A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

Robiwan

Citaat van: twani op maart 14, 2016, 08:28:14
Er ligt een Belden 1885eh met Telegärtner aan de Naim.  Haaiénder dan dát wordt het niet :D

;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

tompj

Citaat van: twani op maart 13, 2016, 22:26:03
Voorlopig speelt er helemaal niets. De UnitiQute raakt (bedraad) iedere paar seconden de verbinding met het locale netwerk kwijt.

Het ding is close to een worp door de ramen naar buiten.

Factory reset gedaan al, router al aan en uit gehad, modem ook.

Weet het eigenlijk even niet meer.......
Dat is wel wat me altijd heeft tegen gehouden om een dergelijk apparaat in te zetten, samen met de snel verouderende/ontwikkelende software. De 'hobby' wordt steeds meer een IT aangelegenheid en die is niet aan mij besteed. Streamen doe ik daarom maar gewoon via de laptop (Qobuz) en een USB Dac. Maar ik merk dat ik vooral LP's luister en ook weer veel CD. Qobuz is om zaken te ontdekken.

Leuk te zien dat de B&O's je weer terug brengen naar een sound die je persoonlijk bevalt. Kan me daar veel bij voorstellen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mr.M

Citaat van: twani op maart 14, 2016, 08:28:14
Er ligt een Belden 1885eh met Telegärtner aan de Naim.  Haaiénder dan dát wordt het niet :D
Neee , wat wij bedoelen is een high end MERK. De naam doet veel namelijk met het geluid.
Ieder merk heeft zijn eigen sound signiture en sound karakter namelijk , de high end sound van een high end merk zit in de draad kern gegoten door middel van cryogeen behandeling en monocrystalisering.

Wordt hier zo moe van af en toe .;) . Sommige gaan het ook nooit snappen.

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M



Citaat van: tompj op maart 14, 2016, 09:25:12
Dat is wel wat me altijd heeft tegen gehouden om een dergelijk apparaat in te zetten, samen met de snel verouderende/ontwikkelende software. De 'hobby' wordt steeds meer een IT aangelegenheid en die is niet aan mij besteed. Streamen doe ik daarom maar gewoon via de laptop (Qobuz) en een USB Dac. Maar ik merk dat ik vooral LP's luister en ook weer veel CD. Qobuz is om zaken te ontdekken.

Leuk te zien dat de B&O's je weer terug brengen naar een sound die je persoonlijk bevalt. Kan me daar veel bij voorstellen.

Hier nog een die zich in de rij kan aansluiten achter u.

Speel laatste tijd vaker cd en lp af en spotify gaat gewoon via usb /pc.

PS . Ziet er stoer uit die twin towers. .

Heb de hecos  gister in het echt gezien in wit en zwart in rotterdam en moet zeggen dat ik ze best mooi vond.
Mijn vriendin vond ze niet zo Maargoed , das niet zo belangerijk.;)

Ik bepaal wat er in huis komt te staan als het om audio gerelateerd spul gaat.
**UNDER CONSTRUCTION**

twani

Citaat van: tompj op maart 14, 2016, 09:25:12
Dat is wel wat me altijd heeft tegen gehouden om een dergelijk apparaat in te zetten, samen met de snel verouderende/ontwikkelende software. De 'hobby' wordt steeds meer een IT aangelegenheid en die is niet aan mij besteed. Streamen doe ik daarom maar gewoon via de laptop (Qobuz) en een USB Dac. Maar ik merk dat ik vooral LP's luister en ook weer veel CD. Qobuz is om zaken te ontdekken.

Leuk te zien dat de B&O's je weer terug brengen naar een sound die je persoonlijk bevalt. Kan me daar veel bij voorstellen.

Ah Tom :pompom:   Ik heb eigenlijk nooit netwerkgerelateerde problemen moet ik zeggen.  Wat de Naim gisterenavond bezielde weet ik ook niet.

Is iets met het verkrijgen van een IP-adres van de router (ofwel het uitdelen daardoor).

De B&O towers klinken heerlijk relaxed inderdaad.  Had ze al een tijd trouwens, geen enkele reden om ze weg te doen...

twani

Citaat van: maz op maart 14, 2016, 10:59:35
Neee , wat wij bedoelen is een high end MERK. De naam doet veel namelijk met het geluid.
Ieder merk heeft zijn eigen sound signiture en sound karakter namelijk , de high end sound van een high end merk zit in de draad kern gegoten door middel van cryogeen behandeling en monocrystalisering.

Wordt hier zo moe van af en toe .;) . Sommige gaan het ook nooit snappen.

Alles wat met highend te maken heeft - en al helemaal kabels - snap ik inderdaad weinig van.

Wou dat graag zo houden :D

DofN

Ik ga je in ieder geval niet besmetten met kennis :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

BuSpu

Toch lees ik dit soort problemen vaak in combinatie met NAIM. Ik zou er inderdaad gek van worden.

twani

#13958
Citaat van: doorofnight op maart 14, 2016, 15:37:08
Ik ga je in ieder geval niet besmetten met kennis :)

Op akoestiek gebied daarentegen zou ik je anders graag horen verhalen "DON" :)

Dáár ben ik namelijk wél van.  Vele malen meer te bereiken als met kabeltjes.

Voor eenieder nog met kabels klotend zou ik willen zeggen: draai je set eens een kwart slag óm in kamer en ga voor de gein eens luisteren wat eea te weeg heeft gebracht.

Je herkent (in positieve danwel negatieve zin, dat dan weer wel :D) je eigen set niet eens meer terug.

Dáár zit de essentie van de materie, niet in de touwtjes.

twani

Citaat van: BuSpu op maart 14, 2016, 15:43:39
Toch lees ik dit soort problemen vaak in combinatie met NAIM. Ik zou er inderdaad gek van worden.

Heb 'm zojuist een static ip gegeven, kijken of dat de problematiek (die er alleen gisterenavond spontaan even was) weg gaat nemen....

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Robiwan

Citaat van: BuSpu op maart 14, 2016, 15:43:39
Toch lees ik dit soort problemen vaak in combinatie met NAIM. Ik zou er inderdaad gek van worden.

klopt, lees het ook vaak. Naim moet beter z'n huiswerk doen!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

BuSpu

Citaat van: twani op maart 14, 2016, 16:06:24
Voor eenieder nog met kabels klotend zou ik willen zeggen: draai je set eens een kwart slag óm in kamer en ga voor de gein eens luisteren wat eea te weeg heeft gebracht.

Je herkent (in positieve danwel negatieve zin, dat dan weer wel :D) je eigen set niet eens meer terug.

Dáár zit de essentie van de materie, niet in de touwtjes.

Jammer dat je al de quote van het jaar eerder in januari had gedaan anders was dit een goede nominatie geweest  :pompom:

twani

#13963
Citaat van: BuSpu op maart 14, 2016, 19:35:19
Jammer dat je al de quote van het jaar eerder in januari had gedaan anders was dit een goede nominatie geweest  :pompom:

;)

Blijf het irritant vinden dat dit onderwerp zó ónbesproken en ónderschat wordt op dit forum daar waar kabels en stekker zó worden óverschat.

Heb het al eerder eens geroepen, akoestiek en plaatsing zijn niet sexy , moeilijk te doorgronden bovendien.  "Gouwe stekkers" daarentegen kan iedereen mee lopen kloten.

Overigens misgun ik niemand dat deel van de hobby hoor. Heb zelf vast ook nog wel ergens een "gouwe stekker" in mijn set hangen :tounge2: 

Weet zo gauw ff niet wáár, maar het zál :D

Spijkie

Mee eens, gewoon een kleed in de woonkamer leggen en je weet dat t effect heeft. Ben overigens ook van de kabeltjes  :pompom:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

twani

#13965
Citaat van: Spijkie op maart 14, 2016, 20:02:35
Mee eens, gewoon een kleed in de woonkamer leggen en je weet dat t effect heeft. Ben overigens ook van de kabeltjes  :pompom:

Ik vind kabels ook leuk hoor, maar plaats ze graag in het juiste perspectief  :)

Je moet kabels niet als probleemoplosser gebruiken, daar gaat het vaak fout.

Een klankmatig probleem los je op met plaatsing, akoestiek alsmede een juiste combi van componenten. (Waarbij ik kabels niet tot de categorie componenten reken uiteraard)

vanzomereng

#13966
Citaat van: twani op maart 14, 2016, 16:06:24
Op akoestiek gebied daarentegen zou ik je anders graag horen verhalen "DON" :)

Dáár ben ik namelijk wél van.  Vele malen meer te bereiken als met kabeltjes.

Voor eenieder nog met kabels klotend zou ik willen zeggen: draai je set eens een kwart slag óm in kamer en ga voor de gein eens luisteren wat eea te weeg heeft gebracht.
Je herkent (in positieve danwel negatieve zin, dat dan weer wel :D) je eigen set niet eens meer terug.

Ik verzeker je, dat als je alleen al   alle kabels een kwart slag draait, het verschil ook ZEER aanzienlijk is  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

twani

Citaat van: VANZOMERENG op maart 14, 2016, 20:33:20
Ik verzeker je, dat als je alleen al   alle kabels een kwart slag draait, het verschil ook ZEER aanzienlijk is  :D


:D :D :D, hij is leuk....

BJF

Ik heb net mijn speakers een kwartslag voorover om hun lengteas gedraaid Klinkt werkelijk nergens naar.
Heb daarna geprobeerd ze een kwartslag te draaien door ze ipv op de grond te zetten, 'op de muur te zetten'. Geen doen, opgegeven.
Wel grote verschillen inderdaad.
NAD M10 V2
Elac FS247

twani

Citaat van: BJF op maart 14, 2016, 21:18:18
Ik heb net mijn speakers een kwartslag voorover om hun lengteas gedraaid Klinkt werkelijk nergens naar.
Heb daarna geprobeerd ze een kwartslag te draaien door ze ipv op de grond te zetten, 'op de muur te zetten'. Geen doen, opgegeven.
Wel grote verschillen inderdaad.

Goed dat je het hebt geprobeerd  :D

BuSpu

Citaat van: twani op maart 14, 2016, 20:04:08
Een klankmatig probleem los je op met plaatsing, akoestiek alsmede een juiste combi van componenten. (Waarbij ik kabels niet tot de categorie componenten reken uiteraard)
Keerzijde is natuurlijk wel dat je vaak niet zomaar de hele opstelling kan omgooien. Zit zelf nu met staande golven en de wederhelft zit niet echt te wachten op een woonkamer die er kwa opstelling niet uit ziet maar goed klinkt...

twani

#13971
Citaat van: BuSpu op maart 14, 2016, 22:10:05
Keerzijde is natuurlijk wel dat je vaak niet zomaar de hele opstelling kan omgooien. Zit zelf nu met staande golven en de wederhelft zit niet echt te wachten op een woonkamer die er kwa opstelling niet uit ziet maar goed klinkt...

Zeker ook een van de belangrijke redenen waarom men (bijv) naar de stekkers grijpt. 

De behoeft om "iets" te doen wint het dan van de ratio welke ons verteld dat eigenlijk die set gewoon op een andere manier de huiskamer ín moet.

Doe ik ook niet, ben ik eerlijk in.  Er moet ook nog gewoond worden :)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op maart 14, 2016, 22:20:32
^^ Mooi samengevat!

Is een beetje hetzelfde als iemand die zich depressief voelt en dan naar het bier grijpt :D

Helpt ook niet :nowink:

tompj

Citaat van: twani op maart 14, 2016, 22:24:54
Is een beetje hetzelfde als iemand die zich depressief voelt en dan naar het bier grijpt :D

Helpt ook niet :nowink:

'De drank helpt tegen zorgen, maar slechts tot in de morgen'

en zo ook...

'Kabels en stekkers helpen bij geluid, maar uiteindelijk maakt 't geen flikker uit'
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element