A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: twani op april  8, 2015, 20:39:04
:music:

Een van de mooiste ambient albums ooit gemaakt. Voor mij een zeer dierbaar muzikaal document... Heb even de laatste pagina's doorgespit en ken bijna alle genoemde artiesten/albums... :)  Leuk, zo'n mede ambient liefhebber(s)... :)

twani

Citaat van: garmtz op april 22, 2015, 08:58:45
Zal ik ook hier gaan bijhouden wat ik aan ambient allemaal draai? :)   Breed begrip, maar zal om het spannend te houden ook de muziek noemen die aan ambient RAAKT...

Gisteren bijvoorbeeld 2 albums gedraaid van Eberhard Weber: Encore en Resume... ECM jazz met de contrabas van Weber in de hoofdrol. Subliem...



Heel erg graag Garmt, jouw expertise hierin wordt hooglijk gewaardeerd ;)

twani

#11827
De DDDAC1794 is inmiddels uit de set gehaald en ondergaat een upgrade.

Ik ga namelijk de nieuwste versie van het DAC board plaatsen, nu standaard uitgerust met de Tentclock maar bovenal inmiddels ook geschikt voor Spdif.  Dat miste ik nog. 

Tot nog was het USB only.  Tevens maak ik van de gelegenheid gebruik - nu het ding toch op de schopstoel gaat - om er een 8 deks versie van te maken.  The sky is the limit zeg maar.

Hoe goed het ding nu al is (met de Cinemag uitgangstrafo's) blijkt wel uit het feit dat de tijdelijke plaatsvervangers, een metrum DAC en een Denon USB 300, niet in de schaduw kunnen staan van de getunede Doede Douma DAC.

Terug naar een 13 in een dozijn geluid eventjes dus.  Grappig genoeg bieden deze dacs best een aardig niveau met alle tingeltjes en tangeltjes alsook de allerdiepste bassen.  Muziek maken ze voor geen meter, steriel, doods en veels te netjes.

De DDDac daarentegen sleept je mee in een muzikale reis die geen einde kent. Emotion púr!

Eens te meer blijkt weer dat een burgermans DAC uit de budgetklasse geprijst zo tussen 300 en 1200 euro eigenlijk nooit echt muziek kan maken.

Gauw de DDAC upgraden en terugplaatsen.  Brrrr, het is afzien nu >:(

Zo moet het worden, twee keer zo hoog dan... :D





twani

Op diyaudio.com is er een zeer uitgebreide DDDAc 1794 community trouwens.

Bijna 500!!!! Pagina's

Voor de liefhebbers.....





advr

Heb er ook al vaak aan zitten denken maar dan krijg ik er weer een apparaat bij... en ben voorlopig wel content genoeg met de Linn Ds-i.  ;D

Natuurlijk is het ook leuk zo'n ding te maken :pompom:

Waar zijn die foto's van de Klipschen eigenlijk? :baaa: :baaa:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster



twani

Nog even om het geheugen op te frissen. Zó is de huidige layout...



Jumping Jack

Sjonge Twani, blij dat ik van die onrust vanaf ben...  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DofN

Onrust? Het kan ook leuk zijn om te wisselen. Deel van de hobby.. Tevreden zijn met dat je verandert.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jumping Jack

Het was, uiteraard, ironisch bedoeld omdat Twani daar vaak mee schermt, maar ondertussen ook best wel bezig blijft  ;). En daar is helemaal niets mis mee, inderdaad (ik ben er zelf ook niet vies van).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DofN

Ah, de ironie was me ontgaan: ik ben onvoldoende doorgevoerd op het HT forum :)  ^^ dan!

Ik heb ook altijd weer veel plezier van veranderingen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: Jumping Jack op april 23, 2015, 20:00:45
Het was, uiteraard, ironisch bedoeld omdat Twani daar vaak mee schermt, maar ondertussen ook best wel bezig blijft  ;). En daar is helemaal niets mis mee, inderdaad (ik ben er zelf ook niet vies van).

You are bloody right mister Jack :D.   

rovinggecko

Tjoh, was best tevreden met mijn 4 decks setup, maar dit soort upgrade praktijken zijn wel virus prone.

Aan de andere kant, van het laatste twani project hebben we ook nog geen end state pics gezien, dus misschien valt de peer pressure mee.

Kan wel aangeven dat wat mij betreft (maar dat is dan met een schamele 4 decks), eea met een dddac wel heel erg lekker klinkt :).

Je laat ook foto's zien van getunde versie met shunts etc. Ben je van plan de standaard te volgen of nog verder te tweaken?

En je hebt je vast gerealiseerd dat het met 8 decks best hoog wordt....
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

#11839
Om ook nog even op Nick z'n opmerking terug te komen....   

De operatie wordt ditmaal vooral in werking gezet omdat ik het zat ben om er twéé DACs op na te houden. 

De DDDac was eerder alleen als USB only te bouwen, dus ik had voor mijn Apple TV (Netflix☺️) en tvdecoder nog een extra DAC nodig, daar wil ik van af......

De nieuwe DACboards van Doede zijn ook geschikt voor Spdif vandaar ik nu ga ombouwen.

Had in dit geval dus wat minder met onrust te maken want zoals Rov ook al zei, het klinkt al geweldig.

Echter als het ding toch open ligt kunnen we beter meteen door naar 8 decks en Tentclock...

En Rov...hij komt echt af hoor, deze DAC heb ik toch ook al zelf in elkaar geprutst :)

twani


DofN

Wel lekker:

Asura
Asura - [360] - Full album mix
360

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

#11842
DAC ligt ópen, laatste momenten voordat ie uit elkaar gaat....


Spdif, Tentclock  en drie extra DAC-boards monteren en parallel schakelen....

Bye bye single board DAC, welkom quadro level DAC .







twani

 :music:❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️



advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Citaat van: advr op april 30, 2015, 23:12:20
Je zou toch voor de octo gaan?  :-)

Ik ga uiteindelijk voor quadro ;). Hoogte is als probleem geroepen door Rov, heeft ie gelijk in...

rovinggecko

HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

Citaat van: rovinggecko op mei  1, 2015, 17:56:27
:) klinkt er niet minder om.

Ben ook erg benieuwd of het nieuwe mainboard met de Tentclock zich positief kan onderscheiden tov het oude mainboard....

Jij draait ook nog op versie 1 Rov?

twani

#11848
H.U.V.A. Network.   "When Solar Fields meets Aes Dana" :inlove: :music:




twani