A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 22, 2013, 14:52:27
Het Plextor "ripstation" met een Audioquest Forest aan de MacMini gehangen.

Eens kijken wat een rip in iTunes direct vanaf de MacMini via PureMusic doet ivm dezelfde content gespeeld vanaf de NAS in FLAC...

Kijk, Pure Music toch geïnstalleerd nu....  :thumbs-up:

Ben benieuwd of je verschillen gaat horen als je direct vanaf de MM gaat spelen of via de NAS  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Mmm, voorlopig zit ik nog zwaar te kloten met Mocha VNC remote :devil:

Iets met wachtwoorden zegt ie....

rovinggecko

Als je toch aan het testen bent... Audirvana klonk voor mij het beste, zou ik zeker een keertje uit proberen, is toch ook een kwestie van smaak welke je het beste bevalt en klinkt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

#7928
Citaat van: rovinggecko op december 22, 2013, 18:00:23
Als je toch aan het testen bent... Audirvana klonk voor mij het beste, zou ik zeker een keertje uit proberen, is toch ook een kwestie van smaak welke je het beste bevalt en klinkt.
Bitperfect vond ik dan wel weer lekker "lean" qua layout, veel meer dan een aan/uit functie zit er al haast niet op. :colgate:  Smaak telt zeker mee...

twani

Citaat van: YamahaRXV op december 22, 2013, 15:21:45
Kijk, Pure Music toch geïnstalleerd nu....  :thumbs-up:

Ben benieuwd of je verschillen gaat horen als je direct vanaf de MM gaat spelen of via de NAS  :music:
Mmmmm, een echte "off day" op het ict gebied......  Sommige albumhoesjes (die iTunes niet kent) krijg ik er niet in, de Plextor schijnt een hekel aan de MacMini te hebben want doet vaag...... :devil:

Mocha VNC nog niet draaiend :devil:

M'n geringe Mac ervaring spreekt hier zeker niet in mijn voordeel :lookaround: :nopompom:

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 22, 2013, 22:58:05
Mmmmm, een echte "off day" op het ict gebied......  Sommige albumhoesjes (die iTunes niet kent) krijg ik er niet in, de Plextor schijnt een hekel aan de MacMini te hebben want doet vaag...... :devil:

Mocha VNC nog niet draaiend :devil:

M'n geringe Mac ervaring spreekt hier zeker niet in mijn voordeel :lookaround: :nopompom:

Dat is inderdaad kl*#e als het niet helemaal gaat zoals je zou willen, ken het gevoel  ;)

Met welk programma rip je de albums Theo ?
Ik gebruik voor het rippen en converteren naar AIFF altijd DBpoweramp op de laptop en dat gaat normaal gesproken altijd goed, ook met het toevoegen van cover art.
Belangrijk is hoe je de cover art folder van de betreffende artiest in de map vernoemd. Heb zelf ook een tijdje terug wat problemen gekend toen ik wat muziek data had gekopieerd van iemand waarbij de cover art folder niet als ''folder'' vernoemd was.
iTunes geeft dan simpelweg niet de cover art weer van de betreffende artiest weer  :devil:
Ook de grootte van de cover afbeelding speelt een rol heb ik wel gemerkt. JPEG bestanden met een resolutie van 500x500 gaat meestal goed  :thumbs-up:

Anders even in iTunes bij mediabibliotheek instellingen de optie ''albumafbeeldingen importeren'' proberen  ;)

Mocha VNC is qua instellingen in het begin een beetje lastig en vergt even gewenning. Eén of twee basis instellingen niet goed en het werkt al niet. Let bij het gebruik van de Mocha VNC app er op dat je in het OS X van de MM de optie gedeelde schermen instel en ook VNC activeer, anders werkt het niet...
Verder dien je de VNC wachtwoordfunctie in de app en MM te gebruiken.

Helaas zit ik nu op mijn vakantie adres en kan geen screenshot maken anders had dat je wel een eind op weg geholpen denk ik.

Succes (of sterkte) en houdt het hoofd koel  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

 morgen maar eens mee aan de slag :nopompom:


Nu aan het genieten van "boy on the rock" van Lenny Ibizarre :pompom:   

twani

Mijn Plextor ripstation lijkt toch wat "nukkig" te doen icm de MAC.  Is er nog zoiets als een stukje software dat additioneel geïnstalleerd dient te worden op de MAC om eea soepel te laten functioneren?

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 29, 2013, 19:26:16
Mijn Plextor ripstation lijkt toch wat "nukkig" te doen icm de MAC.  Is er nog zoiets als een stukje software dat additioneel geïnstalleerd dient te worden op de MAC om eea soepel te laten functioneren?

XLD installeren...?  ;)

http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=102584
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8


twani

#7935
ALLEN de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar 2014 :pompom: :pompom:

Vooral wens ik iedereen een stressvrij nieuwjaar met het veel gezondheid voor hem/haar en "de naasten".

Tevens hoop ik dat ons (naast de drukte van de dagelijkse gang van zaken) vele momenten van innerlijke rust zijn gegund, momenten waarop we in staat zijn om diep in de muziek te kruipen en deze tot in de vezels te beleven.

Mijn motto voor het nieuwe jaar is vooral méér nieuwe muziek te ontdekken, daar méér energie insteken dan in die malle tweakerij.......

Speciale dank wil ik ook nog laten uitgaan naar het selecte groepje forumvrienden die mij keer op keer weer bijstaan op momenten dat ik weer eens ergens niet uitkom.

Zónder anderen te kort willen doen, Henk en Jan bedankt!

Óók wil ik de moeite nemen om mijn respect uit te spreken naar enkele forumsponsoren die het forum kéér op kéér "prodeo" van onafhankelijk advies voorzien. Met name denk ik hierbij aan BB&G, H&C hifi en Jouw Hifi. Ook jullie dank weer......

"Happy New Year"

Theo Monique Sam en Demi



Bas Akkerman

Alle gelukswensen ook aan jullie (jij, Monique, Sam, Demi en Kiss)!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Je bent er vroeg bij Theo,  jullie ook de allerbeste wensen voor 2014 en ook voor alle bezoekers van dit topic  :)
mainly British stuff

Deleted Member 2

#7938
Citaat van: twani op december 30, 2013, 22:20:28
ALLEN de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar 2014 :pompom: :pompom:

Vooral wens ik iedereen een stressvrij nieuwjaar met het veelgezondheid voor hem/haar en "de naasten".

Tevens hoop ik dat ons (naast de drukte van de dagelijkse gang van zaken) vele momenten van innerlijke rust zijn gegund, momenten waarop we in staat zijn om diep in de muziek te kruipen en deze tot in de vezels te beleven.

Mijn motto voor het nieuwe jaar is vooral méér nieuwe muziek te ontdekken, daar méér energie insteken dan in die malle tweakerij.......

Speciale dank wil ik ook nog laten uitgaan naar het selecte groepje forumvrienden die mij keer op keer weer bijstaan op momenten dat ik weer eens ergens niet uitkom.

Zónder anderen te kort willen doen, Henk en Jan bedankt!

Óók wil ik de moeite nemen om mijn respect uit te spreken naar enkele forumsponsoren die het forum kéér op kéér "prodeo" van onafhankelijk advies voorzien. Met name denk ik hierbij aan BB&G, H&C hifi en Jouw Hifi. Ook jullie dank weer......

"Happy New Year"

Theo Monique Sam en Demi

prodeo en onafhankelijk? Meen je dat echt? Bij allemaal? Zie je wel....


Theo, Monique, Sam, Demi en niet te vergeten Kiss, ook voor jullie veel gezondheid en lol in het leven. Dat kan bijna niet anders met iemand als Theo in je directe nabijheid ;D.

Goed voornemen om lekker van muziek te genieten Theo en ben benieuwd naar de ontwikkeling in je muziekkeuze. ik steek er graag iets van op.

Dank voor je gastvrijheid in de koffiebar mit immer guter Laune.

Gr
Henk

twani

Citaat van: Onder013 op december 30, 2013, 22:34:59
prodeo en onafhankelijk? Meen je dat echt? Bij allemaal? Zie je wel....



:D ik snap je bedenkingen, maar ik realiseer me terdege dat deze mannen in een "mega spagaat" zitten, en ze zich desondanks toch wel goed van hun taak kwijten.

Ze hoeven natuurlijk helemaal niets met ons te delen hetgeen ze echter vaak toch wél doen.

twani

Citaat van: Onder013 op december 30, 2013, 22:34:59
prodeo en onafhankelijk? Meen je dat echt? Bij allemaal? Zie je wel....


Theo, Monique, Sam, Demi en niet te vergeten Kiss, ook voor jullie veel gezondheid en lol in het leven. Dat kan bijna niet anders met iemand als Theo in je directe nabijheid ;D.

Goed voornemen om lekker van muziek te genieten Theo en ben benieuwd naar de ontwikkeling in je muziekkeuze. ik steek er graag iets van op.

Dank voor je gastvrijheid in de koffiebar mit immer guter Laune.

Gr
Henk
Nog specifieke wensen voor het nieuwe "koffiejaar"?

Deleted Member 2

#7941
Citaat van: twani op december 30, 2013, 22:43:55
Nog specifieke wensen voor het nieuwe "koffiejaar"?

Sterk en goede kwaliteit; geen senseo meuk; veel nieuwe muziek via de door jou met veel enthousiasme gebouwde onderdelen van je set. Zelfbouw luidsprekers.........? ;D

twani

Gelijk recept hier, lekker stijfjes en donker en flink geurend naar verse koffiebonen :pompom:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op december 30, 2013, 23:00:08
Gelijk recept hier, lekker stijfjes en donker en flink geurend naar verse koffiebonen :pompom:

het verlanglijstje is een beetje bijgesteld :blush:

twani

Citaat van: Onder013 op december 30, 2013, 22:54:50
Sterk en goede kwaliteit; geen senseo meuk; veel nieuwe muziek via de door jou met veel enthousiasme gebouwde onderdelen van je set. Zelfbouw luidsprekers.........? ;D
Dat zullen de Triode Dick 300B SE's worden Henk.  Zodra de kit beschikbaar is in hun nieuwe webshop ga ik er mee aan de slag ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op december 30, 2013, 22:20:28
ALLEN de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar 2014 :pompom: :pompom:

Vooral wens ik iedereen een stressvrij nieuwjaar met het veel gezondheid voor hem/haar en "de naasten".

Tevens hoop ik dat ons (naast de drukte van de dagelijkse gang van zaken) vele momenten van innerlijke rust zijn gegund, momenten waarop we in staat zijn om diep in de muziek te kruipen en deze tot in de vezels te beleven.

Mijn motto voor het nieuwe jaar is vooral méér nieuwe muziek te ontdekken, daar méér energie insteken dan in die malle tweakerij.......

Speciale dank wil ik ook nog laten uitgaan naar het selecte groepje forumvrienden die mij keer op keer weer bijstaan op momenten dat ik weer eens ergens niet uitkom.

Zónder anderen te kort willen doen, Henk en Jan bedankt!

Óók wil ik de moeite nemen om mijn respect uit te spreken naar enkele forumsponsoren die het forum kéér op kéér "prodeo" van onafhankelijk advies voorzien. Met name denk ik hierbij aan BB&G, H&C hifi en Jouw Hifi. Ook jullie dank weer......

"Happy New Year"

Theo Monique Sam en Demi

Dat zijn mooie woorden Theo, waarvoor dank  :clapping:

Van deze kant ook de allerbeste wensen voor jou en je gezin, en natuurlijk alle forumgenoten hier !
Dat 2014 maar een jaar mag worden wat voor iedereen positief zal gaan verlopen op het gebied van gezondheid, relatie, werkgelegenheid, financiën, en natuurlijk op muzikaal gebied  :pompom:

Groeten en een zeer goed en feestelijk uiteinde toegewenst voor een ieder !

Jan


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979

Alle vriendjes en vriendinnetjes van dit topic.....

Een heel gelukkig, gezond en muzikaal 2014  :pompom:

Ga vooral zo door in dit topic......ik heb er in 2013 zeer van genoten, ik verwacht dat het in 2014 niet anders zal zijn  ;D


twani

Citaat van: lynch1979 op december 31, 2013, 11:45:16
Alle vriendjes en vriendinnetjes van dit topic.....

Een heel gelukkig, gezond en muzikaal 2014  :pompom:

Ga vooral zo door in dit topic......ik heb er in 2013 zeer van genoten, ik verwacht dat het in 2014 niet anders zal zijn  ;D

Er is weer genoeg gebeurd inderdaad  :D

Een fijn 2014 Lynch!!!!!

YamahaRXV

Naast het vakantie vieren, relaxen en uitkijken naar een hopelijk mooi en goed 2014 moeten we natuurlijk wel bezig blijven met onze gedeelde hobby  :pompom:

Gisteren had ik Martin!!! nog op bezoek met zijn Naim NDX en een paar mooie Furutech netkabels en zijn we weer aardig bezig geweest met wat testen en vergelijken.
Het was best weer een leuk en interessant dagje omdat Martin en ik toch wel nieuwsgierig waren of de NDX van Martin nog beter zou gaan klinken i.c.m. met mijn Ndac.
Ook stond er nog wat onderling klankmatig vergelijk van 2 types netkabels op het schema. De bevindingen die hier uit naar voren kwamen waren voor ons zeer duidelijk, maar hier ga ik maar verder niet op in om het nog een beetje ''gezellig'' te houden hier in dit topic  ;)

Na het nodige geschuif met componenten en het aansluiten van de nodige bekabeling zijn we gaan luisteren naar de NDX via DIN interlink naar de Supernait en de NDX met de Chord Indigo dig. vanuit de dig. uitgang van de NDX naar de Ndac, die vervolgens weer gelinkt was aan de Supernait middels de analoge Chord Cadenza Reference interlink.
Op deze manier konden we snel switchen en een A-B vergelijk trekken tussen de beide set ups.

De NDX an sich vind ik persoonlijk een heerlijk klinkende streamer en als ik het Mac mini pad (waar ik overigens nog zeer content mee ben) niet had ingeslagen dan had er hier zeker ook één gestaan...
In eerste instantie leken de klankmatige verschillen niet zo groot tussen mét en zonder toevoeging van Ndac, maar na wat langer luisteren kwamen er m.i. toch wel wat hoorbare verschillen naar voren.
Ik vond de NDX met Ndac een meer vloeiend en gedetailleerd geluid geven en een weergave die nog wat meer diepte en vooral breedte had.
Ook lijkt de Ndac wat sneller en puntiger te zijn in de weergave, dit is met name te horen in de vorm van een strakker en meer gedefinieerd laag.
Feit is wel dat de interne dac van de NDX absoluut van hoog niveau is en dat de Ndac natuurlijk wel een dac blijft met een nieuwprijs van zo,n € 2900,00...

De vraag die Martin en ik mekaar stelden was: Is het de investering waard om een Ndac toe te voegen aan de NDX ?
Als je kijkt naar de kosten/upgrade verhouding dan denk ik dat het antwoord ''neen'' moet zijn en na deze conclusie gesteld te hebben vroegen wij ons beiden af wat dan wel de mogelijke klankmatige invloed zou zijn van een (Teddy Pardo) XPS voeding. In het geval van Martin dan achter zijn NDX en in mijn geval achter de Ndac.

Iets interessants wat ook naar voren kwam in het vergelijk was het klankmatige verschil tussen FLAC en AIFF.
Doordat op één of ander manier de directory met FLAC files op mijn NAS niet gevonden kon worden door de NDX hebben we in eerste instantie geluisterd naar AIFF files en dat klonk erg goed. Wat dat betreft is de NDX een echte ''alleseter''  :thumbs-up:
Omdat we beiden toch erg nieuwsgierig waren naar de mogelijke klankmatige verschillen tussen AIFF en FLAC heb ik één album in FLAC gekopieerd naar de andere directory en zijn we aandachtig gaan luisteren.
De verschillen waren (ondanks dat velen anders beweren) toch te horen want het album weergeven in AIFF liet net wat meer transparantie en resolutie horen dan de FLAC versie.

Als laatste hebben we afgesloten met een één-twee-tje tussen NDX en Mac mini met Ndac waarbij ook weer  snel geswitched kon worden tussen analoge ingangen op de SN.
Beide set ups klonken heerlijk en erg goed en de verschillen tussen beiden zijn erg klein. De hoorbare verschillen waren m.i. nagenoeg gelijk aan de klankmatige verschillen die er waren tijdens het beluisteren van de NDX mét en zonder de Ndac.
Ik durf daardoor eigenlijk wel de uitspraak aan dat de NDX en mijn MM als streamer an sich nagenoeg gelijkwaardig zijn en dat de hoorbare verschillen puur komen door de klankmatige verschillen tussen de interne dac van de NDX en de Ndac  ;)

Martin, nog bedankt voor je komst en de moeite die je hebt genomen om de NDX en netkabels mee te ''zeulen''  :thumbs-up:


Het beeld van een op de grond geplaatste NDX en veel bekabeling her en der  ;D



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Citaat van: YamahaRXV op december 31, 2013, 13:07:29
knip...
Als je kijkt naar de kosten/upgrade verhouding dan denk ik dat het antwoord ''neen'' moet zijn en na deze conclusie gesteld te hebben vroegen wij ons beiden af wat dan wel de mogelijke klankmatige invloed zou zijn van een (Teddy Pardo) XPS voeding. In het geval van Martin dan achter zijn NDX en in mijn geval achter de Ndac.

knip...

Ik ben alvast tevreden met de Teddy Pardo XPS aan mijn NDX! De invloed daarvan lijkt wat op het verschil wat je hebt beschreven met de N-Dac op de NDX: een bredere en diepere weergave. En een soort toegenomen gemak en natuurlijkheid in de weergave... Als je zin hebt om een stukje te rijden, mag je mijn TD XPS altijd wel eens lenen hoor  ;).

Wat ik gehoord heb bij Echo Audio met de XPS DR op de NDX staat nog een paar trapjes hoger, maar de TD XPS komt toch aardig in de buurt voor een meer aanvaardbare prijs (zeker tweedehands).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs