A Woman’s Nightmare….

Gestart door twani, juni 25, 2011, 16:21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: AbZ op augustus  3, 2013, 22:07:00
Betekent niet dat je spikes moet gaan stapelen...


Dan creëer je wat Abel?

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op augustus  3, 2013, 22:05:16
Draaitafel (mechanische component) is wel heel andere koek.
Je zou trouwens Lack bladen met 'flexy' staanders (draadeinden) kunnen doen.

Dat bedoel ik: mix and match.  ;D
Theo zit nog wat aan conventies gebakken: hij wil spikes!

Voor je met spikes aan de gang gaat zou ik eerst de versterker op een lack-tafel zetten en testen hoe dat klinkt. Ik zou pas verdere plannen maken als deze opstelling je goed bevalt.

Gr
Henk

Gr
Henk

AbZ

Citaat van: twani op augustus  3, 2013, 22:10:31
Dan creëer je wat Abel?
Plaatje niet duidelijk?  Als spikes idd iets 'ontkoppelen' (of vrijere beweging geven) worden de verdiepingen dan iig niet van elkaar ontkoppeld, want de hogere zijn van de lagere afhankelijk.  Het geheel wordt iig gewoon minder stabiel.

AbZ


Deleted Member 2


Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op augustus  3, 2013, 22:18:06
Plaatje niet duidelijk?  Als spikes idd iets 'ontkoppelen' (of vrijere beweging geven) worden de verdiepingen dan iig niet van elkaar ontkoppeld, want de hogere zijn van de lagere afhankelijk.  Het geheel wordt iig gewoon minder stabiel.

Spikes ontkoppelen niet. Het tegendeel is waar: ze koppelen en wel in beide richtingen.
Die verhalen van verkopers dat spikes ongewenste trillingen afvoeren is echt onzin. Alle spikes kunnen uitsluitend koppelen: een massa vice versa met een andere massa verbinden. Bovendien doen ze dat voor gewenste èn voor ongewenste trillingen.

Gr
Henk

AbZ

Citaat van: Onder013 op augustus  3, 2013, 22:41:10
Spikes ontkoppelen niet. Het tegendeel is waar: ze koppelen en wel in beide richtingen.
Die verhalen van verkopers dat spikes ongewenste trillingen afvoeren is echt onzin. Alle spikes kunnen uitsluitend koppelen: een massa vice versa met een andere massa verbinden. Bovendien doen ze dat voor gewenste èn voor ongewenste trillingen.
Precies, vandaar die aanhalingstekens (poging om diplomatiek te zijn, dus zinloos ;) ) maar de stapel wordt er ook absoluut niet steviger van, want een degelijke verbinding is anders.

Jumping Jack

Citaat van: Onder013 op augustus  3, 2013, 22:41:10
Spikes ontkoppelen niet. Het tegendeel is waar: ze koppelen en wel in beide richtingen.
Die verhalen van verkopers dat spikes ongewenste trillingen afvoeren is echt onzin. Alle spikes kunnen uitsluitend koppelen: een massa vice versa met een andere massa verbinden. Bovendien doen ze dat voor gewenste èn voor ongewenste trillingen.

Gr
Henk

Halleluja! Hoeveel keer ik dat misverstand al voorbij heb zien komen  :clapping:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

#6133
Citaat van: Jumping Jack op augustus  3, 2013, 22:52:10
Halleluja! Hoeveel keer ik dat misverstand al voorbij heb zien komen  :clapping:.
FYI, het koppelen is ook een misverstand.
In feite neemt alleen de stabiliteit af tegen zijwaartse beweging/kantelen.

Verticaal wordt de beweging ook vrijer maar laten we aannemen
dat de spullen niet vanzelf op&neer gaat springen.

Markus2

Ook als we daar de verhoogde (punt)drukbelasting in meenemen?

Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

AbZ

#6135
Citaat van: Markus2 op augustus  3, 2013, 22:59:54
Ook als we daar de verhoogde (punt)drukbelasting in meenemen?

Mark
Volgens mij maakt dit geen zak uit.  Massa (inertie) blijft toch gelijk?
Ondertussen wordt de basis smaller, en het zwaartepunt meestal hoger.
Correct me if wrong, maar dan wel met argumenten...

Deleted Member 2

Citaat van: Markus2 op augustus  3, 2013, 22:59:54
Ook als we daar de verhoogde (punt)drukbelasting in meenemen?

Mark

De spike is lang geleden bedacht om luidsprekers meer stabiel te kunnen opstellen op de dikke vloerbedekking die je destijds veel vaker dan nu aantrof. De punt had als doel om door het tapijt te priemen en zo op de onderliggende vloer als stabiele basis te hebben.

Gr
Henk

AbZ

Citaat van: Onder013 op augustus  3, 2013, 23:04:57
De spike is lang geleden bedacht om luidsprekers meer stabiel te kunnen opstellen op de dikke vloerbedekking die je destijds veel vaker dan nu aantrof. De punt had als doel om door het tapijt te priemen en zo op de onderliggende vloer als stabiele basis te hebben.
Dat doel is geheel uit het oog verloren.

Markus2

Citaat van: AbZ op augustus  3, 2013, 23:03:59
Volgens mij maakt dit geen zak uit.  Massa (inertie) blijft toch gelijk?
Ondertussen wordt de basis smaller, en het zwaartepunt meestal hoger.
Correct me if wrong, maar dan wel met argumenten...

Het was dan ook een vragende opmerking.

Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

AbZ

Citaat van: Markus2 op augustus  3, 2013, 23:12:57
Het was dan ook een vragende opmerking.
Ik denk dat je de hoofdzaken eigenlijk al weet als je vroeger wel eens wat met blokken hebt gebouwd.  Driehoekje staat steviger op de basis dan op de punt...

YamahaRXV

Citaat van: twani op augustus  3, 2013, 21:33:49
Dat was uiteraard ook maar een, de snelheden zien er nu "pico de luxe" uit bij jou :clapping:  ik zal morgen is bedraad meten bij mij.....

Om nog even terug te komen op het Ikea Lack "ameubelement".  Je moet de (holle) poten op gewenste hoogte afzagen en de onderkant dan afwerken met een passend houten blokje welke er "pasgenau" ingaat . 

Mijn vraag betreft nu eventuele suggesties voor mooie schroefspikes en het daartoe benodigde schroefdraad in het houten voetje waarin de spike dan weer wordt geschroefd...

Anders gezegd, hoe krijg ik mooi schroefdraad in de houten voeten van "Lack"?

Theo, mocht je besluiten om verschillende lagen van een rack te willen koppelen met spikes dan zijn daar mooie oplossingen voor hoor.
Simpelweg houtinserts met M8 binnendraad nemen. Deze kan je in het hout bevestigen door de gewenste gaten voor te boren (1 mm kleiner voorboren dan de buitendiameter van de insert) en de inserts er netjes in te tikken. Als je het goed doet zitten ze meteen goed geklemd en kan je er later de gewenste spikes indraaien.

Hier een voorbeeld van hetgeen ik bedoel  ;)
http://shop.speakerenco.nl/product_info.php?cPath=23_33&products_id=695

Verder sluit ik mij wel aan bij Henk z,n mening over de werking ?? van spikes in een rack...
Maar goed, je kan het natuurlijk altijd proberen.

Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken met je rack.
Zie de foto,s wel vanaf mijn vakantie adres op een fijn Spaans eiland  8)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Markus2

Abz,

Ik lees zojuist je eerste opmerking. Te snel gelezen.  :ph34r:

Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op augustus  3, 2013, 23:30:01
Theo, mocht je besluiten om verschillende lagen van een rack te willen koppelen met spikes dan zijn daar mooie oplossingen voor hoor.
Simpelweg houtinserts met M8 binnendraad nemen. Deze kan je in het hout bevestigen door de gewenste gaten voor te boren (1 mm kleiner voorboren dan de buitendiameter van de insert) en de inserts er netjes in te tikken. Als je het goed doet zitten ze meteen goed geklemd en kan je er later de gewenste spikes indraaien.

Hier een voorbeeld van hetgeen ik bedoel  ;)
http://shop.speakerenco.nl/product_info.php?cPath=23_33&products_id=695


Deze zakken door het bovenblad van het lack tafeltje (ik spreek uit ervaring: 3 spikes belast met 15 kg zakt door het blad). Een schotel - of een muntje - er onder lost het op. Lijm de schoteltjes dan wel vast.

Gr
Henk

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op augustus  3, 2013, 23:30:01

Zie de foto,s wel vanaf mijn vakantie adres op een fijn Spaans eiland  8)

Fijne vakantie Jan 8)

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Geniet ervan Jan!  Niemand hier kan zeggen dat jij dat niet hebt verdient ;)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: AbZ op augustus  3, 2013, 23:03:59
Volgens mij maakt dit geen zak uit.  Massa (inertie) blijft toch gelijk?
Ondertussen wordt de basis smaller, en het zwaartepunt meestal hoger.
Correct me if wrong, maar dan wel met argumenten...
Henk en Abel...vooropgesteld dat ik jullie qua kennis (aangaande deze materie :P) stukken hoger aansla dan mijzelf blijf ik toch met het volgende zitten......


Bijna alle serieuze racks staan toch echt op "spikeachtige" voeten... :o.  Hebben die mensen thuis dan allemaal vloerbedekking? :blink:

AbZ

Citaat van: twani op augustus  4, 2013, 22:48:18Bijna alle serieuze racks staan toch echt op "spikeachtige" voeten... :o.  Hebben die mensen thuis dan allemaal vloerbedekking? :blink:
Dat het vaker voorkomt betekent niet dat het beter werkt.  Zoiets als een poppetje in je auto voor geluk...

YamahaRXV

@Theo en Bas   Bedankt nog  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8