A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 24, 2016, 22:13:53
Hoeveel respect voor het concept ook, de Devialet wordt het niet.

Ik ben een fan van de traditionele gekleurde buizensound (incl zwabberbass :D) en daar ligt de klanksignatuur van Devialet toch wel.....uhhh, hoé zeg je dat netjes.............iets verder bij vandaan :tounge:

Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur Theo, en daar is uiteraard helemaal niets mis mee  ;)
Voor mij is de combi van het klankmatige van Devialet en de vele aanwezige mogelijkheden qua settings en instellingen iets wat mij echt iedere dag weer een hoop (luister)plezier geeft.
Heb van alle versterkers die hier hebben gestaan nog nooit zo genoten als van de Dev.

Overigens kan ik zeker uren lang met het nodige plezier naar een goede buizenversterker luisteren, maar er daadwerkelijk voor kiezen en aanschaffen dan zeg ik nee omdat het mij persoonlijk niet de sound geeft zoals ik die volledig wenst.
Heb er echt vele gehoord waarbij het zeer dicht kwam bij mijn persoonlijke wensen, maar het toch net niet was op een aantal voor mij belangrijke aspecten.
Maar goed, er zijn ook een aantal buizenliefhebbers die de stap hebben gemaakt naar een Devialet en vervolgens na een bepaalde tijd er achter komen dat het toch niet helemaal hun ding is en weer terug zijn gegaan naar een buizenversterker, ieder z,n meug zeg ik maar  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op januari 24, 2016, 22:53:59
Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur Theo, en daar is uiteraard helemaal niets mis mee  ;)
Voor mij is de combi van het klankmatige van Devialet en de vele aanwezige mogelijkheden qua settings en instellingen iets wat mij echt iedere dag weer een hoop (luister)plezier geeft.
Heb van alle versterkers die hier hebben gestaan nog nooit zo genoten als van de Dev.

Overigens kan ik zeker uren lang met het nodige plezier naar een goede buizenversterker luisteren, maar er daadwerkelijk voor kiezen en aanschaffen dan zeg ik nee omdat het mij persoonlijk niet de sound geeft zoals ik die volledig wenst.
Heb er echt vele gehoord waarbij het zeer dicht kwam bij mijn persoonlijke wensen, maar het toch net niet was op een aantal voor mij belangrijke aspecten.
Maar goed, er zijn ook een aantal buizenliefhebbers die de stap hebben gemaakt naar een Devialet en vervolgens na een bepaalde tijd er achter komen dat het toch niet helemaal hun ding is en weer terug zijn gegaan naar een buizenversterker, ieder z,n meug zeg ik maar  :)

Ik weet het Jan. Er zat ook geen enkele dubbele boodschap in mijn berichtje :)

Het is wel grappig ieder keer weer te constateren dat onze klankvoorkeuren toch eigenlijk wel best vér uit elkaar liggen. 

Voor beide is veel te zeggen, belangrijker is de wetenschap dat de Devialet bij jou thuis staat en dat brok retro versterking bij mij :tounge2:

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 24, 2016, 23:04:32
Ik weet het Jan. Er zat ook geen enkele dubbele boodschap in mijn berichtje :)

Het is wel grappig ieder keer weer te constateren dat onze klankvoorkeuren toch eigenlijk wel best vér uit elkaar liggen. 

Voor beide is veel te zeggen, belangrijker is de wetenschap dat de Devialet bij jou thuis staat en dat brok retro versterking bij mij :tounge2:

I know  :)

Inderdaad best wel uiteenlopende klankvoorkeuren, maar zoals gezegd is daar helemaal niets mis mee, integendeel zelfs.
Het zou maar een saaie bedoening zijn als iedereen hetzelfde thuis had staan..... of lopen  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

#13478
Mmmm, best weer druk met het aanschaffen van "van alles en nog wat" bezig geweest.

Vanaf morgen mag ik mezelf trots bezitter van een "near Vintage" Marantz PM14 noemen.

Tevens twee mooie meubeltjes op de kop getikt.  Een Grundig Bergamo3 en een Telefunken Andante.

Écht "ouwe zooi" dus :tounge2:

Edit: ik vergeet de OuvertureBeolab set nog :lookaround:

Xander32

Mooi zo'n 14, iig. betreft looks. Een paar jaar terug een 14 KI mk II op Tannoy gehoord; erg fraai.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Lodewijk

#13480
Citaat van: twani op januari 27, 2016, 22:15:06
Mmmm, best weer druk met het aanschaffen van "van alles en nog wat" bezig geweest.

Vanaf morgen mag ik mezelf trots bezitter van een "near Vintage" Marantz PM14 noemen.

Tevens twee mooie meubeltjes op de kop getikt.  Een Grundig Bergamo3 en een Telefunken Andante.

Écht "ouwe zooi" dus :tounge2:



De PM14 is een prachtige versterker, misschien wel de mooiste die Marantz heeft gemaakt.
Ach en klankeigenschappen betreffende versterkers, allemaal audiofiele prietpraat :headbanging:

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 27, 2016, 22:15:06
Vanaf morgen mag ik mezelf trots bezitter van een "near Vintage" Marantz PM14 noemen.

Stiekem ben je toch gewoon een groot Marantz liefhebber... :P :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

#13482
Of hij komt voor de tweede keer van een koude kermis thuis
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op januari 28, 2016, 17:54:29
Of hij komt voor de tweede keer van een koude kermis thuis

Na die PM11 S2 bedoel je ?  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

#13485
Inmiddels hangt de PM14 in de set.  Zwaar vintage weliswaar, flink op leeftijd ook, maar "hell" wat een apparaat zeg....

Dikke bak jonguh.... :headbanging: :headbanging:

Hoe klinkt deze dan ná (inderdaad Frank) een zeer (op versterkergebied iig) teleurstellende eerdere Marant ervaring met de PM11.

Een apparaat waarvan vooral de digitale volumeregeling me enorm irriteerde trouwens.  Maar ook van de klank werd ik niet warm of koud, doods en timide, dat was het eigenlijk wel kortweg omschreven..

Om maar met de deur in huis te vallen, de PM 14 lijkt er een te zijn van het kaliber waaraan Marantz z'n naam en faam heeft te danken.

Als er dan toch al sprake is van een traditionele Marantzklank waarover zovelen al eens hebben gesproken/geschreven, moet dit 'm wat mij betreft toch zijn....

Wat een warmte, wat een opgeruimdheid, wat een controle en wat een enorme "gloed" ook....

Het kan natuurlijk aan de eerdere match liggen maar ik vind niets van de teleurstellende PM11 klank terug in de PM14.

Dit is gewoon een versterker uit de hoogtijdagen van HiFi zoals ik het leuk vond/vind.

Vol, rijk, romantisch, gewoon een heerlijke "ouwe lullen klank". :D

Misschien blijft ie wel een tijdje, ik vind 'm fijn :)











dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani


dre73

Geen gezicht ! :D

Er horen buisjes bij deze speakers! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Bama

#13493
Ik was vroeger ook een echte marantz fan, had een gewone en een ki :)
Hier nog een foto met mijn OLS speakers

twani

Citaat van: dre73 op januari 28, 2016, 20:43:29
Is die verkocht dan?

Nee, ik heb 'm uiteindelijk tóch erbij gehouden :). Ik moet wel een beetje gaan oppassen vwb het aantal versterkers in bezit, je kunt er per slot van rekening maar één tegelijk bespelen :)

Overigens is de Marantz, ja het kan verkeren, gewoon de beter versterker tov de Acyin.

Ongelooflijk uit mijn mond, was daar toch écht groos mee.....

De Marantz doet écht alles (nog) beter dan de Cayin....  Sorry guys, snap het ook niet... :wacko:

De PM14 is echt een knaller van jewelste in mijn huidige setup...

twani

Citaat van: Bama op januari 28, 2016, 21:19:06
Ik was vroeger ook een echte marantz fan, had een gewone en een ki :)
Hier nog een foto met mijn OLS speakers

Is dat een PM14 Ton?  Zo ja, staat dezelfde nu bij mij :)

Niet de KI weliswaar maar dat verschil schijnt nihil te zijn.... :lookaround:

Bama

In het rek staat de gewone en ervoor de ki.
Cd speler was ook de ki uitvoering. Ik vond de ki toen wel iets brengen, iets meer detail maar kan ook zijn dat ik dat graag wou horen ;)
Leuk spul hoor.

twani

Citaat van: Bama op januari 28, 2016, 21:28:20
In het rek staat de gewone en ervoor de ki.
Cd speler was ook de ki uitvoering. Ik vond de ki toen wel iets brengen, iets meer detail maar kan ook zijn dat ik dat graag wou horen ;)
Leuk spul hoor.

Ah, ik zie het nu inderdaad  :)

Zag net  "door de motorkap" ook nog even de enorme toroïdale transformator zitten.......

Wat een joekel is dat :blink:

JeroenGRT

Mooi zo'n PM14, toen ik nog de PM17 had was dit wel een beetje mijn droom versterker.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 28, 2016, 21:19:42
Nee, ik heb 'm uiteindelijk tóch erbij gehouden :). Ik moet wel een beetje gaan oppassen vwb het aantal versterkers in bezit, je kunt er per slot van rekening maar één tegelijk bespelen :)

Overigens is de Marantz, ja het kan verkeren, gewoon de beter versterker tov de Acyin.

Ongelooflijk uit mijn mond, was daar toch écht groos mee.....

De Marantz doet écht alles (nog) beter dan de Cayin....  Sorry guys, snap het ook niet... :wacko:

De PM14 is echt een knaller van jewelste in mijn huidige setup...

Mooi dat de PM14 het zo goed doet in je set  :thumbs-up:  Wat ik overigens wel een opvallend en toch ook wel grappig detail vind is dat je nu dus gewoon met een transistorversterker draait en het ook nog eens goed bevalt, het kan dus wel...  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8