A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Citaat van: frank2 op augustus 28, 2013, 15:38:42
Je hebt wel gelijk Henk, kritisch is haast niet mogelijk of het wordt weer abx testen e.d. maar iets gevonden te hebben en dat delen kan haast niet meer, want het MOET eerst technisch onderbouwd zijn wat complete onzin is, ik luister naar muziek niet naar techniek. Dat laatste zorgt er alleen maar voor dat ik dat kan... En daar ontstaan pagina's vol discussies van. Het eigenlijke onderwerp wordt dan geheel niet meer aangetipt....
Sorry , maar ik word hier toch echt geen wijs uit:
"ik luister naar muziek niet naar techniek" gevolgd door "dat laatste zorgt er alleen voor dat ik dat kan".
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

De verschillende manieren van wat men kritisch vindt is overigens ook wel grappig. Storm(pje) in een glas water.

Gr Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: chansig op augustus 28, 2013, 15:53:03
De verschillende manieren van wat men kritisch vindt is overigens ook wel grappig. Storm(pje) in een glas water.

Gr Hans
Op die fiets : "hol van de leeuw". :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Citaat van: Hipster op augustus 28, 2013, 15:47:11
Sorry , maar ik word hier toch echt geen wijs uit:
"ik luister naar muziek niet naar techniek" gevolgd door "dat laatste zorgt er alleen voor dat ik dat kan".

Precies wat ik bedoel, zo'n opmerking. En de 2e opmerking is nog beter..... en precies wat Henk ook bedoeld.
Dit geeft precies aan de laatste opmerkingen wat Henk en Ik bedoelen, alleen maar flauwe gein maar niets constructief. Als ik hier zou schrijven ik heb een kabel getest die en dat merk, zou de opmerking zijn : heb je wel ABX getest? 

(als je een cd wilt afspelen of de cd muziek wilt horen heb je en cd speler en versterker nodig, dus techniek. Lijkt me nogal logisch..)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Bij de weg...er is toch een sfeertopic 2010 ?

Misschien daar lekker verder mopperen op hoe vervelend het hier is ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinohelmond

Citaat van: chansig op augustus 28, 2013, 16:26:56
Bij de weg...er is toch een sfeertopic 2010 ?

Misschien daar lekker verder mopperen op hoe vervelend het hier is ?

Gr Hans

Linkje Hans.

De tegenwoordige forumbezoeker is te lui om zelf te zoeken.  :D

Gr Pino  :D :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

chansig

Luie forumbezoekers...gatver...daar heb ik zo'n hekel aan. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Citaat van: frank2 op augustus 28, 2013, 16:20:22
Precies wat ik bedoel, zo'n opmerking. En de 2e opmerking is nog beter..... en precies wat Henk ook bedoeld.
Dit geeft precies aan de laatste opmerkingen wat Henk en Ik bedoelen, alleen maar flauwe gein maar niets constructief. Als ik hier zou schrijven ik heb een kabel getest die en dat merk, zou de opmerking zijn : heb je wel ABX getest? 

(als je een cd wilt afspelen of de cd muziek wilt horen heb je en cd speler en versterker nodig, dus techniek. Lijkt me nogal logisch..)
@ your service dan maar.
Je denkt schijnbaar dat andere forumleden er alleen maar zijn om jou en je bevindingen te pleasen/beamen ?
Kom op zeg. :yawnee:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

En weer een opmerking precies zoals Henk en ik 'm bedoel......  ik heb geen statement over een proef.... en maar meteen zeuren....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op augustus 28, 2013, 13:27:11
Dat heb ik me ook afgevraagd: is het wellicht een depressie van een naderend voorjaar?

Neen. Het forum is naar mijn opvatting saai geworden, niet of nauwelijks inhoudelijke discussie en als het er is dan ontaardt het al snel in gekift.
Eens. Men is niet altijd zelfkritisch en opmerkingen van anderen worden al snel als kritiek gezien. Terwijl je er veel van kan leren, vooral van je aannames. AbZ vind ik een mooi voorbeeld van iemand die ik soms achter het behang kan plakken, maar waar ik ook wat van kan opsteken. Nietzsche heeft het wel goed verwoord: "De waarheid doet pijn omdat zij een geloof vernietigt, niet als zodanig."Pak je kans en doe je voordeel met kritiek.

CitaatOok het instellen of ontstaan van domeintjes zit me nog steeds niet lekker. Heel goed en begrijpelijk dat men blij en tevreden is met merk x of apparaat y. Maar als een kritische noot niet wordt gewaardeerd of zelfs toegestaan, doet dat afbreuk waar een forum als dit zijn bestaansrecht aan ontleent: discussie, kennisuitwisseling en gezelligheid in een goede mix.
Wederom eens. Dogmatisch blijven in het bejubelen van  "jouw" merken kan een tegeneffect geven. Begrijpelijk in het geval van sponsors, maar persoonlijk denk ik dat een merk sterker wordt als het de tekortkomingen erkent. Al ben ik me ook bewust dat tekortkomingen door velen ook wel erg zwaar worden gewogen.

CitaatGewoon effe een dip, er weinig zin meer in of toch de weerzin tegen de verstikkende eenheidsworst die ik signaleer.

Met opgewekte groet,

Henk
Hoe vrolijker je over het algemeen bent, hoe meer het opvalt als je dat niet bent. ;) Gewoon blijven ageren Henk. Liefst met argumenten, dan is het lastiger dat zomaar onder het tapijt te vegen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Hifi Addict op augustus 27, 2013, 09:04:28
Ey YamahaRXV ofzo :) Ik heb Theo's mail niet maar ben wel erg benieuwd naar de resultaten met zn dddac :) Pm ofzo na permissie?  :pompom:

Zeg maar gewoon Jan ofzo  ;D  PM mij anders even je mailadres door, dan kan ik dat even doorzetten naar Theo  ;)
Naar ik aanneem zal hij zeker wel met jou de voortgang van zijn dac project willen communiceren  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Citaat van: frank2 op augustus 28, 2013, 17:58:42
En weer een opmerking precies zoals Henk en ik 'm bedoel......  ik heb geen statement over een proef.... en maar meteen zeuren....

Volgens mij begin jij met mekkeren over dat het allemaal zo vervelend is op het moment...toch ? Bewijs dat maar eens.. :D

Gr Han
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Perfectionist

#6438
Discussie over bans, sfeer op het forum graag beeindigen hier, is niet de plek, ervoor, zie eerdere opmerkingen van collega admin Chris.
Een beter forum begint bij jezelf.

Bas Akkerman

Citaat van: Perfectionist op augustus 28, 2013, 19:56:28
Discussie over bans, sfeer op het forum graag beeindigen hier, is niet de plek, ervoor, zie eerdere opmerkingen van collega admin Chris.
Prima, maar waar is er wel de plek voor?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Perfectionist

#6441

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 28, 2013, 20:28:41
Prima, maar waar is er wel de plek voor?

Hier dus niet. Verder staan hier de gedragsregels:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136134.0
Een beter forum begint bij jezelf.

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op augustus 28, 2013, 20:32:44
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105177.0 vermoed ik.
Dank je.

Citaat van: Perfectionist op augustus 28, 2013, 20:33:35
Hier dus niet. Verder staan hier de gedragsregels:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136134.0
Die zal ik nog eens doorlezen, maar lijkt me vooral logisch. Hoop ik, anders ben ik a-socialer dan ik dacht... ;)

Ik vind het wel fijn om een plek te hebben waar ik dit soort dingen kan bespreken. Vandaar mijn, misschien wat drammerige, vraag hierover.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Perfectionist

#6443
Bans worden niet in het openbaar besproken, anders dan per PB. De sfeer kun je wellicht bespreken in het topic zoals net aangeduid.
Een beter forum begint bij jezelf.

Dirk

voor diegenen die Twani's avonturen nog wat verder willen volgen... klik  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

RubenV.

Citaat van: Dynky op augustus 30, 2013, 23:47:41
voor diegenen die Twani's avonturen nog wat verder willen volgen... klik  ;)

Leuk  :coffee: ik werd al nieuwsgierig!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Deleted Member 2

Je kan aan de vorderingen zien dat hij minder tijd en zo kwijt is aan het htforum. Het Groene forum is er een stuk op vooruit gegaan.

Gr
Henk

YamahaRXV

Citaat van: Dynky op augustus 30, 2013, 23:47:41
voor diegenen die Twani's avonturen nog wat verder willen volgen... klik  ;)

:pompom:  Leuk om de vorderingen van Theo zijn dac project nu op het ''groene forum'' te kunnen zien  ;)
Ik had al wat foto,s gezien van een iets eerdere fase, maar er is aardig doorgebouwd zie ik wel  :clapping:
Chapeau Theo, hij gaat lekker zo !

Grappig om nóg een oude bekende tegen te komen op het ''groene forum''......... Endhigh is de gebruikersnaam met daaronder de signature ''musicus''  ;D
Ik zeg: dat kan niet anders dan Willy de Woofer zijn !!

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Die had een ban en dat is echt knap als je dat voor elkaar weet te krijgen op AF.. :D :D :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op augustus 31, 2013, 02:09:16
:pompom:  Leuk om de vorderingen van Theo zijn dac project nu op het ''groene forum'' te kunnen zien  ;)
Ik had al wat foto,s gezien van een iets eerdere fase, maar er is aardig doorgebouwd zie ik wel  :clapping:
Chapeau Theo, hij gaat lekker zo !

Grappig om nóg een oude bekende tegen te komen op het ''groene forum''......... Endhigh is de gebruikersnaam met daaronder de signature ''musicus''  ;D
Ik zeg: dat kan niet anders dan Willy de Woofer zijn !!
Klopt, dat is Willy. Ik moet hoognodig weer eens bij hem gaan luisteren en ff bijkletsen. Straks maar direct eens contact zoeken, zien of we tot een datum komen :).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT