig HDMI kabels hangen? Zien er bekend uit namelijk  :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Denon Focal

Mooie oplossing die riooolbuis als kabelgoot, hoe heb je die netjes overlangs doormidden gekregen?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

viper_l

Citaat van: larzie op januari  4, 2012, 07:26:37
Ik zou een andere kleur tapijt doen :D Denk dat bijvoorbeeld een wat grijsachtige kleur beter staat. Dat rood knalt er meteen zo uit. Dat kun je mooi vinden, maar ik hou altijd wat meer van bij elkaar passende kleuren. Dat maakt het allemaal wat neutraler en vooral rustiger.
Ik weet het ook niet.....maar ik vind rood zo mooi wanneer sfeervol verlicht.
Nu doe je me weer twijfelen.

viper_l

Citaat van: Da-lite op januari  4, 2012, 11:19:12
Je schiet al heel aardig op .
Ga je enkel spots plaatsen aan de zijkanten , of ga je ook nog enkele plaatsen in je fibralplaten boven de zitplaatsen ?

Ik dacht enkel langs de zijkant spots te zetten.
In de fibralplaten heb ik er geen voorzien.

viper_l

Citaat van: skyfox op januari  4, 2012, 12:15:34
Gaat lekker zo! Ik denk dat je geen spijt gaat krijgen van het zwart.

Zie ik daar trouwens Konig HDMI kabels hangen? Zien er bekend uit namelijk  :D
idd konig.Weet niet of ze goed zijn.
Trouwens wat projectie betreft heb ik goed nieuws.
Mijn panasonic pt-ae2000 is ondertussen al enkele dagen verkocht,en ik heb gisteren bericht gehad dat mijn nieuwe Panasonic pt-at5000 onderweg is.

Dus deze is weg.....

En deze komt normaal morgen in de plaats.

En ik ben net terug van de mediamarkt in Hasselt alwaar ik mijn eerste 3d-brilletje voor de projector heb meegebracht.

mvg,
Luc

viper_l

Citaat van: Denon Focal op januari  4, 2012, 13:54:32
Mooie oplossing die riooolbuis als kabelgoot, hoe heb je die netjes overlangs doormidden gekregen?

Een slijpschijf met een diamantschijf erop(bij gebrek aan beter)
Maar ik zou dit in't vervolg toch buiten doen.Het geeft namelijk verschikkelijk veel klein stof.
mvg,
Luc

mexmen2

heeeeel tof topic om te volgen! succes met de verdere afwerking alvast!! het ziet er in ieder geval al heel goed uit.
ps3 40gb / 16 bluray films

HTip

Citaat van: viper_l op januari  4, 2012, 20:58:02
Trouwens wat projectie betreft heb ik goed nieuws.
Mijn panasonic pt-ae2000 is ondertussen al enkele dagen verkocht,en ik heb gisteren bericht gehad dat mijn nieuwe Panasonic pt-at5000 onderweg is.

Dus deze is weg.....

En deze komt normaal morgen in de plaats.

En ik ben net terug van de mediamarkt in Hasselt alwaar ik mijn eerste 3d-brilletje voor de projector heb meegebracht.

mvg,
Luc

Mooie aanwinst Luc! Wanneer denk je de eerste film te kunnen kijken?
Showcase - Topic