A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 22, 2014, 19:21:41
Wellicht..... de SHL-5 is een speaker met nogal wat laag dus kan daar, indien het geval, wel wat "lijen"

De Harbeths zijn óók zeer weinig kritisch in de plaatsing, dit soort serieuze verschuivingen veroorzaken nuanceverschillen.

De set kent overigens weinig initiële problemen vwb het huwelijk met de akoestiek van mijn kamer, dientengevolge "kan er nogal wat" zonder dat het problemen geeft.

Komt natuurlijk ook omdat de set weinig écht hoog en weinig écht laag kan weergeven, 't zijn tenslotte maar Harbeths :D

Oh ja, ergens daar tussenin overigens spelen ze wél prachtig muziek, maar dat is natuurlijk van ondergeschikt belang :tounge:

Ach ja, de één wil veel hóóg en veel láág, de ander wil weer muziek.........

Het is mooi dat je qua akoestiek nog wat ''marge'' heb en dat het niet op de cm nauwkeurig komt als je wat gaat schuiven met de set up  :thumbs-up:
Verder ben je wel erg bescheiden over de weergave van de Harbeth,s  :D

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik (in tegenstelling tot de 30.1) de SHL 5 nog nooit goed heb kunnen beluisteren.
Naar wat ik lees moet de SHL 5 toch wel redelijk wat grootser en met meer fundament kunnen klinken dan de 30.1 ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op januari 22, 2014, 19:42:27
Het is mooi dat je qua akoestiek nog wat ''marge'' heb en dat het niet op de cm nauwkeurig komt als je wat gaat schuiven met de set up  :thumbs-up:
Verder ben je wel erg bescheiden over de weergave van de Harbeth,s  :D


Dan hoef je je ook niet zo te verantwoorden :D

twani

#8202
Citaat van: YamahaRXV op januari 22, 2014, 19:42:27
Het is mooi dat je qua akoestiek nog wat ''marge'' heb en dat het niet op de cm nauwkeurig komt als je wat gaat schuiven met de set up  :thumbs-up:
Verder ben je wel erg bescheiden over de weergave van de Harbeth,s  :D

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik (in tegenstelling tot de 30.1) de SHL 5 nog nooit goed heb kunnen beluisteren.
Naar wat ik lees moet de SHL 5 toch wel redelijk wat grootser en met meer fundament kunnen klinken dan de 30.1 ?
Harbeth is in de ogen van de meesten een merk met monitoren, dus niet al te groot....

De SHL-5 desondanks is toch nog een "best brok" speaker hoor ;)

Het zijn definitief géén party speakers, ze geven niet het diepste laag, niet het hoogste hoog.

De "Harbeth attraction" zit 'm eigenlijk en vooral in de intieme sfeer die ze weten neer te zetten. Moet je wat mee hebben, zo is het maar net.

Ze zijn behalve de genoemde sfeer behoorlijk effectloos, zijn vooral opvallend door onopvallend te zijn, een groot goed op de lange duur.

Ik verwacht dáárin ook de geringe animo tot tweaking en tuning z'n oorsprong te vinden......

Niks mis mee overigens, maar ze laten de luisteraar op dat gebied behoorlijk met rust, iets dat een drukke baas als ikzelf ben goed kan gebruiken :D

Ach,  ik prijs me gelukkig met het idee dat het "mijn speakers for life" zijn, lekker rustig gevoel.


Xander32

Tevredenheid is het hoogst haalbare in het audiowereldje :thumbs-up:..
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op januari 22, 2014, 22:01:18
Tevredenheid is het hoogst haalbare in het audiowereldje :thumbs-up:..
Lijkt me, ik verwacht jou binnenkort hetzelfde te bereiken. Dáár reken ik wel een beetje op ;)

Xander32

Citaat van: twani op januari 22, 2014, 22:03:08
Lijkt me, ik verwacht jou binnenkort hetzelfde te bereiken. Dáár reken ik wel een beetje op ;)
... we'll see. Ik hoop idd. een speaker for life te hebben gekocht 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op januari 22, 2014, 22:07:26
... we'll see. Ik hoop idd. een speaker for life te hebben gekocht 8).
Aangezien het gevoelsmatig (oa. emotie, proud of ownership) in dezelfde hoek zit als Harbeth heb ik goede hoop voor je.

twani

#8207
Voor die enkeling die zich wat meer wil verdiepen in het merk Leben heb ik besloten om mijn topic te "larderen" met een combi van Leben nieuws (zeer schaars over het algemeen), Online Leben advertenties, Leben wetenswaardigheden, ervaringen van Leben owners, en Leben links waarvan ik de grootste en meest actieve hieronder gelijk vermeld.


Voorlopig reken ik (zónder tegenbericht van Bjorn en/of Garmt) forumsponsor BB&G als vooraanstaand en gerespecteerd leverancier van dit bijzondere merk.


http://www.head-fi.org/t/415214/the-leben-cs300xs-thread

Om af te trappen een plaatje van de nieuwe geïntegreerde CS300 F. Nú met 2x15 ipv 2x12 watt.

Herkenbaar aan het blauwe powerlampje.


twani


twani


twani


twani


twani


twani


twani


twani


chansig

Bijna net zo mooi als die vrouwen van Maz..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani


Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

twani

#8220
Wetenswaardig (én verwarrend!) is dat er van de 300CS door de jaren heen meerdere 'limited editions" zijn geweest.

X, XS, F..... allemaal toevoegingen die slaan op kleine series licht geüpgrade versterkers, vaak ook alleen maar veranderd omdat de leverbaarheid van bepaalde EL84 buistypes op de tocht stond.

twani

De kleine Leben heeft ook AutoBias die het volgens zijn ontwerper zelfs mogelijk maakt om 4 totaal verschillende EL84 buizen te plaatsen en tóch goed blijft klinken, het zal wel.....


Met de term "Matched Quad" heeft de man ook helemaal niets.

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op januari 22, 2014, 23:24:53
Geen Naim precisie :D

Laat naim eerst de ruis maar eens onder controle krijgen :(

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op januari 22, 2014, 23:43:38
Laat naim eerst de ruis maar eens onder controle krijgen :(

Daar hebben we de mute knop voor Henk  :P ;D

@Theo  Mooie plaatjes van de Leben,s hoor  :clapping:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8