A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

twani

#15550
Citaat van: doorofnight op december 21, 2017, 12:04:37
De Suite 2.8 is een warm klinkende luidspreker die het laag zwaar aanzet. Ik vond hem heel lekker tot ik strakker klinkende luidsprekers hoorde. Ik denk wel dat ie een breed en ruimtelijk geluidsbeeld neerzet?

Klopt :).

Afbeelding is eigenlijk nauwelijks op correctheid te controleren daar deze voor (wat mij betreft) het grootste deel wordt bepaald door de akoestiek.

Die is vooralsnog bagger in het sousterain, iets dat wel op de agenda staat overigens.


Enfin, dat hoef ik de man in het bezit van een van de mooiste sets en de beste akoestiek van het forum vast niet uit te leggen :tounge2:


Grappig is dan wel weer dat het veel goedkopere setje Bostons veel beter met deze dramatische omstandigheden weet om te gaan.

DofN

Citaat van: twani op december 21, 2017, 21:19:24
Klopt :).

Afbeelding is eigenlijk nauwelijks op correctheid te controleren daar deze voor (wat mij betreft) het grootste deel wordt bepaald door de akoestiek.



Stel dat je een paar keer kan luisteren in verschillende akoestisch goede ruimtes waarin goed ontworpen luidsprekers staan in een goede luisterdriehoek. En je doet dit met muziek die jij goed kent. En je hoort steeds dat de afbeelding zowat hetzelfde doet - of in grote lijnen. Zou je dan over een controleerbare correctheid kunnen spreken die je kan afzetten tegen een afbeelding in een minder goede ruimte?


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani


twani

#15553
Citaat van: doorofnight op december 21, 2017, 23:30:07
Stel dat je een paar keer kan luisteren in verschillende akoestisch goede ruimtes waarin goed ontworpen luidsprekers staan in een goede luisterdriehoek. En je doet dit met muziek die jij goed kent. En je hoort steeds dat de afbeelding zowat hetzelfde doet - of in grote lijnen. Zou je dan over een controleerbare correctheid kunnen spreken die je kan afzetten tegen een afbeelding in een minder goede ruimte?

Theoretisch já :)

Maarrrr....


Ik ben echter van mening dat ieder stel mensenhersens dermate uniek is in het registreren/interpreteren van hetgeen waargenomen dat de uitkomst toch bij eenieder anders zal zijn.

Sjanzie Hansie zei dat ooit eens mooi naar aanleiding van een soort van meet and Greet  bij hem thuis ( tenminste dacht dat het zoiets was).  Grappig was dat sommige mensen veronderstelden de stemmen achter de luidsprekers te horen terwijl anderen ze juist vlak voor zich meenden waar te
nemen, dit terwijl het één en dezelfde set, luisterpositie en muziekstuk betrof.

In het Duitse blad Stereo of Audio, weet ik niet meer, stond ooit een mooi artikel nav een luister cd die de abonnees hadden ontvangen.

Daaruit bleek klip en klaar dat er echt wel verschillende groepen waren onder te verdelen in hoé men de tonen waarnam.  Iets met Oberton  hörer en Grundton hörer dacht ik...  Zal t eens opzoeken.

Verklaard ook waarom de één een versterker of set fris en analytisch vindt klinken daar waar iemand anders m duf en sompig vindt

Al bij al een razend ingewikkeld fenomeen. Zeg t maar :nopompom:

DofN

Ik ben benieuwd naar dat artikel. Ik lees soms Toole en hij legt uit dat er onderzoek is gedaan naar wat mensen prettig vinden om naar te luisteren. En dan blijken daar toch wel overeenkomsten te zijn. (een tamelijk vlakke frequency response).

Maar ingewikkeld is het wel!

Fijne kerst!

Ik doe vanmorgen nog even rustig aan met wat mooie muziek, tot het feestgeweld in volle hevigheid losbarst :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

#15555
Citaat van: doorofnight op december 25, 2017, 10:28:58
Ik ben benieuwd naar dat artikel. Ik lees soms Toole en hij legt uit dat er onderzoek is gedaan naar wat mensen prettig vinden om naar te luisteren. En dan blijken daar toch wel overeenkomsten te zijn. (een tamelijk vlakke frequency response).

Maar ingewikkeld is het wel!

Fijne kerst!

Ik doe vanmorgen nog even rustig aan met wat mooie muziek, tot het feestgeweld in volle hevigheid losbarst :)

Jij ook DON!

En begin volgend jaar proberen we een luistersessie te plannen😉   

twani

#15556
Inmiddels 3 setups in het sousterain opgebouwd.

Naast de vintage B&O setups nu ook een quasie budgetvriendelijke wat modernere setup met Dali Suite 2.8 en een budget Yamaha 501 versterker .

Als luidsprekerkabel is de goedkoopste QED line gemonteerd ..

iPad erop via line in en gáán.


twani


solitaire

Zulke mooie spullen ! Wordt je niet gek van die 'omgevallen' foto's ? Ik heb de nijging ze allemaal rechtop te zetten, maar dan kan ik op HTf wel aan de gang blijven ... 

BTW handig dat je de ruimte hebt voor exposities als deze. Daar valt mijn ene vintage B&O zeker bij in het niet.



prettige Kerst gewenst



soli




Hinterm Horizont geht's weiter.

twani

Citaat van: solitaire op december 25, 2017, 19:53:23
Zulke mooie spullen ! Wordt je niet gek van die 'omgevallen' foto's ? Ik heb de nijging ze allemaal rechtop te zetten, maar dan kan ik op HTf wel aan de gang blijven ... 

BTW handig dat je de ruimte hebt voor exposities als deze. Daar valt mijn ene vintage B&O zeker bij in het niet.



prettige Kerst gewenst



soli

Dank je wel en voor jou en je naasten uiteraard hetzelfde toegewenst Soli :)

PS: bij mij staan de foto's recht  :nopompom:

solitaire

#15560
dank je zeer


maaruh, heb je je scherm dan wel recht voor je ?  :D

tja, bij liggen ze allemaal ... even snel via Chrome gekeken, maar daar liggen ze ook ...




soli

edit / screendumps Win IE10 en Chrome
Hinterm Horizont geht's weiter.

twani

Citaat van: solitaire op december 25, 2017, 20:31:21
dank je zeer


maaruh, heb je je scherm dan wel recht voor je ?  :D

tja, bij liggen ze allemaal ... even snel via Chrome gekeken, maar daar liggen ze ook ...




soli

edit / screendumps Win IE10 en Chrome

Als ik dit zo zie vind ik het wel te prijzen dat je mijn topic nog steeds bezoekt. Mén wat een ellende :D

solitaire

#15562
je bent in goed gezelschap; 'tis op veel fora zo, all over the iNet

neem gewoon een borreltje extra, dan is het allemaal één pot nat of 't nu ligt, staat, of scheef hangt :blink:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Jumping Jack

 ;D.

Het zal een Apple-dingetje zijn wss, op de iPad ziet alles er normaal uit...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

BuSpu

Op iMac staan de afbeeldingen op z'n kant  :-\

twani

Citaat van: BuSpu op december 26, 2017, 10:56:33
Op iMac staan de afbeeldingen op z'n kant  :-\

Maar daar kan je display een kwartslag van draaien toch? :D

BuSpu


i2Paq

Dit topic, zij het met "Zevenmijlslaarzen" van pagina 1 tot en met de laatste pagina doorgelezen!

Twani, wat een reis, wat een (mooie) audio heeft de revue gepasseerd en ik snap dat mensen niet snappen dat de "simpele" setup die je nu hebt echt kan bevallen.

Maar dat ga ik hopelijk "zien" met mijn oren  ;)

Ondertussen heb ik zelf ook Beolab Penta 3 aangekocht en ondanks de bekende problemen klinkt dat wat ik nu hoor zeker niet slecht.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

solitaire

is twee leden genoeg om een club te vormen ?

De Penta Club ... ?



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

hpapen

Ik heb ook een paar Penta's maar ja ... de ballotage

twani

Citaat van: i2Paq op december 28, 2017, 19:45:33
Dit topic, zij het met "Zevenmijlslaarzen" van pagina 1 tot en met de laatste pagina doorgelezen!

Twani, wat een reis, wat een (mooie) audio heeft de revue gepasseerd en ik snap dat mensen niet snappen dat de "simpele" setup die je nu hebt echt kan bevallen.

Maar dat ga ik hopelijk "zien" met mijn oren  ;)

Ondertussen heb ik zelf ook Beolab Penta 3 aangekocht en ondanks de bekende problemen klinkt dat wat ik nu hoor zeker niet slecht.

Zijn ze al "gedaan"?  ::). Want pas ná een complete André Vijlbrief make-over zijn is het serieus High End wapentuig  :)

twani

Citaat van: hpapen op december 28, 2017, 20:08:14
Ik heb ook een paar Penta's maar ja ... de ballotage

Mijn ballotage heeft er de rust in gevonden. Maar ja, ik had eerder ook Harbeths :D