A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Yup, voorzijde.
Achter gebruikt GIK een dicht vel.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

#10776
Citaat van: Jumping Jack op november  9, 2014, 15:24:44
Proper gedaan Theo! Hoe werk je die hoeken zo strak af?


Huh ja, ging vanzelf......  :lookaround:

Per ongeluk de juiste hoogte van de omlijsting, icm de juiste hoogte van 2 platen Rockwool óp elkaar, alsmede waarschijnlijk de juiste hoeveelheid beschikbare "rék" in de stof ten behoeve van het "ópspannen"

Met de "random" door mij aangeschafte materialen was het waarlijk een "eitje".

Ik besef me maar al te goed dat er een behoorlijke dosis geluk bij is komen kijken.

Er was in beginsel weinig (tot géén :D) kennis en/ervaring van zaken namelijk :nowink:


eddy135

Heb je ook een foto van de omgeslagen stof? Aan de onderkant/bovenkant dus...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op november  9, 2014, 16:12:25
Heb je ook een foto van de omgeslagen stof? Aan de onderkant/bovenkant dus...

Die zal ik voor je maken Eddy.

twani

De Beomaster 1000 gaat de werkbank óp voor een technische Check en een grondige optische
Tun-Up....









De toetsen zijn overigens níet vergeeld.  Deze ivoorkleurige pianotoetsen zijn kenmerkend voor de 1e jaren van dit type. Later werden ze zwart.....

Jumping Jack

Citaat van: twani op november  9, 2014, 15:53:50

Huh ja, ging vanzelf......  :lookaround:

Per ongeluk de juiste hoogte van de omlijsting, icm de juiste hoogte van 2 platen Rockwool óp elkaar, alsmede waarschijnlijk de juiste hoeveelheid beschikbare "rék" in de stof ten behoeve van het "ópspannen"

Met de "random" door mij aangeschafte materialen was het waarlijk een "eitje".

Ik besef me maar al te goed dat er een behoorlijke dosis geluk bij is komen kijken.

Er was in beginsel weinig (tot géén :D) kennis en/ervaring van zaken namelijk :nowink:

Aha, dus toen het er bij mij niet uitzag, was dat gewoon gebrek aan geluk. Oef, dat lucht wel op. Dacht dat het door mijn onkunde kwam  ^^.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: Jumping Jack op november  9, 2014, 16:24:29
Aha, dus toen het er bij mij niet uitzag, was dat gewoon gebrek aan geluk. Oef, dat lucht wel op. Dacht dat het door mijn onkunde kwam  ^^.
Wees gerust Nick :)

twani














Aangezien het apparaat feilloos functioneert en alles er vanbinnen prima uitziet zal er slechts een kwast met autowax doorheen worden gehaald.

Al vaak zo gedaan, werkt prachtig......

rovinggecko

#10783
Eh, je zet de binnenkant in de autowax? Beroepsdeformatie ;) ? Of heeft dit toegevoegde audiofiele waarde (die ik nog niet ken :) )?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bas Akkerman

Citaat van: twani op november  9, 2014, 15:53:50

Huh ja, ging vanzelf......  :lookaround:

Per ongeluk de juiste hoogte van de omlijsting, icm de juiste hoogte van 2 platen Rockwool óp elkaar, alsmede waarschijnlijk de juiste hoeveelheid beschikbare "rék" in de stof ten behoeve van het "ópspannen"

Met de "random" door mij aangeschafte materialen was het waarlijk een "eitje".

Ik besef me maar al te goed dat er een behoorlijke dosis geluk bij is komen kijken.

Er was in beginsel weinig (tot géén :D) kennis en/ervaring van zaken namelijk :nowink:
Echt heel fraai Theo! Je hebt misschien wat geluk gehad met het maken, maar er zit ook zeker talent van je vader bij.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

 :(
Citaat van: rovinggecko op november  9, 2014, 19:28:53
Eh, je zet de binnenkant in de autowax? Beroepsdeformatie ;) ? Of heeft dit toegevoegde audiofiele waarde (die ik nog niet ken :) )?

B&O is per definitie niet audiofiel......   Verder maakt zo'n kwastje met wat autowax erop de boel gelijktijdig schoon en glanzend........


Werkt mits juist gedoseerd met de wax uitstekend....

En ach, bijna alles is gedeformeerd bij mij :D

twani

De Beomaster 1000 is schoon en heeft "LED-dagrijverlichting" gekregen :tounge2:.

Dit omdat deze bijna nooit aan zal staan maar het wel leuk is om er s'avonds verlichting in te hebben.....

Verder is ook deze weer "in de thinner" geschuurd en daarna in de Danish Oil gezet.






twani

Ook zijn vandaag de B&O Beovox P45 paneelspeakers binnengekomen.

4 stuks om precies te zijn.  Van de 8 woofers blijken er (zoals al wel verwacht) 4 stuks het bekende "Frozen Woofer Syndroom" te hebben.

Aangezien de prijs laag was heb ik nu van de twee mooiste kasten een mooi stereosetje gemaakt.

Mooi en perfect spelend.  Ook deze zijn geschuurd en in de olie gezet....

















lynch1979

Ik vind het wel wat hebben, maar wat ga je er allemaal mee doen?


twani

En omdat we toch 2 B&O embleempjes over hebben heb ik de DIY Acoustic panels van deze "schildjes" voorzien.

Slaat nergens op, lekker kitsch. Past wel bij mij :D.  B&O heeft tenslotte ook wat met geluid te maken.




twani

Citaat van: lynch1979 op november 10, 2014, 15:12:39
Ik vind het wel wat hebben, maar wat ga je er allemaal mee doen?

Is duidelijk dat je me niet van dichtbij kent. Helemaal niks namelijk :tounge2: 

Ik doe heel veel dingen zonder daar heel lang over na te denken, beetje "a la MAZ" puur op gevoel en emotie.

Beetje de tegenpool van "onze Bassie" zeg maar :)

Het jaren 70/80  design spreekt mij bijzonder aan, vind het alleen al heerlijk om er naar te kijken.

Zal de ouderdom wel zijn :D

scrutinizer

#10791
Gelukkig!!! Dan heb ik ook een excuus..... ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani

Vergeet nog te vertellen dat de B&O hobby welhaast het goedkoopste onderdeel van de "audio liefde" is.

Ik koop het zonder uitzondering voor bedragen die later alleen maar omhoog kunnen gaan.

Kom daar met tegenwoordige audioapparatuur nog maar eens om.  Een beetje speakerset of versterker doet na één jaar max de helft van de winkelwaarde

Moet je nog eindeloos geduld hebben ook want als het snel weg moet is 35% ook niet ongebruikelijk. :nopompom:

Zelfs een Linn Akurate DS van recente datum is niet meer af te geven.

De techniek gaat zo snel dat moderne spullen binnen "no-time" verouderd zijn. Dat helpt ook vast niet mee....

Bovenal heb ik er gewoon lol in, meer is het niet eigenlijk.....

twani

Citaat van: scrutinizer op november 10, 2014, 15:27:58
Gelukkig!!! Dan heb ik ook een excuus..... ;)

Wij schelen drie jaar zie ik in jouw profiel. Dan begrijp je vast wat ik bedoel ;).  Het is op deze leeftijd een beetje vooruit én een beetje achteróm kijken.

Beiden erg leuk om te doen, ik geniet er nochtans bijzonder van....

scrutinizer

#10794
Citaat van: twani op november 10, 2014, 15:31:16

De techniek gaat zo snel dat moderne spullen binnen "no-time" verouderd zijn. Dat helpt ook vast niet mee....

Bovenal heb ik er gewoon lol in, meer is het niet eigenlijk.....

Maar winnen we kwalitatief bij hetgeen nieuw (uit)gebracht?.....

Vooral dat laatste, uit je citaat, snijdt hout...... :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

lynch1979

Citaat van: twani op november 10, 2014, 15:18:40
Is duidelijk dat je me niet van dichtbij kent. Helemaal niks namelijk :tounge2: 

Ik doe heel veel dingen zonder daar heel lang over na te denken, beetje "a la MAZ" puur op gevoel en emotie.

Beetje de tegenpool van "onze Bassie" zeg maar :)

Het jaren 70/80  design spreekt mij bijzonder aan, vind het alleen al heerlijk om er naar te kijken.

Zal de ouderdom wel zijn :D

Ik snap het, jij bent dan Adriaantje  :D

En er zijn ergere dingen om aan te schaffen  ;)

scrutinizer

Citaat van: twani op november 10, 2014, 15:34:12
Wij schelen drie jaar zie ik in jouw profiel. Dan begrijp je vast wat ik bedoel ;).  Het is op deze leeftijd een beetje vooruit én een beetje achteróm kijken.

Beiden erg leuk om te doen, ik geniet er nochtans bijzonder van....

Jacob Jensen had en heeft wel visie ...dat moet ik hem meegeven ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

twani


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979