A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Lion of Judah

Citaat van: Christiaan S op maart  8, 2014, 11:44:10

Mensen hier met ervaring me zulke dingen? Het vanzelf dicht laten groeien, of toch even langs de dierenarts voor eventueel een kleine hechting? Met zulk soort wondjes heb ik echt geen enkele ervaring. En eigenlijk niet zo'n zin om de dierenarts lastig te vallen voor iets dat niets is (en dan wel vol tarief mogen aftikken)

Omdat je geen ervaring hebt zou ik adviseren er toch even naar te laten kijken. In het ergste geval goed voor je gemoedsrust en slecht voor portemonnee. Of op zoek naar een dierenarts die zijn tarieven aanpast aan de ernst van de situatie. Oftewel kleine dingetje, klein tarief zoals die van ons.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

VlisChris

Maandag overdag maar even kijken hoe het er uitziet. Als er korstjes op staan begint het te genezen :)
Gelukkig heeft het beestje een goede dierenarts :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

Gewoon visueel even scherp onder controle houden. Ze heeft er zelf kennelijk weinig last van.


RubenV.

Het is rustig hier. Hoe staat het met het DIY project? Heb je nog nieuwe foto's te showen?  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Ik moet eerlijk zijn, ik loop achter op schema. Heb afgelopen week eerst mijn scooter beetgepakt.

90 cc + sportnokkenas gemonteerd, grotere sproeier, race vario enz. Loopt iig lekker door nu. Rétesnelle acc en een  top van ong. 85km/uur :D

De zomer komt eraan hé :pompom:


RubenV.

Citaat van: twani op maart 15, 2014, 20:34:11
Ik moet eerlijk zijn, ik loop achter op schema. Heb afgelopen week eerst mijn scooter beetgepakt.

90 cc + sportnokkenas gemonteerd, grotere sproeier, race vario enz. Loopt iig lekker door nu. Rétesnelle acc en een  top van ong. 85km/uur :D

De zomer komt eraan hé :pompom:

Zo he, 90cc dat is niet mis voor een scooter. Wat voor soort merk en model rijd je?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Kingpin

Citaat van: twani op maart 15, 2014, 20:34:11
Ik moet eerlijk zijn, ik loop achter op schema. Heb afgelopen week eerst mijn scooter beetgepakt.

90 cc + sportnokkenas gemonteerd, grotere sproeier, race vario enz. Loopt iig lekker door nu. Rétesnelle acc en een  top van ong. 85km/uur :D

De zomer komt eraan hé :pompom:
90cc en "maar" 85 ... dat kan veel harder  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: Kingpin op maart 15, 2014, 21:02:16
90cc en "maar" 85 ... dat kan veel harder  ;)
Hij gaat nog wel iets harder inderdaad maar wil niet overdrijven hier.......


Bovendien heb ik 2 extra shims op de vario geplaatst voor iets méér acceleratie ten koste van een klein beetje topsnelheid.

twani

Citaat van: RubenV. op maart 15, 2014, 20:43:24
Zo he, 90cc dat is niet mis voor een scooter. Wat voor soort merk en model rijd je?
We hebben een Vespa LX (standaard) en z'n Chinese Retro imitatie variant exact zoals op de foto.

De Chineesjes kun je voor een appel en een ei "ernstig" opvoeren ;). Je moet ze wel vol in de siliconenspray houden tegen de roest maar dan is het (met de nodige love and care) een prima scooter. Die van ons is nu bijna 3 jaar oud en ziet er als nieuw uit.

Kingpin

#8959
Citaat van: twani op maart 15, 2014, 21:20:03
Hij gaat nog wel iets harder inderdaad maar wil niet overdrijven hier.......


Bovendien heb ik 2 extra shims op de vario geplaatst voor iets méér acceleratie ten koste van een klein beetje topsnelheid.
Vroeger samen met m'n pa nogal wat gesleuteld hieraan, erg leuk.
De gekste dingen hebben we geprobeerd zoals een (voor die tijd ongekend) een soort injectie systeem erop gemaakt, die normaal in de motorzagen worden gebruikt, haha.
En een 70cc , 32mm mikuni eronder, dichte achterbrug, dat ding slurpte benzine maar reed op de autoteller tegen de 130, heb uiteindelijk met een 12mm nog 75 kunnen bereiken met een zeer gunstig verbruik.
In die tijd reden er best veel Duitse 80cc brommers rond hier (woon dicht aan de grens, vandaar).
Uiteindelijk finaal aan gort gereden toen ik met deze brommer een auto Total-loss reed (daar moet je je best wel voor doen) :-X
Daarna voor mij de beslissing genomen dat het verstandiger voor mij was om geen motorrijbewijs te halen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Xander32

Oude tijden herleven :clapping:. Als puber had ik een hele tijd de beschikking over twee brommers, een Deutsche Honda MBX (80cc, zesbak, waterkoeling) en een MTX (70cc, 20mm Mikuni, open uitlaatje en extra voorontsteking). Die laatste liep zo geweldig mooi, de originele MBX kwam daar niet aan mee en is toen naar een kameraad gegaan. Die heeft er vervolgens een 125cc onder gezet  :headbanging:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#8961
Citaat van: Xander32 op maart 16, 2014, 08:47:08
Oude tijden herleven :clapping:. Als puber had ik een hele tijd de beschikking over twee brommers, een Deutsche Honda MBX (80cc, zesbak, waterkoeling) en een MTX (70cc, 20mm Mikuni, open uitlaatje en extra voorontsteking). Die laatste liep zo geweldig mooi, de originele MBX kwam daar niet aan mee en is toen naar een kameraad gegaan. Die heeft er vervolgens een 125cc onder gezet  :headbanging:.
En toen ging ie pas écht :tounge2:

twani

Het is inderdaad gewoon alleen al geinig om er lekker aan te sleutelen, werkt heerlijk ontspannend moet ik zeggen. Lekker in de tuin met het zonnetje op je bol.


En je voelt je weer even jong :tounge:

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op maart 16, 2014, 08:47:08
Oude tijden herleven :clapping:. Als puber had ik een hele tijd de beschikking over twee brommers, een Deutsche Honda MBX (80cc, zesbak, waterkoeling) en een MTX (70cc, 20mm Mikuni, open uitlaatje en extra voorontsteking). Die laatste liep zo geweldig mooi, de originele MBX kwam daar niet aan mee en is toen naar een kameraad gegaan. Die heeft er vervolgens een 125cc onder gezet  :headbanging:.

Hahaha, klinkt allemaal heel herkenbaar  :D  De duitse import MBX-en waren helemaal je van het destijds, en dan vooral niet standaard houden en er meteen een 110 cc kit op monteren  :headbanging:  Heb er aardig wat illegale rijksweg km,s mee gemaakt met dat ding.
Later een geheel nieuwe Honda MT 5 aangeschaft bij de lokale brommer handelaar en twee weken later geheel omgebouwd met een duits Honda MT 8 blok met 125 cc cilinder en aangepaste uitlaatbocht van een 125 cc crossmotor. Verder ook nog Honda MB wielen gemonteerd, aluminium achterbrug geplaatst met schijfrem achter.
Ik vergeet nooit meer het verbouwereerde gezicht van de lokale brommerhandelaar toen hij de door hem nieuw geleverde MT geheel omgebouwd zag  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Citaat van: YamahaRXV op maart 16, 2014, 09:47:13
Ik vergeet nooit meer het verbouwereerde gezicht van de lokale brommerhandelaar toen hij de door hem nieuw geleverde MT geheel omgebouwd zag  ;D
Of zoals bij mij het gezicht van oom agent toen mijn brommer binnen een week al op de rollerbank stond ... of eigenlijk er letterlijk vanaf vloog :)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

Citaat van: Kingpin op maart 16, 2014, 10:05:12
Of zoals bij mij het gezicht van oom agent toen mijn brommer binnen een week al op de rollerbank stond ... of eigenlijk er letterlijk vanaf vloog :)
Nu kan je er hartelijk om lachen, toen wel janken denk ik ;D

Kingpin

Citaat van: twani op maart 16, 2014, 11:12:28
Nu kan je er hartelijk om lachen, toen wel janken denk ik ;D
Ik moest snaren halen voor m'n gitaar ... dat werden dus verrekt dure snaren ;D
Daarna nooit meer gepakt. Trouwens na het ongeluk heb ik geen brommer meer gereden (heel even nog).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op maart 16, 2014, 10:05:12
Of zoals bij mij het gezicht van oom agent toen mijn brommer binnen een week al op de rollerbank stond ... of eigenlijk er letterlijk vanaf vloog :)

:D Ook dat klinkt heel herkenbaar voor mij...  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

RubenV.

Die opvoer verhalen klinken mij ook allemaal bekend in de oren. Ik heb in het verleden meerdere kamikaze raketten op twee wielen zien passeren  :D Een motorrijbewijs zou ook niet goed zijn voor mijn gezondheid haha.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op maart 16, 2014, 11:48:18
:D Ook dat klinkt heel herkenbaar voor mij...  ;)
... zo heb ik al eens een controle proberen te ontlopen door zonder na te denken van de hoofdweg door de berm naar een naast gelegen zandpad over te steken. Echter was ik vergeten dat tussen beide nog een greppel zat   :blush: ...

Die controle ben ik toen idd. ontlopen, echter de rest van de route kon ik met de "lopens" voortzetten. De voorvork van mij Yadrama DT stond in een wat vreemde hoek na die greppel :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op maart 16, 2014, 14:14:10
... zo heb ik al eens een controle proberen te ontlopen door zonder na te denken van de hoofdweg door de berm naar een naast gelegen zandpad over te steken. Echter was ik vergeten dat tussen beide nog een greppel zat   :blush: ...

Die controle ben ik toen idd. ontlopen, echter de rest van de route kon ik met de "lopens" voortzetten. De voorvork van mij Yadrama DT stond in een wat vreemde hoek na die greppel :D.

:D  Bovenstaand verhaal doet mij meteen denken aan een nogal benauwende situatie waarbij mijn maat op zijn Honda MB 8 en ik op mijn Honda MBX door de plaatselijke fanatieke bromsnor op zijn motor achterna gezeten werden  ???
De drang voor ons om te vluchten en het fanatisme van oom agent om ons te pakken te krijgen ontaarde werkelijk waar in een situatie die alles behalve veilig te noemen was.... Op het moment dat we dachten dat ons lot bezegeld was kreeg mijn maat die voorop reed het unieke idee om een voetpad in te rijden wat afgeschermd werd door twee betonnen zuilen waar wij precies tussendoor konden, maar de motor van oom agent met brede kuip niet.......
Door de drift en het fanatisme van bromsnor vergat hij blijkbaar hoe breed hij was met zijn motor met kuip en kwam met redelijk veel polyester gekraak tot stilstand tegen de betonnen zuilen  :withstupid: :D

Ons hart zat in onze keel, maar deze gebeurtenis zit na vele vele jaren nog vers in ons geheugen. Schitterende tijden waren het !!
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op maart 16, 2014, 15:45:45
:D  Bovenstaand verhaal doet mij meteen denken aan een nogal benauwende situatie waarbij mijn maat op zijn Honda MB 8 en ik op mijn Honda MBX door de plaatselijke fanatieke bromsnor op zijn motor achterna gezeten werden  ???
De drang voor ons om te vluchten en het fanatisme van oom agent om ons te pakken te krijgen ontaarde werkelijk waar in een situatie die alles behalve veilig te noemen was.... Op het moment dat we dachten dat ons lot bezegeld was kreeg mijn maat die voorop reed het unieke idee om een voetpad in te rijden wat afgeschermd werd door twee betonnen zuilen waar wij precies tussendoor konden, maar de motor van oom agent met brede kuip niet.......
Door de drift en het fanatisme van bromsnor vergat hij blijkbaar hoe breed hij was met zijn motor met kuip en kwam met redelijk veel polyester gekraak tot stilstand tegen de betonnen zuilen  :withstupid: :D

Ons hart zat in onze keel, maar deze gebeurtenis zit na vele vele jaren nog vers in ons geheugen. Schitterende tijden waren het !!
En nu doen we hetzelfde op 4 wielen :D

YamahaRXV

Citaat van: twani op maart 16, 2014, 17:11:05
En nu doen we hetzelfde op 4 wielen :D


Hahaha, ja inderdaad  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Citaat van: twani op maart 16, 2014, 17:11:05
En nu doen we hetzelfde op 4 wielen :D
Citaat van: YamahaRXV op maart 16, 2014, 17:58:07

Hahaha, ja inderdaad  :D

:nopompom:

... een diender op een fiets met trapondersteuning zal mij nu nog bijhouden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Van "welk een nederig" voertuig bedien jij jezelf dan wel niet? :unsure: