A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

rovinggecko

Citaat van: twani op november  9, 2014, 11:06:25
Tientje of 8 voor de twéé en nog materiaal over voor nóg twéé stuks....

Ex de foto's, dat wel.......


Oa 5 meter stof bij de Kwantum weg voor precies €25,-.  Echt mooie stof trouwens...

Klinkt als handel. 4 tientjes per stuk is geen geld voor de minder handige mens ;)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Raphie

Citaat van: rovinggecko op november  9, 2014, 11:17:37
Klinkt als handel. 4 tientjes per stuk is geen geld voor de minder handige mens ;)
nou da's dan een tientje of 8 denk ik, geloof niet dat Twani voor nada gaat lopen klussen
en dat tientje of 8 ben je bij GIK ook al weer bijna kwijt voor gelijkwaardige panelen
JBL PRX Power!

rovinggecko

nada is in dit geval twee paneeltjes boven zijn dressoir...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

#10753
Citaat van: Raphie op november  9, 2014, 11:19:00
nou da's dan een tientje of 8 denk ik, geloof niet dat Twani voor nada gaat lopen klussen
en dat tientje of 8 ben je bij GIK ook al weer bijna kwijt voor gelijkwaardige panelen

Dan heb je een "basisstofje", die van mij zijn wel wat fraaier dan dat :D


Ben overigens erg benieuwd naar de "Gikkies" ;)

rovinggecko

Ben benieuwd, ze zijn bijna de helft van jouw DIY dikte zo te zien. Dat heeft wel weer voordelen, zeker als het evengoed werkt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

Nog een impressie van de huidige situatie op de achterwand (achter de bank dus)

Een selectie originele antieke modeprenten geërfd van wijlen Theo Sr......



 








lynch1979

Deze zullen ook prachtig tot zijn recht komen waar de panelen nu hangen.

chansig

Mooie panelen. Ik wil zelf ook nog iets boven de bank hebben wat dempt. In die hoek klinkt het namelijk wat hol.

Op welke afstand zitten deze panelen van de speakers ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Citaat van: chansig op november  9, 2014, 12:03:13
Mooie panelen. Ik wil zelf ook nog iets boven de bank hebben wat dempt. In die hoek klinkt het namelijk wat hol.

Op welke afstand zitten deze panelen van de speakers ?

Gr Hans

Een dikke 4 meter Hans....

Blok al binnen?

Robiwan

Citaat van: twani op november  9, 2014, 11:34:23




De aankleding en inrichting van je woonkamer heeft een nogal hoog vrouwelijk karakter, heb je wel genoeg te vertellen? :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

chansig

Citaat van: twani op november  9, 2014, 12:11:01
Een dikke 4 meter Hans....

Blok al binnen?

Nope....zal wel dinsdag worden. Maar in welke frequentie doen die panelen dan "iets" ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama

Citaat van: LPlover op november  9, 2014, 12:18:13
De aankleding en inrichting van je woonkamer heeft een nogal hoog vrouwelijk karakter, heb je wel genoeg te vertellen? :D

;D
Dat zeg je heel netjes.

twani

#10763
Citaat van: Bama op november  9, 2014, 13:18:19
;D
Dat zeg je heel netjes.

Is de inrichting van de huiskamer bij jullie een belangrijk meetpunt ter bevestiging van de "mannelijkheid" dan? :blink:   

Dat zegt dan meer over jullie :D

Ik pleeg daarin regulier op andere gebieden te excelleren ;)

Bama

Nee hoor, ziet er gezellig knus uit. Ik zie jullie samen al op de bank gezellig gtst kijken terwijl jij nieuwe breipatronen in de Libelle zit te zoeken. ;D

twani

Citaat van: Bama op november  9, 2014, 14:34:16
Nee hoor, ziet er gezellig knus uit. Ik zie jullie samen al op de bank gezellig gtst kijken terwijl jij nieuwe breipatronen in de Libelle zit te zoeken. ;D

Samen knus op de bank zitten is een "groot goed" voor mij :)

ajbeefde

Citaat van: Bama op november  9, 2014, 14:34:16
Nee hoor, ziet er gezellig knus uit. Ik zie jullie samen al op de bank gezellig gtst kijken terwijl jij nieuwe breipatronen in de Libelle zit te zoeken. ;D

Nee met de brochure van de Citroen Cactus... ;)

Nee hoor Twani ziet er gezellig uit, bij sommige mensen is het een jaren 70 look met al dat grenen hout  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Bama


VlisChris

Citaat van: Raphie op november  9, 2014, 09:31:25
deze panelen gaan trouwens wel werken hoor, is gewoon rockwool 220?
beproeft concept
enige 2 opmerkingen:
volgende keer lijstje iets dieper maken en air gap van 4cm laten
en het frame aan de zijkant uitboren met circelboor

Wat is de reden van dat uitboren? En wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ik lees even geïnteresseerd mee ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Staaled

Citaat van: rovinggecko op november  9, 2014, 10:03:18
Mooie panelen zo! De hoeken netjes weggestoken zo, en zonder professioneel groot foto print doek ook vast een stuk betaalbaarder.

Komt wel een flink stuk de kamer in met 12cm denk ik? (laat staan als de ge-adviseerde extra 4 cm lucht gat er bij gaat)
Boven een dressoir niet zo'n probleem denk ik, maar zou je dit ook op een wand zonder dressoir doen? Of met een bank er voor?
Probeer me dit bij mij thuis voor te stellen, maar vermoed dat het erg dominant wordt.
Een air gap is iha onderdeel van een paneel.
De wol ligt dan op een doek/vlies met ongeveer 1/3 raamdiepte.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robiwan

Citaat van: twani op november  9, 2014, 14:23:26
Is de inrichting van de huiskamer bij jullie een belangrijk meetpunt ter bevestiging van de "mannelijkheid" dan? :blink:   

Dat zegt dan meer over jullie :D

Ik pleeg daarin regulier op andere gebieden te excelleren ;)

:D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bama

Citaat van: Staaled op november  9, 2014, 15:05:09
Een air gap is iha onderdeel van een paneel.
De wol ligt dan op een doek/vlies met ongeveer 1/3 raamdiepte.

Voor de duidelijkheid de gap moet dus tussen de muur en het wol zitten of andersom?
Wil namelijk ook zoiets maken maar dan een wand van 3 m breed tegenover de speakers dus wil het wel goed doen.

Jumping Jack

Proper gedaan Theo! Hoe werk je die hoeken zo strak af?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Staaled

Citaat van: Bama op november  9, 2014, 15:23:55
Voor de duidelijkheid de gap moet dus tussen de muur en het wol zitten of andersom?
Wil namelijk ook zoiets maken maar dan een wand van 3 m breed tegenover de speakers dus wil het wel goed doen.
Muur en wol.
De wol moet wel gesealed worden met doek oid.
Dat hoeft niet akoestisch transparant te zijn.

Er zijn trouwens ook spacers die het paneel van de muur plaatsen.
http://www.primacoustic.com/impaler-off-set.htm
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

Klopt spacer kan ook, type doek maakt wel enigsinds uit voor de demping in het hoog, dichter doek reflecteert meer (op zich niet erg) zoek maar eens op Helmholtz over freq tuning
JBL PRX Power!