A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani


twani

#11252
Citaat van: remco320 op december 28, 2014, 20:23:27
Theo ziet er echt onwijs mooi uit! Mijn oprechte complimenten! Knap dat het er zo strak op is gekomen:)

Erg bedankt, voel me nóg wat meer trots worden :blush:

twani


Jumping Jack

Petje af Theo  :worship:. (En weer op want het is hier bitter koud)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

eddy135

Prachtig!  :worship:
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Mede omdat ikzelf binnenkort ook wil gaan fineren, haha.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op december 28, 2014, 22:05:16
Prachtig!  :worship:
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Mede omdat ikzelf binnenkort ook wil gaan fineren, haha.


Ik kan inmiddels een (fineer :tounge2:) boekje ópendoen :laugh:

Ik denk zeker dat jíj de skills hiervoor hebt trouwens ;)

(ik heb je diy Pastoemeubeltje gezien :))

eddy135

Citaat van: twani op december 28, 2014, 22:08:12

(ik heb je diy Pastoemeubeltje gezien :))

Daar gaat een vervanger voor komen dus.. ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

rovinggecko

Niet onverwacht natuurlijk, maar ziet er strak uit. Hoop dat het ook een beetje gast klinken.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bas Akkerman

Wow, Theo! Je blijft me verbazen. En dat bedoel ik positiever dan dat er misschien staat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

#11260
Citaat van: rovinggecko op december 28, 2014, 22:50:56
Niet onverwacht natuurlijk, maar ziet er strak uit. Hoop dat het ook een beetje gast klinken.

Het is een beproeft concept, of ik het zelf ook mooi vind is weer een ander "ding".

Ze zijn initieel ook bedoeld als 2e/experimenteer set voor in het souterrain :colgate:

Eerst eens de Leben CS300 eraan "knopen". Die staat nogal werkeloos te wezen laatstelijk........

twani


daanvanduif

Wow ziet er echt mooi uit, zeer mooi fineer ook.
Zelf helemaal nooit wat geprobeerd in de richting van speakerbouw, maar door je mooie "dagboek" krijg je er wel spontaan zin in.
Corazón

Staaled

Alle lof voor je project.
Het ziet er zeer fraai uit. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

BuSpu

Ziet er geweldig uit!! Heb je nu een kant fineer laten oversteken om het aan te laten sluiten?

twani

Citaat van: BuSpu op december 29, 2014, 10:54:04
Ziet er geweldig uit!! Heb je nu een kant fineer laten oversteken om het aan te laten sluiten?

Uhh, já.  1 MM óvermaat snijden (metalen lineaal ertussen) en dan gladschuren.....

twani

Van deze speaker alleen nog de Baffle doen.  Kast is verder - op het schuren en waxen ná - klaar....

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

twani

Stoot/montage-rand Baffle aangebracht.

Conform Cornwall precies 34mm naar binnen zodat de Baffle precies 15 MM bínnen de kast valt.

Dit uiteraard om ruimte te geven aan het "frontdoek" dat ík níet ga plaatsen overigens.

Dé reden ook dat ik - itt het origineel - de Baffle wél ga fineren....

Vind ik mooier en zie je ook veel gebeuren bij de "kloonversies"

twani

Baffle "in uitvoering"

Te zien is al de uitsnede voor het Bassreflexkanaal......

tompj

Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

beetle99

Leuk om te zien! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

twani

Citaat van: tompj op december 29, 2014, 18:45:19
Goed bezig Theo! Leuk project weer.

Totdat ik vanmiddag de filteronderdelen moest afrekenen :D

Enfin, wel een hele zak vol met "zooi"...

Kondensatoren, luchtspoelen, kernspoelen, weerstanden, dempingswol, aansluitterminals en meer van dat soort goedbedoelde rommel :colgate:

twani

Oh ja, internal wiring ook nog.

2,5, 4,0 en 6,0mm puur koper speakerdraad.

No exotics hier uiteraard, daar gelooft dit topic niet.

Niemand gaat klankverschillen duiden tussen de eventuele verschillende soorten interne bekabeling, mits verondersteld van goede kwaliteit uiteraard.

Vanmiddag ook nog even een paar grote manshoge zelfbouw Vifa's horen spelen op een of andere dikke Vincent "bak", een SV237 dacht ik te zien.

Een (voor mij) bekend fenomeen deed daar weer van zich spreken....: Onmetelijk diepe Bass, een enorm "level of detail" en nog zo wat andere erg indrukwekkende elementen in de klank..

Maar vraag mij nou of deze op zichzelf gesteld belangrijke partities van het geluid in staat waren mij te boeien?  Ik moet gewoon volmondig néé zeggen.  'T raakte me voor geen meter, geen beleving, geen emotie, niet die tranentrekkende rijkheid in de klank van (bijv!) mijn Harbeths.

Zo zie je maar weer dat "diepe Bass" en "veel resolutie" weinig tot niets met het betrokken genieten van muziek heeft te maken.



twani

Baffle is klaar om te fineren....