A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 37 gasten bekijken dit topic.

twani

Ze is verder wel lief hoor :D

VlisChris

Het lijkt me niet comfortabel. Maar qua looks is het erg geslaagd in mijn ogen :P
Maar ik begreep dat je baas nog kussens enz gaat kopen. Dus dan komt dat comfort ook wel goed.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Maximus_Aurelius

Het schiet al aardig op met de verschillende test qua afspeel programma's. J.River is de test afgesloten, Puremusic nog twee dagen te gaan, maar in principe ook afgesloten omdat ik genoeg gehoord heb wat hij doet en wat bevalt en niet. Dit geld ook voor J.River. ;).
Nu ben ik intensief bezig met Amarra. Maar ik kan hem al heel goed beoordelen.

Wanneer dit af is en de keuze gemaakt is kunnen we rustig gaan tweaken. Maar het belangrijkste lekker genieten.

Zoals eerder  vermeld was er al eentje afgevallen en dat is audirvana en daar is bitperfect bij gekomen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 14, 2014, 15:44:02
Het schiet al aardig op met de verschillende test qua afspeel programma's. J.River is de test afgesloten, Puremusic nog twee dagen te gaan, maar in principe ook afgesloten omdat ik genoeg gehoord heb wat hij doet en wat bevalt en niet. Dit geld ook voor J.River. ;).
Nu ben ik intensief bezig met Amarra. Maar ik kan hem al heel goed beoordelen.

Wanneer dit af is en de keuze gemaakt is kunnen we rustig gaan tweaken. Maar het belangrijkste lekker genieten.

Zoals eerder  vermeld was er al eentje afgevallen en dat is audirvana en daar is bitperfect bij gekomen.

Mmm, ik ben erg benieuwd naar joúw eindverslag/conclusie ::)

twani

Omdat ik de " Technolook"van m'n huidige stands nogal vind/vond detoneren met de "aardse" uitstraling van de Harbeths (eerder niet, inmiddels wel een beetje :tounge2:) zijn er nieuwe stands gekomen.

"All Wood"

Mitch--

dat zal goed staat! krijgen ze nog een kleurtje??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op april 14, 2014, 16:27:05
Mmm, ik ben erg benieuwd naar joúw eindverslag/conclusie ::)

Op dit moment is het voor mij duidelijk, qua layout zeker, qua klank 90%.
Of er moeten hele gekke dingen gebeuren vlak voor de finish  :D. Maar er gebeuren gekke dingen in de (audio) wereld ;).

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 14, 2014, 16:29:37
Omdat ik de " Technolook"van m'n huidige stands nogal vind/vond detoneren met de "aardse" uitstraling van de Harbeths (eerder niet, inmiddels wel een beetje :tounge2:) zijn er nieuwe stands gekomen.

"All Wood"

Komen deze wel door de visuele keuring van de vrouw des huizes heen Theo....?  :P
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

clockwork

Ze passen een beetje bij de lounge set.  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

YamahaRXV

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 14, 2014, 15:44:02
Het schiet al aardig op met de verschillende test qua afspeel programma's. J.River is de test afgesloten, Puremusic nog twee dagen te gaan, maar in principe ook afgesloten omdat ik genoeg gehoord heb wat hij doet en wat bevalt en niet. Dit geld ook voor J.River. ;).
Nu ben ik intensief bezig met Amarra. Maar ik kan hem al heel goed beoordelen.

Wanneer dit af is en de keuze gemaakt is kunnen we rustig gaan tweaken. Maar het belangrijkste lekker genieten.

Zoals eerder  vermeld was er al eentje afgevallen en dat is audirvana en daar is bitperfect bij gekomen.

Interessant te lezen  ;)  Ben benieuwd waar je uiteindelijke keus op gaat vallen.

Persoonlijk ben ik het meest content met Pure Music, het klinkt erg goed en natuurgetrouw en het programma speelt echt probleemloos hier.
Amarra was ik op een gegeven moment echt klaar mee door de vele bugs, en ook na meerdere keren uitgebreid geluisterd te hebben had ik sterk het gevoel dat Amarra iets ''kunstmatigs'' toevoegt aan de weergave zodat deze meer aangedikt klinkt in bepaalde frequentie gebieden.

Audirvana klonk hier erg vlak en kil, nagenoeg emotie loos en totaal niet ''muzikaal'' (ja, daar is het woord weer... :D)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Mitch-- op april 14, 2014, 16:32:09
dat zal goed staat! krijgen ze nog een kleurtje??
:)

Maximus_Aurelius

Citaat van: YamahaRXV op april 14, 2014, 19:02:38
Interessant te lezen  ;)  Ben benieuwd waar je uiteindelijke keus op gaat vallen.

Persoonlijk ben ik het meest content met Pure Music, het klinkt erg goed en natuurgetrouw en het programma speelt echt probleemloos hier.
Amarra was ik op een gegeven moment echt klaar mee door de vele bugs, en ook na meerdere keren uitgebreid geluisterd te hebben had ik sterk het gevoel dat Amarra iets ''kunstmatigs'' toevoegt aan de weergave zodat deze meer aangedikt klinkt in bepaalde frequentie gebieden.

Audirvana klonk hier erg vlak en kil, nagenoeg emotie loos en totaal niet ''muzikaal'' (ja, daar is het woord weer... :D)

Betreft Audirvana klonk hier ook erg vlak, kil, ik dacht even dat ik een Linn in mijn systeem had staan  ;). Ik miste ook de dynamische aspecten bij het geweld van symphonica orkesten. De plaatsing was daardoor ook erg rommelig. Algeheel miste ik ook passage's in bepaalde muziek genre.

Met PureMusic en Amarra, laat ik daar nog niet teveel over zeggen ;). Een ding dan, PureMusic heb ik lang zitten te stronten met geheugen play. Hij loopt vast  :-X. Terwijl bij J.River en Amarra geen enkel probleem.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Citaat van: twani op april 14, 2014, 19:13:57
:)
Fraai :thumbs-up:. Ben benieuwd naar een plaatje met de Harbeths op deze stands.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op april 14, 2014, 19:20:33
Fraai :thumbs-up:. Ben benieuwd naar een plaatje met de Harbeths op deze stands.

Een éérste in het donker geschoten foto ;)

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 14, 2014, 19:17:11
Betreft Audirvana klonk hier ook erg vlak, kil, ik dacht even dat ik een Linn in mijn systeem had staan  ;). Ik miste ook de dynamische aspecten bij het geweld van symphonica orkesten. De plaatsing was daardoor ook erg rommelig. Algeheel miste ik ook passage's in bepaalde muziek genre.

Met PureMusic en Amarra, laat ik daar nog niet teveel over zeggen ;). Een ding dan, PureMusic heb ik lang zitten te stronten met geheugen play. Hij loopt vast  :-X. Terwijl bij J.River en Amarra geen enkel probleem.
Het is dé reden dat ik tot nog toe draai met het (klankmatig wellicht iets mindere) BitPerfect.

Die "software schil" is enorm eenvoudig qua implementatie. Het zorgt ervoor dat ik nog geen enkele "bug" heb mogen ondervinden. Ben ik ook allergisch voor :devil:

Eenmaal in de problemen met een computer verschijnt er bij mij meestal een blik gelijk aan "een aap die in een horloge kijkt" :D

twani

#9465
Citaat van: clockwork op april 14, 2014, 18:47:47
Ze passen een beetje bij de lounge set.  ;D
Met dezelfde zaagmachine gezaagd :tounge2:  En dit keer ook maar eens met Deuvels gewerkt ipv die ordinaire schroeven......

twani

Citaat van: YamahaRXV op april 14, 2014, 18:44:12
Komen deze wel door de visuele keuring van de vrouw des huizes heen Theo....?  :P
Gewoon eerst een Loungebank maken, ze is als "wax in mijn handen" :tounge2:

lynch1979

Mijn voorkeur gaat uit waar de Harbeths eerst opstonden, niet dat ik ze niet mooi vind, maar die andere zijn meer mijn smaak  ;)


Deleted Member 2

#9468
Citaat van: clockwork op april 14, 2014, 18:47:47
Ze passen een beetje bij de lounge set.  ;D

;D

Steigerplank er op en je hebt prima bijzettafels

Gr
Henk

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Citaat van: Onder013 op april 14, 2014, 21:13:44
nu nog een blad op die stands en je hebt twee prima bijzettafels voor de loungeset.

Verrassing voor de baas? ;) ;D

Gr
Henk
De "baas" moet nu gewoon weer een tijdje het mondje op slot doen :D

twani

#9471
Zoals eerder al laten zien heb ik andere stands gebouwd en inmiddels ook ónder de Harbeths geplaatst.

Het vríj opstellen van luidsprekers is één van mijn stokpaardjes.

Behalve de (zo bedoelde) optische koerswijziging met de nieuwe stands was er voor mij nog een "hoger doel" in beeld.

Ik wilde graag makkelijker kunnen schuiven met de Harbeths. Bezoekers plegen de Harbeths steevast als "aflegplek" voor tasjes en andere goedbedoelde rommel te gebruiken, een enkeling durft ze zelfs als "leunpaal" te gebruiken :devil:

Igv bezoek wil ik ze dus eenvoudig "aan de wand" kunnen schuiven.

Het 2e plan is om de Harbeths igv een luistersessie gemakkelijk tot (bijna) midden in de kamer te trekken, helemaal vrij dus.

Hiertoe zijn de onderzijdes van de stands van dikke vilten meubelglijnokken voorzien (gespijkerd en normaal onder stoelen).

Het resultaat is ongelooflijk. In één beweging zit je midden in de opnames, wat een belevenis en wat een goedkope upgrade, wauw :blink:

Eens te meer word míjn idee van speakerplaatsing hiermee onderbouwd, had ik veel eerder moeten doen.


Robiwan

Citaat van: twani op april 14, 2014, 22:35:47
Zoals eerder al laten zien heb ik andere stands gebouwd en inmiddels ook ónder de Harbeths geplaatst.

Het vríj opstellen van luidsprekers is één van mijn stokpaardjes.

Behalve de (zo bedoelde) optische koerswijziging met de nieuwe stands was er voor mij nog een "hoger doel" in beeld.

Ik wilde graag makkelijker kunnen schuiven met de Harbeths. Bezoekers plegen de Harbeths steevast als "aflegplek" voor tasjes en andere goedbedoelde rommel te gebruiken, een enkeling durft ze zelfs als "leunpaal" te gebruiken :devil:

Igv bezoek wil ik ze dus eenvoudig "aan de wand" kunnen schuiven.

Het 2e plan is om de Harbeths igv een luistersessie gemakkelijk tot (bijna) midden in de kamer te trekken, helemaal vrij dus.

Hiertoe zijn de onderzijdes van de stands van dikke vilten meubelglijnokken voorzien (gespijkerd en normaal onder stoelen).

Het resultaat is ongelooflijk. In één beweging zit je midden in de opnames, wat een belevenis en wat een goedkope upgrade, wauw :blink:

Eens te meer word míjn idee van speakerplaatsing hiermee onderbouwd, had ik veel eerder moeten doen.

Ziet er fraai uit Twani :inlove:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

twani

#9473
Citaat van: LPlover op april 14, 2014, 22:55:29
Ziet er fraai uit Twani :inlove:

THX ;)


Het is echt té bizar voor woorden wat er met "het podium" is gebeurd. Een ware ontdekkingsreis, je zit er volledig geboeid in rond te turen, te gek gewoon.

Daar kan echt geen kabel of stekker tegenop, wat ik ook al niet van plan was :D


Ik heb net nog even gemeten, speel nu 1,30 meter "uit de muur".

YamahaRXV

Citaat van: twani op april 14, 2014, 23:06:49
THX ;)


Het is echt té bizar voor woorden wat er met "het podium" is gebeurd. Een ware ontdekkingsreis, je zit er volledig geboeid in rond te turen, te gek gewoon.

Daar kan echt geen kabel of stekker tegenop, wat ik ook al niet van plan was :D


Ik heb net nog even gemeten, speel nu 1,30 meter "uit de muur".

Mooi dat je erg tevreden bent met de nieuwe plaatsing van de Harbeth,s. Waar ik erg benieuwd naar ben is de afstand van je luisterpositie nu naar de Harbeth,s en dan als afstandsindicatie de afstand die je meet van de voorzijde van de speakers op de centerlijn tot aan de luisterpositie (dus niet diagonaal gemeten)
De reden dat ik dit vraag is omdat als ik een inschatting maak aan de hand van je geplaatste foto,s de beeldvorming heb dat je zo,n goede 4 meter vanaf de voorzijde van de Harbeth,s zat te luisteren ?
Daarom denk ik dat de nu vrijgekomen ruimte achter de Harbeth,s niet de kern van het hoorbare voordeel is, maar juist de kleiner geworden afstand tussen geplaatste Harbeth,s en luisterpositie, waardoor je nu meer ''in'' de weergave zit  ;)

Ik heb hier ook het nodige mee geëxperimenteerd en zojuist gemeten dat ik nu 280 cm vanaf de Adam,s zit te luisteren (en dan gemeten volgens de hierboven aangegeven meet methode)
Als ik de Adam,s nog meer voren schuif als nu het geval is ga ik inleveren op een aantal dingen is mij al opgevallen. Het ''in'' de weergave zitten is nu uitstekend, maar als ik de luisterafstand gaat verkleinen passeer ik de grens, als je begrijpt wat ik bedoel.
Vooral bij de Adam,s komt de plaatsing erg nauwkeurig doordat de AMT units een compleet ander (meer gebundeld) afstraalgedrag hebben dan een dome tweeter.
Qua plaatsing nog kritischer, maar eenmaal goed opgesteld een bijna pinpoint sweetspot met daarbij het voordeel van minder nare reflecties  ;) (iets wat hier bij de PMC Twenty serie destijds erg aan de orde was)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8